Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

Henger meg på her! Strikkesokken - 29 år - B3 - termin 27.November 😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.3.2020 den 18.16, Vestalinn skrev:

Fikk målt blodprøve på mandag og onsdag som var, da var jeg 4+1 og 4+3. Målte med 48 timers mellomrom. Verdiene ble 111 på mandag og 223 på onsdag, så det er perfekt fordobling :) I dag er jeg 5+0 og nyter at størrelsen på embryo i appen (preggers) har endret seg fra eplefrø til granateplefrø. Måtte kjøpe meg et granateple og skjære opp kun for å studere frøet, haha. 

Så flott da @Vestalinn! Heter appen Preggers? ☺️ Er du fornøyd med den? Jeg har lastet ned en hel del forskjellige. 5+6 i dag. Litt kvalme som kommer og går, men ikke så veldig at det ødelegger for hverdagen heldigvis. Hvordan er formen din? ☺️ Når skulle du ta TUL igjen? 

 

Velkommen @Strikkesokken! Så koselig at flere blir med ☺️ Hvordan er formen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, KaffeLurker skrev:

Så flott da @Vestalinn! Heter appen Preggers? ☺️ Er du fornøyd med den? Jeg har lastet ned en hel del forskjellige. 5+6 i dag. Litt kvalme som kommer og går, men ikke så veldig at det ødelegger for hverdagen heldigvis. Hvordan er formen din? ☺️ Når skulle du ta TUL igjen? 

 

Velkommen @Strikkesokken! Så koselig at flere blir med ☺️ Hvordan er formen din? 

Formen er helt fin! Litt ekstra trøtt men det er alt. Men har hatt hyperemesis med begge de to andre så vet at det kommer. Har heldigvis en resept på zofran på apoteket, og hentet ut en pakke når vi begynte å prøve😅 håper jeg klarer meg greit igjennom det verste! Hva med deg? Ser du er litt kvalm? Kaster du opp? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt @Strikkesokken!! Skal få deg på listen :)

@KaffeLurker Ja, det er preggers! Har også Pregnancy+ og Ovia (i tillegg til preglife og preggers) og er superfornøyd med kombinasjonen av alle fire, haha. Hvilke liker du best? Jeg er også 5+6 i dag! (Fertilityfriend har beregnet hvor langt jeg er på vei og termindato basert på eggløsning, siden jeg ser vi har forskjellig termin). Gleder meg til ukeskifte i morgen :)  Da blir det blåbær!

Har definitivt fått ømme bryst og brystvorter i uken som har gått. Er oppblåst 80% av tiden, men har ikke helt krise fordøyelse lenger. Er ikke veldig kvalm, men føler noe ubehag av og til - kanskje mest når jeg er sulten. Klarer ikke sette fingeren på det. Kan det være noe begynnende kvalme? Har ellers fått litt kviser, en del svimmelhet siste dagene. Fikk 3+ på Clearblue Digital i går, 5+5, så følte det var innen rimelig tid. Ble veldig glad av det. Skulle ha TUL den 18 mars, men ble avlyst pga Corona. Har bestilt ny time hos en annen tilbyder 23 mars, da er jeg 7+1, tenker det er like greit - da SKAL man se noe.

Hvordan er formen din?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med egen gruppe😊 Melder meg på her jeg også, men er litt usikker på om jeg blir med videre. Tiden får vise👀

Fikk positive tester torsdag og fredag (inkl digital). På lørdag fikk jeg blødninger som fortsatt er her idag. Har lest mye på festeblødning etc, men vanskelig å si. Det er kun friskt blod, ikke som vanlig mens (beklager detaljene)- men nok til at jeg må bruke bind. Selve menstruasjon skal ikke være her før ca 17. Nov.. 

Testet imorgest, fortsatt økt hcg. Skal teste de neste dagene for å se om det er stigning, om ikke er det vel å klassifisere som kjemisk...
del gjerne erfaringer om noen av dere har hatt lignende😊 

Skrufa - 31 år - B1 - termin 27. November

Håper den sitter🤞🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skrufa Gratulerer så mye!!! Skjønner veldig godt bekymringen din, men jeg har troen og fører deg på listen :) Har opplevd kjemisk og da hadde jeg svært svake tester. Fikk negativ digital test på IKM blant annet. At HCG øker er jo veldig bra! Krysser fingrene for at spiren klorer seg fast ❤️ 

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, og takk for svar @Vestalinn ❤️ litt mer betryggende😌 Ser ut som blødningene har gitt seg nå, så da krysser jeg fingrene jeg at det blir stigning i hcg fremover også☺️ 

Ser du skal på TUL etterhvert, det blir sikkert enda mer «ekte» da på en måte🤩 Når tenker du å bestille time til lege? Alt dette er helt nytt for meg, forsøker å lese meg opp på diverse 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skrufa Legen sa jeg kunne komme innom i uke 10-11. Var der forrige uke for noe annet så da nevnte jeg at jeg var gravid. Hadde bestilt TUL 18 mars men det ble kansellert pga korona. Fikk bestilt ny time til 23 mars (et annet sted) er 7+1 da. Blir veldig spennende 😊

Endret av Vestalinn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her. Testet positivt i dag og er overlykkelig ☺️

 

Rediken - 29 år - B3 - Termin 29. november

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen @Skrufa og @Rediken! Så hyggelig og få flere med i gruppa! ☺️ Hvordan er formen deres? Har dere merket noe til symptomer enda? 

@Strikkesokken krysser virkelig fingrene for at du skal slippe det i dette svangerskapet også! Huff, må være helt grusomt! Jeg kaster ikke opp heldigvis. Kvalmen er ikke verre enn at den ikke merkes når jeg er opptatt med andre ting. Men med en gang jeg logger meg av hjemmekontor kommer den snikende. Jeg skal ikke klage, det er helt overkommelig!

 

@Vestalinn, hvilken app har fruktanalogier? 😂 Den vil jeg ha! Nå bruker jeg HelseRespons og er fornøyd med den. Bruker den veldig lite siden det er så mye annet som skjer nå. Vi er i karantene pga vi har symptomer og har vært i kontakt med smittede personer. Hjemmekontor, en treåring samt sykdom gjør at jeg nesten glemmer hele graviditeten 🙈 Føler på litt kvalme, men heldigvis merker jeg ikke til det når jeg har fokus på jobb. Vi har mye av de samme symptomene ser jeg. Hvis du har tips for fordøyelsen så del gjerne...🙈Så godt du fikk ny time til TUL! Gleder meg til å høre hvordan det er! Vi vurderer jo den testen i Sverige, men ser dårlig ut med sverigetur fremover. Jeg vil ikke være med på å spre smitte! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Vestalinn skrev:

@Skrufa Legen sa jeg kunne komme innom i uke 10-11. Var der forrige uke for noe annet så da nevnte jeg at jeg var gravid. Hadde bestilt TUL 18 mars men det ble kansellert pga korona. Fikk bestilt ny time til 23 mars (et annet sted) er 7+1 da. Blir veldig spennende 😊

Spennende! Det er jo ikke lenge til 🤩 Får bestille TUL og legetime jeg også etterhvert om den klamrer seg fast videre🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk @KaffeLurker 🤗

har jo kjent litt på menslignende murringer, og at jeg kan bli litt småkvalm enkelte ganger de siste dagene. Ikke sånn at jeg må kaste opp, men at jeg kjenner det ligger i «brystet/halsen» på en måte. 

Igår og idag har jeg vært helt sinnsykt varm, og litt hodepine.. men i disse korona tider er jeg jo redd for at det kan være starten på noe der. Jeg har sjekket feberen og den er normal. får bare vente å se😯 

hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skrufa 🤞 håper det er gravidsymptomer som gir seg snart og ikke corona. Vi har symptomer og har vært i kontakt med en smittet så vi sitter i hjemmekarantene. Ikke så veldig stas, men heller ikke veldig alvorlig heldigvis ☺️🙏 Vanskelig å skille hva som er corona/influensa og graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg melder meg på 😊 Termin 20.11.20. Er idag 5+1. 

Kjenner flere som har hatt SA mellom uke 5 og 9 så føler at jeg går på "tå hev". Dette er første gang jeg er gravid og det skjedde attpåtil så fort at jeg føler at dette kan umulig ende bra 😬

Heldigvis ikke så mange symptomer enda. Litt uggen på kvelden og veldig trøtt hele tiden, men ellers helt normal. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2020 den 10.32, Vestalinn skrev:

Skravletråd for oss som har termin i november/desember 2020. Håper at flere hiver seg på, slik at vi kan følge, og støtte hverandre gjennom svangerskapet :)

 

:babysmokk:Terminliste:babysmokk:

 

Vestalinn - 29 år - B1 - Termin 8. november 

Sashimi - 26 år - B2 - Termin 10. november

KaffeLurker - 31 år - B2 - Termin 10. november

mingrid - 27 år - B1 - Termin 23. november

Strikkesokken - 29 år - B3 - Termin 27. november

Skrufa - 31 år - B1 - Termin 27. november

 

 

 

 

 

Da melder jeg meg også inn her, med foreløpig termin 23. november 🎉💕 Synes testene mine er veldig svake til at jeg er såpass «langt på vei», men krysser fingre for at ting er i orden likevel. Jeg har testet tre morgener på rad, og sett at testene blir sterkere og sterke for hver dag, noe som er positivt. Tenkte å teste på nytt igjen om noen dager, for virkelig kartlegge HCG-utviklingen 🤞🏼🤓

Håper dere andre har det bra! 🤩 Jeg merker ingenting selv, bortsett fra murring og litt stikking på høyre side. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, KaffeLurker skrev:

Velkommen @AHO og @mingrid! ☺️ Så koselig å få flere inn i gruppen! 

Takk! Jeg tenkte å legge til @AHO i lista over oss, men tror du må gjøre det selv hvis du vil skrive egen alder og B1, B2 etc. 🤩

Testen ble overraskende nok positiv denne måneden. Har ikke prøvd så «hardt» da november/desember-barn ikke var helt etter planen, men da testen viste positivt ble vi så klart kjempeglade! 🤩 

Hvordan har dette med november/desember-barn vært med dere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @KaffeLurker

Formen min er foreløpig fin, regner med kvalmen slår inn om en ukes tid. Jeg har to barn fra før og var veldig kvalm med første og litt kvalm med andre. Spent på hvordan dette svangerskapet blir. 

Kjenner at livmoren strekker seg i form av murring, og har økt matlyst (noe jeg alltid får tidlig i svangerskapene mine). Er også skikkelig trøtt, men det kan også være for jeg er forkjølet. 

Har du fått noen symptomer? 😊

Jeg var gravid i høst og hadde en senabort. Er selvfølgelig litt nervøs for noe lignende skal skje igjen, men prøver å være veldig optimistisk. Gleder meg veldig til å fortelle det til ungene når jeg er litt lenger på vei ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravletråd for oss som har termin i november/desember 2020. Håper at flere hiver seg på, slik at vi kan følge, og støtte hverandre gjennom svangerskapet :)

 

:babysmokk:Terminliste:babysmokk:

 

Vestalinn - 29 år - B1 - Termin 8. november 

Sashimi - 26 år - B2 - Termin 10. november

KaffeLurker - 31 år - B2 - Termin 10. november

AHO - 29 år - B1 - Termin 20. November 

mingrid - 27 år - B1 - Termin 23. november

Strikkesokken - 29 år - B3 - Termin 27. november

Skrufa - 31 år - B1 - Termin 27. november

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, mingrid skrev:

Takk! Jeg tenkte å legge til @AHO i lista over oss, men tror du må gjøre det selv hvis du vil skrive egen alder og B1, B2 etc. 🤩

Testen ble overraskende nok positiv denne måneden. Har ikke prøvd så «hardt» da november/desember-barn ikke var helt etter planen, men da testen viste positivt ble vi så klart kjempeglade! 🤩 

Hvordan har dette med november/desember-barn vært med dere? 

Jeg hadde vel egentlig ikke planer om å starte før til sommeren - men så bestemte vi oss for å prøve rett etter nyttår. Jeg tenkte litt å prøve å unngå de travleste månedene på føden(april-august), men barnet er jo selvfølgelig velkommen uansett når den måtte komme. Har ingenting negativt i tanke med at barnet kommer sent på året(hvis du tenkte utfordringer ift modenhet på skole osv). Jeg er født rett etter nyttår og var langt ifra den som var mest moden i kullet 😅 Kjenner flere som er født mellom 1 og 31 desember som greide seg mye bedre enn det jeg gjorde på skolen også. Så ser jeg på det som et pluss å kunne gå litt gravid på sommeren og ha litt mørketid foran meg når barseltiden er. Kjekkere å gå våren/sommeren i møte med en litt større baby 🥰 Men det er mine tanker da 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...