Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

På 30.3.2020 den 18.37, Wamahan skrev:

men det er mulig å bestille UL likevel tror jeg? jeg bestilte for en uke siden til slutten av april. de er jo per nå bare stengt til 13.april selv om det sikkert blir forlenget. Men da har jeg uansett bestilt time så får den heller bli avlyst:)

Bestiller du den som heter Tidlig ultralyd før uke 11 (gynekolog/fødselslege) eller bare 2D ultralyd uke 6-11? 
 

Edit: Jeg endte med å bestille 2D ultralyd uke 6-11. Bestilte så jeg har time når jeg er 8+3. Kommer også til å bestille en time i uke 13-14 tror jeg, for å få vite kjønn. 😊
 

Endret av vegasus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært på TUL - noe så gøy! ☺️ Fikk se og høre en fin liten peanøtt med bankende hjerte og puls på 169! Vurdert til 8+5/6 som er et par dager bare over hva jeg har regnet meg frem til selv. Fikk filmet litt for å vise mannen, men tror nok det er jeg som kommer til å se mest på det klippet. Så rart å se et lite liv med puls som vokser inni seg uten at man egentlig merker noe til det ☺️ Snåle greier. 

Flere som føler at det hele ble «mer ekte» etter en ultralyd? Føler nesten som om jeg akkurat oppdaget at jeg var gravid 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, KaffeLurker skrev:

I dag har jeg vært på TUL - noe så gøy! ☺️ Fikk se og høre en fin liten peanøtt med bankende hjerte og puls på 169! Vurdert til 8+5/6 som er et par dager bare over hva jeg har regnet meg frem til selv. Fikk filmet litt for å vise mannen, men tror nok det er jeg som kommer til å se mest på det klippet. Så rart å se et lite liv med puls som vokser inni seg uten at man egentlig merker noe til det ☺️ Snåle greier. 

Flere som føler at det hele ble «mer ekte» etter en ultralyd? Føler nesten som om jeg akkurat oppdaget at jeg var gravid 🙈

Åhhh - noe så nydelig 🥰 

Gleder meg ekstremt til TUL ( om jeg kommer meg dit) i uke 7 -fremdeles 3 laaange uker til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Idapida567 skrev:

Åhhh - noe så nydelig 🥰 

Gleder meg ekstremt til TUL ( om jeg kommer meg dit) i uke 7 -fremdeles 3 laaange uker til

Krysser fingrene for deg! Jeg visste ikke helt hva jeg skulle forvente, og hadde heller ingen spesiell årsak for å dra. Men det var virkelig en opplevelse! 
Jeg dro på Volvat, og de hadde ingen planer om å stenge ned virksomhet pga covid. Det var kun hvis sykehusene virkelig hadde bruk for deres arbeidskraft at de måtte stenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, KaffeLurker skrev:

Krysser fingrene for deg! Jeg visste ikke helt hva jeg skulle forvente, og hadde heller ingen spesiell årsak for å dra. Men det var virkelig en opplevelse! 
Jeg dro på Volvat, og de hadde ingen planer om å stenge ned virksomhet pga covid. Det var kun hvis sykehusene virkelig hadde bruk for deres arbeidskraft at de måtte stenge. 

Er jo alltid godt med «bekreftelse» på at det går bra ❤️ 
 

Jeg går igjennom prøverør privat nå, der får vi TUL i uke 7 😊 Jeg fikk samme beskjed, de holder åpent til de «må» stenge / har bruk for ressursene offentlig. 
 

Lykke til til deg også 😄 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Idapida567 skrev:

Er jo alltid godt med «bekreftelse» på at det går bra ❤️ 
 

Jeg går igjennom prøverør privat nå, der får vi TUL i uke 7 😊 Jeg fikk samme beskjed, de holder åpent til de «må» stenge / har bruk for ressursene offentlig. 
 

Lykke til til deg også 😄 
 

Så spennende! Hold oss oppdatert når du har hatt TUL ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, vegasus skrev:

Bestiller du den som heter Tidlig ultralyd før uke 11 (gynekolog/fødselslege) eller bare 2D ultralyd uke 6-11? 
 

Edit: Jeg endte med å bestille 2D ultralyd uke 6-11. Bestilte så jeg har time når jeg er 8+3. Kommer også til å bestille en time i uke 13-14 tror jeg, for å få vite kjønn. 😊
 

bestilte det samme som deg:) til uke 10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off! Verste dagen! Ble slått ut med kvalme og brekninger hele dagen idag. Er jo i permisjon med sønnen vår, og det ble så gale at jeg måtte be mannen komme hjem fra jobb. Håper det er over til i morgen, og at det kun har vært noe jeg var spist eller omgangssyka. Var ikke kvalm en eneste dag forrige graviditet så dette var en ny opplevelse, men håper ikke det skal være slik hver dag. Ikke enkelt å ta vare på han lille hvis jeg skal være så kvalm... har ulønna nå, så kan ikke be om sykemelding heller om det skulle vært behov. 
 

kjekt å lese om alle dere som har vært på tul, 2 uker til jeg skal selv. Gleder meg ekstremt! Drømte i natt at det var tvillingen, og akkurat nå hadde det vært litt krise om det var tilfellet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, høres så gøy ut med UL, @KaffeLurker! 🥰 Gleder meg til jeg skal neste uke, føler meg ikke så gravid nå, så tror som du sier at det kan bli som å ta graviditetstest igjen😁

Har dere fortalt mange om graviditeten ennå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hjärtat skrev:

Åå, høres så gøy ut med UL, @KaffeLurker! 🥰 Gleder meg til jeg skal neste uke, føler meg ikke så gravid nå, så tror som du sier at det kan bli som å ta graviditetstest igjen😁

Har dere fortalt mange om graviditeten ennå? 

Så spennende! Det tror jeg blir en opplevelse ☺️💞 Bare å glede seg!

Nei, vi har fortsatt ikke sagt det til noen. Mannen har veldig lyst, men jeg vil gjerne holde på hemmeligheten litt til ☺️ Samt at det ikke blir det samme å fortelle over FaceTime. Skulle så gjerne sagt det anikt til ansikt. Har dere sagt det til mange enda @Hjärtat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, KaffeLurker skrev:

Så spennende! Det tror jeg blir en opplevelse ☺️💞 Bare å glede seg!

Nei, vi har fortsatt ikke sagt det til noen. Mannen har veldig lyst, men jeg vil gjerne holde på hemmeligheten litt til ☺️ Samt at det ikke blir det samme å fortelle over FaceTime. Skulle så gjerne sagt det anikt til ansikt. Har dere sagt det til mange enda @Hjärtat

Nei, har bare fortalt det til to venninner av meg, for at jeg skal kunne lufte det med noen. Har ingen nære venninner med barn, så savner å ha noen å "spørre" om ting, men men! Sambo vil vente med å si det, og det vil eegentlig jeg og, men synes det er vanskelig, gleder meg sånn til å fortelle de blivende besteforeldre og søsknene mine. 😭😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nesten ikke vente med å fortelle det jeg heller 🙈 men har bestemt oss for å vente til eller TUL så vi ser at alt er i orden. Da er jeg rundt 9+5 tenker jeg.  

Til venner venter vi til uke 12 som er i midten av mai hvis vi klarer☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også vil gjerne rope det ut. Men venter til etter TUL. 
Har snakket litt med ei venninne om det da. Men jeg gleder meg aller mest til å fortelle det til ei god venninne som også går gravid nå 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vegasus skrev:

Jeg også vil gjerne rope det ut. Men venter til etter TUL. 
Har snakket litt med ei venninne om det da. Men jeg gleder meg aller mest til å fortelle det til ei god venninne som også går gravid nå 😊

Merker jeg ikke har noe behov for å fortelle det i det hele tatt, selv 🤗 Var gravid i jula (MA), og da sa vi det til familiene våre på julaften. Var også noen andre venner som visste det. Jeg føler på en måte vi allerede har gjort unna den overraskelsen, og denne gangen er det godt å bare holde det for seg selv. 
 

Da var jeg gravid før jul holdt jeg på å sprekke, og hadde lyst til å si det til ALLE, hele tida 😅 Nå føler jeg jeg at jeg sikkert kan gå både uker og måneder før jeg/vi føler for å dele. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mingrid skrev:

Merker jeg ikke har noe behov for å fortelle det i det hele tatt, selv 🤗 Var gravid i jula (MA), og da sa vi det til familiene våre på julaften. Var også noen andre venner som visste det. Jeg føler på en måte vi allerede har gjort unna den overraskelsen, og denne gangen er det godt å bare holde det for seg selv. 
 

Da var jeg gravid før jul holdt jeg på å sprekke, og hadde lyst til å si det til ALLE, hele tida 😅 Nå føler jeg jeg at jeg sikkert kan gå både uker og måneder før jeg/vi føler for å dele. 

Ja, skjønner litt den tanken, for ingen av de jeg gleder meg til å fortelle det til vet at vi prøver å bli gravide. Så selv om det ligger litt i korta, med tanke på livssituasjon, så tror jeg de blir overrasket. 😊 Men savner også litt å kunne fortelle mamma ting fra hverdagen, snakker mye med henne på telefon, og ville vært naturlig å fortelle om kvalme, dårlig matlyst, time hos jordmor, TUL osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, mingrid skrev:

Merker jeg ikke har noe behov for å fortelle det i det hele tatt, selv 🤗 Var gravid i jula (MA), og da sa vi det til familiene våre på julaften. Var også noen andre venner som visste det. Jeg føler på en måte vi allerede har gjort unna den overraskelsen, og denne gangen er det godt å bare holde det for seg selv. 
 

Da var jeg gravid før jul holdt jeg på å sprekke, og hadde lyst til å si det til ALLE, hele tida 😅 Nå føler jeg jeg at jeg sikkert kan gå både uker og måneder før jeg/vi føler for å dele. 

Kjenner meg veldig igjen! Den første gangen sa vi det til mange fra positiv test, men da mistet jeg jo raskt etter. Nå har jeg faktisk ikke behov for å rope det ut (Enda). Litt tåpelig egentlig, for veldig mange vet når vi hadde innsett, og at vi bør ha svaret innen nå. Men de siste forsøkene har vi sagt at vi ikke ønsker at folk skal spør hvordan det går, fordi vi vil si det når vi ønsker det. Men i og med at vi har gitt beskjed med en gang alle de andre forsøkene (fordi det var kjemisk/negativt), ser jeg for meg at det er en del som har forstått det :P Så blir nok til å fortelle nærmeste etter TUL. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mingrid skrev:

Merker jeg ikke har noe behov for å fortelle det i det hele tatt, selv 🤗 Var gravid i jula (MA), og da sa vi det til familiene våre på julaften. Var også noen andre venner som visste det. Jeg føler på en måte vi allerede har gjort unna den overraskelsen, og denne gangen er det godt å bare holde det for seg selv. 
 

Da var jeg gravid før jul holdt jeg på å sprekke, og hadde lyst til å si det til ALLE, hele tida 😅 Nå føler jeg jeg at jeg sikkert kan gå både uker og måneder før jeg/vi føler for å dele. 

Det kan jeg faktisk forstå. Nå er det ingen rundt oss som vet vi prøver, alle tror vi kommer til å vente hvertfall to år til siden det er det vi har sagt til alle 😅  

Så den overraskelsen vil bli stor her. Men jeg tør liksom ikke si noe helt enda. 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med litt her, men har ikke turt å slenge med på her med to SA bak meg i uke 6+5,men here it goes 🤞😬

K 33, første barn, positiv blodprøve (ivf) 05.03. Forventet termin 12.11.2020

Er 8+0 idag så har slått mine to tidligere graviditeter med noe så burde roe ned nervene litt, men det er utrolig vanskelig. 

Var på TUL på riksen forrige fredag, så hjertet slå og alt så bra ut. ❤️ Fått ny TUL 17.04 da vil jeg være 10+1, men vurderer sterkt å ta en før det også. 

Har ikke sagt det til noen bortsett fra min mor. Ønsker ikke å si det før rundt uke 14-16 da jeg KANSKJE har fått roet meg ned litt 🙈

"alle" fikk vite det de to andre gangene så nå vil jeg holde det litt for meg selv

Utrolig gøy at det er så mange her og krysser alt jeg har for at vi alle holder ut til slutten ❤️

Endret av Deseo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Deseo skrev:

Har fulgt med litt her, men har ikke turt å slenge med på her med to SA bak meg i uke 6+5,men here it goes 🤞😬

K 33, første barn, positiv blodprøve (ivf) 05.03. Forventet termin 12.11.2020

Er 8+0 idag så har slått mine to tidligere graviditeter med noe så burde roe ned nervene litt, men det er utrolig vanskelig. 

Var på TUL på riksen forrige fredag, så hjertet slå og alt så bra ut. ❤️ Fått ny TUL 17.04 da vil jeg være 10+1, men vurderer sterkt å ta en før det også. 

Har ikke sagt det til noen bortsett fra min mor. Ønsker ikke å si det før rundt uke 14-16 da jeg KANSKJE har fått roet meg ned litt 🙈

"alle" fikk vite det de to andre gangene så nå vil jeg holde det litt for meg selv

Utrolig gøy at det er så mange her og krysser alt jeg har for at vi alle holder ut til slutten ❤️

Uff håper virkelig det sitter nå da!🤞skjønner godt at flere vil vente med å si noe når man har gjort det tidligere og mistet. Er derfor jeg hele tiden vurderer når jeg skal si noe og ikke. Man har jo aldri noen garantier for om det skjer noe eller ikke 🙈 syns tiden går fryktelig sakte om dagen! Men sånn sett så syns jeg det er en fin periode og bli gravid på. Er ingen middagsselskap eller fester som man kanskje måtte snike seg rundt på. Veldig enkelt å holde det hemmelig nå! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...