Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Velkommen til min rotete dagbok! Her har vi et svangerskap med O fram til side 48 sånn ish, og så prøvedagbok og ny baby på vei videre. Så med mindre du liker å lese om gamle svangerskap så hopp fram til side 48:kaklehone: 

-----

Da var det min tur å snike seg inn i dagbokverdenen på KG. Absolutt ikke planlagt, og ganske sjokket både jeg og sambo, men likevel.

Jeg er 25, og min kjære er 24. Begge er utdannet innen luftfart. Det er mye jobb vekke og mannen er ute på jobb 14 dager på og 14 av, så min karriere må stå litt på vent nå. Veldig kjedelig, men vi hadde fått samme problem uansett når vi skulle stiftet familie - begge kan ikke jobbe borte 2 uker av gangen.

Er kun 5 uker på vei idag, kjennes allerede ut som jeg har vært gravid i minst 16 måneder. Har ett barn fra før, og husker fra sist at de første 3 månedene gikk altfor sakte. Var veldig ung da, men fortsatt like redd for å miste. Vil bare bli ferdig med de 12 første ukene nå.
Planen var å sette inn spiral 31.03, men da testen viste to streker 24.03 så falt liksom den litt i vasken:fnise: Gikk tidligere på Cerazette. Sluttet på dem i januar pga konstant blødning, og vi var veldig forsiktige fram til spiralen skulle på plass. Tydeligvis ikke forsiktige nok! Foreløbig termin er 7.desember. 

Si gjerne hei, hadde vært fint å ha noen å snakke med i denne spennende og altfor lange ventetiden!

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine foreldre vet at jeg er gravid, men siden dette er et veldig dårlig tidspunkt og vi var veldig usikre på hva vi skulle gjøre - så vet de ikke at vi har bestemt oss for å få babyen. Sambo sine foreldre vet ingenting. Jeg vil gjerne fortelle besteforeldrene på en kreativ og gøy måte, så igår tok jeg turen til Cubus for å se om jeg fant en body eller noe som vi kunne skrive på. Fant faktisk topakninger med babysokker, på det ene paret er det nissefjes, og på det andre paret står det "Best gift ever". Lurer på å pakke disse inn og gi dem til besteforeldrene, et par til hver av dem. Mannen er ikke helt klar for å si det til sine foreldre enda, men han syntes det var en god idè å gjøre det på den måten. Jeg er veldig spent på hvordan de reagerer, ingen forventer at vi skal få en til nå!

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, maja87 skrev:

Gratulerer ☺ 

Takk!:hjerte: Så hyggelig at noen titter innom. Er helt fersk på dette dagbokgreiene, har sittet litt og lest andre prøve- og graviddagbøker, men når det er over 50 sider så føler jeg meg så dum om jeg plutselig skyter inn med kommentarer:fnise:

Var på trening i ettermiddag, men kjenner at trøttheten har meldt seg for fullt. Fikk meg en halvveis god styrkeøkt, kom hjem, laget proteinshake, og ristet den utover hele kjøkkenet uten lokket på:ler: Nå kommer snart mannen hjem i 2 uker, det blir fint:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med graviditet. Ser for meg det ble en kraftig omveltning. Rett fra spiral til positiv test :fnise:

Jeg har også tatt den vrien med proteinshake over hele kjøkkengulvet. Det er topp stemning altså :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at hjernen ikke er helt med på flere :fnise: Jeg fant ut at jeg var gravid da jeg var 3+2 så disse første ukene går styrkt sakte. Eller, nå begynner de å gå litt tid fort da (sikkert fordi hjernen ikke henger med lenger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Takk!:hjerte: Så hyggelig at noen titter innom. Er helt fersk på dette dagbokgreiene, har sittet litt og lest andre prøve- og graviddagbøker, men når det er over 50 sider så føler jeg meg så dum om jeg plutselig skyter inn med kommentarer:fnise:

Var på trening i ettermiddag, men kjenner at trøttheten har meldt seg for fullt. Fikk meg en halvveis god styrkeøkt, kom hjem, laget proteinshake, og ristet den utover hele kjøkkenet uten lokket på:ler: Nå kommer snart mannen hjem i 2 uker, det blir fint:rodmer:

Artig å lese om andre, uansett om man er litt ulikt i løypa ☺ Du fikk jo virkelig en omveltning fra spiralplan til positiv test 😉

Hadde også en periode hvor trening var tyngre og litt sånn halvveis, men så ble det helt som normalt igjen når den verste trøttheten ga seg ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Weebs skrev:

Hei! Gratulerer med graviditet. Ser for meg det ble en kraftig omveltning. Rett fra spiral til positiv test :fnise:

Jeg har også tatt den vrien med proteinshake over hele kjøkkengulvet. Det er topp stemning altså :hoho:

Ja, den var ganske sjokkerende! Var ikke helt forberedt på den. Hadde heldigvis ikke hentet ut spiralen, får bruke de pengene på vippestol istedenfor:ler:

14 timer siden, A4-livet skrev:

Godt å se at hjernen ikke er helt med på flere :fnise: Jeg fant ut at jeg var gravid da jeg var 3+2 så disse første ukene går styrkt sakte. Eller, nå begynner de å gå litt tid fort da (sikkert fordi hjernen ikke henger med lenger...)

Ja, er helt sykt hvor sakte tiden går. Venter hver dag på at det skal bli 7.april, for da skal hjertet begynne å banke i følge babyverdens terminkalkulator. Hver dag jeg våkner og ikke har blødd er en lettelse.

9 timer siden, Sommernatt skrev:

Gratulerer! Blir spennende å følge med framover 😊

Tusen takk for det!:hjerte:

 

Mandag og senvakt på meg. Passer greit, for L skal til tannlegen idag. Han har en fortann som er helt løs, hadde håpet på at han mistet den snart men han er litt pingle på sånt. Ser for meg at den ender opp i spaghettien ved middagsbordet en dag:sprettoy:
Har fortsatt relativt lite symptomer. Eller, igår kveld hadde jeg mer enn nok, for å si det sånn:fart2: Hadde så sinnsykt luft i magen, men er helt fin igjen idag. Sikkert derfor mannen fortsatt er i koma i sengen:skratte:Har litt ømme pupper, og kan bli uggen om det er lenge siden jeg har spist. Sist gang kom kvalmen omtrent i det jeg testet positivt, men er usikker på om jeg var lenger på vei enn jeg trodde da fordi terminen ble flyttet med 10 dager på OUL. Hadde hyperemesis, var inn og ut av sykehus, og spydde fram til og med fødselen. Så håper virkelig jeg slipper unna denne gangen! Spydde nok for 14 svangerskap sist ihvertfall. Når sånn ca kom kvalmen for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig ikke gått opp for meg at jeg er gravid. Drømmer om det om natten, og våkner og tenker at det var en ekte drøm. Så snur jeg meg og kjenner virkelig hvor puppene mine er, og innser at det er ekte likevel :fnise: venter fortsatt på kvalmen, selv om jeg håper den holder seg langt unna. Kanskje derfor det føles så fjernt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Kvalme er ikke noe å hige etter, men som du sier, disse symptomene alle snakker gjør jo at man føler seg mer gravid kanskje? 

Gratulerer i alle fall så mye med kommende baby :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jessica Jones skrev:

:goodbye:

Kvalme er ikke noe å hige etter, men som du sier, disse symptomene alle snakker gjør jo at man føler seg mer gravid kanskje? 

Gratulerer i alle fall så mye med kommende baby :duskedame:

Hehe, nei, som sagt så var jeg mye dårlig sist så priser meg bare lykkelig om jeg slipper unna! Men en dag her og der med kvalme hadde ikke gjort noe, bare for bekreftelsen:fnise:

Merker ihvertfall at hormonene er på plass! Ikveld var det flekkete "fotspor" på gulvet fra kjøkkenet og inn i stuen og jeg begynte å grine:ler: Mannen løp og hentet vaskebøtten og tok det med en gang:rodmer: før han klappet meg på hodet og sa at det hjelper ikke å grine..haha! Snille mannen min:hjerte: holder han dette nivået i 9 mnd fortjener han en medalje!
Vi planlegger å skifte gulv i løpet av sommeren da. Er elendig kvalitet på det vi har nå! Er kun 5 år gammelt men er litt for mye glans i det og man får fort type fotspor og fettflekker som er altfor lett å se. Om noen vet om bra, lys enstavs laminat så rop ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk vi se verdens fineste lille ert på UL:rodmer: har vært bekymret for ex.u pga smerter på høyre side, og da jeg var hos gyn for en uke siden så kunne hun ikke se noe så hun kunne ikke utelukke ex.u. Så ble sendt på sykehuset av fastlegen idag. Vi så erten, men legen kunne ikke se hjertet banke enda, er kun 5+3 så var igrunn overrasket over at han fant noe i det hele tatt. Men han var 98% sikker på at alt sto bra til. Veldig lettelse, har tenkt mye på de ensidige smertene. Han snakket om at "det gule legemet" var i høyre eggleder men det var helt greit for graviditeten var i livmoren :) Føltes utrolig godt å bli tatt alvorlig, jeg føler meg alltid så dum når jeg er hos legen..:P

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du fikk en sjekk. Bedre å bli sjekket en gang for mye, og så er det jo gøy å se den lille prikken selv om det er for tidlig å se hjerteslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg helt tappet for energi. Jobb til 16, L har fotballtrening, og så er det møte på jobben igjen ikveld. Glemte å nevne at jeg kjører en halvtime hver vei til/fra jobb:rolleyes: Heldigvis tar mannen L til fotballtrening:rodmer: så får jeg tatt en power nap og satser på å ha middagen klar til de kommer hjem. Rekker ikke å lage noe skikkelig og kaste det i oss før vi må snu i døren før trening, så blir sen middag her idag.

Merker at magen er enormt oppblåst om dagen! Har samme kosthold som alltid, og tror ikke jeg spiser mer enn før, men magen har allikevel forandret seg - noe jeg får litt noia av! Var helt normalt imorges, men i løpet av arbeidsdagen fant jeg en binders og festet i knappehullet på buksen så jeg fikk et par cm mer pusterom:ler: magen står rett ut, og jeg føler det tyter ut på sidene og, jeg ser rett og slett feit ut..:sukk: Bh'n strammer og alt er bare ubehagelig *sutre sutre*. Er normalt slank og glad i å trene så at jeg plutselig får "fleskemage" (som jeg vil kalle det selv, når livmoren fortsatt er godt gjemt og jeg såvidt vet at jeg er gravid selv), føler jeg meg ikke spesielt digg! :P

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner godt åssen du har det. Ser jo ut som om jeg er omtrent halvveis på ettermiddagene. Ikke noen vits i å prøve å skjule det lenger.... 

Kjedelig med kveldsjobbing når man er dødssliten. Bra du får slappet av litt mellom slagene :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, April 07, 2016 at 17.53, A4-livet skrev:

Skjønner godt åssen du har det. Ser jo ut som om jeg er omtrent halvveis på ettermiddagene. Ikke noen vits i å prøve å skjule det lenger.... 

Kjedelig med kveldsjobbing når man er dødssliten. Bra du får slappet av litt mellom slagene :Nikke:

Hehe ja jeg så det! Godt å få slappet litt av ja..

Nå har jeg ikke vært innpå her på en stund. Macen min har takket for seg og jeg synes det er såå tungvint å skrive via telefonen. 

I helgen fortalte vi svigers at de skal bli besteforeldre igjen. Vi hintet lenge frampå om at jeg ikke kunne drikke på en stund og at jeg skulle kjøre mannen og en kamerat av ham til den lokale puben samme kveld. Svigermor er over middels pratsom så hun registrerte ingenting før vi bemerket at ingen lå merke til det vi sa :ler: Da de skjønte det ble de veldig begeistret! Attpåklatten i familien fikk også vite det den kvelden siden hun bor hjemme. De to andre søstrene fikk vite det dagen etter. Føles herlig å ha fortalt det!

Er enormt sliten og trøtt om dagen, og har begynt å spy.. går rundt og er kvalm hele døgnet, og igår kveld kastet jeg opp for første gang. Og igjen på jobb idag. Ikke særlig høy i hatten da! Er veldig redd for å bli like dårlig som sist, men enn så lenge så går det greit om jeg spiser regelmessig og sover nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen er bursdagshelg for L som blir 7 år på søndag! Imorgen er det barneselskap med 14 gutter fra førsteklasse:overrasket: og på søndagen blir det familiebesøk :)

Var hos legen igår og fikk sykemelding for kvalmen, 1 uke. Tar postafen, og blir helt ekstremt trøtt av de! Dagen idag går med til baking og en tur på kjøpesenteret for å kjøpe kakepynt og ballonger, for det har jeg jo ikke tenkt på..:klaske: kjenner jeg gruer meg til å stå så mye rett opp og ned så først må jeg ha 15 min på å manne meg opp på sofaen:P 20 timer søvn i døgnet hadde vært helt innafor her nå altså:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagshelgen er over og vi overlevde i år og:fnise: på lørdag hadde vi 14 syv år gamle gutter på besøk. Vi var heldige med været, så vi pyntet i hagen og hadde mesteparten av selskapet der ute. 

Naboen feiret visst også L sin bursdag, på en litt annen måte enn oss :P han hadde både vors og nachspiel og det endte med politiet på døren 0530. Da hadde jeg vært våken og hørt på skriking, skråling og slosskamper i 3 timer. Mannen sov igjennom det meste (lucky bastard!) men våknet og var ganske hissig da de hamret på soveromsvinduene i 4-tiden :kjefte: må nevnes at naboen er godt over 30 og ikke en guttevalp som akkurat har flyttet hjemmefra :roll:

Igår hadde vi familieselskap, og naboen holdt fortsatt fest. L og de andre barna koste seg i solen og spilte fotball :) mannen dro på jobb igjen igår kveld og, 14 nye dager uten ham..:( er ekstra kjipt nå når jeg føler meg dårlig og må gjøre alt alene..han har vært veldig hjelpsom og god nå når han har vært hjemme :rodmer:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...