Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske

Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Strikkesokken
Den 28.6.2016 at 20.26, maja87 skrev:

Så bra han fikk kjenne 😊 Blir sikkert vant til det, men orker ikke forestille meg så lenge uten mannen på regelmessig basis altså 😢

Ja, spesielt den siste uken han er borte er grusomt lang. Tiden han er hjemme går til gjengjeld altfor fort:fnise: er mye mer aktiv på kg de ukene han er vekke, for å si det sånn! ;)

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Så gøy med spark utenpå! :strix:

Ja, det er herlig!:rodmer:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken

Idag var vi og så på barnevogner, og bestemte oss for Bugaboo Buffalo. Helt klar vinner! Blir nok den classic edition, da får vi med stelleveske, og jeg synes de er penere enn de "vanlige" :) vi så også på bilstoler, men ble ikke helt kloke på det. Jeg er mest glad i besafe da. Etterpå var vi på IKEA og der fant vi sengen ;) Jeg vil helst ha kili, da...:rodmer: men det er nok glemmesak når vi har oppussing og diverse på plakaten i tillegg, men mannen gikk rett bort til Sundvik(?) sengen og sa at den må vi ha. Av de på IKEA synes jeg helt klart at den er den fineste, så det var enkelt! Hadde ikke trodd det skulle bli så lett å velge ut hva vi vil ha. Problemet er vel heller synet av lappene som flyr:ler:

1 uke til UL!!!!:nigo:

Endret av Strikkesokken
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Weebs

Bugaboo Buffaloo! Den hadde jeg også på ønskelisten min. Jeg tenker hvis den er god nok til Victoria Beckham så er den god nok for meg ;) Jeg søkte ikke etter hvilken vogn hun hadde altså! Men når jeg googlet Buffalooen så kom det opp som søkeforslag "bugaboo buffaloo celebrities" så da måtte jeg jo trykke :fnise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pentu

Vi har hatt to forskjellige bilseter til lille, det beste er garantert Maxi Cosi. Stort og lett. 
Heldige du som kjenner spark på utsiden allerede. Her kjenner jeg liv, men mannen er ikke så heldig helt enda. Han spør meg hver kveld, men blir like skuffet hver gang jeg sier at h*n ikke sparker hardt nok enda. :fnise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Beccy87

Anbefaler Maxi Cosi bilstolen. Men ikke Pebble (den er tung!) ;) 

Og IKEA er jo genialt, vi har handlet masse det til Trollet, både av møbler og leker og utstyr. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands
Den 29. juni 2016 at 21.39, Strikkesokken skrev:

Idag var vi og så på barnevogner, og bestemte oss for Bugaboo Buffalo. Helt klar vinner! Blir nok den classic edition, da får vi med stelleveske, og jeg synes de er penere enn de "vanlige" :) vi så også på bilstoler, men ble ikke helt kloke på det. Jeg er mest glad i besafe da. Etterpå var vi på IKEA og der fant vi sengen ;) Jeg vil helst ha kili, da...:rodmer: men det er nok glemmesak når vi har oppussing og diverse på plakaten i tillegg, men mannen gikk rett bort til Sundvik(?) sengen og sa at den må vi ha. Av de på IKEA synes jeg helt klart at den er den fineste, så det var enkelt! Hadde ikke trodd det skulle bli så lett å velge ut hva vi vil ha. Problemet er vel heller synet av lappene som flyr:ler:

1 uke til UL!!!!:nigo:

Grattis med vogn! :) Testet dere Stokke Trailz? Jeg står mellom den og BB, men klarer ikke helt å bestemme meg, så jeg tror jeg må trille litt på dem! Valgte dere en bestemt farge, eller gikk dere for svart? Jeg har tenkt på en basic farge som f.eks. grå, men akkurat BB er så fin i blå.. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken
Den 30.6.2016 at 11.03, Weebs skrev:

Bugaboo Buffaloo! Den hadde jeg også på ønskelisten min. Jeg tenker hvis den er god nok til Victoria Beckham så er den god nok for meg ;) Jeg søkte ikke etter hvilken vogn hun hadde altså! Men når jeg googlet Buffalooen så kom det opp som søkeforslag "bugaboo buffaloo celebrities" så da måtte jeg jo trykke :fnise:

Åå ja, hvis jeg ramser opp hvilke kjendiser som har vognen så overtaler jeg nok mannen skikkelig:fnise:

Den 30.6.2016 at 11.19, Pentu skrev:

Vi har hatt to forskjellige bilseter til lille, det beste er garantert Maxi Cosi. Stort og lett. 
Heldige du som kjenner spark på utsiden allerede. Her kjenner jeg liv, men mannen er ikke så heldig helt enda. Han spør meg hver kveld, men blir like skuffet hver gang jeg sier at h*n ikke sparker hardt nok enda. :fnise:

Den 30.6.2016 at 19.09, Beccy87 skrev:

Anbefaler Maxi Cosi bilstolen. Men ikke Pebble (den er tung!) ;) 

Og IKEA er jo genialt, vi har handlet masse det til Trollet, både av møbler og leker og utstyr. 

Takk for tips begge to! Jeg hadde Maxi Cosi til L, men føler det er så spinkelt i forhold til besafe sitt. Men det er jo et internasjonalt og velkjent merke og jeg var jo egentlig fornøyd den gangen. Vi får se hva det blir til :P

Ja, @Pentu, er kjempekoselig at han kjenner det utenpå nå!:rodmer: han blir ikke lei av å ligge og kjenne på magen heller. Her om dagen lå han øret nedi for å sjekke om han hørte noe og:ler:

11 timer siden, Sunhands skrev:

Grattis med vogn! :) Testet dere Stokke Trailz? Jeg står mellom den og BB, men klarer ikke helt å bestemme meg, så jeg tror jeg må trille litt på dem! Valgte dere en bestemt farge, eller gikk dere for svart? Jeg har tenkt på en basic farge som f.eks. grå, men akkurat BB er så fin i blå.. :)

Takk!:nigo: så litt på Trailz, men både jeg og mannen ble fort enige om Bugabooen. Butikkdamen likte også BB bedre (kommer ikke på hvorfor sånn i farten), men mente at det i hovedsak er designet som er forskjellig på dem. Jeg likte ikke at Trailz var såå høy (føltes sånn etter BB!) og jeg følte den var veldig klumpete i forhold. Bagen på begge vognene er like mye plass i, men Trailz har en tykk kant så den ser kanskje litt mer lun ut. Jeg likte veldig godt at på Bugaboo så får man kun med ulikt tekstil, rammen er den samme på bag og sportsdel, og dermed sparer man myyye plass i forhold til å oppbevare den ene delen når den ikke er i bruk!
Vi har ikke bestemt oss for farge enda, men den var utstilt i kongeblå og den var kjempefin!:rodmer: jeg har hele tiden tenkt at jeg vil ha grå, men etter å ha sett dem "live" står jeg mellom svart, grå, og blå :fnise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken

Da var mannen reist på jobb i et par dager, og jeg er tilbake på KG:fnise:

Vi tok en superspontan avgjørelse på fredag om å starte oppussingen asap, så igår handlet vi inn maling og idag har vi tatt ned lister, vasket veggene, og maskert. Gulvet kjøper vi på onsdag etter UL. Jeg må male en del alene siden han er vekke imorgen og tirsdag, men mannen i butikken sa at Butinox Barnerom var enda bedre enn Jotun Sens, så det går nok fint!

Igår var vi ute og feiret bursdagen min - litt forsinket. Ble en sværa middag på Big Horn før vi gikk på kino :nigo: var så mett da vi kom hjem at jeg rullet i seng. Så ut som jeg var minst 7 mnd på vei:ler: idag gjentok jeg nesten suksessen, og spiste ute og gikk på kino med to av mannens søstre. Vi så Et helt halvt år..og herregud..jeg har ikke lest boken, men jeg var garantert den mest dehydrerte damen i salen da filmen var ferdig:hoho:angret på ikke-vannfast mascara da ja.. full sal, og en håndfull menn hadde tatt på seg tøflene og tasset seg inn. Tomlene opp for dem! Stakkaren ved siden av meg gråt nesten like intenst som meg:ler:

I natt drømte jeg om OUL igjen, (denne gangen fikk jeg og være med på begivenheten), og jordmoren/legen(?) sa hun kunne se kjønnet med en gang, men vi måtte gjette hva det var:ler: jeg så at det var en gutt, men mannen hadde ikke fått sett. Da han skulle se var det helt klart jente. Endte med at vi gikk fra timen uten å få vite kjønn :(:P 2 dager, 15 timer og 35 minutt til OUL! (men hvem teller:fnise:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Weebs

Big Horn! :hjerte: Elsker konseptet der med at du kan velge og vrake i tilbehør. Når jeg tenker meg om er det hundre år siden vi har hatt biff hjemme. Prøvde å lage det da jeg var gravid i fjor, men mannen tok litt for hardt i når han skulle steke den gravidvennlig så jeg fikk helt avsmak. "Skal aldri spise biff igjen så lenge jeg er gravid!" Men Big Horn klarer kanskje å lage en saftig versjon av "well done". Tror vi må prøve på det :) 

Jeg gråt meg ihjel av den boka, så jeg skal se filmen hjemme, for å si det sånn! :P 

Onsdag!!! Det blir gøy :jepp:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken
1 time siden, Weebs skrev:

Big Horn! :hjerte: Elsker konseptet der med at du kan velge og vrake i tilbehør. Når jeg tenker meg om er det hundre år siden vi har hatt biff hjemme. Prøvde å lage det da jeg var gravid i fjor, men mannen tok litt for hardt i når han skulle steke den gravidvennlig så jeg fikk helt avsmak. "Skal aldri spise biff igjen så lenge jeg er gravid!" Men Big Horn klarer kanskje å lage en saftig versjon av "well done". Tror vi må prøve på det :) 

Jeg gråt meg ihjel av den boka, så jeg skal se filmen hjemme, for å si det sånn! :P 

Onsdag!!! Det blir gøy :jepp:

Ja, det er fantastisk! De tjener nok en del på det og, for folk (jeg ihvertfall) er vel skrubbsultne når de kommer dit og tar alt som ser godt ut:fnise: jeg har en tendens til å velge for mye ihvertfall! :P Jeg fikk ihvertfall et godt saftig stykke well done så ville kjørt på:biggrin: Big horn kan sakene sine!

Ja herregud..jeg tror ikke jeg hadde klart å lese boken engang. Så at min svigerinne hadde den liggende under stuebordet her om dagen, og når jeg tenker over det nå så så den veldig fin ut..min hadde hatt masse tåreflekker på de siste ihvertfall 100 sidene:ler:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken

2 dager til OUL! Fikk nettopp en melding med påminnelse om timen. Flaks, for jeg holdt nesten på å glemme det:ler:

Nå sitter jeg i sofaen og manner meg opp til å begynne på første malingsstrøk. Hadde gjort seg med mannen her nå så kunne vi sveivd hverandre igang. Er kjedelig å stå og male alene. Får motivere meg med at resultatet blir fint!:nigo:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pentu
32 minutter siden, Strikkesokken skrev:

2 dager til OUL! Fikk nettopp en melding med påminnelse om timen. Flaks, for jeg holdt nesten på å glemme det:ler:

Nå sitter jeg i sofaen og manner meg opp til å begynne på første malingsstrøk. Hadde gjort seg med mannen her nå så kunne vi sveivd hverandre igang. Er kjedelig å stå og male alene. Får motivere meg med at resultatet blir fint!:nigo:

Tror vi skulle samarbeidet, malt hos hverandre. For jeg kjøpte maling til sommerommet for ca 1 mnd siden. Om soverommet er malt? Absolutt ikke! :fnise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Weebs

Jeg fikk også påminnelse på melding om min time. Akkurat som om jeg ikke hadde hatt nedtilling på telefonen i ukesvis, liksom :ler: Godt de passer på da ;) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken
5 timer siden, Pentu skrev:

Tror vi skulle samarbeidet, malt hos hverandre. For jeg kjøpte maling til sommerommet for ca 1 mnd siden. Om soverommet er malt? Absolutt ikke! :fnise:

Hehe det skjønner jeg godt! Det er sååå kjedelig å male. Men deilig når man er ferdig da og plutselig har et helt nytt rom:biggrin:

4 timer siden, Weebs skrev:

Jeg fikk også påminnelse på melding om min time. Akkurat som om jeg ikke hadde hatt nedtilling på telefonen i ukesvis, liksom :ler: Godt de passer på da ;) 

:ler: ikke sant. Lurer på om de har blitt klok av skade og at noen faktisk har glemt å møte opp til OUL før:fnise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Strikkesokken

Nå har jeg malt første strøk i stue og på kjøkken! Det tok meg faktisk bare litt over 4 timer!:hakeslepp: Nå er jeg heelt utslitt da. Vondt i hele kroppen. Tenkte jeg kun skulle ta stuen idag, men jeg har et syndrom som gjør at jeg ikke kan begynne på noe uten å bli helt ferdig :P jeg hadde ikke klart å slappe av ikveld om jeg visste at kjøkkenet ikke hadde fått ett strøk engang:ler: Nå er (dessverre) den malingen overmalbar etter kun 2 timer, men tanken om å male et strøk til ikveld har ikke streifet meg engang. Må ha noe å gjøre på imorgen og ;)  Er uten mann og barn (L er på ferie med bestemoren) så har slengt en fiskegrateng i ovnen (delikatesser på menyen når jeg er alene!) og skal krølle meg sammen i sofaen med Call the Midwife resten av ettermiddagen og kvelden tenker jeg.

Bestilte vippestol idag og! Fikk mail fra babybanden.no om at de hadde -20% på alt fra Babybjörn så da måtte jeg inn med en gang og bestille en. Lurte på å kjøpe bæresele i samme slengen, men vi klarer ikke å bestemme oss for Babybjörn eller Ergobaby. Dvs jeg klarer ikke å bestemme meg, mannen er vel ikke informert om dilemmaet enda:ler: men jeg hadde ikke bæresele til L så jeg er helt blank. Om noen har noen tips å komme med så er det bare å rope ut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A4-livet

Veldig fornøyd med Ergobaby! Bruker den enda om vi skal ut på tur :) Vår ble brukt myyye, og ikke noe problem å ta den av og på og bære lenge. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
maja87

Flink du er som er godt i gang med malingen 👍 Har malt nok for denne graviden her i hvertfall, og ingenting var for bebien sin skyld..

Har ikke landet på om en bæresele eller sjal er tingen.. eller kanskje begge? Og akkurat sol his deg er ikke mannen informert om de dilemmaene 😉 Innser at han må kanskje tas med i vurderingene før jeg kan klage på lite engasjement 😂

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LilleMy1989

Jeg har nettopp lest både Et helt halvt år og Etter deg :hjerte: Brukte 1 dag på førstnevnte :fnise: Nå holder jeg på med Den ene pluss en. Hadde glemt hvor mye jeg elsker å lese! 

Vi skal også pusse opp! :nigo: Jeg vil helst kjøpe maling NÅ! Og sette igang (2 uker til termin = et hav av tid), mannen er ikke helt enig :fnise: Vi skal male gulvet også da. Tror det blir dritkult! 

Deilig med litt forandring ja. Imponert over at du malte alt på en gang... Men det går kanskje fort med store flater når alt er klart..?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...