Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Åååååå jeg hadde klikka!!! :dany:
Jeg tror faktisk jeg hadde begynt å grine!
Håper du klarer å motstå fristelsen for å dytte henne overende hvis dere går ut for å se på raketter senere, om det ikke er langt ned så er det virkelig ikke verdt det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

:fnise: Det var jo SKIKKELIG unødvendig av henne. .. tipper hun hadde lyst til å kose men trengte en unnskyldning. Også når du hadde en sjanse til å spise varm middag da :( 

Jeg eeer så lei pinnekjøtt...

Jess..helt sikkert. Fikk i meg maten til slutt, men O var fortsatt våken. Svigermor insisterte på at hun var mer sulten. Måtte "amme amme amme, babyen er jo tydelig ikke mett!". Så gulpet O ut igjennom nese og alt, da sa hun "ja..det er ikke alltid mat de vil ha..". Omg. Måtte gå ned i kjelleren og kjøle meg ned. Kjedelig å sitte inne for mord, har jeg hørt :P 

3 minutter siden, Beccy87 skrev:

Åååååå jeg hadde klikka!!! :dany:
Jeg tror faktisk jeg hadde begynt å grine!
Håper du klarer å motstå fristelsen for å dytte henne overende hvis dere går ut for å se på raketter senere, om det ikke er langt ned så er det virkelig ikke verdt det! :fnise:

Vel..hvis hun faller riktig såå..:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt på mitt første glass vin på 10 mnd:nigo: før mammapolitiet skyter inn; jeg har fått grønt lys av helsesøster selv om det er mindre enn 6 uker siden termin og pumpet nok til O hvis hun mot formodning skulle våkne før det har gått 3 timer. Det nyyytes! Hun prøvde flaske igår for første gang og det gikk helt greit:tommelopp:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! Med vinglasset altså, ikke svigermor :fnise: Klarte aldri å pumpe forrige gang så har ikke giddet å prøve denne gangen. Får kose meg med alkoholfri øl så lenge. Aass Uten er veldig god hvis noen skulle være interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Koooooos deg meg vinglasset ditt du! 
Skål og Godt Nytt År! :klem:

 

16 minutter siden, A4-livet skrev:

Så deilig! Med vinglasset altså, ikke svigermor :fnise: Klarte aldri å pumpe forrige gang så har ikke giddet å prøve denne gangen. Får kose meg med alkoholfri øl så lenge. Aass Uten er veldig god hvis noen skulle være interessert :)

Takk begge to :nigo: det var fantastisk! Hun sover fortsatt. Munkholm er også veldig godt hvis noen lurer! Har blitt hektet og jeg er ikke så glad i øl engang.

 Godt nyttår alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigernødre altså... eller av og til er det jo mødre og, men gahAh! 

Godt du koste deg med vinglasset 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en svigermor du har:blink: Skjønner godt at det fristet å dytte henne utfor verandaen..

Godt nytt år:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet det var det å oppdatere her inne da..
Nå er mannen reist på jobb igjen, og årets første cup for L er unnagjort. Jaggu fikk både jeg og mannen testet dugnadsånden og stå i kiosken og leke butikk innimellom kamper og ammepauser.
 Bagasjerommet på bilen vår streiker, det har gått i vranglås og går ikke opp. Verksted på tirsdag, men er en utfordring å få ting til å gå rundt uten plass til vogn :P her om dagen skulle vi gå trilletur et stykke unna, og måtte kjøre dit. Jeg satt foran med understellet på fanget, og bagen lå i baksetet :ler: fikk noen blikk da vi måtte stoppe på butikken og kjøpe melk og jeg satt i bilen og ventet :hoho: min mor måtte altså bli med med sin bil til cup idag, så vi fikk O og vognen med oss. Mannens bil er også på reparasjon. Happy januar!💸 

Var på 6-ukers kontroll på mandag, for meg altså. Vil sette inn spiralen nå. Den ligger fortsatt i systemet fra mars ifjor :fnise: men fastlegen ville ikke gjøre det fordi livmorveggen er så tynn foreløbig, så ble henvist til gynekolog. Igjen. Samme reglen som ifjor. Fikk Cerazette fram til det, så tar den slavisk til samme tid hver dag :P
O skal på kontroll på Onsdag. Spent på hvor stor hun har blitt! Hadde henne på magen da vi tok ukehandelen her om dagen, og en dame kom bort og sa hun var sååå fin (enig) og så bitteliten..jeg syns hun har blitt så stor! Bruker fortsatt 56. Har faktisk et sett fra Newbie i 50 som fortsatt passer. Men hun er så stor. Lille bolle. Om noen mnd innser jeg vel at hun egentlig var veldig liten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, January 01, 2017 den 16.35, Weebs skrev:

Godt nyttår! 

Og herre min Jesus, for ei svigermor. Jeg hadde daua :heks:

I lige så!

Jess :dry: godt å ikke ha møtt henne på en uke nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg syns jeg ser dere :P Det er en av favorittgreiene med bilen min. Den kan du åpne selve bakruten på. Så om hele luken ikke vil opp, så kan jeg åpne vinduet. Veldig greit når man har masse varer. Men grådig kjipt med utgifter på bil. Vi har en gøy bilmnd foran oss vi og. Så skal den EU-godkjennes og. Hipp hurra for det. Godt vi ikke har noe sånt med bilen til mannen (firmabil). 

Fastlegen min har regel på at spiral setter han ikke inn før det er gått 12 uker. Så vi snakker nok bare om det på 6 ukers. Tror jeg skal gå for hormon denne gangen. Fikk voldsomme menssmerter av kobber. Ville ikke gå på noe form for hormoner mellom svangerskapene pga styret vi hadde med å få til storesøster. Men nå er vi ferdig. Så bring on the hormones! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

  • 2 år senere...

Hei i stuggo! 

Nå er det på tide å tenke på baby nr 3. Jeg heter Strikkesokken og er helt ny på dette med prøving. Jeg og mannen min har ett barn fra før, som ble til i svingen et par uker før jeg skulle sette inn spiral i 2016, og fra tidligere har jeg en gutt som ble til da jeg var ganske ung og gikk på p-piller. Har altså hele tiden sett på meg selv som relativt fruktbar, så når dette babyprosjektet ikke klaffet på første forsøk fikk jeg bittelitt hetta. Derav dagbok. 

Vi er nå i gang med PP2. Egentlig skulle det vært PP3, men siden mannen var vekke i 2 uker og ikke kom hjem før dagen etter eggløsning sist, så tenkte jeg at den PP'en utgår. Har skjønt såpass at han har en relativt stor rolle i dette opplegget. 

Er idag på syklusdag 4, nesten ferdig med stormfloen:vin: klaffer det denne måneden blir det baby i slutten av november, nesten på bursdagen til minstemor! 

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utdanning, og var ferdig med en praksisperiode torsdag forrige uke. Så de siste 7 døgnene har jeg jobbet over 60 timer inkludert de to dagene i praksis. Det har ikke blitt mye hanky panky for å si det sånn. Nå har jeg fri til søndag kveld, så har jeg tre nattevakter og to dagvakter neste uke. Litt usikker på når EL er, men den er ihvertfall i løpet av neste uke. Testet etter EL for første gang i mitt liv forrige mnd, og den kom på CD 13. Mnd før hadde jeg de samme smertene på CD 16, så er ikke helt stabilt.

Jeg har sagt til mannen at det blir sex hver dag fra og med imorgen og ihvertfall en uke fram i tid:lur: så får vi se hvor fit for fight jeg faktisk er mellom nattevaktene:lete: de er faktisk ca midt i det mest fruktbare vinduet, i følge mine beregninger. Jeg føler ihvertfall det er bedre å si hver dag og så droppe en dag, enn å si annenhver dag og droppe en dag. 

Nå er det henting i barnehage, fiskepinner, fotballtrening for eldstemann og trening for mor på menyen. Og så skal jeg bake kake til en begravelse imorgen. Og SÅ skal jeg nyte en kald øl på sofaen, mens jeg fortsatt kan 🍻 

Det største savnet når jeg blir gravid kommer til å være Brie og vin faktisk. Jeg elsker rødvin!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er blitt syk. Igjen. Var dårlig forrige uke og, hadde halsbetennelse så jeg nesten ikke klarte å gape:daane: denne gangen er jeg forkjølt. Føler meg helt nedsnyltet. Håper jeg kommer meg til søndag kveld, vil nødig bruke egenmeldingdager på en teit neseforkjølelse. 

Uansett. Jeg har drukket masse grapefuktjuice denne uken, og fått eggløsningsslim allerede idag, på syklusdag 9! Eggløsningstesten var supernegativ idag da, kunne nesten ikke skimte teststreken engang. Men forrige mnd gikk jeg glipp av toppen, har tydeligvis veldig kort LH-topp. Fikk nesten positiv onsdag kveld og torsdagen var den negativ igjen. Så plutselig skjer det. Kunne godt bare fått eggløsning nå, så er vi fort på plass i dpo-land igjen:nigo: eneste er at jeg føler meg helt elendig i dpo land. Trøtt, sliten, oppblåst, vann i kroppen, i omtrent 2 uker. Så får jeg mensen, så føler jeg meg ok i ca  1 uke før det er på'an igjen :dry: andre som har det sånn??

Nå er jeg tom for grapefuktjuice. Må be mannen kjøpe med seg en liter til. Og så skal jeg kjøpe ananas imorgen til dpo-land. Altså, jeg vet ikke om det virker, men placeboeffekt er god nok effekt for meg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Så gøy at du skriver dagbok, kommer til å følge din/deres reise fremover 😊 Har tenkt tanken på grapefruktjuice selv, men må innrømme at jeg ikke liker smaken noe særlig, men om det fungerer så et det nå verdt det!

Lykke til og god bedring ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Yucca1 skrev:

Heihei! Så gøy at du skriver dagbok, kommer til å følge din/deres reise fremover 😊 Har tenkt tanken på grapefruktjuice selv, men må innrømme at jeg ikke liker smaken noe særlig, men om det fungerer så et det nå verdt det!

Lykke til og god bedring ❤️

Så kjekt! Alltid gøy at noen følger med, så man slipper å snakke til en vegg 😅 nei jeg syns ikke grapefuktjuice er sånn veldig spenstig selv, men det går ned. Man blir litt vant med det. Var noen som tipset om å blande det med enten sukker eller appelsinjuice, men jeg tar den bar:sjarmor: følte ikke det hadde veldig god effekt forrige mnd, men nå har jeg merket ganske mye el-slim! Kan godt hende det er tilfeldig, men som sagt om placebo :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kunne tatt NM-gull i kort LH topp. Forrige mnd hadde jeg negativ el-test på cd11. Nesten positiv på cd12, og negativt igjen cd13. Denne mnd bestemte jeg meg for å teste 2 ganger daglig når den nærmet seg positiv, men det endte faktisk med 3 og jeg klarte likevel ikke å fange opp toppen! Tok en test da jeg kom hjem fra nattevakt i 8 tiden igår morges. Nesten positiv. Tok dermed en da jeg sto opp litt før kl 15, fortsatt nesten positiv. Tok en til på kvelden i 19 tiden, da var den negativ igjen! Altså, enten så har jeg hatt LH topp mellom de to første, eller mellom de to siste, eller så har jeg så lite hormon at det ikke slår skikkelig ut?? 

 

Jeg begynte ihvertfall å kjenne litt murringer igår kveld, og idag er jeg skikkelig øm i hele understellet. Nøs i sted og det kjentes ut som hele livmoren var på vei ut av fødselskanalen:sprettoy:  Jeg tror kanskje jeg skal regne 1 dpo fra imorgen. Tar test torsdag eller fredag neste uke. Da er jeg 9 eller 10 dpo. Tidlig, men jeg kjenner meg selv godt nok til at jeg ihvertfall ikke holder meg til IKM! :plystre: kjenner også meg selv godt nok til at jeg blir kjempeskuffet over negativ 9 dpo. Skjønner ikke hvorfor jeg gjør dette :rolleyes: men jeg tror kanskje at vi har fått det til denne måneden. Vi har ihvertfall ikke spart på aksjene, for å si det sånn!!

Screenshot_20200303_090230.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...