Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Skjønte det var deg som hadde laget den tråden. Du får prøve å tenke at det hadde vært verre for kollegaene dine om du hadde vært på jobb, da måtte de hjulpet/passet på deg i tillegg til å gjøre sine egne arbeidsoppgaver. Du er jo virkelig syk og ute av stand til å gjøre jobben din.

Trodde et lite sekund at du satt og så på videoer av tørketromler og tenkte at det var en pussig ting å gjøre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, A4-livet skrev:

Skjønte det var deg som hadde laget den tråden. Du får prøve å tenke at det hadde vært verre for kollegaene dine om du hadde vært på jobb, da måtte de hjulpet/passet på deg i tillegg til å gjøre sine egne arbeidsoppgaver. Du er jo virkelig syk og ute av stand til å gjøre jobben din.

Trodde et lite sekund at du satt og så på videoer av tørketromler og tenkte at det var en pussig ting å gjøre :fnise:

Ja, om folk har fulgt med her og sett den tråden så er det kanksje ikke så vanskelig å legge to og to sammen:fnise: prøvde å skjule meg bak AB..hehe oh well. Godt du sier det på den måten :) Føler meg som sagt som en snylter om jeg er 100% sykemeldt og så har en god dag eller to og klarer å dra på stranden eller på kino uten å bli helt ødelagt.

:ler: nei så langt har det ikke gått enda, men med lange dager hjemme alene så vet man aldri hva jeg blir i stand til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sunhands skrev:

Hurra for 12 uker! :hoppe:

Takk!:bolledeig:

Igår bestilte jeg og mannen sydenferie til kun oss to:rodmer: Vi hadde egentlig bestemt oss for et fantastisk flott spahotell i Rhodos, men nå blir det oppussing av stue/kjøkken, ny tørketrommel og så kommer det jo et nytt familiemedlem, så da måtte vi ned en del prisklasser for å få alt til:fnise: Blir en uke i Kreta i august og det blir minst like bra. Vi er veldig heldige som har besteforeldre som kan ha L en hel uke mens vi reiser vekk. De tar forøvrig han med på to(!) turer i juli i tillegg til at vi skal på hytten noen helger i løpet av sommeren så han får mer enn nok ferie :) 

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar av oss (bestekameraten til mannen) fikk baby igår:rodmer: Og nå kjenner jeg for første gang på disse 12 ukene at jeg faktisk er utålmodig og syns det er kjipt at man må ruge i 9 lange mnd! Føler meg fortsatt ikke gravid liksom, bare syk. Og babysyk. Tok meg i å bli misunnelig igår fordi jeg og vil ha, før jeg innså at jeg er visst gravid selv:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en kjempe herlig sommer da! 
Godt med besteforeldre som kan hjelpe til så mye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24.5.2016 at 17.48, Beccy87 skrev:

Det høres ut som en kjempe herlig sommer da! 
Godt med besteforeldre som kan hjelpe til så mye :) 

Ja vi er veldig heldige og glade for at de vil være så mye involvert! :)

Første svangerskapskontroll idag. Oppskrytte greier, må jeg si:fnise: Kan ikke huske stort fra kontrollene med L, men har lest i bøker og på nett at det var lurt å ha med partneren på første time. Vel, han er på jobb, og det er like greit! Legen ga meg 100% sykemelding til midten av Juni, spurte hvordan jeg ellers hadde det og jeg sa jeg har sopp (så vet dere dét..:rodme:) og er superforstoppet. Av en eller annen grunn så føles det helt naturlig å dele sånt på nett når man er gravid:ler: Uansett, han ga meg resept på noe soppmedisin, fylte ut helsekortet sånn halvveis (fyller de ikke ut om far, sivilstand og alt det der eller er det bare bolker for å ta opp plass på arket?:klo:), og sendte meg avgårde til sekretæren som tok blodprøver. Jeg er veldig fornøyd med legen min, ikke misforstå, men jeg trodde man fikk masse brosjyrer og info på første kontroll. 

Herregud idag har jeg fortært nesten et helt wienerbrød. Sånn 200 grams. Er en bit igjen ute på kjøkkenet og jeg hører den roper på meg:plystre: blir ikke mye sommerkropp her i gården, nei!:ler: og at fotballfrue klarer å holde seg så tynn gjennom svangerskapet kan jeg ikke skjønne - har ikke dama cravings?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var jordmor helt klart flinkest til å fylle inn alle bolkene på helsekortet. 
De har jo mye mer tid til sånt, hos legen føler jeg det er om å gjøre å få flest mulig inn og ut av dørene på kortest mulig tid. 
Anbefaler deg på det varmeste å sette opp timer hos jordmor også om du ikke allerede har tenkt det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Beccy87 skrev:

Her var jordmor helt klart flinkest til å fylle inn alle bolkene på helsekortet. 
De har jo mye mer tid til sånt, hos legen føler jeg det er om å gjøre å få flest mulig inn og ut av dørene på kortest mulig tid. 
Anbefaler deg på det varmeste å sette opp timer hos jordmor også om du ikke allerede har tenkt det. :) 

Ja har bestilt time hos jordmor, skal i uke 16. Går nok dit til resten av svangerskapet. Hadde samme jm med L og likte henne veldig godt (det er alt jeg husker fra alle kontrollene :ler:) så det gleder jeg meg til :) godt at de fyller ut resten av helsekortet, for mitt ser litt stusselig ut nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 24.5.2016 at 11.27, Strikkesokken skrev:

Takk!:bolledeig:

Igår bestilte jeg og mannen sydenferie til kun oss to:rodmer: Vi hadde egentlig bestemt oss for et fantastisk flott spahotell i Rhodos, men nå blir det oppussing av stue/kjøkken, ny tørketrommel og så kommer det jo et nytt familiemedlem, så da måtte vi ned en del prisklasser for å få alt til:fnise: Blir en uke i Kreta i august og det blir minst like bra. Vi er veldig heldige som har besteforeldre som kan ha L en hel uke mens vi reiser vekk. De tar forøvrig han med på to(!) turer i juli i tillegg til at vi skal på hytten noen helger i løpet av sommeren så han får mer enn nok ferie :) 

Så deilig! Jeg har blitt ekstra obs på at man må huske på å kose seg masse sammen. :) En sånn tur i august høres flott ut! Har ikke vært på Kreta selv, men folk skryter jo av det. Det blir fort litt andre prioriteringer ja, jeg har fått meg en liten oppvekker der når jeg så hvor utrolig dyrt babyutstyr er 😜 Men så har vi vært vant med å bruke i overkant mye penger på oss selv, så det er nok fint at man lærer seg til litt andre prioriteringer kjappest mulig. Oppussing oppi det hele er ikke bare-bare. Når tenker dere å begynne med det? Jeg har lyst til å pusse opp stue og barnerom.. Barnerom må vi jo ta, men jeg tenker at det blir evigheter til vi får pusset opp stua hvis vi ikke tar det nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sunhands skrev:

Så deilig! Jeg har blitt ekstra obs på at man må huske på å kose seg masse sammen. :) En sånn tur i august høres flott ut! Har ikke vært på Kreta selv, men folk skryter jo av det. Det blir fort litt andre prioriteringer ja, jeg har fått meg en liten oppvekker der når jeg så hvor utrolig dyrt babyutstyr er 😜 Men så har vi vært vant med å bruke i overkant mye penger på oss selv, så det er nok fint at man lærer seg til litt andre prioriteringer kjappest mulig. Oppussing oppi det hele er ikke bare-bare. Når tenker dere å begynne med det? Jeg har lyst til å pusse opp stue og barnerom.. Barnerom må vi jo ta, men jeg tenker at det blir evigheter til vi får pusset opp stua hvis vi ikke tar det nå ;)

Ja, vi gleder oss kjempemasse til tur! Reiste litt med L da han var liten, men nå har jeg ikke hatt skikkelig ferie på flere år pga studier. Så blir deilig å reise og i tillegg helt uten barn! :) babyutstyr er helt hinsides dyrt! Det eneste jeg har igjen etter L er en stellekommode. Den har stått i boden ute fryktelig lenge så jeg håper bare at den fortsatt kan brukes. Vaske godt med antibac og få på et nytt strøk maling kanskje.. Vet ikke når vi skal i gang med oppussing, jeg vil helst gjøre det så fort som mulig, men jeg vet jo at det er mannen som må ta det meste:ler: forhåpentligvis før vi reiser på ferie, hadde vært deilig å bare bli ferdig med det! Svigerfar hjelper nok til, så fellesferien er jo perfekt til sånt ;) Enig, mannen sa at det er ikke noe stress å pusse opp stuen (han syns det er helt fint her), men det blir tusen ganger verre om man må gjøre det med en liten baby i hus.

Var hos svigers fra fredag til lørdag siden de bor midt i mellom der vi bor og der mannen jobber, og han fikk fri fredag kveld. Vi grillet og ungene lekte i hagen. Idag har han jobbet i 14 dager og skulle egentlig kommet hjem ikveld, men han må jobbe ekstra til onsdag, så var godt å få se ham litt! 14 dager er fryktelig lenge, og spesielt den siste uken han er borte føles som en evighet. Til gjengjeld går de 14 dagene han er hjemme altfor fort :P

Idag er jeg akkurat 13 uker, og begynner å kjenne at "noe" skjer i magen! Akkurat som om jeg er litt støl eller tung i livmorområdet. Grugleder meg litt til magen kommer. Mannen er heldigvis veldig spent på om jeg har fått mage hver gang han kommer hjem fra jobb så han er ikke like redd som meg for en hval i hus :nigo::rodmer:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd litt siden sist jeg tittet innom :) Så gøy med ferie, veldig kjekt å få litt alenetid før det nye tilskuddet til familien kommer :)

Jeg er så enig med deg at babyutstyr er DYRT. Prøver å sjekke litt ut på finn slik at vi kan spare litt penger i alle fall, fikk kjøpt en vugge til 200 som jeg er veldig fornøyd med, men barnevogn og alt det andre store greiene er jo ran :P 

Kjedelig med en mann som er mye borte, men til gjengjeld så får han jo en del fri :)  

Gratulerer med 13+4 :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.6.2016 at 12.11, Jessica Jones skrev:

Her har det skjedd litt siden sist jeg tittet innom :) Så gøy med ferie, veldig kjekt å få litt alenetid før det nye tilskuddet til familien kommer :)

Jeg er så enig med deg at babyutstyr er DYRT. Prøver å sjekke litt ut på finn slik at vi kan spare litt penger i alle fall, fikk kjøpt en vugge til 200 som jeg er veldig fornøyd med, men barnevogn og alt det andre store greiene er jo ran :P 

Kjedelig med en mann som er mye borte, men til gjengjeld så får han jo en del fri :)  

Gratulerer med 13+4 :D 

Ja, jeg har litt å fortelle hver gang jeg skriver:fnise: Er relativt travle dager selv om jeg fortsatt er sykemeldt, så blir mye å skrive når jeg først setter meg ned. 
Ja, det er forferdelig dyrt. Finn er lurt! Seng, barnevogn og bilstol skal jeg ha nytt, går ikke med på noe kompromiss der:sjenert: Men andre småting tenker jeg å sjekke om jeg finner noe brukbart brukt :) Er mye å spare på det!

14+1 idag! Forrige uke fikk vi innkallelse til OUL, 6 juli:nigo: Selv om det er en medisinsk undersøkelse og jeg er relativt nervøs for at det skal være noe galt er vi veldig spente på å finne ut hvem som skjuler seg i magen! Både min mor og mannen er skråsikre på jente. Jeg hadde veldig jentefølelse med en gang testen ble positiv, nå har jeg ingen formening om hva det er og det spiller egentlig ingen rolle heller så lenge alt er bra. Lener kanskje litt mot gutt, siden jeg har vært rugekasse for en gutt tidligere ;) Samtidig har mannen kun søstre, så vet ikke om det har noe å si. Det kinesiske fødselskartet sier gutt. Cravings sier jente. Jeg har ikke peiling, så det blir veldig spennende!

Igår satt jeg på terrassen og kjente plutselig et par sommerfugl vinger nederst i magen på høyre side! Veldig bestemt på en plass, og kun i 2-3 sekunder. Snudde meg til mannen, helt vill i blikket og sa jeg kjente liv! Han ble superivrig og tok hånden bort på magen for å kjenne:ler: litt vel tidlig for det kanskje. Det var veldig ulik følelse enn de første sparkene til L, det var helt klart bobling i magen nesten som tarmbevegelser, i uke 16-17 ish. Jeg er ikke helt 100% sikker på at det var baby jeg kjente igår for det er jo veldig tidlig, og ikke likt de sterke sparkene jeg kjente sist. Blir spennende nå fremover, gleder meg til kraftigere bevegelser:rodmer:

Har begynt å se litt småfeit ut nå:fnise: Noen dager er magen der, og andre dager ikke. Hver morgen når blæren er full har magen form som et tjukt pølsebrød når jeg ligger:ler: 
På lørdag var vi ute på "bygdefest" der mannen er fra og siden dette fortsatt er en hemmelighet hadde jeg med meg alkoholfri vin i en vanlig vinflaske. Ble "fullere" enn alle andre og begynte å snakke om at folk skulle danse på bordet etter 2 glass:ler: er mye gøyere å være full når man er edru, ihvertfall de første timene før de andre har drukket altfor mye. Eneste problemet var da jeg skulle kle på meg. Hadde kun tatt med meg en buksedress som egentlig er relativt løs fra livet og ned, men den satt godt over magen for å si det sånn. Tenkte å legge ut et magebilde litt senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske vanskelig i det mellomstadiet. Der man bare ser ut som man  har spist for mye pizza. Gleder meg til det blir skikkelig mage, ikke bare en smålubben mage. Er gøy når jeg kjenner på magen når jeg våkner om morgenen. Da kjennes jeg en smule gravid ut :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt mannen er! Her var også bevegelsene annerledes enn første gang. Da kjentes det ut som leamus før det kom skikkelige spark man til og med kunne se senere den dagen, denne gangen kom de så tidlig at jeg ikke skjønte om det var luft eller spark før etter en uke.9

Og så deilig med ferie for bare deg og mannen! Vi har foreløpig bare hatt en helg borte siden jr er liten, men det var utrolig deilig. Man må bare nyte det mens man kan :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresteferie høres digg ut 😊 Samboer og jeg har en uke ferie sammen i begynnelsen av juli, før vi skal ha jenta hans i to uker. Begge deler blir fint ☺ Generelt, ferie 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 6.6.2016 at 14.48, Pentu skrev:

Det er ganske vanskelig i det mellomstadiet. Der man bare ser ut som man  har spist for mye pizza. Gleder meg til det blir skikkelig mage, ikke bare en smålubben mage. Er gøy når jeg kjenner på magen når jeg våkner om morgenen. Da kjennes jeg en smule gravid ut :P 

Hehe ja, var litt kjipt å ligge på stranden på søndagen med masse kjentsfolk og føle seg småfeit og dvask. Gleder meg til dette blir offentlig så folk skjønner at det ikke bare er taco :P Imorges da jeg våknet var magen så stor som den aldri har vært før! Så tømte jeg blæren...:fnise: Oh well..

Den 6.6.2016 at 20.03, A4-livet skrev:

Så søt mannen er! Her var også bevegelsene annerledes enn første gang. Da kjentes det ut som leamus før det kom skikkelige spark man til og med kunne se senere den dagen, denne gangen kom de så tidlig at jeg ikke skjønte om det var luft eller spark før etter en uke.9

Og så deilig med ferie for bare deg og mannen! Vi har foreløpig bare hatt en helg borte siden jr er liten, men det var utrolig deilig. Man må bare nyte det mens man kan :Nikke:

Ja han er faktisk ganske ivrig, spesielt på dette med ultralyd, når magen kommer og spark:rodmer: Det er helt klart de "ekte" tingene som han og kan delta i som er mest spennende :) Jeg snakker om babyutstyr og hva vi trenger, og der er han totalt uinteressert:ler: Akkurat sånt er nok ganske fjernt for ham og han er ikke akkurat en mester på shopping generelt. Trist at han er på jobb når jeg skal til første jordmortime og få høre hjertelyden, men han sa jeg måtte filme det og sende til ham :)
Har ikke kjent noe mer kiling i magen etter søndagen, men igår kveld hadde jeg en trykkende følelse på akkurat samme sted. Gleder meg veldig til å kjenne liv hver dag!

Den 6.6.2016 at 22.14, maja87 skrev:

Kjæresteferie høres digg ut 😊 Samboer og jeg har en uke ferie sammen i begynnelsen av juli, før vi skal ha jenta hans i to uker. Begge deler blir fint ☺ Generelt, ferie 😍

Det blir helt fantastisk! Etter en vinter og vår med mye jobbing og stress for begge to (eller, ikke akkurat for meg i det siste da...:glare:) så trengte vi den å se fram til :) mannen har jobbet som en helt i det siste og vi har knapt fått noe tid sammen. Blir deilig med en "babymoon"! Høres fint ut for dere og, skal dere reise vekk?

Igår var jeg på pilates og her-re-gud så deilig det var å bevege litt på seg! Jeg kjenner at magemusklene har jobbet. Googlet pilates+gravid da jeg kom hjem og så at det ikke er den beste treningsformen pga mye fokus på kjernemusklatur og rette magemuskler? Men jeg er jo kun 14+3 idag så jeg tenker å fortsette med det en stund til og heller gi meg når jeg ikke får skikkelig kontakt mer. Yoga tenker jeg også å begynne med igjen. Rolig trening tror jeg gjør seg nå! :) Men jeg kjente at bekkenet ikke helt var med på leken da jeg kom hjem. Har begynt å få mye vondt i korsryggen og er veldig redd for å få bekkenløsning for jeg er ikke den som klarer å ta det med ro. Elsker å trene når jeg kan.

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Så koselig at mannen også er engasjert! De skal nok gå gjennom mange prosesser de også. Samboer har egentlig ikke vært særlig interessert i barn, men han har begynt å engasjere seg nå. Får dere ordnet så samboeren din får fri til den ordinære ultralyden da? Tenker at det blir litt ekstra virkelig for dem når de får se ordentlig ultralyd og at noen rører seg der. 

Så deilig med tur! Vi var nylig i Frankrike og koste oss glugg. Kjempeviktig å få slik kvalitetstid sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.6.2016 at 8.44, Sunhands skrev:

Så koselig at mannen også er engasjert! De skal nok gå gjennom mange prosesser de også. Samboer har egentlig ikke vært særlig interessert i barn, men han har begynt å engasjere seg nå. Får dere ordnet så samboeren din får fri til den ordinære ultralyden da? Tenker at det blir litt ekstra virkelig for dem når de får se ordentlig ultralyd og at noen rører seg der. 

Så deilig med tur! Vi var nylig i Frankrike og koste oss glugg. Kjempeviktig å få slik kvalitetstid sammen. :)

Ja, han blir mer og mer engasjert jo lenger vi kommer og det er veldig godt å se! Da jeg fikk L hadde jeg lite og ingen støtte i faren, så er fint å ha en "normal" graviditet på det området nå :) Ja, da legen skulle henvise til OUL så ba vi spesifikt om å få det første uken i juli siden mannen er hjemme da. Hadde vi ikke fått det måtte han bare kommet hjem likevel den dagen ;) 
Åh, Frankrike:rodmer: der har jeg aldri vært, men har såå lyst til å reise dit en dag!

Idag har jeg bursdag!:danse: Mannen er året yngre enn meg, og er fryktelig glad i å gni inn det faktum at jeg er på barnerov:rolleyes: Jeg liker ikke å tenke på at jeg blir et år eldre (har alltid tenkt at når du er 25 er du voksen. Når du blir 26 bør du virkelig ha alt på stell!). Føler ikke jeg har noe på stell og jeg er ikke klar for å være voksen:ler: 
Men det beste med bursdager er at man legger ikke på seg den dagen uansett hva man spiser! Akkurat som på julaften ;) Fått kake til frokost av mor og far, senere skal jeg ut med mamma og spise lunsj, og så er det sommeravslutning med klassen til L ikveld. Og igår hadde svigers stelt i stand kakeselskap for meg. Er ikke tull å ha bursdag! ;) eneste kjipe er at mannen er på jobb. Han ringte idag og sa jeg måtte gå ut i boden, og der hadde han lagt gave til meg oppå vinterdekkene. Skulle egentlig ikke få noe før han kom hjem, men ante ugler i mosen på fredag da han gikk rundt her med gavepapir i hånden:fnise: diskret:fnise:

Blir shopping etter mammabukser idag. Og nye BH-er. Ikke tenkt over hvor ille det sto til på den fronten før jeg tok på meg den eneste reserve BH-en jeg hadde med meg på cup i helgen (L og laget vant alle kampene selvfølgelig:ball:) og hele brystvorten stakk ut ovenfor kanten:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bursdag: 

Føler meg ikke voksen selv om jeg er 30 forresten, velger å tro at det er en god egenskap :fnise: Så koselig at du blir feiret skikkelig og at mannen hadde ordnet gave. Du får la hab tro at han lurte deg skikkelig og at du ikke ante noen ting :ler:Jeg er en dårlig kone da, har ikke ordnet gave til mannen i dag.

Happy shopping! Elsker mammabukser på de kjøligere dagene nå, tror jeg også må ut og kjøpe bher. Får plutselig litt halvveis klemt pupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...