Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen i dag? :) 

Solbrent navle :hoho: Min vrengte seg aldri selv om jeg gledet meg til akkurat det. Ville jo seff se hvordan den så ut utover :fnise: Den ble mye grunnere da heldigvis. Neste gang satser jeg på å være tynnere før jeg blir gravid, DA må den jo bare fram!!! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, sitronkake skrev:

:hoho: Det er kanskje ikke så ofte den får sol på seg nei! 

Så bra at du har blitt bedre av UVI-en! Lover godt for ferien! :jepp: 

Og angående sure jordmødre (ja, jeg er litt seint ute med alt etter én stakkarslig liten dag uten KG), så skjønner jeg rett og slett ikke hvorfor enkelte mennesker har valgt den jobben de har valgt. Møtte heldigvis på en veldig hyggelig en da jeg ringte inn pga. lite liv i forrige svangerskap, men hu derre bitterf***** jeg møtte på da fødselen hadde startet :dry: Hun burde funnet seg noe annet å gjøre. Helt greit å fortsette og være hjemme siden riene ikke var helt regelmessige, men det går jo an å fremme det budskapet på en hyggelig måte. Og da mannen ringte tilbake to timer senere og bare "we´re coming in!" så svarte hun "hæ? Hu der igjen? Herreguuuud, fødselen kan umulig være i gang. Riene var jo ikke regelmessige en gang for bare noen timer siden jo". Fem timer senere var ungen ute. Hmf. :jolie:

Hehe, nei navlen pleier å ligge godt beskyttet i skyggen, så tror den fikk litt sjokk:hoho:

Åh, sånne jordmødre altså!:kjefte: som om hun vet nøyaktig hvordan din fødsel vil gå. Vi møtte på en sånn da jeg fikk L. Var jo førstegangs så styrtfødsel kunne jo aabsolutt ikke skje. Min mor måtte snakke i telefonen for meg for jeg var helt i min egen verden der han nesten kom på kjellerstuegulvet. Men jordmoren nektet å sende ut ambulanse (far hadde bilen på nattevakt den natten og hadde ikke rukket hjem) så mamma - kristen og alltid pen i målet - kom med noen gloser før hun la på og ringte 113. Han var ute en halvtimes tid etter vi kom fram til sykehuset. Disse besserwisserne av jordmødre som "vet" hvordan enhver fødsel er kan ta seg en bolle. Heldigvis hadde jeg en hyggelig en på fødestuen da. Tror jeg:fnise:

7 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hvordan er formen i dag? :) 

Solbrent navle :hoho: Min vrengte seg aldri selv om jeg gledet meg til akkurat det. Ville jo seff se hvordan den så ut utover :fnise: Den ble mye grunnere da heldigvis. Neste gang satser jeg på å være tynnere før jeg blir gravid, DA må den jo bare fram!!! :jepp: 

Formen er absolutt stigende! Helt fin igjen, vil jeg si:nigo: så nå begynner jeg å bli klar for ferie!

Haha, jeg får helt noia om noen piller meg i navlen (mannen elsker å gjøre det fordi jeg hater det:glare:) så jeg syns det er skikkelig ekkelt at den er på vei til å vrenge seg for fullt nå:fnise: komme borti absolutt alt med navlen. Kommer til å gå rundt med stikkinger i høna fram til fødsel jeg da (for det stikker helt ned dit når navlen blir rørt):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg melding om at varene vi hadde bestilt fra Barnas Hus er kommet! OH JOY!:bolledeig: Hadde veldig lyst til å kjøre og hente dem med en gang men jeg skal innover dit imorgen uansett, så jeg tar det da. Helt fantastisk at det kom før vi reiste på ferie!:nigo:

I tillegg har jeg vasket hele huset idag! Til og med dørene til dusjen. Det er et ork, så det gjør jeg altfor sjelden :P men jeg blir sur om jeg kommer hjem og det ser ut som en bombe har falt ned, så nå er huset klart for ferie ihvertfall ;) Formen er med andre ord veldig bra igjen! Er såå glad jeg dro til jordmor på mandag! Idag tenkte jeg å prøve meg på spinning også:biggrin: jeg er usikker på om jordmor sa jeg ikke burde trene resten av uken, eller om jeg bare skulle holde meg i ro til jeg følte meg bedre...uansett så føler jeg meg helt fin igjen nå, så om hun er på samme timen igjen så kan hun vel ikke kaste meg ut:fnise:

Imorgen er det første skoledag - og jeg er såå klar:ler: blir godt for L å treffe igjen alle kameratene sine og få ut energien på SFO ;) skal følge ham til skolen, dra og vokse meg :unsure:, kjøpe en ny veske til håndbagasje på flyet (hvis mannen spør så har jeg hatt den leeeenge:fnise:), og hente vogn og bæresele. Og pakke ferdig! Blir ikke bedre enn det, altså:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min navle er også på vei ut, og akkurat som deg så får jeg helt noia. Stikking i høna, ja! Det er grusomt ekkelt :ohmy:

Så flink som har vasket huset. Helt enig, livet er topp når du kommer hjem fra ferie til et perfekt hus :) 

Spennende dag i morgen! Skolestart er vi også klare for ;) Voksing blir gøy å høre om :fnise: Og vogn og bæresele selvfølgelig! Fortell alt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navlen min poppa ut da jeg var sånn 13 uker eller no den :sjenert: Men var ikke sånn forrige gang, da var det mye senere.

Flink du er som har vasket hele huset da. Er helt enig med deg, det er ikke noe moro å komme hjem til bomba hus. Man vil ikke avslutte ferien med å rydde og vaske et helt hus liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Strikkesokken skrev:

Jeg leste et eller annet om det her en dag, noe med noe muskel greier? Husker ikke helt..*google* "Anatomiske forandringer og endret hormonmiljø disponerer for at gravide lettere får urinveisinfeksjoner enn andre. Den store livmoren kan trykke på urinlederne og føre til at nyrene tømmes saktere for urin. Dette, sammen med blant annet slappere lukkemuskler, medfører at gravide kan få blærekatarr og nyrebekkenbetennelse." ;) der har vi svaret!

Enig! Det var lurt! Neste gang skal jeg prøve å huske på navnet på hun jeg snakker med om hun er en bitch.

Det hjelper ofte om du har noen som gjør seg vanskelig: 
Vanskelig-vesen: ''blablalba, nei altså det kan jeg ikke blablabla''
Du: ''Ok, hva var det du het igjen?''
Vanskelig-vesen: ''Eh.. ja altså.. Karin heter jeg og. .. ehh. ja kanskje jeg kan se litt nærmere på det du lurte på allikevel da''
Du: ''DAMN right you will!!!'' 
:fnise:


Blir fint med skolehverdag igjen da. Hvor gammel er han? :)  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Weebs skrev:

Min navle er også på vei ut, og akkurat som deg så får jeg helt noia. Stikking i høna, ja! Det er grusomt ekkelt :ohmy:

Så flink som har vasket huset. Helt enig, livet er topp når du kommer hjem fra ferie til et perfekt hus :) 

Spennende dag i morgen! Skolestart er vi også klare for ;) Voksing blir gøy å høre om :fnise: Og vogn og bæresele selvfølgelig! Fortell alt! 

Åå, godt vi er flere som opplever den stikkingen, jeg trodde jeg var helt alene:ler:

Voksing skal dere få høre alt om:ler: kan ikke si jeg gleder meg. Skal på en ny plass og, så håper bare at dama er flink. Gjorde det hos en Wah-wah salong en gang og måtte gå hjem og dra høvelen over i tillegg. Går ikke tilbake dit flere ganger! :P 

Ooh ja glemte å si at det er fotballtrening for L, og mannen kommer hjem imorgen! Men jeg skal gjøre mitt beste for å ikke la dagboken dø for en dag likevel ;) 

1 time siden, A4-livet skrev:

Navlen min poppa ut da jeg var sånn 13 uker eller no den :sjenert: Men var ikke sånn forrige gang, da var det mye senere.

Flink du er som har vasket hele huset da. Er helt enig med deg, det er ikke noe moro å komme hjem til bomba hus. Man vil ikke avslutte ferien med å rydde og vaske et helt hus liksom...

Haha såpass! Her poppet den vel i uke 27 sist tror jeg. Kanskje jeg har pådratt meg navlebrokk siden den gang og den nå bare gir etter unormalt fort:fnise:

Nei, syns det er kjipt nok å pakke ut og vaske klærne som er brukt på ferie når vi kommer hjem, så er godt huset er rent ihvertfall:biggrin:

52 minutter siden, Beccy87 skrev:

Det hjelper ofte om du har noen som gjør seg vanskelig: 
Vanskelig-vesen: ''blablalba, nei altså det kan jeg ikke blablabla''
Du: ''Ok, hva var det du het igjen?''
Vanskelig-vesen: ''Eh.. ja altså.. Karin heter jeg og. .. ehh. ja kanskje jeg kan se litt nærmere på det du lurte på allikevel da''
Du: ''DAMN right you will!!!'' 
:fnise:


Blir fint med skolehverdag igjen da. Hvor gammel er han? :)  
 

Smart! Det der skal jeg gjøre neste gang:fnise:

Han er 7, så han begynner i andre klasse:hakeslepp: helt sykt. Syns det var igår at vi hadde tilvenning i barnehagen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo, 24+5 og vogn, vognpose og bæreselen er i hus:nigo: men jeg er meeget misfornøyd med servicen jeg fikk på Barnas Hus idag! Forrige gang var det jeg og mannen, og vi fikk hjelp til å bære varene ut i bilen, selv om de var lette og hun hadde dem på en sånn liten tralle. Idag kom jeg inn alene, ganske bra synlig gravid, og skulle hente barnevognen som ligger i en svær eske som tilsammen veier over 20 kg. De var flere på jobb og butikken var tom, og dama bare slang vognen oppå trallen og spurte om jeg ville ha pose på resten. Parkeringen er i en bakke, så jeg sto der alene og bannet og steikte mens jeg prøvde å manøvrere denne svære esken inn i bagasjerommet samtidig som jeg hadde foten foran det ene hjulet på trallen og prøvde å bevare lakken på bilen:kjefte:  Kunne så klart spurt om hjelp da jeg sto der inne, men jeg tar det liksom som en selvfølge at de hjelper til når gravide kommer inn og henter sånt alene. Men ellers er jeg veldig fornøyd altså! ;) 

Voksingen var null stress:biggrin: Hudpleieren spurte meg om jeg var gravid, og helt automatisk svarte jeg ja..her om dagen skrev jeg i @Weebs sin dagbok om at et punkt på bucket listen for denne graviditeten er å gjøre noen flau ved å svare nei på det spørsmålet:fnise: jaja, neste gang. Tok jo brasiliansk voks, og hver gang jeg gjør det tenker jeg at jeg er sinnsykt glad noen gidder å jobbe med dette! Og da hun skulle vokse bak..normalt sett snur man seg og legger seg på magen bare, men hun ba meg om å stå på alle 4:hoho: Jeg var såå redd for å fise:hoho: seriøst, jeg hadde spydd om jeg måtte vokse fremmede damer i ræven. Men som sagt, veldig glad noen gjør det.

Nå skal jeg snart hente L på SFO. Regner med han blir dritsur når jeg henter ham, han vil aldri hjem derfra :P så er det middag og fotballtrening, og så kommer mannen hjem! Nå er det 27 timer og 53 minutter til flyet går. Men hvem teller?:fnise: Vi har bestilt oss hver vår frisørtime imorgen formiddag før vi drar, det blir magisk:biggrin:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig service! Gudhjelpes :opplyser:

Godt du fikk alt med deg hjem uten hjelp. Skal dere pakke ut vogna nå eller vente til etter ferien? :nigo:

Synes det er imponerende å i det hele tatt få en brasiliansk voksing, orker ikke å tenke på de som faktisk gjør jobben :hoho: Respekt, altså. 

Nå blir dere freshe og fine til turen altså ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Elendig service! Gudhjelpes :opplyser:

Godt du fikk alt med deg hjem uten hjelp. Skal dere pakke ut vogna nå eller vente til etter ferien? :nigo:

Synes det er imponerende å i det hele tatt få en brasiliansk voksing, orker ikke å tenke på de som faktisk gjør jobben :hoho: Respekt, altså. 

Nå blir dere freshe og fine til turen altså ;) 

Vi venter med å pakke den ut til etter ferien. Mannen har fått i oppgave å sette den sammen, og han er ikke kommet hjem fra jobb enda engang :angry: Han skulle være hjemme kl 18, nå er han vel her rundt midnatt. Jeg er ikke en happy camper nå ass! I tillegg skal han vaske en maskin med boksere og pakke ikveld, så jeg ønsker ham lykke til med det:jolie: pleier alltid å gå vilt for seg dagen han kommer hjem fra jobb fåråsidetsånn :fnise: men idag er jeg sliten etter en lang dag og sur fordi han ikke ga beskjed om at han ble sen før jeg ringte og etterlyste ham. Så blir nok laber stemning med mindre han har med seg et eller annet for å gjøre det godt igjen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med menn og ''glemme'' å si fra at de kommer hjem senere enn avtalt?!?:bond:
Jeg tok det opp med mannen en gang han hadde gjort det og var i tillegg riiiimelig langt nede i flaska, da sa han at han var redd jeg kom til å bli sint hvis han ringte og sa han ble sen... Ehhhh... Ja okei...  for jeg blir ikke mindre sint av å sitte å vente i uvissheten da eller?! Hæsjtægg mannelogikk. 

Høres ut som du er klar for ferie i alle fall og så deilig å starte den med en tur til frisøren! 
Ønsker dere riktig god tur! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Beccy87 skrev:

Hva er det med menn og ''glemme'' å si fra at de kommer hjem senere enn avtalt?!?:bond:
Jeg tok det opp med mannen en gang han hadde gjort det og var i tillegg riiiimelig langt nede i flaska, da sa han at han var redd jeg kom til å bli sint hvis han ringte og sa han ble sen... Ehhhh... Ja okei...  for jeg blir ikke mindre sint av å sitte å vente i uvissheten da eller?! Hæsjtægg mannelogikk. 

Høres ut som du er klar for ferie i alle fall og så deilig å starte den med en tur til frisøren! 
Ønsker dere riktig god tur! ;) 

Ja, jeg skjønner det ikke! :P og attpåtil så blir han her gjerne sur "fordi jeg er sur" (når han vet det er fordi han har tabbet seg ut:fnise:) og så er det bare superstemning :P huff. Jeg sov da han kom hjem igår, og våknet da han kom inn døren. Så skulle han gjøre alle disse tusen tingene før han lå seg, og i tillegg hadde han alarm på midt på natten for å stå opp og henge opp klærne!!:angry: så jeg har sovet fantastisk godt i natt :P usj..

Men ja, jeg er klar for ferie!:biggrin: takk for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat-4327481555494672150.jpg

Magen og jeg er klar for syden, med et snev av reisefeber:nigo: 24+6 idag og føler meg enorm. Men klarte å pakke tåneglene her om dagen og klarer fortsatt å barbere leggene, så jeg er fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, har du sett magen min eller? Der snakker vi enorm :ler: Fin var veldig fin da :rodmer:

God tur! Jeg er bare bittelitt misunnelig. Høres deilig ut med en hel kjæresteuke :Nikke:

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at jeg skrev jeg pakket tåneglene her om dagen :hoho: mente selvfølgelig lakket. 

Klippet håret til rett over skuldrene! Kjempefornøyd!

Tusen takk @A4-livet:biggrin: sitter her på flyplassen og sikler etter et glass vin..koser meg med vannet mitt jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Wednesday, August 17, 2016 at 16.59, Strikkesokken skrev:

Hehe, nei navlen pleier å ligge godt beskyttet i skyggen, så tror den fikk litt sjokk:hoho:

Åh, sånne jordmødre altså!:kjefte: som om hun vet nøyaktig hvordan din fødsel vil gå. Vi møtte på en sånn da jeg fikk L. Var jo førstegangs så styrtfødsel kunne jo aabsolutt ikke skje. Min mor måtte snakke i telefonen for meg for jeg var helt i min egen verden der han nesten kom på kjellerstuegulvet. Men jordmoren nektet å sende ut ambulanse (far hadde bilen på nattevakt den natten og hadde ikke rukket hjem) så mamma - kristen og alltid pen i målet - kom med noen gloser før hun la på og ringte 113. Han var ute en halvtimes tid etter vi kom fram til sykehuset. Disse besserwisserne av jordmødre som "vet" hvordan enhver fødsel er kan ta seg en bolle. Heldigvis hadde jeg en hyggelig en på fødestuen da. Tror jeg:fnise:

Formen er absolutt stigende! Helt fin igjen, vil jeg si:nigo: så nå begynner jeg å bli klar for ferie!

Haha, jeg får helt noia om noen piller meg i navlen (mannen elsker å gjøre det fordi jeg hater det:glare:) så jeg syns det er skikkelig ekkelt at den er på vei til å vrenge seg for fullt nå:fnise: komme borti absolutt alt med navlen. Kommer til å gå rundt med stikkinger i høna fram til fødsel jeg da (for det stikker helt ned dit når navlen blir rørt):ler:

Jeg gjør sånn mot mannen :lur: 

Hvordan er livet i sydenlandet??? :nigo: 

Hvorfor heter du Strikkesokken? ???? :danser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...