Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, maja87 skrev:

Godt å lese! Har nemlig nada råmelk, og min bebi kommer neste uke. Begynte å bli bekymret for hele ammingen.. Mme virker såååå tungvint 😕

Ja, ikke sant! Det er vel derfor det anbefales å ikke kjøpe for mange amme-BHer før fødselen, når du kommer hjem fra sykehuset kan puppene ha vokst seg svære som fy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Weebs skrev:

Ja, ikke sant! Det er vel derfor det anbefales å ikke kjøpe for mange amme-BHer før fødselen, når du kommer hjem fra sykehuset kan puppene ha vokst seg svære som fy :fnise:

Jeg trodde puppene mine var ferdig før fødselen, for de hadde gått fra D til F, men neida. Melkepuppene mine var en "fin" H :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pentu skrev:

Jeg trodde puppene mine var ferdig før fødselen, for de hadde gått fra D til F, men neida. Melkepuppene mine var en "fin" H :ohmy:

Shiit! Jeg tror ikke jeg har nok hud til å holde på en H-kopp :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Weebs skrev:

Shiit! Jeg tror ikke jeg har nok hud til å holde på en H-kopp :daane: 

Er utrolig hva kroppen får til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

Stikk ned og shop! :nigo: 

Prøveglasset oppå dolokket er et godt triks har jeg funnet ut ;) 

Jeg vil også ha råmelk! Trodde jeg, helt til jeg googlet at selv om du går hele svangerskapet uten å lekke så kan du faktisk produsere morsmelk når det trengs :fnise: Puh!

Hihi, ble en aldri så liten shoppingrunde:nigo: 
 

2 timer siden, maja87 skrev:

Godt å lese! Har nemlig nada råmelk, og min bebi kommer neste uke. Begynte å bli bekymret for hele ammingen.. Mme virker såååå tungvint 😕

Tror nok det blir melk på bebisene deres ja ;) kan ikke huske når/om jeg fikk med L i det hele tatt før fødselen faktisk. Med han måtte jeg over på mme etter 14 dager da, for vi fikk ikke til ammingen og jeg hadde dårlig melkeproduksjon..så denne gangen er det et mål i seg selv for meg! Det var tungvint, ja!

1 time siden, Pentu skrev:

Jeg trodde puppene mine var ferdig før fødselen, for de hadde gått fra D til F, men neida. Melkepuppene mine var en "fin" H :ohmy:

Å i....:sjokkbla: jeg syns puppene mine er blitt store nok som det er! Ser for meg skikkelige beverhaler på meg etter ammingen da ja:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så..shoppet visst litt idag, vi..:sjenert: etter legetimen til mannen gikk vi på senteret rett ved og satte oss ned og spiste lunsj. Jeg stakk innom på kappahl og kjøpte noen pysjer og en body bare for å ha kjøpt noe. Prøvde å legge fra meg tanken om Barnas Hus, er vel litt tidlig for det? Vel, det funket ikke. Nå har vi bestilt barnevogn:nigo: ble Bugaboo Buffalo Classic edition i grå:rodmer: så måtte vi jo ha BB sin vognpose i svart. Og så får man jo -10% på hele kjøpet om man handler for over 15.000, så vi kjørte på med bilstol i samme slengen. Ble den nye til BeSafe, modular et eller annet. Og bilstolpose. Og madrass til vuggen vi får låne. Og bæresele - hadde egentlig bestemt meg for ergobaby, men mannen likte bedre Stokke sin fordi den fordeler vekten mer som en ryggsekk. Dessuten er den penere å se på, så da ble det den. Så kjøpte vi babycall, brystpumpe, badekar og sånn stol greie, og to sparkedresser i ull:ler: Nå har vi ihvertfall det meste av de store tingene vi trenger! Og jeg er syyykt happy:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh så misunnelig på den shoppinoen :hjerte: Det er så koselig å kjøpe inn og lage til :) Mind you, veldig koselig å være ferdig og :fnise: Det er vel som regel bare en gang man handler inn alt... Jeg skal heldigvis ha ny vogn til neste ;) Så jeg får shoppe litt likevel :P 

Puppene mine virker mindre nå enn i gravid tilstand.  Men det er meget mulig at det er omkretsen som er mindre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det kaller jeg shopping! Du har nå mer enn hva vi har, og vår kommer neste uke 😉 Har veldig lyst til å bruke sjal, eventuelt sele, men så er jeg så usikker på om det funker etter keisersnitt? Googlet litt og ser slik ut. Kanskje bæresele er bedre enn sjal, ser ikke for meg at mannen gidder det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gøy med shopping! Nesten litt synd at vi har alt vi trenger, er så gøy å handle til disse små.

Ang råmelk så hadde jeg aldri det i svangerskapet men hadde null problem med amminga. Husker jeg hadde kjøpt noen amme-bher med c-cup. Vel, første morgenen hjemme hadde melka kommet og jeg våknet opp som Dolly Parton og mannen måtte ut og kjøpe nye med d-cup. Det var skikkelig freaky hvor mye de hadde vokst på en natt :fnise: (hadde b fram til da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

Shoppet litt :hoho: Nå har du slått meg i hvert fall :biggrin: 

:ler: ja, sluttsummen ble ikke akkurat 299,- idag ;) 

4 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Åh så misunnelig på den shoppinoen :hjerte: Det er så koselig å kjøpe inn og lage til :) Mind you, veldig koselig å være ferdig og :fnise: Det er vel som regel bare en gang man handler inn alt... Jeg skal heldigvis ha ny vogn til neste ;) Så jeg får shoppe litt likevel :P 

Puppene mine virker mindre nå enn i gravid tilstand.  Men det er meget mulig at det er omkretsen som er mindre ;) 

Ja, det er kjempekjekt! Her må alt handles inn nytt for jeg har ingenting igjen etter L. Er veldig gøy, men blir jo tilsvarende dyrt da:fnise: jeg liker at du tenker på neste allerede!:tommelopp:

4 timer siden, maja87 skrev:

Oi, det kaller jeg shopping! Du har nå mer enn hva vi har, og vår kommer neste uke 😉 Har veldig lyst til å bruke sjal, eventuelt sele, men så er jeg så usikker på om det funker etter keisersnitt? Googlet litt og ser slik ut. Kanskje bæresele er bedre enn sjal, ser ikke for meg at mannen gidder det 😂

Haha, såpass! Vi tenkte egentlig ikke å handle inn de store tingene før i slutten av September, men..deilig å ha det i hus altså! Jeg har aldri helt skjønt greia med sjal, syns det ser veldig komplisert ut og er redd for å gjøre det feil så ungen faller ut på undersiden?:vetikke: så her har det ikke blitt vurdert engang. Tror ikke mannen her hadde gått med på det heller, han syns ergobaby sin så komplisert ut å få på pga den hempen mellom skuldrene:fnise:

2 timer siden, A4-livet skrev:

Å, gøy med shopping! Nesten litt synd at vi har alt vi trenger, er så gøy å handle til disse små.

Ang råmelk så hadde jeg aldri det i svangerskapet men hadde null problem med amminga. Husker jeg hadde kjøpt noen amme-bher med c-cup. Vel, første morgenen hjemme hadde melka kommet og jeg våknet opp som Dolly Parton og mannen måtte ut og kjøpe nye med d-cup. Det var skikkelig freaky hvor mye de hadde vokst på en natt :fnise: (hadde b fram til da)

Ja, er kjempekoselig! Glad vi er ferdig med det store, så virker det ikke så grusomt når jeg handler inn alle småtingene:lur:
Godt vi har damer her inne som husker hvordan puppene var etter fødsel! Jeg husker bare at jeg våknet opp i en dam enkelte netter:hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble forresten litt sjokka idag da jeg sjekket appen og den sa jeg var 22+5 på vei. I hele dag har jeg tenkt at jeg er 24 uker på vei??:sprettoy: Må være fordi jeg leste at Weebs er 24 uker idag:ler: var litt dritt å bli satt tilbake over en uke, ja.. :P

Mannen ser dumt på meg hver gang jeg skriver på kg. Tror ikke han skjønner hva dette går ut på. Er viktig å dele detaljer fra livet sitt med fremmede på internetten! Han lo godt da jeg fortalte at jeg hadde lagt ut om at vi hadde handlet idag. Etter å ha lest litt rundt om på forumet gjennom årene så er det vel like greit at han ikke vet hva han går glipp av her inne ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, I know the feeling! Jeg ble satt tilbake noen dager av jordmor for over en måned siden og jeg er fremdeles PISSED :fnise:

Jeg hadde dødd hvis mannen hadde funnet ut om alt jeg har delt her inne. Han vet jeg skriver her "av og til". 

-Får du tips av andre mødre da? Typisk mammaer altså. Skal alltid hjelpe. Ta å spør om stormtrekk!

Ja, typisk mammaer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Weebs skrev:

Åh, I know the feeling! Jeg ble satt tilbake noen dager av jordmor for over en måned siden og jeg er fremdeles PISSED :fnise:

Jeg hadde dødd hvis mannen hadde funnet ut om alt jeg har delt her inne. Han vet jeg skriver her "av og til". 

-Får du tips av andre mødre da? Typisk mammaer altså. Skal alltid hjelpe. Ta å spør om stormtrekk!

Ja, typisk mammaer :ler:

Mannen tror jeg bare sitter og fjaser i sånne termingrupper på facebook han :ler: Har ikke orket å legge ut om KG, tenker at det er best at han vet minst mulig, for ellers så blir han så oppgitt. Han lukker ørene og får sånn jeg-kjeder-meg-så-mye-at-jeg-holder-på-å-dø-fjes hvis jeg prøver å fortelle ham noe om "noe en dame på internetten sa", så jeg har bare gitt ham opp. På den fronten, vel og merke :fnise: 

Og sykt frekt å bli satt tilbake på den måten, Sokk, hørt på makan :snurt::ler: Innbilte meg at jeg var 13 uker nå i helgen, ble rimelig muggen da jeg kom på at jeg bare var 12. Åh, det hørtes lite og stusselig ut i forhold til dere! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Åh, I know the feeling! Jeg ble satt tilbake noen dager av jordmor for over en måned siden og jeg er fremdeles PISSED :fnise:

Jeg hadde dødd hvis mannen hadde funnet ut om alt jeg har delt her inne. Han vet jeg skriver her "av og til". 

-Får du tips av andre mødre da? Typisk mammaer altså. Skal alltid hjelpe. Ta å spør om stormtrekk!

Ja, typisk mammaer :ler:

Haha ja. Kjipere å bli satt tilbake på ekte:ler:

Enig! Han spør meg hver gang jeg tar opp telefonen nå "fått svar inne på guiden din nå?":sprettoy:  haha. Men han vet jo at jeg er her, så går han inn og manøvrerer seg fram til dagbøkene så kjenner han meg fort igjen! Håper han holder seg unna:fnise:

1 time siden, sitronkake skrev:

Mannen tror jeg bare sitter og fjaser i sånne termingrupper på facebook han :ler: Har ikke orket å legge ut om KG, tenker at det er best at han vet minst mulig, for ellers så blir han så oppgitt. Han lukker ørene og får sånn jeg-kjeder-meg-så-mye-at-jeg-holder-på-å-dø-fjes hvis jeg prøver å fortelle ham noe om "noe en dame på internetten sa", så jeg har bare gitt ham opp. På den fronten, vel og merke :fnise: 

Og sykt frekt å bli satt tilbake på den måten, Sokk, hørt på makan :snurt::ler: Innbilte meg at jeg var 13 uker nå i helgen, ble rimelig muggen da jeg kom på at jeg bare var 12. Åh, det hørtes lite og stusselig ut i forhold til dere! :grine:

Så greit at han tror det! Skulle aldri nevnt kg jeg heller kjenner jeg :ler: jeg fortalte ham om da Weebs fikk beskjed om klumpfot, og at jeg da var litt bekymret for det og på ultralyd. I tillegg har jeg lest mye om hareskår her inne så han har konkludert med at vi kun får servert skrekkhistorier og at dette har jeg ikke godt av:ler:

Før du vet ordet av det er du i uke 23 du og! Husker ukene fra 10-15 var veldig trege for meg denne gangen ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guten morgen! Nå sitter jeg her og nyter dagens første glass med iskaffe:nigo: igår sovnet jeg altfor sent - bestevenninnen min dro på sykehuset for å føde!:bond: og det fins jo ikke noe som er mer spennende enn det. Hørte ikke fra henne etter kl 1 i natt, men ser at hun har vært aktiv på facebook og åpnet snap fra meg så det må jo ha skjedd ting. Liker ikke å bli nedprioritert pga fødsel, altså! ;) så når mannen da våknet klokken 7 i morges hadde jeg ikke sjans til å få sove igjen i tilfelle jeg hørte noe. Tror det blir mer enn ett glass iskaffe idag, for å si det sånn.

Imorgen er jeg 23 uker, og tenkte jeg skulle kjøre på med en ny oppdatering, men tviler på at jeg får gjort det siden mannen er tilstede da og det krever mer enn 3 minutter KG-tid:fnise: så da tar vi det idag!

Uker: 22+6. Ikke 24..:snurt:

Uker igjen til termin: *fram med kalkulatoren* blir vel 17+3 det da?:hakeslepp:

Kjønn: Fortsatt jente, skal på 3d ul 1.september, så håper på å få det bekreftet da. Turte å kjøpe det første rosa plagget igår:biggrin:

Navn: Jeg har falt pladask for et, og mannen liker det òg. Han sier vi har bestemt oss, så jeg tror vi har det:nigo:

Innkjøp: Gikk litt amok igår :tongue: plutselig har vi bare småting igjen på listen, som babygym, lekematte, nest, ammepute osv. Tror jeg må sette meg ned og skrive liste over hva vi trenger av klær og, for det syns jeg er vanskelig!

Bevegelser: Masse romstreringer hver dag:rodmer: våkner jeg på natten er hun våken hun og. Godt det fortsatt er såpass tidlig at jeg ikke blir vekket av det.

Indre ro: Joda..fortsatt yin og yang:hoho:

Vektøkning: Skutt i været! Sist jeg skrev (20+1) hadde jeg gått opp 1,8 kg. Nå har jeg gått opp 4,5 :vekt: ikke at det er så enormt mye, men jeg føler at det er heelt krise. Kanskje det har noe med at cravingsene har gått fra sitronvann til vaniljeis, sjokolade og iskaffe:sjenert:

Vann i kroppen: Nope

Strekkmerker: Heldigvis ikke enda, smører fortsatt mage og love handles med kokosolje hver kveld

Tungt: Nei, men merker at magen er større og begynner å bli litt i veien

Cravings: Forandrer seg litt hele tiden. Men har spist myye vaniljeis i det siste! I tillegg har jeg nå blitt hekta på iskaffe. Skviser inn litt frukt innimellom da, så jeg ikke eser ut i det uendelige:fnise:

Plager: HALSBRANN!! Har hatt halsbrann hver eneste dag den siste uken. Så ille at jeg brekker meg. Blir apoteket idag og kjøpe et eller annet som funker.

Humør: Helt ok. Mannen mener jeg har en smule kortere lunte enn vanlig:huh: skjønner ikke hva han mener med det ;) 

Fødselsforventninger: Samme som sist, håper mannen får blitt med. At han har fri når fødselen setter igang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, nå leste jeg "at han frir når fødselen setter i gang" :hoho: Lurer på hva jeg hadde svart om det faktisk hadde skjedd meg, jeg var ikke overstrømmende blid forrige gang da riene satte i gang for fullt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sitronkake skrev:

Haha, nå leste jeg "at han frir når fødselen setter i gang" :hoho: Lurer på hva jeg hadde svart om det faktisk hadde skjedd meg, jeg var ikke overstrømmende blid forrige gang da riene satte i gang for fullt :ler: 

:hoho: av erfaring er jeg ikke så hyggelig når jeg føder jeg heller så tror ikke det er det beste tidspunktet å fri :ler: rett etter fødselen derimot :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg med oppdatering! :) Jeg synes også klær er vanskelig. Vinterbarn, liksom. Kun ull da eller?? :vetikke:
Og hallo, 4,5 kg er null og nada. 8 her, tjohei! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Weebs skrev:

Digg med oppdatering! :) Jeg synes også klær er vanskelig. Vinterbarn, liksom. Kun ull da eller?? :vetikke:
Og hallo, 4,5 kg er null og nada. 8 her, tjohei! :fnise:

Ikke sant. Jeg syns mye ull har en tendens til å kløøø. Vil ikke ha skrikebaby fordi klærne klør :P Dessuten koster en ullbody vesentlig mer enn en i bomull, og når man kanskje skifter klær på dem flere ganger for dagen fordi de gulper, og de i tillegg bruker samme størrelse en måned av gangen i begynnelsen så blir det mucho money. Og ull må vaskes på spesielt program og kan ikke gå i tørketrommelen, så det må man tenke på..syns det er et styr hver vinter når L bruker ullundertøy hver dag. Ull til tørk utover hele gulvet. Jeg vil kjøpe mest mulig i ull til de første 2-3 mnd, desember til februar, men langt ifra alt. En god ulldress til bilen/vognen, luer og noen bodyer+strømpebukser. Men vi bor tross alt i Bergen, så det blir ikke -20 grader og i tillegg er jo baby godt nedi vognen når vi går ut.

Skal bare se at jeg har gått opp 8 kg om en ukes tid jeg og:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...