Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske

Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Strikkesokken
På 31.3.2020 den 10.10, bondekone skrev:

Her må jeg følge med! Vi er sånn nesten likt (jeg er 5+5 nå)😉 lykke til! Og godt det ikke var corona, trenger jo ikke flere bekymringer i denne tiden😝

Hei, velkommen og gratulerer! 🎉

----

6+2 idag. Igår fortalte vi det til barna, mest fordi svigers har ant ugler i mosen et par dager og jeg ville at O skulle få si at hun skal bli storesøster ❤️ men også fordi jeg er skikkelig dårlig nå. Klarer ikke bevege meg uten å spy. Akkurat nå ligger jeg i sengen og her har jeg lagt i 2 timer, siden mannen sendte meg opp her fordi det er jo faktisk ikke vits i at jeg ligger nede på sofaen og ser ut som jeg skal dø hele dagen:sukk:

Vi ba ungene sette seg i sofaen og så sa jeg at "mamma har en baby i magen". L trodde ikke på det først. Så ble han så glad at han begynte å gråte! :hjerter_rundt: lille, fine gutten min ❤️ O gliste og spurte om hun kunne få se babyen, jeg sa den er så liten enda. Hun syns dette var veldig rart for jeg har jo flat mage :fnise: *ellerhvaduvilkalledet*. Nå gleder hun seg veldig til bursdagen sin for da kommer babyen ut. Hun har spurt om hun kan ha bursdag imorgen 😅 ehm helst ikke.

Ellers har jeg smerter på høyre side igjen, det hadde jeg med O og. Blir litt bekymret for ex.u, men har ikke sånn veldig mistanke enda siden alt var fint da jeg hadde lignende smerter forrige gang😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikkesokken

6+4, hatt mitt første påfyll av væske på legevakten. Han ville egentlig legge meg inn men jeg har virkelig ikke lyst til det. Har følt meg som et menneske ikveld takket være 1 liter saltvann 🤩 legen var derimot skeptisk og var redd for at jeg kommer tilbake allerede imorgen og må legges inn😅 såpass fin som jeg har følt meg ikveld håper jeg det tar noen dager før jeg er så langt nedi kjelleren igjen! Jeg fikk i tillegg resept på postafen OG stemetil som jeg skal ta i tillegg til Zofran fremover. Det kan bli interessant, siden ingen av de har gjort noen ting for meg i tidligere svangerskap.. Og jeg er sinnsykt skeptisk til å ta så mye medisiner så tidlig.. Fikk også resept på noen magiske(?) B-vitaminer som sikkert er helt supre, eneste problemet er at det var brusetabletter. Det funker helst dårlig for en som spyr opp igjen det meste/ikke får nedpå en dritt.. Men fikk det ned ikveld da, etter mye om og men, siden jeg følte meg fin i formen:nigo:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yucca1
På 4.4.2020 den 23.39, Strikkesokken skrev:

6+4, hatt mitt første påfyll av væske på legevakten. Han ville egentlig legge meg inn men jeg har virkelig ikke lyst til det. Har følt meg som et menneske ikveld takket være 1 liter saltvann 🤩 legen var derimot skeptisk og var redd for at jeg kommer tilbake allerede imorgen og må legges inn😅 såpass fin som jeg har følt meg ikveld håper jeg det tar noen dager før jeg er så langt nedi kjelleren igjen! Jeg fikk i tillegg resept på postafen OG stemetil som jeg skal ta i tillegg til Zofran fremover. Det kan bli interessant, siden ingen av de har gjort noen ting for meg i tidligere svangerskap.. Og jeg er sinnsykt skeptisk til å ta så mye medisiner så tidlig.. Fikk også resept på noen magiske(?) B-vitaminer som sikkert er helt supre, eneste problemet er at det var brusetabletter. Det funker helst dårlig for en som spyr opp igjen det meste/ikke får nedpå en dritt.. Men fikk det ned ikveld da, etter mye om og men, siden jeg følte meg fin i formen:nigo:

Oi, du har blitt såpass dårlig ja 😱når begynte kvalmen? Regner med du er sykmeldt?  håper det går fort over! ❤️

Jeg er 5+4 i dag og har heldigvis ikke merket så mye til kvalme enda, bare litt småkvalm inn i mellom, håper det fortsetter slik! Med b1 var jeg sykmeldt fra uke 5-14 pga. kvalme og oppkast og sykmeldt fra uke 14 og ut svangerskapet pga. bekkenløsning så håper på et lettere svangerskap denne gangen! 😬🤞🏻

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken
På 7.4.2020 den 21.19, Yucca1 skrev:

Oi, du har blitt såpass dårlig ja 😱når begynte kvalmen? Regner med du er sykmeldt?  håper det går fort over! ❤️

Jeg er 5+4 i dag og har heldigvis ikke merket så mye til kvalme enda, bare litt småkvalm inn i mellom, håper det fortsetter slik! Med b1 var jeg sykmeldt fra uke 5-14 pga. kvalme og oppkast og sykmeldt fra uke 14 og ut svangerskapet pga. bekkenløsning så håper på et lettere svangerskap denne gangen! 😬🤞🏻

Ja det er helt krise. Jeg er drittlei allerede😅🙈 kvalmen kom først 10 dpo faktisk, men veldig forbigående. Bygget seg vel skikkelig opp fra 5+0. Er sykmeldt en uke til, men regner med at det blir enda lenger ja! Hvordan går det med deg nå da? 

----

7+6

Hadde to fine dager fredag og lørdag. Var til og med på en liten tur på fredagen. Tenkte at "yes nå funker medisinene!", men nope. Igår var jeg tilbake til utallige ganger med oppkast og brekninger, og det ser ut til å bli likt idag. Jeg er så misunnelig på de som har bekkenløsning! Og det er sikkert dumt å si, men hyperemesis for tredje gang føles så sinnsykt urettferdig. Skulle mye heller hatt vondt for å gå enn å ikke kunne begeve meg i sengen uten å kaste opp!

Har kuttet ut stemetil og delvis postafen, og doblet dosen med zofran. Ble helt zombie av de to andre. Stemetil er visst et antipsykotikum i tillegg så er ikke rart jeg har blitt utslått🤪😅 en dag i forrige uke lå jeg på sofaen, O satt ved siden av meg og så på ipaden og jeg sov i flere timer! Har til og med satt på Karsten og Petra til henne uten at jeg kan huske det. Tror det var like greit å kutte ut de tablettene ja..

Endret av Strikkesokken
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken

Plutselig er jeg 8+4!:skya:

Ble lagt inn på tirsdag, og fikk da rutinemessig UL som viste ca 8+2! Veldig koselig å se mini, ble plutselig veldig ekte det her! Samtidig som det ikke helt er det. Er så dårlig at jeg ikke helt klarer å forholde meg til det. Får knapt i meg mat og drikke, og de har begynt å snakke om sondenæring! Det er fullstendig uaktuelt. Prøvde det med L, da brukte de 1,5 time på å få ned slangen, og da jeg kom tilbake til rommet der jeg lå så kastet jeg opp igjen hele greien. Så nå må jeg bare virkelig konsentrere meg om å spise og holde på maten.

Min svigerinne kommer oppom idag og har med seg et par rene truser til meg :fnise: ble litt lenger enn jeg hadde tenkt det her. Hun skal ta med seg en pringlesboks også, så jeg får i meg litt ihvertfall. Legene er superhappy for at jeg spiser chips, så fortsetter med god samvittighet 😅 da O hørte at min svigerinne skulle oppover hit idag ble hun helt vill! Tror hun trodde de skulle komme på besøk til meg. Hun var klar for å bli med. Da mannen forklarte henne at sykehuset er stengt så ble hun så lei seg, var så fælt å høre henne gråte i telefonen ❤️ skikkelig urettferdig at hun ikke kan komme på besøk :(

Ellers er det ikke stort å komme med. En kollega av meg fortalte idag at hun er 8+4 på vei og! Vi har samme termindato, dagen etter O sin bursdag. Det var litt gøy da 😁👌🏻

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken

Herrefred for et liv. 9+2 idag. Føler meg faktisk ikke så ille i formen akkurat nå og det er fantastisk godt! Jeg er fortsatt innlagt, hadde en tur hjemom i helgen da L hadde bursdag❤️ var ikke så mye futt i meg, lå for det meste på sofaen og sov pga medisiner. Nå har jeg heldigvis kuttet ut den ene medisinen som gjorde at jeg ble helt zombie og bare sov, i tillegg til at jeg fikk veldig ekle bivirkninger i form av rykninger i nakke og ansikt! Skikkelig ubehagelig og så nok rimelig dust ut.

Det er snakk om at jeg skal få reise hjem idag, og få hjemmesykepleie annenhver dag sånn ca, som skal gi meg væske intravenøst. Problemet er bare at jeg er så oppstukket i armene at det ser ut som jeg har fått juling😅 igår måtte anestesilegen fram med ultralyd for å finne en åre å stikke meg i, så tror at hjemmesykepleien skulle fått store problemer her😂 så idag trillet de meg inn på operasjonssalen for å legge inn et midline kateter, dvs et kateter som går inn i overarmen og ca 20 cm inn. Den kan ligge inne i en måned sånn ca. MEN! Det gikk ikke. Anestesilegen stakk meg to ganger i høyre arm og bøyde kateteret inni armen min (au!!) og sykepleieren stakk meg i andre armen uten mer resultat, annet enn at hele sengen og jeg var full av blod:murvegg: nå venter jeg på at enda en lege skal se på dette greiene her så jeg kanskje slipper ut herfra! De må jo få det til til slutt. Hvis ikke, så må jeg kanskje bli her enda en natt og legge plan for hvor ofte jeg skal komme opp på sykehuset for væskebehandling. 

Ikke så veldig interessant for folk å lese dette kanskje, ihvertfall ikke noe de fleste kan kjenne seg igjen i:fnise: men, hvis jeg en dag finner ut at barn nr 4 er en god idé, kan jeg alltids gå inn i dagboken og lese dette så endrer jeg fort mening:Knegg:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Mumsy

Så kjedelig å lese at du er i så dårlig form! Får virkelig håpe at du blir god nok form til å dra hjem snart.:)

Hvordan har de andre svangerskapene dine vært, er det håp om at du blir bedre form når du kommer litt lengre på vei?

Jeg vet ikke helt om jeg har vært her inne å lagt igjen spor før, men HEI hvis ikke :vinke: Har lest litt tidligere mener jeg å huske. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hopptimisten

Hei! Så kjipt at du er så dårlig! Men fy fader så tøff du er! Får håpe tiden fremover går fort for deg, og så blir det hele verdt det når han/hun kommer! 🥰💕Blir spennende å følge deg! 😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken
På 21.4.2020 den 20.02, Mumsy skrev:

Så kjedelig å lese at du er i så dårlig form! Får virkelig håpe at du blir god nok form til å dra hjem snart.:)

Hvordan har de andre svangerskapene dine vært, er det håp om at du blir bedre form når du kommer litt lengre på vei?

Jeg vet ikke helt om jeg har vært her inne å lagt igjen spor før, men HEI hvis ikke :vinke: Har lest litt tidligere mener jeg å huske. 

Hei! Tror ikke at har tittet innom her før, kjekt med nye folk på lasset! :jepp:

Med førstemann var jeg kjempedårlig hele veien. Hadde selvfølgelig gode dager, men var mye innlagt og måtte prøve sonde og greier. Var helt krise. Med O var jeg mye bedre. Sengeliggende stort sett hele første trimester, men det kom seg ganske bra utover. Gikk på kvalmestillende til hun ble født men jeg klarte å fungere. Så jeg tenkte kanskje at denne gangen skulle bli lik, eller enda bedre - at jeg skulle gå klar😅 men håper at det gir seg om noen uker :gape::klovn::vimse::vimse:

På 22.4.2020 den 7.47, Hopptimisten skrev:

Hei! Så kjipt at du er så dårlig! Men fy fader så tøff du er! Får håpe tiden fremover går fort for deg, og så blir det hele verdt det når han/hun kommer! 🥰💕Blir spennende å følge deg! 😊

Tusen takk! Føler meg virkelig ikke spesielt tøff når det står på som verst. Føler meg som en skikkelig byrde for alle rundt meg 😕 kjekt at du vil følge med her:jepp: velkommen!

---------

9+4. Kom meg hjem på tirsdag, de fikk ikke lagt inn denne midline greien så må tilbake til sykehuset imorgen for å få den på plass. Hjemmesykepleien kom igår og vannet meg litt:Knegg: jeg fikk reise hjem med veneflon midlertidig. Men, det ble bare en halv liter væske før veneflonen hoppet ut av åren og over i vevet. Endte med væske i vevet da sykepleieren kom for å spyle igjennom kateteret. Så typisk. 

Igår hadde jeg en fin dag sånn ellers da! O fikk prøve den nye sykkelen sin, og vi grillet på terrassen til svigers, siden vår terrasse er under konstruksjon:nigo: jeg klarte å spise både middag OG is! Det var helt fantastisk. Ikke kastet jeg opp heller! Orket å stå oppreist i dusjen på kvelden, og lakket tåneglene. Altså. Hva skjedde!!

Men fikk igjen for det idag da. Idag vil jeg bare dø. Er kvalm, og jeg brekker meg fordi det er rusk på kjøkkenbenken, brekker meg av den innestengte luften i stuen, og idag tidlig brakk jeg meg faktisk fordi jeg så et hårstrå på den ene sofaputen :sprettoy:

Mannen sier at jeg er flink til å bli gravid (det går jo på første "forsøk") og jeg er veldig flink til å føde (skyter ungene ut i rekordfart:hoho:), men jeg er skikkelig dårlig på den delen i midten. Er bare synd at det er den delen som varer lengst:glare:

Imorgen skal jeg på sykehuset for å få inn midline. Håper det funker denne gangen. Og så må jeg huske å si til legen at jeg må ha vanlige kvalmestillende, ikke smeltetablettene:haar: altså, var man ikke dårlig fra før så blir man ihvertfall det av den smaken. Kan ikke noen bare finne opp medisiner som smaker godt? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 uker senere...
Strikkesokken

Good lord, nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Ser på all responsen at jeg har vært savnet:tongue:
Det har skjedd ganske mye på disse ukene her. Jeg fikk blant annet inn midline kateteret i armen da jeg reiste opp igjen på sykehuset for å få det gjort. Funket greit, jeg skylte igjennom den morgen og kveld selv, og så kom hjemmesykepleien annenhver dag for å fylle vann på meg. Jeg koblet meg av selv, og alt var fryd og gammen. Helt til det skulle byttes på dette makkverket. Jeg fikk den lagt inn på en fredag, og den skulle byttes en gang i uken. På onsdagen så kjente jeg at jeg var ganske varm og øm rundt innstikkstedet, og jeg var også litt rød og hoven der. Ringte hjemmesykepleien som sa de skulle komme og se på det dagen etter. Jeg var litt skeptisk til at de skulle vente en dag, men la gå. De kom på torsdagen for å bytte, og da kom det også litt puss ut av der slangen gikk inn i armen:hakeslepp: hun ringte til føden, som sa at det skulle ses på og byttes igjen dagen etter. Som sagt, så gjort. Jeg syns ikke det så noe bedre ut på fredagen, men det ble byttet på og jeg skulle holde øye med om jeg fikk feber. På lørdagen ringte føden og ville ha meg opp for en sjekk. Jeg var i ganske dårlig form, men mannen kjørte meg opp og han fikk til og med sitte der og holde meg med selskap i et par timer! I disse tider. Anestesi og operasjonssykepleiere kom og så på kateteret, og de sa det så forholdsvis fredelig ut, så jeg fikk beholde den.
Lørdag kveld begynte jeg å bli skikkelig dårlig. Holdt ikke på noe mat, hadde vondt i hele kroppen, var helt ute og rett før vi la oss målte jeg at jeg hadde 38,3 i temp. Ringte føden, som ville ha meg inn med en gang for å fjerne midlinen, men mannen hadde drukket to øl:klaske: så det endte opp med at ambulansen måtte komme hjem til oss midt på natten for å fjerne den. Da de kom hadde jeg omtrent 39 i feber, og puls på over 100. Jeg har aldri følt meg så syk i hele mitt liv. De fikk fjernet kateteret og feberen forsvant i løpet av natten, men den søndagen var helt grusom. Jeg lå på sofaen og klarte nesten ikke å bevege meg uten at hver celle i kroppen skrek i smerte. Det var helt forferdelig, og jeg tenkte at "NÅ kan du ikke gå lenger i kjelleren, Strikkesokken, det er faktisk ikke flere trapper ned nå!".

Og det stemte. Jeg reiste på kontroll på føden på mandagen, og de ville da ha meg liggende på avdelingen til tirsdagen da de så hvordan jeg var. De mente jeg hadde vært på kanten til å få en blodforgiftning - akkurat det jeg trengte oppi dette:glare: Reiste hjem tirsdag ettermiddag, og fra der har det faktisk bare gått oppover! Jeg er fortsatt kvalm og dårlig, men ikke i nærheten av slik som jeg var den helgen. Jeg beholder mat:nigo: Og i går klarte jeg faktisk å sette på en maskin med klær! Så fra nå håper jeg at jeg orker å oppdatere dagboken litt oftere, så det blir litt kjekkere ting å lese her inne, og ikke en hel roman hver gang:fnise:

Jeg er forresten 12+5 idag. Endelig over den magiske grensen! Vi var på privat ultralyd på lørdag, og før vi begynte sa hun at vi kom såpass tidlig at det var begrenset hva hun kunne se. For eksempel hjerte, nyrer og magesekk kunne være vanskelig. Vi satte i gang likevel, min største bekymring var nakkefold, og den var heldigvis helt fin. Hun kunne faktisk også se alt det hun sa hun ikke kunne se, så det var flaks. Jeg er ganske sikker på at jeg så en liten guttetiss, men hun mente at det var altfor tidlig å si noe om, hun kunne ikke si noe om kjønn enda. Men jeg trenger ikke å vite det, for jeg er uansett 300% sikker på at det er en gutt. Det er litt rart egentlig, for jeg hadde ikke noe sånn veldig sterk følelse på hva L og O var, annet enn at jeg ønsket meg en jente da jeg fikk L:fnise: Men denne gangen er jeg så sikker på kjønn at hvis de kommer og sier at det er en jente på OUL så kommer jeg ikke til å tro på dem uansett. Jeg har "knyttet meg" til en gutt i magen.
Ble også satt en dag fram da vi var på TUL, så nå har jeg faktisk termin på O sin bursdag:bursdag: Men jeg krysser fingrene for at han kommer tidligere, så hun får dagen sin i fred og jeg slipper overtid. Han har i hvert fall med å komme før desember!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bondekone

Å herlighed hva du må gå igjennom!! Godt å høre at formen er på bedring, måtte den Holde seg slik!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A4-livet

Å herregud, du er maks uheldig også da! 😳 Men du ble gravid i går, kan ikke ha kommet så langt da vel? :klo: Så koselig med UL, det er så magisk å faktisk få se babyen. Blir spennende å se om magefølelsen og falkeblikket ditt har rett

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 uker senere...

Annonse

Strikkesokken
På 14.5.2020 den 15.45, bondekone skrev:

Å herlighed hva du må gå igjennom!! Godt å høre at formen er på bedring, måtte den Holde seg slik!

Takk, ja jeg håper det! 🤞🏻 

På 14.5.2020 den 22.27, A4-livet skrev:

Å herregud, du er maks uheldig også da! 😳 Men du ble gravid i går, kan ikke ha kommet så langt da vel? :klo: Så koselig med UL, det er så magisk å faktisk få se babyen. Blir spennende å se om magefølelsen og falkeblikket ditt har rett

Haha, nei tiden flyr!! Nå er jeg plutselig 16+....2? Kommer helt ut av tellingen. Jeg er fortsatt helt sikker på gutt, så blir spennende å se! 

-----

Denne gangen er jeg skikkelig dårlig på å være her inne! Jeg tenker ofte at jeg må inn og skrive litt, er jo så kjekt å ha og se tilbake på. Men ting har forandret seg på bare 4 år, er ikke like stort engasjement rundt graviditetsdagbøker nå virker det som, da blir det kjedelig å skrive og. Jeg vil ha publikum i min lidelse! :fnise:

Jeg er altså nå 16+2. Har enda ikke fått lest hva som står på denne uken i appen. Føler meg fortsatt ikke gravid, selv om jeg kjenner liv hver dag. Føler meg bare syk. Formen går veldig opp og ned. Idag fulgte jeg O til bhg, og ble stående og prate litt med en annen mamma utenfor porten etterpå, måtte rett hjem og legge meg, sov i 2 timer :daane: og dette er en god dag! Etter jeg våknet har jeg spist to toast med SALAAMIIII:spise: skjønner ikke helt greien med meg og salami når jeg er gravid, er liksom ikke så fan av det til vanlig. Men husker med O og, hadde mest lyst på Den Forbudte Frukt🙄 (altså spekemat, blåmuggost og brie. Og rødvin. Og øl. Og fårepølse! Jeg spiser aldri fårepølse) 

Hadde kontroll på sykehuset i forrige uke, fikk en UL mens jeg var der, men det er en meget beskjeden ung mann inni magen, så mor fikk ikke bekreftet at det faktisk er en ung mann som ligger der. Jeg var bittelitt lur og sa jeg hadde hatt en blødning (litt ekte og litt tull, er noen uker siden den miiini blødningen men jeg sa det var nylig. Er jo greit å få noe ut av kontrollen på sykehuset?) så jeg fikk en ul da. Innvendig, selvfølgelig🙄🤦🏼‍♀️ det tenkte jo ikke jeg på da jeg mikset sammen en spansk en. Uansett, har morkaken litt foran limormunnen, så det kunne være årsaken til blødningen jeg egentlig ikke har hatt. Men det var godt hun fant en grunn da😅

Vi skal på OUL 25.06! 😁 Det blir kjekt. Og litt rart. Håper det blir litt mer ekte for meg etterhvert at jeg faktisk er gravid, og ikke ligger for døden. Virker som sykehusene åpner opp litt mer nå og, så far kan bli med på sånt? 🤔 Må nok ringe dem et par dager i forveien og forsikre meg om det, hvis jeg ikke ser noe info på nett. 

Skal også begynne på jobb igjen om 2 små uker. Kjenner jeg grugleder meg. Gruer meg fordi jeg er redd for at det ikke går. Redd for at jeg går på en smell og blir sykmeldt igjen. Gleder meg selvfølgelig til å komme meg ut av huset og være sosial med kollegaer og ha et liv igjen, men akkurat nå kjenner jeg at jeg gruer meg faktisk aller mest :( det verste oppi det er jo at jeg jobber sammen med fastlegen min. Har liksom tenkt at det er helt supert, men akkurat nå er det skikkelig skikkelig dritt.

På lørdag blir jeg 30 år:hakeslepp: akkurat dét må jeg si jeg gruer meg aller mest til nå:fnise:

Endret av Strikkesokken
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken

Imorgen skal vi reise og se på ny bil. Endelig, sier Strikkesokken, for hun har mast på mannen om ny bil siden O ble laget:rolleyes: den bilen vi har nå (Golf stasjonsvogn) er ikke sjans å få plass til 3 barn i baksetet, og den gikk heller ikke gjennom EU godkjenningen i år uten en lang liste, så da dropper vi å fikse den og kjøper heller ny:danse: valget står mellom Skoda Superb og Kodiaq. Jeg vil helst ha Kodiaq, mannen vil helst ha Superb🙄 jeg syns jo på en måte at jeg har mest jeg skulle sagt siden jeg har vært klar for ny bil såpass lenge, men jeg regner nesten med at mannen får viljen sin igjennom til slutt som vanlig🙈 som sist, da han fant ut av vi måtte ha en EL-bil som pendlerbil. Jeg tenkte "supert! Ta en leaf da", mens han skulle ha en sånn bitteliten Citroën med seriøst 4 seter, men ikke plass til 4 personer. Veldig lurt. 

Jeg håper også at vi stopper innom McDonald's imorgen, for det er på veien og jeg har skikkelig lyst på en deilig Big Mac, og Bolla i magen sier han har lyst på cheeseburger! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vegasus
På 11.6.2020 den 18.43, Strikkesokken skrev:

Imorgen skal vi reise og se på ny bil. Endelig, sier Strikkesokken, for hun har mast på mannen om ny bil siden O ble laget:rolleyes: den bilen vi har nå (Golf stasjonsvogn) er ikke sjans å få plass til 3 barn i baksetet, og den gikk heller ikke gjennom EU godkjenningen i år uten en lang liste, så da dropper vi å fikse den og kjøper heller ny:danse: valget står mellom Skoda Superb og Kodiaq. Jeg vil helst ha Kodiaq, mannen vil helst ha Superb🙄 jeg syns jo på en måte at jeg har mest jeg skulle sagt siden jeg har vært klar for ny bil såpass lenge, men jeg regner nesten med at mannen får viljen sin igjennom til slutt som vanlig🙈 som sist, da han fant ut av vi måtte ha en EL-bil som pendlerbil. Jeg tenkte "supert! Ta en leaf da", mens han skulle ha en sånn bitteliten Citroën med seriøst 4 seter, men ikke plass til 4 personer. Veldig lurt. 

Jeg håper også at vi stopper innom McDonald's imorgen, for det er på veien og jeg har skikkelig lyst på en deilig Big Mac, og Bolla i magen sier han har lyst på cheeseburger! 

Gå for Kodiaq! Dere får jo mye mere plass, og det trenger dere jo 😊 

Jeg synes superben er fin, men den er så lav. Men så liker jeg å sitte litt høyt da 😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 uker senere...
Strikkesokken
På 13.6.2020 den 21.00, vegasus skrev:

Gå for Kodiaq! Dere får jo mye mere plass, og det trenger dere jo 😊 

Jeg synes superben er fin, men den er så lav. Men så liker jeg å sitte litt høyt da 😊

Mannen fikk viljen sin og det ble en superb🙊  veldig fornøyd da, fikk den hjem rett før helgen nå. En drøm å kjøre! Den var litt større innvendig enn kodiaqen, sa de hos forhandleren ihvertfall. En drøm å kjøre i forhold til den gamle vi hadde ihvertfall 😅

----

På torsdag skal vi på OUL! Gleder meg så enormt, og er fortsatt like sikker på at det er en gutt inni magen. Står helt fast på evt navn da, så hvis noen har noen fine, gamle, guttenavn å komme med er jeg lutter øre! Jeg liker godt Albert, men mannen tenker bare på Albert Åberg :fnise: 

Jeg trodde jo også at jeg skulle begynne på jobb igjen idag, men det var visst neste mandag 😅 snakk om gravidhjerne. Hadde til og med sagt ifra at jeg måtte ha fri på torsdag pga oul, og ingen reagerte. Kanskje gravidhjerne er smittsomt? Igår kveld følte jeg meg klar for å jobbe, og tenkte at siden jeg ikke skulle det likevel så kunne jeg gå en tur eller noe. I dag var jeg enormt glad for at jeg hadde fri, har vært så dårlig og bare sovet hele dagen 🙄 er veldig spent på hvordan det skal gå å prøve seg i jobb igjen! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mumsy

Gratulerer med ny bil! 

Så spennende med OUL 😁 Jeg skal forøvrig på privat UL i morgen og er også 100% sikker på at jeg har en gutt i magen. Og ikke nok med det, jeg jakter også på gamle guttenavn, slik at han kan matche storebror på et vis 😋

Liker også Albert 😊 Ellers har jeg Gustav, Nore, Sigve, Emrik og Olai på lista. For min del holder jeg en knapp på Nore, syns det var så kult fra første gang jeg fant det! Men mannen syns det lignet litt mye på Nora, eller Nure, jeg tenker at det ikke ligner litt en gang 😂

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken
15 timer siden, Mumsy skrev:

Gratulerer med ny bil! 

Så spennende med OUL 😁 Jeg skal forøvrig på privat UL i morgen og er også 100% sikker på at jeg har en gutt i magen. Og ikke nok med det, jeg jakter også på gamle guttenavn, slik at han kan matche storebror på et vis 😋

Liker også Albert 😊 Ellers har jeg Gustav, Nore, Sigve, Emrik og Olai på lista. For min del holder jeg en knapp på Nore, syns det var så kult fra første gang jeg fant det! Men mannen syns det lignet litt mye på Nora, eller Nure, jeg tenker at det ikke ligner litt en gang 😂

Takk!! 

Såå spennende med OUL! Du må oppdatere på hvordan det går. Har du dagbok her inne? 

Nore var kult! Det har jeg ikke hørt før. Men det kommer jeg heller aldri til å få mannen med på😅 han hadde nok også sagt "Nora?!". O sitt navn blir litt for likt Olai, men det er også veldig fint! Syns Olav er fint og, men mannen har en kompis som heter det så det går ikke. Jørgen liker jeg og, men han har kompis som heter det og, selvfølgelig 🙄 Navn er så vanskelig!! 

-----

T-24 timer til OUL! Gleder meg 😁 igår klarte jeg ikke å dy meg, og sendte inn bilder fra TUL til to ulike sider som driver med Nub Theory. Det er en teori som går ut på at nuben (tissen) til gutter og jenter vinkler ulikt mellom uke 12-14. Jeg har hele tiden trodd det er tissen jeg ser på TUL bildet, og ville ha det bekreftet. Isåfall er det ihvertfall ingen tvil om at det er en guttebass på vei! Resultatet:

Screenshot_20200623-154656_ImageMeter.thumb.jpg.9c0d3ce68572bc26bd5250991ed1c3f8.jpg

899473932_Screenshot_20200623-090729_LogopitPlus.thumb.jpg.5dc978acb7d6cf162a0bf3926aeec4b7.jpg

95% og 98% sikkerhet, de kan ikke ta feil da. Like før jeg bestilte gutteklær på nett igår kveld 😅

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mumsy

Så du fant dagboken min :) Er ikke sånn superaktiv, men prøver å notere et par linjer i ny og ned. 

Jeg var på privat tidlig ultralyd, trodde jeg var 14 uker på vei men jordmor mente jeg var 13 uker. Alt var bra med baby, men jordmor kunne ikke finne noen penis :klo: Men det er jo så tidlig enda og jeg syns det var skikkelig uklare greier på skjermen, så jeg holder en liten knapp på at han gjemmer den og at den dukker opp når vi skal på OUL :fnise:

Kanskje jeg også skal prøve å legge inn bilder fra TUL for å sjekke, hvor gjorde du det? 

Har du vært på OUL nå? jeg er så spent!! :nigo:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...