Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

39 minutter siden, A4-livet skrev:

Ikke barebare å ha litt større barn heller ser jeg. Bra dere overlevde morgenen da :fnise: 

Nei, de sier det blir bedre men jeg vet ikke jeg:fnise: igår hylte han som besatt i selskapet fordi han ikke fikk sitte på med mine foreldre på vei hjem. Og ja, han er 7 år gammel:ler: litt overtrøtt, but still :P mannen påstår at han har temperamentet fra meg..skjønner ikke hva han mener med det:sjenert:
Tror vi får litt å bryne oss på med henne i magen, ser ikke for meg en dans på roser når hun blir tenåring:fnise:

---

Jeg drømte forresten her om natten at de fant ut på 3D ul at bebis var gutt! Jeg lurer på om vi skal si imorgen at vi ikke fikk vite kjønn på OUL sånn at hun som tar ul er helt nøytral når hun sjekker etter det. Sånne drømmer gjør meg litt paranoid! Godt jeg bare har kjøpt ett rosa plagg så langt:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Enig! Kan ikke være slaskete og fælt. Men samtidig så kan ikke vognen bli klissvåt og skitten, så har et dilemma der. Evt får jeg holde meg inne hver gang det regner oppover så er vi safe ;) 

Du vet hvor du bor sant? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Pentu skrev:

Du vet hvor du bor sant? :fnise:

Haha ja, vi får holde oss inne 360 dager i året vi da:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Haha ja, vi får holde oss inne 360 dager i året vi da:ler:

Godt at senteret vårt har garasje, sånn at vi kommer oss tørrskodd på babykino :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skrekken kjenner jeg igjen også. 
Sett for meg at jeg føder og jordmor bare ''ja, dette var en sterk og fin gutt'' også har de bare tatt feil på OUL. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor på OUL var så sikker på at det var en gutt da jeg gikk gravid med Mini at hun lovet å egenhendig male barnerommet vårt rosa om det viste seg å være en jente likevel :fnise: Hun slapp det!
3D-ul i morgen sier du? Så koselig! Jeg er litt usikker på om vi kommer til å ta det denne gangen, akkurat nå føles det litt unødvendig. Får se om jeg ombestemmer meg etter OUL, når jeg innser at det er over 20 uker til vi får se baby igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Beccy87 skrev:

Den skrekken kjenner jeg igjen også. 
Sett for meg at jeg føder og jordmor bare ''ja, dette var en sterk og fin gutt'' også har de bare tatt feil på OUL. :bond:

Haha ja! Når folk spør hva som gjemmer seg i magen sier jeg at "de sier det er en jente, så jeg håper de har rett" :P håper vi får en bekreftelse på det idag. Blir rart å skulle omstille seg om det viser seg å være en gutt altså..

11 timer siden, sitronkake skrev:

Jordmor på OUL var så sikker på at det var en gutt da jeg gikk gravid med Mini at hun lovet å egenhendig male barnerommet vårt rosa om det viste seg å være en jente likevel :fnise: Hun slapp det!
3D-ul i morgen sier du? Så koselig! Jeg er litt usikker på om vi kommer til å ta det denne gangen, akkurat nå føles det litt unødvendig. Får se om jeg ombestemmer meg etter OUL, når jeg innser at det er over 20 uker til vi får se baby igjen :ler:

 Hehe ja spurte hun som tok OUL om hun var sikker, så sa hun "helt klart". Jeg klarte ikke helt å se det selv..kanskje litt?:klo: men L viste seg så villig fram og tuten var noe av det første vi så:fnise: burde jo stole på henne når hun var så sikker, men jeg er liiiitt kontrollfrik og vil se det selv og:sjenert:
Var ikke på 3D med L, så er veldig spent! Håper vi får noen bra bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morgen:nigo: Denne morgenen har gått som smurt, L var i godt humør, mannen har kjørt ham til skolen og jeg er såå klar for 3D ul! Var ikke på det med L, men denne gangen har det ikke vært et spørsmål engang - vi skal. Veldig spent på om vi får bra bilder og hvordan hun ser ut.

Det er første september idag! Nå begynner vi på månedene som slutter på -ber, det vil si at det er ikke lenge til termin!:overrasket: jeg kan fortsatt ikke fatte at det kommer et nytt menneske til familien! Igår hadde L hatt norsk på skolen, og skulle skrive en setning med ordet "vil" i skriveboken sin. Han hadde skrevet "Eg vil leike med lilesøsteren min":rodmer: mammahjertet smeltet bra da! Han er veldig interessert i om babyen i magen skvetter når han mister en gaffel på gulvet, eller om hun er våken så han kan få kjenne henne sparke. Er så gøy at han er så interessert i henne allerede. Er vel greit nå når hun er på innsiden og ikke skriker eller bæsjer:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Ååå, nå ble jeg veldig misunnelig på ultralyden din. Jeg vil også! Vi har bestemt oss for at vi ikke skal siden vi får så mange ekstra vanlige pga. epilepsien. Men 3D! Det er sikkert kjempekos. Gleder meg til å høre hvordan det går :) 

Det er søtt når de små skriver sånne ting! Når de gikk i første klasse skulle de skrive setninger med visse bokstaver. Den ene gangen skrev han ene "Weebs er snill". Jeg daua nesten. Men en annen uke skrev de "Weebs er en masekopp" :ler: Det stemmer jo det da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg nesten lyst til å ta 3d ul jeg også, men det tror jeg ikke mannen går med på å bruke penger på.. :dry:

Og såååå herlig L er da! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten! Du var interessert i Lillelam-dress. Jeg fikk nettopp mail fra Barnelykke om at de har tilbud på "nyfødtpakken". Men det er inkludert et teppe også :P Du får se om det er noe for deg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Nå fikk jeg nesten lyst til å ta 3d ul jeg også, men det tror jeg ikke mannen går med på å bruke penger på.. :dry:

Og såååå herlig L er da! :rodmer:

Veldig glad mannen også ville bruke penger på 3D ul ;) var verdt hver krone! Den halvtimen gikk altfor fort.

3 timer siden, Weebs skrev:

Forresten! Du var interessert i Lillelam-dress. Jeg fikk nettopp mail fra Barnelykke om at de har tilbud på "nyfødtpakken". Men det er inkludert et teppe også :P Du får se om det er noe for deg ;) 

Ooh takk for tips! Jeg må inn og sjekke med en gang:biggrin:

---

3D ul var såå verdt det! Hun ligger med hodet godt ned i bekkenet, og gjemte seg bak hånden til å begynne med, men vi fikk mange fine bilder og videoer til slutt :rodmer: både ul damen og mannen sa hun ligner veldig på meg. Jeg syns hun ser liiitt ut som en alien:fnise: synes hun har mannens lepper og kjeveparti, men heldigvis(!) min nese. Så slipper vi å bekymre oss for det ;) Mannen sa han nesten hørte at jeg pustet lettet ut da vi så at hun hadde en liten oppstoppernese og ikke hans snyteskaft:ler: Vi fikk også bekreftet at det er ei jente, selv jeg synes kjønnsleppene så mest ut som testikler. Men sonografen sa at det var absolutt ikke testikler mellom bena på denne babyen, så jeg beholder den rosa ulldressen vi har kjøpt ;) Hun var bittelitt under gjennomsnittet, ca 900 gram idag, men hun vil være ca 3,5-4 kg til termin, så det er jo ganske perfekt! Ikke 5 kg som faren:tongue:

Etter timen dro vi for å kjøpe ny tørketrommel. Mannen har en kamerat som jobber på Elkjøp så vi fikk en del rabatter. En kjedelig utgift, men det skal bli deilig å slippe å henge opp alt og få sette på plass stellebordet på badet! Nå mangler vi bare en smal kommode til vårt soverom så vi får satt vuggen inn der, så er alt det store på stell.

Nå er jeg dausliten og har vondt over alt. L har fotballtrening og jeg har dritdårlig samvittighet for at jeg ikke er med og ser på :dry:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg vært skikkelig husmor:biggrin: vi har handlet inn mat, ryddet og vasket hele huset (mannen mest og jeg har gått over de siste 30% han alltid overser:fnise:), fått på plass tørketrommel og stellebordet, og jeg har satt bolledeig:nigo: mannen har mast så lenge om "sånne boller med gult i" aka skoleboller, så det blir kvelds idag.
Min mor spurte om ikke hun kunne få låne L en natt, så han skal sove der til imorgen. I tillegg er taco på middagsmenyen idag, så det kan knapt bli bedre! Bortsett fra at mannen har åpnet seg en øl (Peroni) og den lukter sååå godt! Jeg er egentlig ikke noe fan av øl, men lys øl av typen Corona og Sol er aldri feil til fredagstacoen ;) den første ølen etter graviditeten skal nyyytes! Føler jeg har snakket mye om alkohol i dagboken her, men det hadde ikke vært feil med et glass eller to når helgen kommer :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker vanligvis ikke. Det er kanskje snakk om 1 flaske hvitvin i halvåret og da helst bare en type. Men i sommer har jeg klødd etter vin. Kan ikke huske at det har skjedd før. Hinn dagen fikk jeg til og med lyst på øl. Og det er virkelig til og med. For jeg liker ikke øl :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Pentu skrev:

Jeg drikker vanligvis ikke. Det er kanskje snakk om 1 flaske hvitvin i halvåret og da helst bare en type. Men i sommer har jeg klødd etter vin. Kan ikke huske at det har skjedd før. Hinn dagen fikk jeg til og med lyst på øl. Og det er virkelig til og med. For jeg liker ikke øl :fnise:

Kjipe cravings å ha når man er gravid:fnise: kjøpte en flaske alkoholfri vin og helte over på en vanlig vinflaske da jeg var 13 uker på vei og vi skulle på fest og ingen visste jeg var gravid enda. Var såvidt jeg klarte å drikke hele greien, fy pokker så ekkelt det var! Ellers hadde jeg kjøpt alkoholfri vin og tatt et glass når helgen kom :P drakk alkoholfri øl ute den kvelden og, og det var enda verre:ler: 

14 timer siden, Pentu skrev:

20% på bbhugme på babybanden ☺️

Ooh takk for tips!:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal vi reise til svigers:biggrin: etter at L har vært i bursdagsbesøk. Mannen har allerede dratt - han skal på jobb igjen imorgen så vi må kjøre hver vår bil :( blir dritt med to nye uker uten ham. Merker at alt er mye tyngre nå enn for bare 2 uker siden! Knyte sko for eksempel:fnise: er syykt langt ned til gulvet! Igår skulle jeg ha et grytelokk som hadde falt ned bakom hyllene i skapet, og skulle jeg fisket det fram selv så hadde jeg brukt et kvarter bare på å komme meg ned og opp igjen fra gulvet. Dønn seriøst :P mister jeg ting på gulvet nå så får det bare ligge til L kommer hjem og kan ta det opp for meg:ler:

Det har kommet et hus til salgs rett i nabolaget til svigers. Det er det området vi har lyst å bo, og i tillegg er det nabohuset til søskenbarnet til mannen. Jeg har såå lyst på det! Trenger mye oppussing, men jeg er klar altså:fnise: vi har jo fått øvd oss en del i sommer ;) vi har jo kun 2 soverom nå, så flytte må vi etterhvert uansett. Men det blir nok ikke med det første. Er mange om benet på husene i det området så det går nok til laangt over takst! I vinter var det et hus som måtte ha ny grunnmur og hele kjelleren var full av råte, og det gikk til nesten en mill over takst:sjokkbla: dette er i tillegg ganske langt ute på landet. Men ja..jeg har veeldig lyst på det huset her altså! Høyt under taket, store vinduer og fin utsikt.. Oh well! Det er snakk om at de skal bygge ut mye der oppe da, et svært byggefelt - men det skulle vært satt igang for mange år siden så tror det tar lang tid fortsatt. Vi har heldigvis fått det fint her vi bor nå da, så vi klarer oss en stund til *prøver jeg å fortelle meg selv*.

27+0 idag! Shiiit! Èn uke igjen i andre trimester?! Og om bare 10 uker er hun ikke lenger prematur. Helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å lese meg opp i dagboken din, så legger igjen et tegn mens jeg holder på :vinke:

Hadde så lyst på 3D UL sist, så skal absolutt tenke på det denne gangen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har  vært ute av huset èn time, og jeg har klart å svi av tre laken på minikids.no:plystre: nå har vi lekemattebabygymstellematteuroarm til vuggen, og uro til å henge over stellebordet:biggrin: jeg er i overkant glad i hvitt, grått og svart :tongue: lekene til baby blir fargerike og fine da:nigo: tenkte jeg skulle prøve meg på å lage uro til vuggen selv, inspirert av den her. Jeg er ikke spesielt flink å sy, men tror denne er relativt enkel å få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...