Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Du får ta med deg strikketøy neste gang. Da tror nok noen at du er der for å se på barnebarnet ditt. Plutselig er de ikke eldre enn deg lenger 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herregud, kjenner meg igjen. Dør av smalltalk. Det er akkurat det samme her når det er noe samlingsgreier med ungene. Mødrene til kompisene deres kommer bort for å hilse og de er liksom så mye flinkere enn meg. Jeg må ta et kurs eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pentu skrev:

Du får ta med deg strikketøy neste gang. Da tror nok noen at du er der for å se på barnebarnet ditt. Plutselig er de ikke eldre enn deg lenger 😜

Hahaha du kommer alltid med de beste tipsene:hoho:

41 minutter siden, Weebs skrev:

Å herregud, kjenner meg igjen. Dør av smalltalk. Det er akkurat det samme her når det er noe samlingsgreier med ungene. Mødrene til kompisene deres kommer bort for å hilse og de er liksom så mye flinkere enn meg. Jeg må ta et kurs eller noe...

Hehe ja, hadde håpet at jeg kunne si at kanskje man blir bedre på det når man har vært mamma en stund, men nope! Det er helt grusomt. Lurer på om de har en egen klubb som jeg ikke får være med i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Idag skal jeg på shopping med mamma:nigo: har igrunn ikke så mye penger å bruke etter ferie og kjøp av tørketrommel, hence why I bring my mama ;) neida, joda. Har sett at kid har -40% på alt til baby, så jeg kommer ihvertfall til å kjøpe kluter og sånne smarte ting, og kanskje et sengesett til vuggen. Vurderer å slenge ut subtile hint om at vi trenger ull i de minste str, så får vi se hva som skjer:fnise:

Igår fikk jeg innkalling til foreldremøte i neste uke. Foreldremøte er nesten like ille som smalltalk. De ivrigste, som da også gjerne har 2-3 eldre barn, sitter framst og snakker høyest. Enkelte virker til og med som om de liker foreldremøter? :klo: jeg kommer fordi jeg må, setter meg bakerst i et hjørne og lurer på hva jeg skal lage til middag dagen etter:fnise: ifjor vurderte jeg faktisk å melde meg som vara klassekontakt da, for å kanskje kunne blande meg litt inn i gjengen, men av en eller annen grunn ville ingen være klassekontakt, men når vara skulle velges var det mange hender i luften :P så jeg holdt mine hender pent i fanget. Regner med det blir reprise i år ;) 

Nå får jeg få i meg kaffen og sjekke om jeg har noen brukbare klær før jeg slenger meg ut døren:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh en ting til. Hver natt er jeg oppe og tisser minst èn gang, og hver natt lurer jeg på om det er verdt det å få barn:fnise: jeg er ikke skapt for å stå opp flere ganger for natten, det er meningen at jeg skal sove uavbrutt i minst 8 timer! Jeg klarte det jo med L, men jeg skjønner ikke hvordan. Det er nok det jeg ser minst fram til, våkenetter..:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange freaks på foreldremøter! De fleste mødrene hos oss var enige om at når det skulle inviteres til bursdagsselskap så måtte alle guttene/jentene inviteres sånn at ingen følte seg utelatt. Men det var altså et par som rakk opp hånden og var veldig uenige i dette. "Jeg synes de kan få invitere de kompisene de liker best."
LITT tidlig å utelate 3-4 stykker i klassen når de er 7 år eller? :dry: De forstår vel det at når de kommer på skolen neste dag og alle snakker om hvor gøy det var i selskapet dagen før så føler de som ikke var invitert seg rimelig dårlige? Jeg husker i alle fall hos oss så var det alltid masse snakk om hvor gøy vi hadde hatt det. 
Det samme gjaldt når det ble diskutert fast pris på gaver. Det er ikke alle som bader i penger og kan gi alle i klassen gaver til flere hundre kroner. Noen har faktisk mer enn ett barn og det er MANGE selskaper i løpet av et år.
Ahhhh, godt å få det ut :fnise:

HALLO, nå må jeg også til Kid! Jeg trenger helseteppe! Eller flere? Begynner med ett :P Mannen sier vi trenger ullbodyer i tillegg, så jeg får vel kjøpe det også. No problem ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på mitt første foreldremøte denne uken og ble kjempe overrasket over hvor likt ungdomskolen det var! :ohmy:
Det var jo fullstendig med de to som hadde innspill til ALT, de som ikke kunne brydd seg mindre om noen ting, også ble det fryktelig tydelig både før og etter hvem som kjente hverandre fra før og at noen av de overhode ikke var interessert i å la noen andre komme inn i ''kuleklubben''. Jeg ble faktisk stående på utsiden av en slik klikk og kjente meg skikkelig fjortisBeccy igjen. 
Måtte le litt når jeg fortalte det til mannen etterpå og gleder meg ikke akkurat til dugnad når den tid kommer. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Weebs skrev:

Det er så mange freaks på foreldremøter! De fleste mødrene hos oss var enige om at når det skulle inviteres til bursdagsselskap så måtte alle guttene/jentene inviteres sånn at ingen følte seg utelatt. Men det var altså et par som rakk opp hånden og var veldig uenige i dette. "Jeg synes de kan få invitere de kompisene de liker best."
LITT tidlig å utelate 3-4 stykker i klassen når de er 7 år eller? :dry: De forstår vel det at når de kommer på skolen neste dag og alle snakker om hvor gøy det var i selskapet dagen før så føler de som ikke var invitert seg rimelig dårlige? Jeg husker i alle fall hos oss så var det alltid masse snakk om hvor gøy vi hadde hatt det. 
Det samme gjaldt når det ble diskutert fast pris på gaver. Det er ikke alle som bader i penger og kan gi alle i klassen gaver til flere hundre kroner. Noen har faktisk mer enn ett barn og det er MANGE selskaper i løpet av et år.
Ahhhh, godt å få det ut :fnise:

HALLO, nå må jeg også til Kid! Jeg trenger helseteppe! Eller flere? Begynner med ett :P Mannen sier vi trenger ullbodyer i tillegg, så jeg får vel kjøpe det også. No problem ;) 

What! Kan ikke skjønne at noen syns det er greit å bare invitere noen!?:sjokkbla: det snakkes jo gjerne om både før og etter selskapet. Håper de ble nedstemt! Og jeg er veldig for fast pris på gaver. Når L får invitasjon til bursdag to dager i forveien og selskapet er dagen før lønning så er det ikke sånn at jeg vil bruke mange hundre på gave til det fremmede barnet :P her blir det rundt en hundrings per barn, det blir jo ganske mange lapper i løpet av et år. 

Jeg kjøpte ullbodyer og litt div på Carmell.no :) de var litt pricy, så håper de holder mer enn en uke før de er for små ;) mye fine klær i den nettbutikken!

13 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg var på mitt første foreldremøte denne uken og ble kjempe overrasket over hvor likt ungdomskolen det var! :ohmy:
Det var jo fullstendig med de to som hadde innspill til ALT, de som ikke kunne brydd seg mindre om noen ting, også ble det fryktelig tydelig både før og etter hvem som kjente hverandre fra før og at noen av de overhode ikke var interessert i å la noen andre komme inn i ''kuleklubben''. Jeg ble faktisk stående på utsiden av en slik klikk og kjente meg skikkelig fjortisBeccy igjen. 
Måtte le litt når jeg fortalte det til mannen etterpå og gleder meg ikke akkurat til dugnad når den tid kommer. :P  

Haha jeg er helt enig! Jeg føler meg ofte litt sånn fjortis igjen når det er sånne ting. Vi bor så langt ute på landet og de innfødte her er innfødt for å si det sånn:fnise: type folk som har kjent hverandre siden de gikk i bleier og nå bor i samme boligfelt og har timet når de skulle lage hvert barn og jaggu fikk de samme kjønn og. Føles ihvertfall sånn for en utenforstående stakkar som meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! 

Det ble ikke store innkjøpene på oss igår, kid hadde nesten ingenting igjen av babygreier så jeg droppet det. Fikk kjøpt litt greier fra Newbie på Kappahl da. Herregud de har mye fint:rodmer: strømpebuksen med blonder på rumpen er favoritten som ble med hjem :biggrin: kjøpte også filt for å lage uro, men er plutselig veldig usikker på om det er vits i og om jeg kommer til å få det til :P time will show!

Idag skal L i bursdagsselskap, og så skal vi spise kalkun hos min mor. Jeg har spurt lenge om hun ikke vil diske opp, så idag skal jeg spise til jeg blir flau :nigo:  

I natt har jeg sovet på mannen sin side av sengen. Jeg tenker at når min side blir brukt hver natt men hans bare 14 netter av gangen så blir jo halve sengen mye mer slitt?:tongue: så da må jeg slite litt på begge sider ;)

Nå får jeg stå opp! Idag skal jeg hente babypakke på Rema og Kiwi. Hentet apoteket sin igår, den var ganske bra faktisk. Har hørt at man kan hente samme pakke der flere ganger for de registrerer deg ikke når du henter den :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var heldigvis masse greier på "min" Kid i går, så jeg fikk handlet litt av hvert ;) Men alt var enten rosa eller blått, så det hadde ikke funket så bra hvis jeg ikke visste det var jente. Dama i kassen kommenterte at "det er ikke vanskelig å se at du venter jente! Hihi!" 
Som om jeg hadde noe valg? Jeg er ikke sånn "ååå, jeg venter en prinsesse, alt skal være rosa", men det blir jo litt sånn når det er enten eller :P Har kjøpt inn litt av hvert i grått, grønt og sånne "nøytrale" farger, men mesteparten har endt opp som rosa. Fader hvis dette er gutt nå altså! :fnise:

Babybokser! Jeg har også bestilt et par sånne, men husker ikke hvilke. Må sjekke mailen min. Takk for påminnelsen! Du har en nyttig dagbok altså :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Weebs skrev:

Det var heldigvis masse greier på "min" Kid i går, så jeg fikk handlet litt av hvert ;) Men alt var enten rosa eller blått, så det hadde ikke funket så bra hvis jeg ikke visste det var jente. Dama i kassen kommenterte at "det er ikke vanskelig å se at du venter jente! Hihi!" 
Som om jeg hadde noe valg? Jeg er ikke sånn "ååå, jeg venter en prinsesse, alt skal være rosa", men det blir jo litt sånn når det er enten eller :P Har kjøpt inn litt av hvert i grått, grønt og sånne "nøytrale" farger, men mesteparten har endt opp som rosa. Fader hvis dette er gutt nå altså! :fnise:

Babybokser! Jeg har også bestilt et par sånne, men husker ikke hvilke. Må sjekke mailen min. Takk for påminnelsen! Du har en nyttig dagbok altså :nigo:

Hehe ja jeg blir også litt oppgitt over at det kun er rosa og blått å velge mellom. Har konsekvent gått inn for å kjøpe mest mulig i hvitt og grått, ihvertfall fram til vi hadde 3d ul for jeg turte ikke å tro på at det er jente. Nå er vi vel ganske sikre så har blitt litt mer rosa og blonder ;) du har vel fått bekreftet det et par ganger, men det kan jo hende vi begge får gutter med miniminitiss:fnise:

Ja, det er genialt! Fins det flere enn Rema, Kiwi (Libero) og Apotek1 som har? Hvis du har bestilt noen andre så rop ut:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Strikkesokken skrev:

Hehe ja jeg blir også litt oppgitt over at det kun er rosa og blått å velge mellom. Har konsekvent gått inn for å kjøpe mest mulig i hvitt og grått, ihvertfall fram til vi hadde 3d ul for jeg turte ikke å tro på at det er jente. Nå er vi vel ganske sikre så har blitt litt mer rosa og blonder ;) du har vel fått bekreftet det et par ganger, men det kan jo hende vi begge får gutter med miniminitiss:fnise:

Ja, det er genialt! Fins det flere enn Rema, Kiwi (Libero) og Apotek1 som har? Hvis du har bestilt noen andre så rop ut:nigo:

Jeg hadde kun bestilt Libero og Apotek1. Men jeg har ikke fått Libero sitt "bevis" i posten enda. Har du?? Merkelig at vi ikke bare får bevis på mail? :P Skal hente på apoteket i dag, og siden jeg nettopp bestilte Rema 1000 så må jeg vente til neste uke :daane: Amatør, altså. 

Mannen sa i går "tenk om vi får en sånn spesiell unge som utvikler en tissefant rett før fødselen!" Shit... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig praktisk med rosa når man er på klinikken. For vi fikk utdelt en grønn dyne med løver på når lille kom til verden. Var så mange spørsmål om hva gutten vår het. Så jeg måtte pynte sengen hennes med MASSE rosa 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Weebs skrev:

Jeg hadde kun bestilt Libero og Apotek1. Men jeg har ikke fått Libero sitt "bevis" i posten enda. Har du?? Merkelig at vi ikke bare får bevis på mail? :P Skal hente på apoteket i dag, og siden jeg nettopp bestilte Rema 1000 så må jeg vente til neste uke :daane: Amatør, altså. 

Mannen sa i går "tenk om vi får en sånn spesiell unge som utvikler en tissefant rett før fødselen!" Shit... 

Åå nei det hadde jeg ikke fått, og det trodde jeg ikke man trengte heller! :P fikk ikke hentet liberopakken, damen bak disken var streng på det der. Følte seg sikkert bra autoritær da:ler: men Rema1000 pakken var bra da. Bleier, våtservietter og ammeinnlegg :) ikke prøvd Rema bleiene før.

Haha jeg har tenkt på det samme selv :ler: hadde i det minste kommet på tv da ;)

10 timer siden, Pentu skrev:

Er veldig praktisk med rosa når man er på klinikken. For vi fikk utdelt en grønn dyne med løver på når lille kom til verden. Var så mange spørsmål om hva gutten vår het. Så jeg måtte pynte sengen hennes med MASSE rosa 😜

Hehe såpass! Rosa til sykehusbagen er notert ;)

---

Herregud jeg er stappa! Presset nedpå 3,5 porsjoner med kalkun og tilbehør ikveld! Er så mett at det piper i ørene :ler: må vente en stund før jeg legger meg så jeg ikke spyr og dør i søvne:fnise: resten av kvelden går med til strikking og Netflix. Og irritasjon over en helsikkes flue som har plagd meg siden igår ettermiddag. En enslig flue som flyr rundt her og setter seg på meg hele tiden. Har gidd opp å prøve å ta den, nå venter jeg bare på at den skal dø av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at Libero sender ut beviset når termin nærmer seg, tidligst 8 uker før. En blogg jeg var inne på hadde visst fått det tre dager før fødsel eller noe :P Så min konklusjon ble da at du hadde "jukset" med termin slik at du fikk pakken tidligere. Og jeg tenkte "så smart, hvorfor kom ikke jeg på det??" :fnise:

Har hørt masse bra om Rema sine bleier. Kom godt ut i test, og jeg traff på en jeg kjenner som kom med hendene fulle i Rema-bleier. "Det er her de er billigst!" :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.9.2016 at 7.57, Weebs skrev:

Jeg leste at Libero sender ut beviset når termin nærmer seg, tidligst 8 uker før. En blogg jeg var inne på hadde visst fått det tre dager før fødsel eller noe :P Så min konklusjon ble da at du hadde "jukset" med termin slik at du fikk pakken tidligere. Og jeg tenkte "så smart, hvorfor kom ikke jeg på det??" :fnise:

Har hørt masse bra om Rema sine bleier. Kom godt ut i test, og jeg traff på en jeg kjenner som kom med hendene fulle i Rema-bleier. "Det er her de er billigst!" :biggrin:

Æsj..skulle jukset ja! Hvorfor kom jeg ikke på det??:fnise: 8 uker før.. det er jo nesten 4 uker til! Herregud så lenge å vente. Alt må være på plass .

Så bra! Håper de er så gode:biggrin: forrige gang brukte vi kun Libero (Pampers var noe dritt - lakk som en sil), men er det noe jeg vil spare penger på så er det bleier altså! Utgift som burde vært gratis - på linje med bind og tamponger. Og dopapir :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag har jeg klikket hjem et Sleepyhead deluxe :nigo: har egentlig hele veien tenkt å bare gå for et babydan cuddle nest til 499,-..så vet ikke helt hva som skjedde der, jeg:vetikke: så at Barnas Hus hadde tilbud på babynest også, men de har ikke gratis frakt, og når jeg handler så mye på nett så blir jeg faktisk en gnipung på den frakten. Så jeg tok det på mimmis.no, og kjøpte en Korbell bleiebøtte med èn refill og. Refill er mye billigere på ebay! Og bleiebøtten er gratis. På mimmis altså, ikke på ebay. Hadde angelcare fra Barnas Hus med L og var egentlig bra fornøyd med den, men har lest meg fram til at Korbell er enda bedre og tåler bedre å stå på varmekabler. Så da ble ordren på over 1000,- og jeg fikk gratis frakt - yay:biggrin:

Jeg sliter skikkelig med matlysten for tiden. Ingenting frister, og det resulterer i at jeg går rundt og er sulten nesten konstant. Det eneste jeg har lyst på er sjokolade og norske epler. Spiser masse epler! Men blir jo ikke mett av det. Hvis noen har noen tips til billig, enkel mat så fyr løs! Idag fikk L velge middag, og det ble pølser i lompe..kulinarisk:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

:ninja: 

Hurraa folk er innom i dagboken min:nigo: føler meg ensom når jeg bare snakker med meg selv. 

---

Dro på spinning ikveld, og jeg stresset så enormt før jeg skulle dra! L var borte! Eller dvs, han hadde gått til mine foreldre etter vi spiste middag og han skulle være der mens jeg var på trening. Stakk innom for å si hade til ham rett før jeg gikk, og der satt min far i stuen helt alene og ante ikke hvor L var. Mamma hadde dratt på besøk. Altså..wtf :sprettoy:  sitter barnevakt og enser ikke at ungen ikke er i huset engang. Men jeg er ikke overrasket, det er typisk ham:tongue: jeg prøvde å ringe mamma flere ganger, kanskje hun hadde tatt L med seg. Han var ikke på lekeplassen og jeg fikk ikke tak i henne. Endte med at jeg måtte ringe på dørene i nabolaget for å høre om L var der :fnise: fant ham heldigvis til slutt hos en klassekamerat. Og rakk spinningen. Blir telefon til L neste bursdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har to gutter 1. og 3. klasse. Hun har kjøpt en tlf (virkelig ikke fancy) til de. De må ta de med seg når de går ut. Men de får ikke bruke de som sine. Hvis det gir mening 🙈😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...