Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

På 27.3.2020 den 21.11, mingrid skrev:

Jeg vet ikke om det skyldes at jeg kan være oppblåst (føles ikke sånn), men har fått skikkelig mage. Jeg er slank og har alltid hatt helt flat mage, nesten innover med utstikkende hofter, men nå har jeg en skikkelig kul jeg ikke klarer å skjule ved å holde magen inne, på en måte. Presser helt sinnsykt på buksene, og hvis det fortsetter sånn går det ikke mange ukene før jeg må gå over til gravidbukser. 
Kan det ha noe å gjøre med at jeg gikk til uke 9 i januar (MA), og at livmoren allerede er litt utvidet og ikke har trukket seg sammen igjen? 😅 bare tenker hypotetisk.. Før MA’en hadde jeg ikke noe som helst mage, kanskje bare en bitteliten bulk nederst på magen, men det kunne like gjerne skyldtes at det var jul 🤗😅

Fant et bilde på nett (det er ikke meg) som viser omtrent hvordan magen min er nå, selv om jeg tror magen min faktisk er bittelitt større! 

4A92E9CF-56E7-46CD-B51A-E39AAB8ADBBC.jpeg

Jeg har også begynt å få mage nå, og hadde en senabort i slutten av oktober. Kanskje muskulaturen blir litt slappere så det syns mye tidligere? 🤔 Jeg syns det er en god teori, har ikke tenkt på det tidligere, så har tenkt litt i banen tvillinger. Men i og med at jeg ikke har spesielt sterke symptomer tror jeg det her må være forklaringen 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, vegasus skrev:

Jeg tok ny test i dag, og den viste 2-3 faktisk. Så da pustet jeg lettet ut. 😭💕
Og jeg tror du har veldig rett i at man blir mest stresset over å teste hele tiden. 
Det var uansett veldig betryggende og gode ord du kom med her, tusen takk. 💕Nå senker jeg skuldrene litt, roer ned på testingen og bestiller en legetime uansett i morgen. Jeg tror jeg vil føle meg tryggere hvis jeg kan få bekreftelse fra legen på at HCG i blodet er normalt og at jeg har fin stigning. 
Det var trist å høre om SA og kjemisk rett etter hverandre, må ha føltes helt forferdelig  😔 Klem til deg 💕
Så håper jeg vi begge to kan sitte med hver vår velskapte baby i desember 💕🌷👼🏼
 

Så godt å høre!:) Ja, jeg krysser alt jeg har for at vi gynger i hver vår ammestol i des:) Tenker du å bestille legetime for å ta blødprøve bare eller tenker du UL? Jeg er litt usikker på når jeg skal bestille UL. Man kan ta tidlig UL hos privat jordmor fra 7+0. Jeg tror ikke jeg vil vente til 12 uker, men synes 7 uker er litt tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Wamahan skrev:

Så godt å høre!:) Ja, jeg krysser alt jeg har for at vi gynger i hver vår ammestol i des:) Tenker du å bestille legetime for å ta blødprøve bare eller tenker du UL? Jeg er litt usikker på når jeg skal bestille UL. Man kan ta tidlig UL hos privat jordmor fra 7+0. Jeg tror ikke jeg vil vente til 12 uker, men synes 7 uker er litt tidlig

Jeg tenkte i utgangspunktet å bestille første svangerskapskontroll hos legen. 
Jeg synes det er litt lenge å vente til uke 18-19 med UL, så det kan være jeg bestille TUL hos en privat. Jeg har ikke helt bestemt meg enda, jeg tenker jeg vil ta den timen hos legen først og så kjenne litt på det, samt diskutere det litt med mannen. 
Men enig i at det kanskje er litt tidlig med uke 7, for min del tenker jeg i så fall et sted mellom uke 9 og uke 12 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wamahan @vegasus

Er veldig usikker på TUL jeg og! Har bestemt meg for å ha en i uke 12 for da kan man avdekke evt. feil og bli sendt videre til utredning. Men nå har jeg så lite symptomer og føler meg ikke gravid i det hele tatt, så vet ikke om jeg kanskje må ta en om et par uker også. Men man kan vel se det på blodprøver hos legen også, da, hvor vidt fosteret lever eller ikke. 

Hvor langt er dere på vei og hvilke symptomer har dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Hjärtat skrev:

@Wamahan @vegasus

Er veldig usikker på TUL jeg og! Har bestemt meg for å ha en i uke 12 for da kan man avdekke evt. feil og bli sendt videre til utredning. Men nå har jeg så lite symptomer og føler meg ikke gravid i det hele tatt, så vet ikke om jeg kanskje må ta en om et par uker også. Men man kan vel se det på blodprøver hos legen også, da, hvor vidt fosteret lever eller ikke. 

Hvor langt er dere på vei og hvilke symptomer har dere? 

Jeg har TUL på tirsdag til uka. Er utrolig spent. Har hatt en MA tidligere som ble oppdaget på TUL nr. 2, så er urolig det samme har skjedd igjen. På tirsdag vil jeg være cirka 6+6 på vei, og håper i alle fall jeg får høre hjertelyd. 
 

Av symptomer er det svært lite. Jeg har treg mage, noe som er vanlig for meg ellers også. I tillegg merker jeg at jeg har mindre lyst på sukker, sjokolade og godteri, noe som er ulikt meg. Jeg er til vanlig en skikkelig godemums, men nå har jeg rett og slett mistet interessen 🧐😅 Det er forsåvidt helt greit. 
I forrige svangerskap (MA) var jeg ofte kvalm, og spesielt hvis jeg ble sulten. I tillegg var jeg svimmel, ble veldig surrete og kastet opp flere ganger. Det svangerskapet endte jo ikke bra, så jeg tar det som et godt tegn at jeg er så frisk som jeg er nå 🤗

Hva med deg, @Hjärtat? Og dere andre? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hjärtat skrev:

@Wamahan @vegasus

Er veldig usikker på TUL jeg og! Har bestemt meg for å ha en i uke 12 for da kan man avdekke evt. feil og bli sendt videre til utredning. Men nå har jeg så lite symptomer og føler meg ikke gravid i det hele tatt, så vet ikke om jeg kanskje må ta en om et par uker også. Men man kan vel se det på blodprøver hos legen også, da, hvor vidt fosteret lever eller ikke. 

Hvor langt er dere på vei og hvilke symptomer har dere? 

Er vel uke 12 som frister mest her også, kanskje uke 13 så man kan se kjønn. Jeg vil vite kjønn fort så jeg kan begynne å strikke. 😁

Jeg er 5+0 i dag. Av symptomer så har jeg kvalme, oppblåst, metallsmak i munnen, trøtt og ømme bryster. Og så har jeg plutselig fått veldig lyst på svinekjøtt, noe jeg sjelden spiser til vanlig. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, mingrid skrev:

Jeg har TUL på tirsdag til uka. Er utrolig spent. Har hatt en MA tidligere som ble oppdaget på TUL nr. 2, så er urolig det samme har skjedd igjen. På tirsdag vil jeg være cirka 6+6 på vei, og håper i alle fall jeg får høre hjertelyd. 
 

Av symptomer er det svært lite. Jeg har treg mage, noe som er vanlig for meg ellers også. I tillegg merker jeg at jeg har mindre lyst på sukker, sjokolade og godteri, noe som er ulikt meg. Jeg er til vanlig en skikkelig godemums, men nå har jeg rett og slett mistet interessen 🧐😅 Det er forsåvidt helt greit. 
I forrige svangerskap (MA) var jeg ofte kvalm, og spesielt hvis jeg ble sulten. I tillegg var jeg svimmel, ble veldig surrete og kastet opp flere ganger. Det svangerskapet endte jo ikke bra, så jeg tar det som et godt tegn at jeg er så frisk som jeg er nå 🤗

Hva med deg, @Hjärtat? Og dere andre? 🤗

Så spennende, skjønner at du er urolig da, når du har en MA friskt i minne. Jeg mistenker at jeg hadde en veldig tidlig SA i januar, for da kom "mensen" litt tidligere enn vanlig. Pleier å ha 33-35 dagers syklus, den måneden var den 29. 

Jeg er trolig 5+6 i dag, kan ikke si jeg har noe særlig symptomer. Testet forrige onsdag, og onsdag - fredag følte jeg meg veldig gravid, hadde litt murringer i ryggen, var veldig oppblåst, ble utrolig fort mett og så fort mettheten gikk over var jeg ubehagelig sulten. Og ømme pupper fra noen dager før IKM. Nå er jeg litt trøtt, kvalm når jeg er sulten og kan kjenne litt "stikk" i tissen/livmorområdet, men tenker at det ikke er såå ulikt meg til vanlig heller. Puppene er fortsatt ømme da, men ikke helt ekstremt, det har de aldri vært. 

Så blir usikker på om jeg har en MA eller om jeg bare kjente mange flere symptomer i starten fordi jeg nettopp hadde sett positiv test og var "nygravid". 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her!☺️ Tok positiv test på torsdag. Ifølge app er jeg 4+5 i dag. Har forsøkt i et og et halvt år på førstemann så er superglad og superbekymret. Er redd for MA.. ønsker tidlig UL i uke 8 eller 9 før vi forteller familien🥰 kjekt med en gruppe som dette! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Karoline89 skrev:

Melder meg inn her!☺️ Tok positiv test på torsdag. Ifølge app er jeg 4+5 i dag. Har forsøkt i et og et halvt år på førstemann så er superglad og superbekymret. Er redd for MA.. ønsker tidlig UL i uke 8 eller 9 før vi forteller familien🥰 kjekt med en gruppe som dette! 

Åå, gratulerer❤️ Har du hatt noen aborter før eller har den bare ikke festa seg i det hele tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hjärtat skrev:

Åå, gratulerer❤️ Har du hatt noen aborter før eller har den bare ikke festa seg i det hele tatt? 

Takk😁💜 Aldri hatt abort så vidt jeg vet iallefall.  Hatt uregelmessig syklus så for 4 mnd siden fikk jeg provera for å stabilisere. Forrige måned fikk jeg letrozol som jeg skulle begynne på når mensen kom, men den kom jo ikke 😅  så vet egentlig ikke om det er uregelmessig syklus som har gjort at det ikke har klaffet før eller om vi har vært uheldige. Håper iallefall at den sitter nå. Merker en del symptomer som ømme bryster og småstikking i nedre del av magen. 🤞🤞Bestilte TUL 20 april så er blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+3 nå og blir helt ødelagt av denne bekymringen😕 kjenner symtpomer, men overanalyserer ALT. Type «å, nå er ikke puppene så ømme lengre, har det slutta å utvikle seg nå?». Skal være så glad etter jeg har vært på TUL (og det forhåpentligvis viser alt fint). Fikk svar på blodprøver som ble tatt 4+6, den var på over 1000. Regner med svaret for blodprøven tatt 5+1 kommer til mandag/tirsdag. 

Sliter en del med å sove, så er dermed trøtt hele dagen, er kvalm på morgenen (mest etter frokost), veldig tørst og kommer en del murringer og stikk i livmorsonrådet. Så er jo ingen tvil om at noe skjer❤ vil skru fren tida litt!

Endret av bondekone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, bondekone skrev:

Jeg er 5+3 nå og blir helt ødelagt av denne bekymringen😕 kjenner symtpomer, men overanalyserer ALT. Type «å, nå er ikke puppene så ømme lengre, har det slutta å utvikle seg nå?». Skal være så glad etter jeg har vært på TUL (og det forhåpentligvis viser alt fint). Fikk svar på blodprøver som ble tatt 4+6, den var på over 1000. Regner med svaret for blodprøven tatt 5+1 kommer til mandag/tirsdag. 

Sliter en del med å sove, så er dermed trøtt hele dagen, er kvalm på morgenen (mest etter frokost), veldig tørst og kommer en del murringer og stikk i livmorsonrådet. Så er jo ingen tvil om at noe skjer❤ vil skru fren tida litt!

Kjenner meg sååå igjen i den overanalyseringen altså 🙈🙈 Det er så vanskelig å la vær også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vegasus skrev:

Kjenner meg sååå igjen i den overanalyseringen altså 🙈🙈 Det er så vanskelig å la vær også! 

Jeg også🙄 Men nå føler jeg meg så lite gravid at jeg nesten har antatt at det er en MA, slutta å fantasere om å kjøpe babyting og fortelle det til mamma. 😂 Så nå er jeg litt roligere faktisk, men skal ringe legen på onsdag, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele verden raste akkurat sammen fordi mannen spiste opp min cheese doodles og jeg ikke får tak i ny. Haha, er dette normalt? Jeg pleier ikke å ta det så tungt til vanlig altså. Men jeg ble skikkelig lei meg og furt 😂🙈 Ler jo litt av det også men herregud det er helt krise, nå klarer jeg ikke tenke på noe annet, og ingenting er godt. 🙄🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hjärtat skrev:

Jeg også🙄 Men nå føler jeg meg så lite gravid at jeg nesten har antatt at det er en MA, slutta å fantasere om å kjøpe babyting og fortelle det til mamma. 😂 Så nå er jeg litt roligere faktisk, men skal ringe legen på onsdag, da. 

Håper virkelig du tar feil! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bondekone skrev:

Håper virkelig du tar feil! ❤

Jeg og😁❤️ Håper veldig at det blir en liten en i november, hadde passet perfekt med tanke på fettere og kusiner og alt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, Hjärtat skrev:

Jeg også🙄 Men nå føler jeg meg så lite gravid at jeg nesten har antatt at det er en MA, slutta å fantasere om å kjøpe babyting og fortelle det til mamma. 😂 Så nå er jeg litt roligere faktisk, men skal ringe legen på onsdag, da. 

Her har du meg, veldig godt oppsummert. Går nesten ut i fra at jeg har en MA igjen.. Dersom jeg får beskjed på TUL på tirsdag om at alt er OK, kommer jeg nok ikke til å bli beroliget av det, ettersom jeg tidligere har vært TUL og har fått høre at alt var OK, men tre uker senere ble det en MA 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mingrid skrev:

Her har du meg, veldig godt oppsummert. Går nesten ut i fra at jeg har en MA igjen.. Dersom jeg får beskjed på TUL på tirsdag om at alt er OK, kommer jeg nok ikke til å bli beroliget av det, ettersom jeg tidligere har vært TUL og har fått høre at alt var OK, men tre uker senere ble det en MA 😔

Ja, jeg kommer heller ikke til å føle meg beroliget etter en TUL så tidlig som uke 7-8, derfor jeg tenker å vente til uke 12. Så tar jeg heller blodprøve før det. Men må være enda verre for deg som har en MA i bakhodet. Gud så langt og nervøst dette eventyret blir! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hjärtat skrev:

Ja, jeg kommer heller ikke til å føle meg beroliget etter en TUL så tidlig som uke 7-8, derfor jeg tenker å vente til uke 12. Så tar jeg heller blodprøve før det. Men må være enda verre for deg som har en MA i bakhodet. Gud så langt og nervøst dette eventyret blir! 

Bare obs på blodprøve, etter uke 6/7 stabiliserer dette seg, slik at det ikke er noe man kan se på ift om ting utvikler seg som det skal.😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bondekone skrev:

Bare obs på blodprøve, etter uke 6/7 stabiliserer dette seg, slik at det ikke er noe man kan se på ift om ting utvikler seg som det skal.😉

Åja🤦🏼‍♀️ Men man kan kanskje se om nivået er lavt? Vet det er individuelt hvordan nivået er, men... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...