Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Jeg ble også forvirret av alle de nye smilefjesene :edie:

900 gram på tre uker! Veldig bra jobba ;) Du tar virkelig igjen for forrige gang :Nikke: 

Og liggings da! Flott å høre at alt er som før. Regner med jeg får samme beskjeden, uansett hva tilstanden egentlig er :fnise: :kaklehone:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du kanskje bygge opp under baby med en dyne eller noe? Hvis jeg har forstått det riktig at puppen ikke "når ned"? Da har jeg isåtilfelle motsatt problem med litt for store pupper for min smak :( Jeg har ammet liggende helt ifra begynnelsen, var det vi ble vist på sykehuset. Klønete litt med sittende amming hvis jeg ikke kan lene meg litt bakover... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble også vist liggende amming på sykehuset forresten. Rett etter at hun ble født, faktisk :tongue: Så i starten var det kun det jeg fikk til :fnise: Måtte ringe etter hjelp da jeg ville lære hvordan jeg kunne sitte. 

Funker det om du hjelper henne i starten? Så suger hun seg fast så kraftig at puppen ikke faller ned? :fnise: Jeg vet egentlig ikke hvor langt ned i madrassen mine synker... Må sjekke ut teknikken vår når vi legger oss ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Chandra skrev:

Godt å høre at nettene i alle fall har blitt litt bedre. :)

Jeg har ingen gode liggetips for jeg hadde motsatt problem. Måtte trene masse på sittende amming da jeg slet med det mens liggende var lett. Men det er sikkert fordi at jeg har så små pupper at de står mer rett ut når jeg ligger liksom og da er den nederste i perfekt høyde for mini som også ligger på siden. :fnise: Jeg var forresten ikke komfortabel med å sovne ved siden av mini før hun ble større. Nå er hun liksom så stor at jeg ikke er redd for å rulle over henne lenger. Med de fløtepuppene dine blir hun nok raskt stor og god. :rodmer:

Ja kanskje når hun blir større så sier hun ifra hvis hun blir skvist :fnise: tar vel ikke så lang tid nei ;)

11 timer siden, Weebs skrev:

Jeg ble også forvirret av alle de nye smilefjesene :edie:

900 gram på tre uker! Veldig bra jobba ;) Du tar virkelig igjen for forrige gang :Nikke: 

Og liggings da! Flott å høre at alt er som før. Regner med jeg får samme beskjeden, uansett hva tilstanden egentlig er :fnise: :kaklehone:

 

Ja, mistenker at han bare sa det for at jeg ikke skal nekte å ligge med ham igjen på et halvt års tid :ler:

10 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Kan du kanskje bygge opp under baby med en dyne eller noe? Hvis jeg har forstått det riktig at puppen ikke "når ned"? Da har jeg isåtilfelle motsatt problem med litt for store pupper for min smak :( Jeg har ammet liggende helt ifra begynnelsen, var det vi ble vist på sykehuset. Klønete litt med sittende amming hvis jeg ikke kan lene meg litt bakover... 

Det var lurt. Merker at jeg må prøve meg litt fram med dette, tydeligvis veldig enkelt siden alle gjør det fra begynnelsen :P men enig i at sittende amming er best når man kan lene seg litt bakover!

10 timer siden, Weebs skrev:

Vi ble også vist liggende amming på sykehuset forresten. Rett etter at hun ble født, faktisk :tongue: Så i starten var det kun det jeg fikk til :fnise: Måtte ringe etter hjelp da jeg ville lære hvordan jeg kunne sitte. 

Funker det om du hjelper henne i starten? Så suger hun seg fast så kraftig at puppen ikke faller ned? :fnise: Jeg vet egentlig ikke hvor langt ned i madrassen mine synker... Må sjekke ut teknikken vår når vi legger oss ;) 

Ser nå at jeg må prøve meg fram med liggende amming idag :jepp: hun har en tendens til å suge seg fast og slippe opp ganske ofte i løpet av måltidet  for å ikke drukne :ler: og da blir hele hun dynket i melkesprut stakkar. Er det forresten normalt at melkestrålen står rett ut fra motsatt pupp mens man ammer?:klo: har bestilt melkeoppsamlere nå da, men bruker et håndkle under puppen mens jeg ammer og likevel må vi  ofte skifte på henne etterpå :fnise: håper det stabiliserer seg snart..

---

Idag står julespill på tapetet. Det er hvert år siste søndag før jul. Jeg var alltid med da jeg var liten så det er superkoselig! Blir ikke jul uten. L skal være hyrde. Han har vært med i julespillet fra han var 3 år gammel. Første året var han en katt :hoho: året etter var han tidenes mest motvillige hyrde og måtte ha spidermandrakt på under kostymet. Pillet seg i nesen på scenen. Da han var 5 sto han på scenen og dro opp kostymet for "gutter går ikke med kjole!":fnise: Har gått litt og litt bedre for hvert år, og i år har han ikke fått noen bestikkelser for å bli med annet enn at jeg og O ikke kom for å se om han ikke var med :tongue: 

Håper bare vi kommer oss ut døren i tide. Vi har en tendens til å være minst en halvtime for sent ute til alt om dagen :P

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke noe fan av liggende amming, armen jeg lå på sovnet bare og det ble så mye stress. :P  
Men når det kommer til melkesprut som står ut fra både det ene og det andre brystet så kan jeg anbefale ''dørklokke''-trikset hvis du ikke allerede har prøvd det. Her hjalp det i alle fall veldig, du trykker brystvorta inn i puppen (som om du ringer på ei dørklokke) i 10-15 sekunder og det skal stoppe melken fra å strømme ut. :)  

Og lykke til til L på julespill! For en unge! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fan av liggende amming. Håper du finner en metode som funker :) Jeg sjekket i natt, og mine pupper er visst fremdeles så små at de holder seg noenlunde oppe fra madrassen. Så da passer de akkurat til M. Men folk med alle slags pupper må vel få til å amme sånn :klo: Se videoen på Ammehjelpen.no, der får du kanskje et tips! :) 

Armen jeg ligger på har jeg under puta og hviler hodet på. Sånn ligger jeg alltid uansett. Og så sprer jeg beina i en slags sidelengs spagat så jeg ligger stabilt. Vil ikke rulle over henne :P 

Og ja, fra den andre puppen renner det masse melk imens :P Veldig kjedelig å måtte sove med BH. Dørklokketrikset må jeg prøve! 

Dauer av skuespillerkarrieren til L :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Sunday, December 18, 2016 den 11.27, Beccy87 skrev:

Jeg var ikke noe fan av liggende amming, armen jeg lå på sovnet bare og det ble så mye stress. :P  
Men når det kommer til melkesprut som står ut fra både det ene og det andre brystet så kan jeg anbefale ''dørklokke''-trikset hvis du ikke allerede har prøvd det. Her hjalp det i alle fall veldig, du trykker brystvorta inn i puppen (som om du ringer på ei dørklokke) i 10-15 sekunder og det skal stoppe melken fra å strømme ut. :)  

Og lykke til til L på julespill! For en unge! :fnise:

Dørklokketrikset skal prøves. Her kobler hun seg av og på puppen flere ganger i løpet av et måltid fordi spruten står alle veier og når hun da kobler seg av så dusjer jeg henne i melk :ler:

På Sunday, December 18, 2016 den 11.54, Weebs skrev:

Jeg er veldig fan av liggende amming. Håper du finner en metode som funker :) Jeg sjekket i natt, og mine pupper er visst fremdeles så små at de holder seg noenlunde oppe fra madrassen. Så da passer de akkurat til M. Men folk med alle slags pupper må vel få til å amme sånn :klo: Se videoen på Ammehjelpen.no, der får du kanskje et tips! :) 

Armen jeg ligger på har jeg under puta og hviler hodet på. Sånn ligger jeg alltid uansett. Og så sprer jeg beina i en slags sidelengs spagat så jeg ligger stabilt. Vil ikke rulle over henne :P 

Og ja, fra den andre puppen renner det masse melk imens :P Veldig kjedelig å måtte sove med BH. Dørklokketrikset må jeg prøve! 

Dauer av skuespillerkarrieren til L :hoho:

Vi prøvde liggende amming i natt og jaggu fikk vi det til! Vet ikke hva jeg har balt med tidligere, for puppen var jo i perfekt høyde for henne :jepp:  endte med at jeg sovnet som en stein og det gjorde nok hun og for jeg våknet to timer senere av at hun sugde seg fast igjen :fnise:

Utrolig dritt å sove med BH.  Lurer på hvor lenge det er vanlig å måtte gjøre det? Er vant med å sove kliss naken så å nå sove med truse og bh er helt krise :P 

17 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Ligge på armen? Jeg har den oppover slik som @Weebs :jepp: 

Ja jeg hadde den under hodeputen :jepp:

---

Julespillet gikk veldig fint. L satt og gjespet, men jeg så at han også sang med på alle sangene ;) tror han synes det var kjekt selv :)

På vei hjem stakk jeg innom kjøpesenteret for å skaffe meg en skikkelig amme bh på Change. Dårlig idé. Når kjøpesenteret er åpent på søndager skal plutselig hele Norge shoppe samtidig :daane: sykt stress. Men fikk kjøpt amme bh og siste  julegaven til L. Han ønsket seg egentlig et spill som er utsolgt over alt, inkludert på nett, så jeg gikk for monopol isteden :P har kjøpt de andre  gavene til ham på nett, og først idag fikk jeg beskjed om at de er sendt fra Oslo. Litt stresset nå ja! Vi drar til svigers den 23, så jeg håper virkelig de kommer før det..

Bhen jeg dro med meg hjem var str 65G :hakeslepp: det er sykt svært. Gått fra D til G cup. Dolly Parton ain't got nothing on me :fnise:

Fikk også sett farmen finalen med baby på brystet igår sånn som jeg snakket om tidligere i høst :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O kom forresten med sitt første bevisste smil idag! Hun har hatt et par tidligere der jeg har lurt på om det var bevisst eller ikke, men idag var det ingen tvil!:nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klistremerkebaby idag. Får lagt henne fra meg i max 5 minutt av gangen. Tror årets julegaver blir gitt som et DIY kit, hvor mottaker får pakke inn selv :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt klistremerkebaby de siste dagene = mange timer på mørk soverom om dagen... våkner 5 min etter jeg har gått ut. Krysser fingrene for i kveld :P 

Så bra du fikk deg skikkelig ammebh. Min fra Change of jeg vi blir ikke enige. Må vel mer ned i vekt først kanske? Heldigvis skal jeg ha flere barn!

Smil :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, fikk du smil? :ninuskapus:

Jeg har bare fått sånne "nå sovner jeg snart"-smil. Fikk tre på rappen her en kveld og jeg begynte nesten å grine :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smil :strix: M er veldig raus med å dele ut smil. Man smelter jo helt selv om hun ser ut som en tannløs 90-åring innimellom :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, December 19, 2016 den 19.47, Beccy87 skrev:

Første smilet, så herlig! :rodmer:

Jaaa :rodmer:

På Monday, December 19, 2016 den 20.00, LilleMy1989 skrev:

Jeg har hatt klistremerkebaby de siste dagene = mange timer på mørk soverom om dagen... våkner 5 min etter jeg har gått ut. Krysser fingrene for i kveld :P 

Så bra du fikk deg skikkelig ammebh. Min fra Change of jeg vi blir ikke enige. Må vel mer ned i vekt først kanske? Heldigvis skal jeg ha flere barn!

Smil :hjerte: 

Huff, har det blitt bedre?

Jeg har ikke brukt min enda, men de to minuttene jeg prøvde den på på badet var veldig lovende :fnise: imorgen skal jeg bruke den hele dagen, så håper det var money well spent!

På Monday, December 19, 2016 den 21.08, Weebs skrev:

Herregud, fikk du smil? :ninuskapus:

Jeg har bare fått sånne "nå sovner jeg snart"-smil. Fikk tre på rappen her en kveld og jeg begynte nesten å grine :fnise: 

Jaaa verdens fineste smil! Hun har ofte sånne "nå sovner jeg snart"-smil og ja:fnise:  og i søvne. Hun lager masse grimaser mens hun drømmer. herregud babyer er søte altså :nigo::rodmer:

På Tuesday, December 20, 2016 den 9.53, A4-livet skrev:

Smil :strix: M er veldig raus med å dele ut smil. Man smelter jo helt selv om hun ser ut som en tannløs 90-åring innimellom :fnise: 

Haha tannløs 90-åring var passende beskrivelse :ler:

---

Bittelille julaften og O er 4 uker allerede! Herregud hvor blir det av tiden. Idag har jeg handlet inn til jul (selv om vi skal være vekke fra imorgen til første dag..), vasket huset og pakket til alle fire før vi reiser til svigers imorgen ettermiddag :biggrin: egentlig var planen at mannen skulle komme hjem her og hjelpe meg og pakke og så skulle vi kjøre sammen oppover imorgen, men han måtte bli så lenge på jobb imorgen at da hadde vi ikke vært fremme før midnatt og om jeg går glipp av kvelden før kvelden og grevinnen og hovmesteren så kan jeg liksågodt bare legge meg ned og dø :P 

Herregud så mye man må ha med til baby! Nest, dyne, bleier, gulpekluter, ammepute (mååå ikke ha den med men kan kysse ryggen farvel om jeg skal amme i over to døgn uten), ammeinnlegg til sprutpuppene mine osv osv..og x-antall skift fordi vi vet aldri hvor mye hun gulper. For ikke å snakke om at vi sikkert har titusen bæreposer med gaver med oss :fnise: mine foreldre sparer ikke på kruttet når de handler til L og O.. :P

Gleder meg til jul nå altså! Roe ned og kose meg med mannen :rodmer: og overse svigermors forsøk på å få oss til å koke O :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Småkjekset skrev:

God jul :nisse:

Good jul!

---

Nå sitter vi  hos svigers, svigermor hadde  senvakt igår og tidlig idag så har ikke sett så mye til henne, men har  rukket å himle nok med øynene til å se min egen nakke et par hundre ganger :fnise: mannen tok heldigvis en prat med henne igår på tomannshånd og sa at han orket ikke å høre på maset om varme i ett sett i to dager. Hun hadde blitt litt fornærmet. Igår pakket hun henne inn i et enormt pledd fordi hun bare hadde bare på en bomullspysj.. søsteren til mannen holdt O litt og tok vekk pleddet, da kom svigermor og rev henne ut av  armene hennes og pakket henne inn igjen og satt med henne selv isteden :P Herregud jeg blir gal. 

Håper hun tok til seg det mannen sa igår og at det blir bedre ikveld! 

Nå står L på kjøkkenet og hjelper "farfaren" å skrelle kålrabi og poteter mens jeg sitter i reclineren med O på brystet og ser på NRK :hjerte: juleidyll! Håper alle får en fantastisk jul:nissevink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte flire litt av snappene dine i går. Ble liksom ikke så overrasket :fnise: Håper dere får en fin jul uten en minstemann som er gjennomvåt av svette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hos svigers igjen. Hele familien sitter rundt bordet og spiser pinnekjøtt, men jeg sitter og ammer. Var ikke nødvendig, men i det vi skulle sette oss til bords måtte svigermor ta opp en våken, men rolig baby fra nestet sitt og mente at nå måtte hun ha mat. "Jeg kan holde henne så du kan få spist først, altså" JA FOR DET HADDE BLITT ET AVSLAPPENDE MÅLTID! Var like før jeg begynte å gråte. Er så jævlig lei svigermor at det er like før jeg kaster henne over rekkverket på terrassen. Synd det ikke er så langt ned:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det var jo SKIKKELIG unødvendig av henne. .. tipper hun hadde lyst til å kose men trengte en unnskyldning. Også når du hadde en sjanse til å spise varm middag da :( 

Jeg eeer så lei pinnekjøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...