Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Wamahan skrev:

men det er mulig å bestille UL likevel tror jeg? jeg bestilte for en uke siden til slutten av april. de er jo per nå bare stengt til 13.april selv om det sikkert blir forlenget. Men da har jeg uansett bestilt time så får den heller bli avlyst:)

Prøvde ikke å bestille, men kanskje jeg skal gjøre det 😊 Som du sier så blir den jo bare avlyst i verste fall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen andre som har smerter/stikking i magen? I dag har jeg hatt noe som minner veldig om mensensmerter og det har vært ganske vondt til tider..😕 sjekket om det er blødning flere ganger men heldigvis ikke🤞tror IKM egentlig er i dag også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Karoline89 skrev:

Noen andre som har smerter/stikking i magen? I dag har jeg hatt noe som minner veldig om mensensmerter og det har vært ganske vondt til tider..😕 sjekket om det er blødning flere ganger men heldigvis ikke🤞tror IKM egentlig er i dag også.

Veldig vanlig, livmor som strekker seg👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, våknet i dag til at jeg blødde, skal til legen senere i dag. Men har veldig liten tro nå på at dette kommer til å gå bra 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rediken skrev:

Huff, våknet i dag til at jeg blødde, skal til legen senere i dag. Men har veldig liten tro nå på at dette kommer til å gå bra 😭

Åånei.. 😟 håper virkelig det går bra ❤️ :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, vegasus skrev:

Åånei.. 😟 håper virkelig det går bra ❤️ :klem:

Jeg var hos legen, fikk tatt ultralyd. Siden jeg bare er 5+5 var det vanskelig å se, men hun trodde det såg helt fint ut. Hun såg hvertfall hjertet, men for tidlig å fange opp hjerneslag. Jeg kunne komme tilbake om 14 dager, men slik hun vurderte det så såg det helt normalt ut 😃😭💜 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Rediken skrev:

Jeg var hos legen, fikk tatt ultralyd. Siden jeg bare er 5+5 var det vanskelig å se, men hun trodde det såg helt fint ut. Hun såg hvertfall hjertet, men for tidlig å fange opp hjerneslag. Jeg kunne komme tilbake om 14 dager, men slik hun vurderte det så såg det helt normalt ut 😃😭💜 

Woho, så godt å høre❤️

Jeg ringte jordmor i stad, hun var så hyggelig og god å snakke med. Fikk satt opp en telefontime på torsdag. 

I dag er jeg for øvrig kvalm, kommer i bølger. 🤢 Er 6+1 i dag, så tenker å bestille TUL til neste onsdag, da vil jeg være 7+2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Rediken skrev:

Jeg var hos legen, fikk tatt ultralyd. Siden jeg bare er 5+5 var det vanskelig å se, men hun trodde det såg helt fint ut. Hun såg hvertfall hjertet, men for tidlig å fange opp hjerneslag. Jeg kunne komme tilbake om 14 dager, men slik hun vurderte det så såg det helt normalt ut 😃😭💜 

Ååå så gode nyheter ❤️❤️❤️❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rediken skrev:

Jeg var hos legen, fikk tatt ultralyd. Siden jeg bare er 5+5 var det vanskelig å se, men hun trodde det såg helt fint ut. Hun såg hvertfall hjertet, men for tidlig å fange opp hjerneslag. Jeg kunne komme tilbake om 14 dager, men slik hun vurderte det så såg det helt normalt ut 😃😭💜 

Krysser fingrene for deg💕 ikke kjekt med blødninger når en er gravid! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rediken skrev:

Jeg var hos legen, fikk tatt ultralyd. Siden jeg bare er 5+5 var det vanskelig å se, men hun trodde det såg helt fint ut. Hun såg hvertfall hjertet, men for tidlig å fange opp hjerneslag. Jeg kunne komme tilbake om 14 dager, men slik hun vurderte det så såg det helt normalt ut 😃😭💜 

Så utrolig bra!! 🥰 Gode nyheter!!! 
 

Jeg bare spør, men da du blødde, hadde du mye smerter i tillegg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget et «nytt» symptom siste dagene. Dette hadde jeg helt glemt ut fra forrige graviditet, mistenker at jeg har fortrengt det😂 absolutt alt maten jeg spiser smaker oppkast. Var mannen som sa «ja, akkurat slik som sist i starten». Han mener at det varte i 3-4 uker forrige gang, og håper det gir seg fort denne gangen også. Ikke kult eller lett å få i seg noe mat når det smaker spy🤢

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rediken skrev:

Jeg var hos legen, fikk tatt ultralyd. Siden jeg bare er 5+5 var det vanskelig å se, men hun trodde det såg helt fint ut. Hun såg hvertfall hjertet, men for tidlig å fange opp hjerneslag. Jeg kunne komme tilbake om 14 dager, men slik hun vurderte det så såg det helt normalt ut 😃😭💜 

Ååh så bra!! Skjønner godt at du ble skremt 😲 får håpe alt står bra til om to uker også ☺️🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, mingrid skrev:

Så utrolig bra!! 🥰 Gode nyheter!!! 
 

Jeg bare spør, men da du blødde, hadde du mye smerter i tillegg? 

Jeg blødde bare litt, ca. 1 spiseskje, har heldigvis sluttet nå. Jeg har hatt "vanlige" mensmurringer, men ingen sterke smerter heldigvis. 

Takker alle for lykkeønskninger ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på TUL i dag, og fikk se et bankende hjerte der inne 🥰 ble satt nesten en hel uke tilbake i forhold til egne beregninger, og det stemmer sikkert overens størrelsen på embryoet, men det jeg ikke helt skjønner er når unnfangelsen kan ha skjedd, men en sædcelle kan jo visstnok overleve opptil 5 dager i en skjede, så kan jo være det som har skjedd 😅 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mingrid skrev:

Var på TUL i dag, og fikk se et bankende hjerte der inne 🥰 ble satt nesten en hel uke tilbake i forhold til egne beregninger, og det stemmer sikkert overens størrelsen på embryoet, men det jeg ikke helt skjønner er når unnfangelsen kan ha skjedd, men en sædcelle kan jo visstnok overleve opptil 5 dager i en skjede, så kan jo være det som har skjedd 😅 

Så artig 😍 hvor langt er du på vei nå da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Karoline89 skrev:

Så artig 😍 hvor langt er du på vei nå da?

 

Ja, utrolig godt å slippe løs stresset jeg har bygget opp de siste dagene. Jeg har vært så nervøs, bekymret og forberedt på det verste.. 

Legen mener jeg er ganske nøyaktig 6+0. Selv mener jeg jeg er 6+6, og i følge alle terminkalkulatorer osv. skal jeg være det beregnet etter siste menstruasjon 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mingrid skrev:

Ja, utrolig godt å slippe løs stresset jeg har bygget opp de siste dagene. Jeg har vært så nervøs, bekymret og forberedt på det verste.. 

Legen mener jeg er ganske nøyaktig 6+0. Selv mener jeg jeg er 6+6, og i følge alle terminkalkulatorer osv. skal jeg være det beregnet etter siste menstruasjon 🧐

Ja det skjønner jeg. Tenker på det selv. Ifølge kalender er jeg 5+0 i dag, men tror jeg må ha en UL i uke 8 for å roe nervene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at symtpomene øker i omfavn. I går var det mye murringer og intense strålinger rundt symfyse og ned mot lår. Flere bevegelser som ble skikkelig ubehagelige. Og i dag våknet jeg med skikkelig kvalme. Har flere dager kjent på uggenhet, men ikke så ille. Men nå vokser frokosten i munnen😷 eneste jeg har lyst på er eplemost, men det har jeg ikke😒 får dra på butikken senere kjenner jeg🙈 5+6 i dag. Forsåvidt går det helt greit, jeg fikk litt katastrofetanker om at det sluttet å utvikle seg etter sist blodprøve (siden hjerte skulle begynne å slå og slikt), men jeg kjenner faktisk pulsen min går ned i takt med økt kvalme😆

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Karoline89 skrev:

Ja det skjønner jeg. Tenker på det selv. Ifølge kalender er jeg 5+0 i dag, men tror jeg må ha en UL i uke 8 for å roe nervene 😅

Ja, jeg tror en TUL kan gjøre godt. Jeg skal ha en ny TUL om to uker. Blir fulgt opp veldig nøye, på grunn av tidligere MA og noen andre komplikasjoner. Skal bare prøve å slappe av og holde nervene i sjakk frem til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...