Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske

Strikkesokken

Anbefalte innlegg

vegasus
På 22.6.2020 den 19.31, Strikkesokken skrev:

Mannen fikk viljen sin og det ble en superb🙊  veldig fornøyd da, fikk den hjem rett før helgen nå. En drøm å kjøre! Den var litt større innvendig enn kodiaqen, sa de hos forhandleren ihvertfall. En drøm å kjøre i forhold til den gamle vi hadde ihvertfall 😅

----

På torsdag skal vi på OUL! Gleder meg så enormt, og er fortsatt like sikker på at det er en gutt inni magen. Står helt fast på evt navn da, så hvis noen har noen fine, gamle, guttenavn å komme med er jeg lutter øre! Jeg liker godt Albert, men mannen tenker bare på Albert Åberg :fnise: 

Jeg trodde jo også at jeg skulle begynne på jobb igjen idag, men det var visst neste mandag 😅 snakk om gravidhjerne. Hadde til og med sagt ifra at jeg måtte ha fri på torsdag pga oul, og ingen reagerte. Kanskje gravidhjerne er smittsomt? Igår kveld følte jeg meg klar for å jobbe, og tenkte at siden jeg ikke skulle det likevel så kunne jeg gå en tur eller noe. I dag var jeg enormt glad for at jeg hadde fri, har vært så dårlig og bare sovet hele dagen 🙄 er veldig spent på hvordan det skal gå å prøve seg i jobb igjen! 

Gratulerer med ny bil! Superb er jo veldig god bil å kjøre da 😊 Romslig og fint bagasjerom også 😊

Hvordan gikk det på OUL? Fikk du bekreftet at det er en gutt inni der? 🥰

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mumsy

Håper alt er bra med deg og dine ❤️ Det ble så stille her inne så ble litt bekymret 🥰

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 uker senere...
Strikkesokken
På 27.6.2020 den 12.41, vegasus skrev:

Gratulerer med ny bil! Superb er jo veldig god bil å kjøre da 😊 Romslig og fint bagasjerom også 😊

Hvordan gikk det på OUL? Fikk du bekreftet at det er en gutt inni der? 🥰

På 7.7.2020 den 19.15, Mumsy skrev:

Håper alt er bra med deg og dine ❤️ Det ble så stille her inne så ble litt bekymret 🥰

Herlighet, her har det vært stille! Jeg har til og med fått melding fra en KG-venninne om at folk sender meldinger og spør hvordan det går med meg :fnise: alt er tipp topp! Jeg har bare ikke prioritert dagboken, selv om jeg har tenkt på den hver dag🙊 henger over meg som en stor stygg ulv. 

OUL gikk kjempefint. Jeg sa til jordmor "hvis du ser kjønnet så vil vi gjerne vite det". Hun rotet litt rundt, og plutselig så jeg en snabelfant :danse: "åå der syns jeg jeg så en liten penis?" og hun bare "ja, her er tissefanten" og jeg lurte på om penis ikke er noe man sier om småbabyer sitt kjønnsorgan:vetikke: plutselig følte jeg meg så klinisk:ler: penis. 

Uansett, IT'S A BOY 💙 Og vi sliter såå fælt med navn. Eller, dvs jeg sliter med navn. Mannen tenker ikke på det sier han. Jeg tror at dette barnet forblir navnløst. Før var det vel sånn at hvis de ikke fikk navn så het de Pike eller Gutt? Nå fortalte en venninne av meg at de får et topplistenavn. En annen sa at babyen kan hete Mohammed automatisk hvis han ikke får navn :sjokkbla: Mohammed klinger særs dårlig med L og O, så vi bør kanskje ta et dypdykk i navnebøkene etterhvert. 

Nå må jeg på jobb! Jeg håper på å skrive en mer utfyllende oppdatering her senere idag. Eller en annen dag:fnise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vegasus

Så koselig oppdatering 🥰 

Dere kan jo gå bakover i slektstreet for å se om det er noen fine guttenavn der? 😊 

Man må jo ikke bestemme om navn før barnet er født heller, jeg tror jeg fikk navn en uke etter fødsel siden jeg ikke passet til det navnet de først hadde tenkt 😋 Så dere har heldigvis litt tid igjen 😄 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bondekone

Kjenner meg veldig igjen😅 gutt her og, og vi sliter altså så med navn🙈 har så lyst å ha klart navn før fødsel, men foreløpig sliter vi🙄😂

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mumsy

Bra du oppdaterer oss! Jeg var en av de som startet etterforskning fordi jeg var redd det hadde skjedd noe :fnise: Men nå som vi vet at alt er bra nå må du ikke stresse for mye med å oppdatere her :biggrin:

Så gøy med en gutt 😄 Ekstra kred for så god magefølelse!! Kan ikke si det samme om min :fnise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Weebs

Så bra alt går fint med deg! Kan ikke bare stikke av rett etter OUL :hoho:

Jeg syntes også guttenavn var vanskelig. Men gutten kan være navnløs i et halvt år før staten tar affære :fnise: Jeg vet om noen som brukte flere måneder på å bli enige. Lenge etterpå angret mammaen seg i tillegg. De var helt ekstreme :Knegg:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 uker senere...
Strikkesokken
På 20.7.2020 den 9.35, vegasus skrev:

Så koselig oppdatering 🥰 

Dere kan jo gå bakover i slektstreet for å se om det er noen fine guttenavn der? 😊 

Man må jo ikke bestemme om navn før barnet er født heller, jeg tror jeg fikk navn en uke etter fødsel siden jeg ikke passet til det navnet de først hadde tenkt 😋 Så dere har heldigvis litt tid igjen 😄 

Min far var på besøk her en dag og han driver med slektsforskning. Listet opp guttenavn bakover i slekten, helt bak til 1600-tallet, ingen falt i smak 😂 vi har et problem! 

På 20.7.2020 den 10.01, bondekone skrev:

Kjenner meg veldig igjen😅 gutt her og, og vi sliter altså så med navn🙈 har så lyst å ha klart navn før fødsel, men foreløpig sliter vi🙄😂

Guttenavn er kjempevanskelig! Er mange fine jentenavn, og så mange fine variasjoner, SofiE og SofiA for eksempel. Har jo Ole og Ola da men😂😂 blir ikke helt det samme🤪

På 20.7.2020 den 11.04, Mumsy skrev:

Bra du oppdaterer oss! Jeg var en av de som startet etterforskning fordi jeg var redd det hadde skjedd noe :fnise: Men nå som vi vet at alt er bra nå må du ikke stresse for mye med å oppdatere her :biggrin:

Så gøy med en gutt 😄 Ekstra kred for så god magefølelse!! Kan ikke si det samme om min :fnise:

Haha, så søt du er! Ja denne magefølelsen var helt vill denne gangen 😅 Nå må jeg inn og lese i dagboken din! 

På 20.7.2020 den 11.44, Weebs skrev:

Så bra alt går fint med deg! Kan ikke bare stikke av rett etter OUL :hoho:

Jeg syntes også guttenavn var vanskelig. Men gutten kan være navnløs i et halvt år før staten tar affære :fnise: Jeg vet om noen som brukte flere måneder på å bli enige. Lenge etterpå angret mammaen seg i tillegg. De var helt ekstreme :Knegg:

Hahah nei har skjønt at det ble krise i forumlivet da😂 skal ikke skje igjen, jeg lover 🤞

Et halvt år burde gå. Et eller annet må vi finne ut av på et halvt år. 

----

24+4! Jeg skrev på et annet forum tidligere idag at jeg er 24+3 idag. Måtte dobbeltsjekke i appen. Har null kontroll! Alle gode ting er 3, men jeg glemmer fortsatt at jeg er gravid. Sitter på kvelden og tenker "oi, det var en merkelig følelse i magen?", før jeg innser at jeg er gravid. I sjette måned. Og han gir livstegn fra seg:fnise:

Skal til jordmor idag. Hadde glemt å kjøpe urinprøveglass, så måtte finne et tomt syltetøyglass i hui og hast og koke det. Lerum reddet dagen 👌 Jaggu godt jeg ikke måtte nyse mens jeg ventet, for blæren var rimelig full! Forrige helg var vi en tur i skogen, og jeg er superallergisk. Mot alt i skogen tydeligvis! Nøys hele veien, og nøys fortsatt da vi kom hjem. Utbrøt "oi, nå tisset jeg litt på meg!" og mannen ga meg tidenes blikk. Jeg sa at "nå har jeg nyst 17 000 ganger uten å tisse på meg, er faktisk ganske fornøyd med det" :ler:

Uansett. Har hatt en del smerter i magen de siste dagene. Ikke dritvondt, men sånn at jeg kjenner det. Lørdagen kom det og gikk i 8 timer før jeg ringte føden. Hun ville egentlig ha meg inn med en gang, men jeg poengterte at jeg fint kunne kjøre bil selv, pluss at klokken var 22 på kvelden 🥴 så jeg skulle ringe opp igjen på søndagen, og ha lav terskel for å komme inn hvis det ikke ga seg i løpet av natten. Tror det hjelper å oppsøke helsevesenet, for det ga seg ganske fort etter jeg hadde snakket med jordmor i telefonen. Var helt fin i hele går og, helt til halv ti på kvelden. Kjente at jeg måtte litt på do? Og så bygget det seg plutselig opp til tidenes ri-lignende krampe i magen. Det var helt sinnsykt! Som de sterkeste fødselsriene liksom. Turte ikke å puste, og kjente at alt ble svart. Jeg følte det varte i et kvarter, men det gikk sikkert over på et minutt🤪 Så var det over. Kom ikke tilbake heller, men er litt gåen i magen idag. Så tror kanskje dette er noe jeg bør ta opp med jordmor på timen idag :sprettoy: 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vegasus
28 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Min far var på besøk her en dag og han driver med slektsforskning. Listet opp guttenavn bakover i slekten, helt bak til 1600-tallet, ingen falt i smak 😂 vi har et problem! 

Guttenavn er kjempevanskelig! Er mange fine jentenavn, og så mange fine variasjoner, SofiE og SofiA for eksempel. Har jo Ole og Ola da men😂😂 blir ikke helt det samme🤪

Haha, så søt du er! Ja denne magefølelsen var helt vill denne gangen 😅 Nå må jeg inn og lese i dagboken din! 

Hahah nei har skjønt at det ble krise i forumlivet da😂 skal ikke skje igjen, jeg lover 🤞

Et halvt år burde gå. Et eller annet må vi finne ut av på et halvt år. 

----

24+4! Jeg skrev på et annet forum tidligere idag at jeg er 24+3 idag. Måtte dobbeltsjekke i appen. Har null kontroll! Alle gode ting er 3, men jeg glemmer fortsatt at jeg er gravid. Sitter på kvelden og tenker "oi, det var en merkelig følelse i magen?", før jeg innser at jeg er gravid. I sjette måned. Og han gir livstegn fra seg:fnise:

Skal til jordmor idag. Hadde glemt å kjøpe urinprøveglass, så måtte finne et tomt syltetøyglass i hui og hast og koke det. Lerum reddet dagen 👌 Jaggu godt jeg ikke måtte nyse mens jeg ventet, for blæren var rimelig full! Forrige helg var vi en tur i skogen, og jeg er superallergisk. Mot alt i skogen tydeligvis! Nøys hele veien, og nøys fortsatt da vi kom hjem. Utbrøt "oi, nå tisset jeg litt på meg!" og mannen ga meg tidenes blikk. Jeg sa at "nå har jeg nyst 17 000 ganger uten å tisse på meg, er faktisk ganske fornøyd med det" :ler:

Uansett. Har hatt en del smerter i magen de siste dagene. Ikke dritvondt, men sånn at jeg kjenner det. Lørdagen kom det og gikk i 8 timer før jeg ringte føden. Hun ville egentlig ha meg inn med en gang, men jeg poengterte at jeg fint kunne kjøre bil selv, pluss at klokken var 22 på kvelden 🥴 så jeg skulle ringe opp igjen på søndagen, og ha lav terskel for å komme inn hvis det ikke ga seg i løpet av natten. Tror det hjelper å oppsøke helsevesenet, for det ga seg ganske fort etter jeg hadde snakket med jordmor i telefonen. Var helt fin i hele går og, helt til halv ti på kvelden. Kjente at jeg måtte litt på do? Og så bygget det seg plutselig opp til tidenes ri-lignende krampe i magen. Det var helt sinnsykt! Som de sterkeste fødselsriene liksom. Turte ikke å puste, og kjente at alt ble svart. Jeg følte det varte i et kvarter, men det gikk sikkert over på et minutt🤪 Så var det over. Kom ikke tilbake heller, men er litt gåen i magen idag. Så tror kanskje dette er noe jeg bør ta opp med jordmor på timen idag :sprettoy: 

Sikkert lurt å ta det opp med jordmor i dag ja. Kanskje det er kynnere? 😊 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken
2 minutter siden, vegasus skrev:

Sikkert lurt å ta det opp med jordmor i dag ja. Kanskje det er kynnere? 😊 

Tror ikke det, for jeg har mye kynnere og og de er aldri vonde eller ubehagelige, de bare er der🤔 håper jeg klarer å huske å ta urinprøven med meg idag, kanskje det er noe i den. Forrige gang tok jeg den, satt den i kjøleskapet, og der sto den fint til jeg kom hjem og kastet den ut:fnise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vegasus
1 time siden, Strikkesokken skrev:

Tror ikke det, for jeg har mye kynnere og og de er aldri vonde eller ubehagelige, de bare er der🤔 håper jeg klarer å huske å ta urinprøven med meg idag, kanskje det er noe i den. Forrige gang tok jeg den, satt den i kjøleskapet, og der sto den fint til jeg kom hjem og kastet den ut:fnise:

Okei, jeg vet ikke for jeg har ikke hatt det enda. 😋 Håper det bare er en uskyldig greie hvertfall. Du får oppdatere med hva det er for noe 😊 Sett på påminnelse så du husker urinprøven da? 😝

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken
På 3.8.2020 den 11.03, vegasus skrev:

Okei, jeg vet ikke for jeg har ikke hatt det enda. 😋 Håper det bare er en uskyldig greie hvertfall. Du får oppdatere med hva det er for noe 😊 Sett på påminnelse så du husker urinprøven da? 😝

Jeg husket urinprøven:P var dog ingenting på den.

---

Igår bladde jeg litt her i dagboken, og ble nesten trist av å se at jeg var såå flink forrige gang, mens denne gangen har jeg knapt oppdatert i det hele tatt. Veldig kjekt å ha og se tilbake på! Så jo at O ble kalt lillesokken, så kanskje lillebror i magen må kalles minisokken fra nå. Så har vi et navn på han liksom. Med alle de rare bokstavkombinasjonene folk setter sammen for å lage navn nå om dagen kan det jo faktisk hende at Minisokken blir godkjent i folkeregisteret og:vetikke:

Kom akkurat på at jeg er 25+0 idag! Så stjelt fra @bondekone sin dagbok: her er min oppdatering på livet som 25 uker gravid.

25+ 0
Minisokken er omtrent 850 ish gram denne uken, selv om jeg har spist så mye kebab og sjokolade dette svangerskapet at han sikkert har bikket et kilo for en uke siden. Han skal begynne å reagere på berøring denne uken, så håper jeg får litt respons når jeg dulter borti magen innimellom.

❤ Trimester: 2 trimester

❤ Neste kontroll: 31.august

❤ Kjønn: All boy

❤ Navn: Tror jeg har landet på Minisokken foreløbig

❤ Utålmodig: Absolutt ikke!! Tiden fram til november kan godt snegle seg litt saktere avgårde. Spesielt med tanke på at vi (les:mannen) holder på å pusse opp kjelleren, og med å pusse opp så mener jeg virkelig totalrenovere. Vi har ikke gulv der nede, bare jord. Vi har elver av vann som renner inn når det regner. Og der nede skal vi ha soverom til oss, baby, et vaskerom, bad og gjesterom. Kan noen stoppe tiden??

❤ Innkjøp: Har kjøpt et par bodyer og O valgte ut en koseklut. Har ikke kommet lenger, for jeg vet ikke hva vi trenger og ikke, siden jeg ikke har sett igjennom O sitt gamle tøy. Og det frister ikke å gjøre før kjelleren i hvert fall har fått gulv:rolleyes:

❤ Søvn: Sover godt, sover mye, kunne sovet 24 timer i døgnet.

❤ Strekkmerker: Bare de jeg hadde fra før, etter L. Håper det holder seg sånn, selv om jeg føler jeg eser ut mye mer denne gangen enn med de to andre.

❤ Hevelser og vann i kroppen: Heldigvis ikke

❤ Har magen begynt å vise? Ja og føttene forsvant i samme slengen

❤ Vektøkning: Ca 6 kg. Begynte på 56, sist jeg veide meg (24+4) var jeg 61,7. Hadde jordmortime samme dag, og hun spurte, og jeg svarte, nøytaktig som jeg er, 61,7. Hun bare "Da runder vi det opp til 62" og jeg bare :dry: Ja det gjør vi vel:sprettoy: 

❤ Aktivitet: Meg eller minisokken? Jeg er svært inaktiv:fnise: går til bhg med O hver morgen, og i går gikk jeg faktisk en times tur med en venninne. Men det har jo gjort at jeg er helt skutt idag. Minisokken derimot, han sover eller holder fest. Romstrerer og ommøblerer inni der. Blir nok en aktiv kar det her om han fortsetter på samme nivå på utsiden.

❤ Sulten: Noen dager uthult, andre dager ikke sulten

❤ Mat craving? Noe nytt hver dag? Har veldig lyst på ostepop da, fordi jeg så noen i en facebookgruppe skrive om ostepop. Har enda ikke fått tilfredstilt den lysten.

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? Ganske mye. Lukten i huset om morgenen, være sulten, mett, sliten, stresset, ja..det meste.

❤ Hodet ned: Hodet over alt

❤ Tungt: Ja. Tusen ganger tyngre enn med L og O.

❤ Plager: Kvalme, trøtthet, mye, mye, mye kynnere. Våknet av dem i natt.

❤ Humør: Bare snill og grei:phaedra:

❤ Beste øyeblikk denne uken: Den var vanskelig.. er så mye bra som skjer. Men at det var bhg start igjen på mandag er kanskje på topp 3:fnise:

❤ Savner du noe? Trening!

❤ Sykehusbagen: Blir sikkert pakket i midten av november

❤ Høygravid: Kjennes sånn ut

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken

Idag skal jeg møte to studievenner til lunsj, vi skal på sushibuffet:spise: sushi har kanskje vært en liten craving for meg, merkelig nok når jeg er kvalm store deler av døgnet :rolleyes: da må vi helt til byen, og på det senteret der de har Newbiebutikk, vet ikke hvem som stemte mest for det men :plystre: hun ene jeg skal treffe venter en gutt i midten av oktober, og hun har også en jente som er like gammel som O. Så hun er nok ikke vond å be når det kommer til den butikken heller.

Ellers har vondtene i magen tatt seg opp igjen. Jeg gikk rundt i hele går ettermiddag og kveld med kynnere, nedpress og menssmerter, men ikke sånn kjempevondt. Mest plagsomt. Fikk svar på urinen som hadde blitt sendt til dyrkning at den var helt fin, så er ikke det som irriterer ihvertfall. Jordmor sa jeg skulle ta kontakt med føden om jeg fikk disse vondtene igjen, men jeg gjorde ikke det igår. Er egentlig ikke spesielt bekymret selv om jeg er det bittelitt likevel. 

Fikk forresten spist ostepop igår. Med gaffel. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 måned senere...

Annonse

Strikkesokken

Idag var jeg på kontroll hos jordmor. Lenge siden sist nå, og skulle egentlig vært forrige uke, men jeg var super forkjølt og lå i fosterstilling et par dager der, så da var jeg ikke velkommen på helsestasjonen:P Jeg er fortsatt forkjølt, 2 uker siden jeg fikk første symptom. Ikke så ille, men litt grums som henger igjen. Har likevel fått starte i praksis på sykehus, siden smittevernlegen i kommunen gikk "klar" for at det var greit. Restsymptomer henger nok mer igjen hos oss rugekasser enn andre normale.
Har til nå hatt 3 vakter på medisinsk avdeling på sykehuset. Og jeg er helt fullstendig utmattet. Virkelig, ødelagt. Jeg tenker at jeg må bare ta en dag av gangen. Og hvis jeg faktisk kommer meg igjennom blir det stabilt sideleie i sengen i en uke før jeg orker å anstrenge en muskel:sprettoy: Jeg har siste vakt når jeg er 36+1, og da har nok føttene takket for seg for lenge siden. Jeg har så vondt under beina av en dag på vakt! Bekkenet og ryggen klarer seg greit, men selve foten - fy fader. Og så blir de fulle av vann. Jordmor sa i dag at det var viktig at jeg lå med beina høyt når jeg kom hjem. Det er enkelt med en 3,5 åring på slep. O får jaggu mye skjermtid om dagen:phaedra:

Plutselig var vi
29+5!
Minisokken nå ca 36 cm lang fra hode til føttene og veier ca 1,58 kg. Jeg var på kontroll for å sjekke morkakens plassering (som forøvrig ikke sperret for noen utgang lenger) nå rett før helgen, og da var han faktisk mer enn dette. Hodeomkretsen målte de da til å være 31+5/6 og jeg var da 29+1!!!:hakeslepp: Jeg skal ihvertfall gå til innkjøp av mellomkjøttolje asap, for denne babyen blir ikke god å få ut. Han er altså estimert til å være minst 4 kg ved fødsel. Og det er i og for seg greit, selv om det er nesten 1 kg mer enn O var! Men det er det hodet..gud jeg kvier meg til å få ut det hodet:fnise:

❤ Trimester: 3. Tredje! Og siste! Tredje og siste trimester!

❤ Neste kontroll: Var akkurat i dag, så skal igjen 6.okt. Og nå så jeg i planen at jeg har dagvakt da, så må endre på den.

❤ Kjønn: Fortsatt en meget stolt gutt.

❤ Navn: Minisokken

❤ Utålmodig: Fortsatt ikke utålmodig i det hele tatt. Stopper gjerne tiden her og nå i et par uker. Altså, jeg kan godt gå gravid til februar, bare plagene forsvinner. (og han ikke vokser mer enn til 4 kg liksom)

❤ Innkjøp: Det siste jeg kjøpte var to bodyer og en bukse på newbiebutikken for en måned siden. Så ligger dårlig an med alt av innkjøp og, i hvert fall i forhold til de fleste andre jeg ser i termingruppen som allerede har vinterdresser til barnet er 4 år (nesten).

❤ Søvn: Sover ikke sånn kjempe godt, våkner mange ganger for natten men sovner som oftest greit igjen. Enormt trøtt da, så kunne godt sovet hele døgnet.

❤ Strekkmerker: Fortsatt ingen nye, men jeg føler på meg at de er rett rundt hjørnet

❤ Hevelser og vann i kroppen: Enormt vondt i beina. Sokkemerker i timesvis etter jeg tar dem av om kvelden. Gifteringen har lagd et fint lite søkk i fingeren. Så ja, har nok begynt å samle litt vann🐫

❤ Vektøkning: Altså..hold deg fast. TI OG ET HALVT KILO:vekt:To av dem har kommet på èn uke. Dønn, en uke. Jeg veide meg 28+5, var 64,5 kg. Nå i dag var jeg 66,5. Jeg gikk opp og ned på vekten sikkert 3 ganger. Kunne ikke skjønne det. Men det må jo være en del vann - kan ikke tro annet. Jeg har ikke levd på kun sjokolade den siste uken liksom.

❤ Aktivitet: Lurer fortsatt på om dette er meg eller minisokken. Min aktivitet består nå i å løpe rundt som en forvirret hodeløs høne på sykehuset. Minisokken tar livet relativt med ro. Det er ikke alle dager jeg har skikkelig tid til å kjenne etter heller, hverdagen føles så hektisk og travel! Men han er der. Bare gjør ikke så mye ut av seg hele tiden.

❤ Sulten: I går var jeg helt fullstendig umettelig. I dag er jeg ikke sulten, sikkert fylt opp lagrene. Kanskje jeg spiste meg opp 2 kg i går?:sprettoy:

❤ Mat craving? Fortsatt ingenting spesielt. Veldig glad i alt søtt da, frukt og sjokolade står høyt på listen.

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? Fortsatt ganske mye. Lyden av diplom isbilen, lukten i huset om morgenen, være sulten, mett, sliten, stresset, ja..det meste.

❤ Hodet ned: Hodet opp

❤ Tungt: Gode gud ja. 10 kg ekstra er mye vekt på føtter str 36. Og mer skal det bli:daane:

❤ Plager: Kvalme, trøtthet, utmattet, vonde ben, mye halsbrann!

❤ Humør: Tror jeg er relativt ok å være sammen med, men kan fort la slitenheten gå utover mann og barn:phaedra:

❤ Beste øyeblikk denne uken: At fotografen som bor i bydgen her spurte om jeg ville være modell for henne i et fantastisk lys en morgen! Det var veldig kjekt, og jeg håper bildene ble bra. Gøy å ha minne fra tiden som flodhest:nigo:

❤ Savner du noe? Rødvin, brie, blåmuggost og spekepølse.

❤ Sykehusbagen: Er ikke tenkt på

❤ Høygravid: Om 35 dager

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vegasus

Så koselig oppdatering 🥰 Stor gutt ja! 

Håper du trives i ny praksis! Pass på at du ikke sliter deg ut bare ❤️ Det er som du sier tungt å drasse på 10 kilo ekstra, det merkes på kroppen det! Har jo gått opp 10 kg selv og jeg er noen uker kortere på vei enn deg 🙊 Tror du ligger helt innenfor normal vektøkning altså 😊 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 uker senere...
Strikkesokken
På 12.9.2020 den 9.27, vegasus skrev:

Så koselig oppdatering 🥰 Stor gutt ja! 

Håper du trives i ny praksis! Pass på at du ikke sliter deg ut bare ❤️ Det er som du sier tungt å drasse på 10 kilo ekstra, det merkes på kroppen det! Har jo gått opp 10 kg selv og jeg er noen uker kortere på vei enn deg 🙊 Tror du ligger helt innenfor normal vektøkning altså 😊 

Det endte med at jeg fikk beskjed av praksislærer for en uke siden at jeg ikke burde fortsette. "Vi setter en stopp her" sa hun så pent:grine: Jeg tok det fryktelig tungt, gråt i 3 timer i bilen før jeg klarte å kjøre hjem. Vet ikke hva som skjer videre i studieløpet nå, må enten ta opp igjen praksisen til våren, eller vente i to år før jeg kan gå videre!:overrasket: Ser ikke helt for meg å ta det til våren heller, med en liten baby hjemme. O sov dårlig om natten, og tok hverken flaske eller smokk, så spørs jo helt hvordan baby blir og!

------

33+0 i dag! Herregud tiden flyyr! Hentet bilstol på posten i dag, så nå kan vi ihvertfall ta minisokken med oss hjem når han kommer:fnise: Det er jo en fordel. Mannen har begynt å snakke om at vi må ha en plan B for stelleplass osv til minisokken. Pr nå er planen at vi skal stelle på benken på vaskerommet, og ha stellebord på rommet som minisokken skal få etterhvert i hovedetasjen. Problemet er bare at det rommet har L nå. L skal få vårt soverom oppe, og vi skal få soverom i kjelleren, når den er ferdig oppusset. Så alt står og henger på den kjelleren. Jeg har ingen plan B:dry: Ikke har vi plass på badet her heller, såå..

Jeg tror minisokken ligger med hodet opp fortsatt. Skal til jordmor om en liten uke, så da kjenner vel hun det. Livredd for å føde i seteleie. Så en på Fødeavdelingen som fikk baby i sete, og beina sto jo rett ut:hakeslepp: Det så helt sykt ut. I tillegg er jeg meget skeptisk til å få en med hofteleddsdysplasi! Da må vi bruke trillebår istedenfor barnevogn:blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken

33+6!

Igår var jeg hos jordmor og hun skrev 33+5 på helsekortet. Jeg bare "eeeh jeg er 34+5" og hun bare :blink: og jeg bare :blink:. Det går litt i surr det her, for å si det mildt. Kan ha noe med at jeg henger etter i termingruppen, alle andre er så mye lenger enn meg så jeg tror jeg og er det:klaske: uansett, hun mente han har lagt seg med hodet ned nå. Håper virkelig hun har rett! Samtidig håper jeg litt at hun er usikker på neste kontroll om 2 uker, så får vi sneket oss til en ekstra ultralyd :fnise:

Igår bestilte jeg vugge til stuen. Helt unødvendig, men den var såå fin og på tilbud😇 fikk også tak i babycall med to babyenheter, og regntrekk til bilstolen. Har fortsatt litt på listen over ting vi mangler, som madrasser til vugger og sprinkelseng, men det nærmer seg. Har fortsatt god tid! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vegasus

Hoho, den gravidhjernen altså! Det er lett å gå litt i surr! 😅 

Åh, den vuggen var utrolig fin! Skulle aldri ha trykket inn på linken, for nå fikk jeg skikkelig lyst på sånn! 🤩

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken
På 9.10.2020 den 8.39, vegasus skrev:

Hoho, den gravidhjernen altså! Det er lett å gå litt i surr! 😅 

Åh, den vuggen var utrolig fin! Skulle aldri ha trykket inn på linken, for nå fikk jeg skikkelig lyst på sånn! 🤩

Ikke sant! Har enda ikke fått beskjed om at den er sendt, men gleder meg til å sette den i stuen:rodmer:

----

34+5!

Den magen...er bittelitt i veien! I går skulle jeg ta O ut av bilen etter bhg, og klarte å smelle døren rett i magen. Kjente jeg traff noe hardt på baby inni der, og siden jordmor ikke var helt sikker på om han lå i hode eller seteleie så ringte jeg føden for sikkerhets skyld. Kjipt om jeg knakk nesen på minisokken liksom:sprettoy: De ba meg komme inn, og jeg ble plassert i en stol med to bånd rundt magen for CTG. Hadde ikke kjent minisokken i magen siden jeg deiste til han, men i det jeg satte meg ned ble det full fest. Alt så fint ut. Mens jeg satt der og tok disse målingene så hadde jeg to kynnere, som ga utslag på 100 på maskinen:hakeslepp: Altså, ja. Jeg har hatt veldig kraftige kynnere denne gangen, og de har en tendens til å bli regelmessige. Jordmor sa at det var på styrke med rier. Uansett, jeg ble sendt hjem siden de ikke er vonde, de er bare plagsomme. Tok også en blodprøve, som skulle vise om det hadde blitt utvekslet blod mellom meg og minisokken. Har ikke hørt noe fra dem så regner med at alt er fint. På vei hjem var jeg innom Rema 1000 for å hente babypakken, og der hadde de PEPPERKAKER:daane: Var jo dømt til å gå på en smell der:nigo: Boksen er snart tom.
Mannen i kassen bare "Er ikke lenge igjen nå?"
Strikkesokken: "Nei, ca en måned"(gidder ikke gå mer i detalj enn det:sprettoy:)
Mannen i kassen: "Ja, blir godt å bli ferdig?"
Strikkesokken: "Heh ja"
Mannen i kassen: "Vet du hva det blir?"
Strikkesokken: "Ja, det blir en gutt"
Mannen i kassen: "Ja, det visste jeg. Jeg ville bare ikke si det til deg i tilfelle du ikke visste det"
Strikkesokken::klo: 
Mannen i kassen: "Vet ikke, men jeg pleier å ha rett i sånn kanskje 95% av tilfellene"
Strikkesokken: "Heh, ja det er vel 50/50 på detolde seg inne i "

Nå er det ihvertfall ingen tvil om at det er en gutt, siden mannen i kassen på Rema sa det:fnise:

På søndag satte jeg og O sammen barnevognen:rodmer: Dvs, jeg satte den sammen og hun spurte tusen spørsmål om "hvorfor det" mens hun danset til Marcus og Martinus. Vasket også trekket til vippestolen og ammeputen, så nå er nok svigermor fornøyd, når noe er gjort klart. Men, er sikkert ikke varmt nok for henne i vognen uansett:rolleyes:

Våknet i dag med skikkelig menssmerter i ryggen. Kom ikke i tak eller noe, bare kjentes ut som jeg skulle få mensen når som helst. Leverte O i barnehagen, og reiste på Jernia og kjøpte maling til soverommet nede. Kjente det skjedde noe i undikken og tenkte at "Nå må jeg skifte truse når jeg kommer hjem". Kom hjem, gikk på do, og så en herlig liten snørrklump i mamelukken. Slimproppen. Eller ihvertfall en liten del av den. Menssmertene ga seg etter det da. Minisokken kan godt holde seg på innsiden i minst 3 uker til, tenker jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken

35+1! Shit, tiden flyr. I går var vi på ikea og handlet innredning til vaskerom blant annet. Føler jeg ser lyset i enden av oppussingstunnelen, og i dag har nestinghormonet kicket inn her og. I form av vasking og rydding. Det kan ikke bli rent nok her! Jeg har stått på alle 4 og skrubbet flisene og fugene på badet, og vasket dusjveggene. Du vet du vasker dem sjelden når du går inn der etterpå og tenker "oi, her lukter det jul" :fnise:

På onsdag var jeg på spinning og. Helt utrolig at jeg klarte å komme meg på trening i dette svangerskapet, men det gikk altså. Men endte kvelden men skikkelige maserier i nesten 2 timer. Regelmessige og noe annet enn kynnerne mine. Tror kanskje jeg tok meg for hardt ut. Kjedelig:glare:

Vuggen jeg bestilte fra jollyroom her heller ikke kommet, kontaktet dem her om dagen og spurte, og da var det skjedd en feil i ordren så den hadde ikke gått igjennom? Så de skulle makulere ordren. Ja jøss, takk. Nå koster vuggen 700 kr mer! Skulle få bestille den på nytt og de skulle fikse så jeg slipper å betale det mellomlegget, men ja. Surt uansett:jolie:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...