Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands

Den grå vogna er sååå mye finere enn den svarte! Jeg synes "alle" har svart vogn, og selv om grått kanskje heller ikke er den sprekeste fargen, så skiller det seg i alle fall litt ut. Er den dere valgte den lysegrå eller den mørkegrå? Vi tenkte å velge den mørkegrå (grey melange). Den lysegrå er kjempefin, men siden jeg er verdens største kløne ville jeg ikke greid å unngå at jeg søler et eller annet over den. Synes egentlig den marineblå er veldig fin, men det er jo greit å ha en vogn som funker til flere barn.. :sjenert: Så tenker at det blir den mørkegrå og at vi fresher den opp med en sånn petrol parasoll eller noe. Liker at dere andre også er litt tidlig ute med shopping :P Hører om de som ikke begynner å handle før i uke 30, men det har ikke jeg nerver til. Også er det jo veldig koselig å handle til den lille også da. :)

Haha, det er så spennende å tenke på hva slags unge som kommer. Jeg hadde tenna på tørk og regulering hele barneskolen. Nå hender det jeg får komplimenter for pene tenner, men de er jo kjøpt liksom... :P Og samboer har rødt skjegg og en fregnete slekt, og tanta mi hadde rødt hår og krøller. Så rødt hår, krøller, kritthvit hud med fregner, regulering, briller og det hele kan klart slå inn. ;) Selv synes jeg rødt hår er veldig fint da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Sunhands skrev:

Den grå vogna er sååå mye finere enn den svarte! Jeg synes "alle" har svart vogn, og selv om grått kanskje heller ikke er den sprekeste fargen, så skiller det seg i alle fall litt ut. Er den dere valgte den lysegrå eller den mørkegrå? Vi tenkte å velge den mørkegrå (grey melange). Den lysegrå er kjempefin, men siden jeg er verdens største kløne ville jeg ikke greid å unngå at jeg søler et eller annet over den. Synes egentlig den marineblå er veldig fin, men det er jo greit å ha en vogn som funker til flere barn.. :sjenert: Så tenker at det blir den mørkegrå og at vi fresher den opp med en sånn petrol parasoll eller noe. Liker at dere andre også er litt tidlig ute med shopping :P Hører om de som ikke begynner å handle før i uke 30, men det har ikke jeg nerver til. Også er det jo veldig koselig å handle til den lille også da. :)

Haha, det er så spennende å tenke på hva slags unge som kommer. Jeg hadde tenna på tørk og regulering hele barneskolen. Nå hender det jeg får komplimenter for pene tenner, men de er jo kjøpt liksom... :P Og samboer har rødt skjegg og en fregnete slekt, og tanta mi hadde rødt hår og krøller. Så rødt hår, krøller, kritthvit hud med fregner, regulering, briller og det hele kan klart slå inn. ;) Selv synes jeg rødt hår er veldig fint da.

Hmm, fins det flere gråfarger på denne?:klo: vi har ihvertfall også gått for grey melange:jepp: Godt at vi er flere som har valgt den! Jeg liker å skille meg litt ut altså, men jeg er litt redd for å komme med noe helt nytt og alle andre bare "ææsj":fnise: den marineblå er veldig fin ja! Forelsket meg litt i den da jeg så den i butikken, syns nesten den var penere enn den grå. Men det sto mellom grå og svart her. Syns absolutt den går til både jente og gutt jeg da! Verre om man kjøper knall rosa vogn ;) 
Vi skulle egentlig vente til september med å handle, men tror ikke jeg hadde turt å vente stort lenger enn det. Er veldig glad vi er godt igang med de store tingene da:biggrin:

Haha, høres ut som dere kan ende opp med et like vakkert barn som oss da - stor nese, store ører og usynlige øyenbryn:ler: kanskje vi burde sette dem opp på en date om 20 år og se om de ender opp med å lage sitt eget avkom til slutt:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Advarsel om klageinnlegg*

I 12-tiden igår kjørte jeg og handlet, og plukket med meg kameraten til L på veien hjem. Merket da jeg satte meg i bilen at det begynte å murre (liker egentlig ikke det ordet, ser for meg en katt som maler og vibrerer stille:ler:) voldsomt i magen og ryggen. Det ga seg ikke, og etterhvert begynte det å gjøre skikkelig vondt. Jeg sendte L og kameraten ut en stund og lå meg ned på sofaen for å slappe av, men det gikk ikke over. Endte med at jeg faktisk ringte føden kl 15 fordi dette kunne umulig være normalt! Kviet meg veldig for å ringe, for er redd for å møte på en gammel heks som sier jeg er hysterisk (i uke 16 hadde jeg en blødning og skulle bare spørre dem om noe men fikk ikke spurt engang før hun sa jeg måtte ringe legevakten og slang på røret :P ) men fikk snakket med en veldig hyggelig jordmor som tok meg alvorlig. Hun spurte om jeg hadde blødninger og jeg sa nei. Hun spurte om jeg hadde mulighet for å legge meg ned og slappe helt av, for en fødsel i uke 24 ville vi ikke ha noe av! Så sa hun at jeg skulle gi det et par timer og ringe opp igjen om det ikke ga seg, tok seg opp, eller jeg begynte å blø så skulle jeg få komme inn med en gang.
La meg ned på sofaen igjen mens L og kameraten spilte fifa :P ga meg selv til kl 17 før jeg skulle ringe inn igjen. Mannen ringte kjempebekymret fra jobb og var klar til å slippe alt han hadde i hendene og møte meg på kk:rodmer: heldigvis slapp vondtene taket klokken 1630. Men da L var i seng kom de tilbake, og jeg tok en lang varm dusj og det ga seg. Kom tilbake da jeg gikk og la meg, men jeg sovnet heldigvis ifra det. Men nå kjenner jeg at jeg er lei! Og litt bekymret!

Da jeg våknet imorges var jeg helt utslitt. Sendte L til noen naboer, og gikk og lå meg igjen, sov til 12. Sto opp, satte meg i sofaen, og det kom det tilbake i ryggen. Det er heldigvis ikke så ille som det var igår, men det "murrer" fortsatt. Hadde mannen vært her hadde han sagt at vi drar inn til kk bare for å sjekke, men det har avtatt fra igår så det var nok bare heftige kynnere. Blir ihvertfall lenket til sofaen idag, regner jeg med:fnise: godt vi har netflix ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! Høres ut som det jeg har flere ganger til dagen, men de varer bare noen minutter hver gang. Vondt i både mage og rygg liksom. Synes ikke det er gøy i det hele tatt!! Men det går så fort over... Magen blir ikke steinhard, men så er den aldri helt myk heller. Vanskelig dette her :glare: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres slitsomt og ekkelt ut :( Om det fortsetter ut over dagen kan det jo hende det ikke er så dumt å reise inn for en sjekk. Om ikke annet så for å få bekreftet at det bare er kynnere så du slipper å bekymre deg i tillegg til at det ikke er noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Weebs skrev:

Hmm! Høres ut som det jeg har flere ganger til dagen, men de varer bare noen minutter hver gang. Vondt i både mage og rygg liksom. Synes ikke det er gøy i det hele tatt!! Men det går så fort over... Magen blir ikke steinhard, men så er den aldri helt myk heller. Vanskelig dette her :glare: 

Ja, har ganske mye kynnere i tillegg og da blir magen steinhard men det er bare ubehagelig. Har lest det er vanlig med flere kynnere som andregangs så det bekymrer meg ikke. Men så leser man at om man har vondt så er det ikke bra. Men så går det jo over som du sier. Gidder liksom ikke være til bry på føden heller, når det ligger folk der som faktisk skal føde:P

8 minutter siden, A4-livet skrev:

Det høres slitsomt og ekkelt ut :( Om det fortsetter ut over dagen kan det jo hende det ikke er så dumt å reise inn for en sjekk. Om ikke annet så for å få bekreftet at det bare er kynnere så du slipper å bekymre deg i tillegg til at det ikke er noe godt.

Ja, det er ikke noe kjekt. Nå har jeg sittet i ro i sofaen en god stund så nå går det greit. Men planen var jo egentlig ikke å sitte her hele dagen, så om det tar seg opp igjen så er det kanskje greit å reise inn ja. Ekstra kjipt er det at vi skal på ferie på fredag, er kjedelig om det fortsetter der nede og jeg er bekymret. Da er det bedre å få bekreftet nå at det kun er kynnere:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vondter på den måten er alltid litt skummelt. 
Jeg ville sjekket om du kunne fått kommet inn for en ekstra sjekk.
Som du sier; bedre å sjekke nå enn å være bekymret på ferie. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke noe behagelig ut. Jeg stemmer også for at du får deg en sjekk før du reiser. Det er så kjedelig å ødelegge ferien fordi man er bekymret og er i et annet land og ikke får gjort noe med det. 

Det hørtes herlig ut med sydenferie da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Beccy87 skrev:

Vondter på den måten er alltid litt skummelt. 
Jeg ville sjekket om du kunne fått kommet inn for en ekstra sjekk.
Som du sier; bedre å sjekke nå enn å være bekymret på ferie. :jepp:

16 timer siden, Chandra skrev:

Det hørtes ikke noe behagelig ut. Jeg stemmer også for at du får deg en sjekk før du reiser. Det er så kjedelig å ødelegge ferien fordi man er bekymret og er i et annet land og ikke får gjort noe med det. 

Det hørtes herlig ut med sydenferie da! :) 

Ja, det er ikke noe gøy! 
---
Det var ikke så ille igår, men da jeg sto opp igjen idag tenkte jeg først "shit, så tung hun har blitt inni der!", før smertene kom over meg i bølger. Bestemte meg for å ringe til føden igjen, følte at terskelen var ganske lav etter at jeg møtte på en hyggelig jordmor i telefonen på lørdag. Idag møtte jeg på en skikkelig heks igjen. Jeg presenterte meg selv, og sa at jeg hadde ringt på lørdag og fått beskjed da om å ringe opp igjen om det ikke ble bedre, og at jeg lurte på om jeg kunne komme inn på en sjekk. Hun sa at jeg måtte gå til fastlegen (!! :sjokkbla:), at han kunne sjekke om alt var fint og hvis han henviste meg videre så fikk jeg heller komme inn. Hun var veldig nedlatende, og jeg følte meg såå dum. Vi la på, og jeg begynte å grine. Ringte mannen og fortalte hva som hadde skjedd, og vi fant ut at jeg skulle ringe jordmor, ikke fastlegen. Ringte henne og knakk helt sammen på telefonen. Hun sa det var bra jeg ringte henne og ikke legen. Fikk komme inn med en gang. 
Hun sjekket urinen, som viste fullt utslag på UVI. Det forundrer meg ikke, for jeg har vært mye plaget med UVI før og merker det som oftest ikke før jeg tisser rødt. Hun sa det kunne gi sammentrekninger og rielignende smerter, så hun gikk til legekontoret og ba dem skrive ut penicillin til meg. Hun kjente på magen, og den strammet seg ikke mens hun kjente og det var et godt tegn. Hun sa at forhåpentligvis ville sammentrekningene gå over etter noen dager med penicillin, og hvis ikke så må vi vurdere om vi tar sjansen på å reise på ferie..:sukk: så jeg håper og ber om at UVI'en er synderen her og at det gir seg asap. Idag er det så vondt at jeg svimler.
Hun sa også at jeg ikke fikk lov å møte opp på spinning denne uken:fnise: 

Mye sutring på meg i det siste, men satser på at det verste er over nå! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så dumt å møte sånne folk i telefonen! De fleste føler seg ikke på topp når de ringer heller, og jeg tror de fleste tenker "er jeg dum som ringer nå?" fra før. Trenger ikke en bitchface i andre enden som bekrefter at "ja, det er du!". Bra du ringte jordmor. Jeg krysser fingrene for magisk penicilin så dere får reise på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

Det er så dumt å møte sånne folk i telefonen! De fleste føler seg ikke på topp når de ringer heller, og jeg tror de fleste tenker "er jeg dum som ringer nå?" fra før. Trenger ikke en bitchface i andre enden som bekrefter at "ja, det er du!". Bra du ringte jordmor. Jeg krysser fingrene for magisk penicilin så dere får reise på tur.

Ja, er ikke sånn at jeg ringer dit for å ha noen å snakke med eller vil inn der på kaffeslabberas liksom. Jeg føler meg ihvertfall til bry allerede når jeg slår nummeret. De skulle hatt en sånn skala som de har etter sikkerhetskontrollen på flyplassen, der man kan trykke på ulike smilefjes for å vise hvor fornøyd man var med kontrollen. Føden sin skala skulle vært på "Hvordan føler du deg idag?" eller "Har du hatt sex den siste uken?", og kun de som trykket på grønt fjes fikk lov å ta telefonen :P 
Har ihvertfall begynt å stappe i meg piller, og krysser alt jeg har for at de fungerer asap:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De smilefjesene burde de hatt flere plasser! Jeg trykker som regel på grønn da, jeg er alltid fornøyd. Selv om jeg alltid piper i kontrollen! Forstår ingenting, jeg er seriøst cursed. Men de er snille da. Spør alltid om det er greit at de kladder. "Jada."

Ingenting slår den seriøse kladdingen jeg måtte gjennom da jeg skulle hjem fra Sri Lanka. Jeg hadde på meg en liten shorts og en stram singlet. Hvor mye må det kjennes etter om jeg har ei rifle mellom beina liksom??? :hoho: Freaks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ringte til jordmor i stedet for fastlegen, fastleger har jo ikke spesielt mye peiling på svangerskap. Får håpe det bare er uvien som skaper disse vondtene. Heldigvis funker penicillin ganske kjapt. Husker jeg hadde uvi rett før jeg fant ut at jeg var gravid med jr, gikk fra å tisse rød piggtråd til normal tissing på noen få timer. Herregud som jeg hater uvi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heldigvis vært veldig heldig når jeg har ringt opp på KK. Når jeg ringte opp fordi jeg ikke hadde kjent liv på vell over et døgn så snakket jeg lenge med damen i tlf. Hun gav meg diverse råd med beskjed om å ringe opp igjen om en time uansett om lille hadde gitt liv fra seg eller ikke. Når jeg ringte opp igjen så fikk jeg beskjed om å komme med en gang. Jeg var livredd, så hadde jeg blitt møtt av en kjerring så hadde jeg nok meldt meg ut av verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

De smilefjesene burde de hatt flere plasser! Jeg trykker som regel på grønn da, jeg er alltid fornøyd. Selv om jeg alltid piper i kontrollen! Forstår ingenting, jeg er seriøst cursed. Men de er snille da. Spør alltid om det er greit at de kladder. "Jada."

Ingenting slår den seriøse kladdingen jeg måtte gjennom da jeg skulle hjem fra Sri Lanka. Jeg hadde på meg en liten shorts og en stram singlet. Hvor mye må det kjennes etter om jeg har ei rifle mellom beina liksom??? :hoho: Freaks. 

Kanskje du har en metallchip inni deg?:fnise: og man finner alltids en lur plass å gjemme den riflen :hoho: jeg syns det er så ekkelt når jeg må ta av meg skoene og de må kjenne under sokkene mine. Sannsynligvis er de klamme og gode..glad jeg ikke jobber i sikkerhetskontrollen altså:fnise:

2 timer siden, A4-livet skrev:

Bra du ringte til jordmor i stedet for fastlegen, fastleger har jo ikke spesielt mye peiling på svangerskap. Får håpe det bare er uvien som skaper disse vondtene. Heldigvis funker penicillin ganske kjapt. Husker jeg hadde uvi rett før jeg fant ut at jeg var gravid med jr, gikk fra å tisse rød piggtråd til normal tissing på noen få timer. Herregud som jeg hater uvi....

Nei, som jordmor sa at legene gjerne har hatt et par timer undervisning og ellers lest seg opp på svangerskap, så er veldig glad jeg kunne komme rett til henne idag :) Jeg merker allerede bedring fra penicillinen!:bolledeig: uvi er noe dritt!

1 time siden, Pentu skrev:

Jeg har heldigvis vært veldig heldig når jeg har ringt opp på KK. Når jeg ringte opp fordi jeg ikke hadde kjent liv på vell over et døgn så snakket jeg lenge med damen i tlf. Hun gav meg diverse råd med beskjed om å ringe opp igjen om en time uansett om lille hadde gitt liv fra seg eller ikke. Når jeg ringte opp igjen så fikk jeg beskjed om å komme med en gang. Jeg var livredd, så hadde jeg blitt møtt av en kjerring så hadde jeg nok meldt meg ut av verden. 

Så bra! Er godt å føle at de tar jobben sin (som er å passe på gravide og fødende!) på alvor. Det er pyton å møte på de fæle. Hun som tok telefonen på lørdag var utrolig hyggelig, så er kjedelig at disse bitchene skal ødelegge så mye av ryktet til KK. Da jeg kom til jordmor idag sa hun at hun visste om altfor mange som hadde vært veldig uheldige med jordmødrene på føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg bedre allerede!:hoppendeglad: merker at livmoren har jobbet og jeg har hatt litt kynnere ikveld, men de har ikke vært vonde:biggrin: så dette lover godt for ferien! Mannen er innstilt på at vi blir hjemme da. Han bare "Du kan jo få uvi tilbake dagen etter du er frisk?!":fnise: jeg har hatt veldig mye uvi opp igjennom, med andre ord :P skjønner ikke helt hvorfor heller, er veldig nøye med å tisse raskt etter sex, passer på å ikke fryse på bena, ikke sitte på kaldt underlag, bruker til og med intimsåpe med tranebær:fnise: 
Tror jeg må ha gått med det en god stund da, for da vi var hos svigers forrige helg så hadde jeg veldig vondt i magen og oppover i ryggen, spesielt på høyre side. Tenkte at det måtte være uvi, men da jordmor sjekket urinen min på tirsdagen så var den helt fin. Men hun sa den var helt fin idag og, helt til hun sjekket stripsen igjen et par minutter etter og det var fullt utslag..så jeg lurer på om hun ikke ventet lenge nok med å sjekke da jeg var på forrige kontroll:vetikke:

Jeg er bare glad for at jeg dro til henne idag og ikke ventet enda lenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra du fikk hjelp og allerede er litt bedre. UVI er så utrolig dritt, hvorfor er det egentlig så vanlig å få når man er preggers? :klo:

Og de på føden burde få konsekvenser for å være drittmennesker på telefonen, så utrolig unødvendig. :opplyser:
Det er jo ikke det man tenker på når man sitter der nervøs som fy og med gråten i halsen, men burde virkelig notere navnet på den ufyselige i andre enden og sende inn en klage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Beccy87 skrev:

Så bra du fikk hjelp og allerede er litt bedre. UVI er så utrolig dritt, hvorfor er det egentlig så vanlig å få når man er preggers? :klo:

Og de på føden burde få konsekvenser for å være drittmennesker på telefonen, så utrolig unødvendig. :opplyser:
Det er jo ikke det man tenker på når man sitter der nervøs som fy og med gråten i halsen, men burde virkelig notere navnet på den ufyselige i andre enden og sende inn en klage. 

Jeg leste et eller annet om det her en dag, noe med noe muskel greier? Husker ikke helt..*google* "Anatomiske forandringer og endret hormonmiljø disponerer for at gravide lettere får urinveisinfeksjoner enn andre. Den store livmoren kan trykke på urinlederne og føre til at nyrene tømmes saktere for urin. Dette, sammen med blant annet slappere lukkemuskler, medfører at gravide kan få blærekatarr og nyrebekkenbetennelse." ;) der har vi svaret!

Enig! Det var lurt! Neste gang skal jeg prøve å huske på navnet på hun jeg snakker med om hun er en bitch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg blitt solbrent i navlen:hoho: hæsjtæg youknowyourepregnantwhen :P et godt tegn på at den er på vei til å vrenge seg for fullt altså:fnise: Merket det da jeg lå på sofaen og strøk på magen nå ikveld - halve navlen er knallrød og resten er kritthvit. Ser litt ut som det polske flagget:tongue: blir faktor 50 i navlen fra nå av:ler:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Strikkesokken skrev:

Idag har jeg blitt solbrent i navlen:hoho: hæsjtæg youknowyourepregnantwhen :P et godt tegn på at den er på vei til å vrenge seg for fullt altså:fnise: Merket det da jeg lå på sofaen og snakket i telefonen med mannen, strøk på magen, og så at halve navlen er knallrød og resten er kritthvit. Ser litt ut som det polske flagget:tongue: blir faktor 50 i navlen fra nå av:ler:

:hoho: Det er kanskje ikke så ofte den får sol på seg nei! 

Så bra at du har blitt bedre av UVI-en! Lover godt for ferien! :jepp: 

Og angående sure jordmødre (ja, jeg er litt seint ute med alt etter én stakkarslig liten dag uten KG), så skjønner jeg rett og slett ikke hvorfor enkelte mennesker har valgt den jobben de har valgt. Møtte heldigvis på en veldig hyggelig en da jeg ringte inn pga. lite liv i forrige svangerskap, men hu derre bitterf***** jeg møtte på da fødselen hadde startet :dry: Hun burde funnet seg noe annet å gjøre. Helt greit å fortsette og være hjemme siden riene ikke var helt regelmessige, men det går jo an å fremme det budskapet på en hyggelig måte. Og da mannen ringte tilbake to timer senere og bare "we´re coming in!" så svarte hun "hæ? Hu der igjen? Herreguuuud, fødselen kan umulig være i gang. Riene var jo ikke regelmessige en gang for bare noen timer siden jo". Fem timer senere var ungen ute. Hmf. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...