Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sovet, og jeg har ikke snøring på hvor lenge! Mannen sa han skulle ringe "snart" så jeg satte ikke noe alarm på, tenkte jeg fikk meg en halvtime. Vel, kjenner godt at det ble langt mer enn en halvtime. Så ikke på klokken da jeg la meg nedpå, men den var halv fem da jeg våknet med et hopp og mannen enda ikke hadde ringt. Kjeftet litt på ham i telefonen da han endelig ga livstegn fra seg, dette er hans feil:hoho: gir nattesøvnen et big kiss goodbye nå :P 

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, dette har vært en seig dag! Føler jeg ikke har gjort en dritt. Eneste mennesket jeg har møtt idag var jordmor. Og damen som solgte meg støttestrømper på apoteket. Hæsjtæg livetsomsykemeldt hæsjtæg fml. Heldigvis kommer L hjem fra Bulgaria imorgen, så da får jeg mer å henge fingrene i. Sitter her og kjeder meg ihjel, og tenkte jeg skulle sjekke om Dplay hadde noen kjekke serier (om graviditet og fødsel seff), og så snublet jeg over Gameshow på fødestua:hoho: "I serien Gameshow på fødestua blir vordende foreldre utfordret av programleder Lisa Arch. Greier de å svare riktig på spørsmålene midt under fødselen kan de vinne $10,000 i college-stipend for den nyfødte babyen." Herregud, alt de kan lage tv av! Tror jeg skal være rimelig på felgen etter noe å se på før jeg setter meg ned med den serien:ler:

 

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L er kommet hjem igjen fra syden! De var oppe klokken 3 i natt for å ta flyet, så har en rimelig trøtt gutt her nå. Ser for meg en meget rolig dag med iPad og Netflix. Og en del sutring.. "eg esje trøtt:kjefte::rolleyes: han har migrene også så håper han ikke får et anfall i løpet av dagen pga for lite søvn, stakkar. Da pleier han å bli skikkelig dårlig og kaster opp et par ganger før han sovner av utmattelse :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå føler jeg at jeg snakker med meg selv her inne:ler: Jaja.
1) L fikk ikke migrene idag! Hurra.
2) Møtte jordmor på spinning igjen ikveld. Wohoo. (Hun må jo tenke at jeg er sykt energisk, men sannheten er at jeg sitter og glor i veggen hele dagen for tiden så må møte andre mennesker et eller annet sted)
3) Min mor stakk hodet innom tidligere for å si hei, og påpekte at magen min var nesten vekke:blink: da hun så meg senere på dagen trakk hun det fort tilbake, nå ser jeg sprekkeklar ut! Rart hvordan den forandrer seg etter hvordan bebis ligger inni der.

Jeg har også meldt meg inn i to termingrupper på facebook idag! Bedre sent enn aldri..? Den ene er generelt "termin i desember 2016" mens den andre er for oss i Bergen med termin i desember. Bergensgruppen skulle ha treff imorgen, men hadde kanskje vært litt drøyt å slenge seg med på den etter fem minutter der inne:ler: "Hallo, mitt navn er Sokk og jeg er desperat etter noen å prate med":sprettoy: men neste gang tror jeg jeg skal bli med! Jeg er jo ikke oppvokst her vi bor nå, og nettverket mitt er knøttlite, så litt nye venner hadde ikke skadet. Så at det var en del andre som bor i samme område som meg i den Bergensgruppen, så hadde jo vært kjekt å bli kjent med noen:biggrin: ser for meg at alle mine sosiale antenner kommer til å visne bort om jeg skal gå hjemme og tråkke alene hele svangerskapet, og så hele permisjonen i tillegg :balltre: satser på at det er en annen loner eller to der inne som også trenger nye venner:fnise:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

High five for å slippe unna migrene! Migrene er grusomt! Stakkar. Jeg kan ikke ta migrenetablettene mine nå som jeg er gravid, men har heldigvis kun hatt ett anfall :) 

Termingruppe på Facebook har jeg ikke tenkt på engang! Kanskje jeg også må sjekke det ut :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg oppdatert meg litt her og ser du har vært på en skikkelig shoppingrunde! Deilig å få unna så mye på en dag da. Babyshopping er gøy! :)

Termingruppe på Facebook er veldig greit! Jeg har ikke møtt noen da. Men gøy å følge med på alle spesielt nå som alle babyene plopper ut i gruppa. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Weebs skrev:

High five for å slippe unna migrene! Migrene er grusomt! Stakkar. Jeg kan ikke ta migrenetablettene mine nå som jeg er gravid, men har heldigvis kun hatt ett anfall :) 

Termingruppe på Facebook har jeg ikke tenkt på engang! Kanskje jeg også må sjekke det ut :klo:

Ja, får skikkelig vondt av ham når han får anfall. Han begynte med det da han var 2-3 år gammel, og vi trodde jo han hadde omgangssyken hele tiden. Nå får han sånn spray, og om han får det tidlig nok slipper han unna oppkast. Men er litt for ofte at jeg må hente ham på skolen fordi han har spydd utover alt, han er ikke så flink å si ifra og det er ikke alle lærerne som vet at han har medisiner liggende der :( håper han vokser det av seg ihvertfall.

Ja, gjør det:jepp: Enormt mye aktivitet der inne da. Kommer til å slite med å henge med i svingene merker jeg:P

34 minutter siden, Chandra skrev:

Nå har jeg oppdatert meg litt her og ser du har vært på en skikkelig shoppingrunde! Deilig å få unna så mye på en dag da. Babyshopping er gøy! :)

Termingruppe på Facebook er veldig greit! Jeg har ikke møtt noen da. Men gøy å følge med på alle spesielt nå som alle babyene plopper ut i gruppa. :fnise:

Babyshopping er kjempegøy! Litt glad for at vi fortsatt har en del igjen ;) 
Blir spennende i desember å se om det er noen skikkelig stygge babyer som kommer ut:hoho: neida, det var slemt.

Jeg har faktisk litt skrekken for at vårt barn kommer til å bli stygt:fnise: altså, alle foreldre synes jo deres barn er de vakreste i verden, men gjør de egentlig det? Fins det ikke noen foreldre som ser på sitt eget barn og tenker "Joda, han er fin han altså. Men han der borte var mye finere":ler: Altså, får babyen min nese og mannens øyne og tykke hårmanke så er vi safe. Men får hun hans store nese og ører og mine naturlig lyse (usynlige) bryn så tror jeg at jeg må spare til et par kosmetiske operasjoner i framtiden:hoho: mannen har veldig manne-nese, for å si det sånn. Den hadde ikke sett bra ut på en treårgammel jente:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye jeg har gått glipp av her inne :sjokkbla: Hva  skjedde lizm??! Åja, har baby :fnise: 

Så deilig at du får dratt på trening :jepp: Jeg gleder meg sykt til å bevege meg igjen. Ikke så dumt å imponere jordmor heller :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Herregud så mye jeg har gått glipp av her inne :sjokkbla: Hva  skjedde lizm??! Åja, har baby :fnise: 

Så deilig at du får dratt på trening :jepp: Jeg gleder meg sykt til å bevege meg igjen. Ikke så dumt å imponere jordmor heller :lur: 

Haha! Du er tilgitt ;) ser ikke for meg at jeg kommer til å ha tid til KG hele dagen etter fødsel jeg heller. Var med i en termingruppe på et annet forum da jeg gikk med L, og ble ikke med over i barselgruppen for å si det sånn:fnise: Håper det blir litt annerledes denne gangen da.

Ja, det er fantastisk å kunne bevege seg - man setter ekstra stor pris på å kunne trene når man ikke har fått gjort det på en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk du skal se det gameshowet og gi oss terningkast etterpå. Det høres på en måte litt artig ut :fnise:

Uff, stakkars L som har migrene. Har skjønt at det er ganske så jævlig, og når barn da får det får jeg skikkelig vondt av de. Og av mammaen da, det må være ganske fortvilende når det ikke er noe man kan gjøre liksom. Er det noe han kan vokse av seg siden han fikk det så tidlig eller har han det antakelig resten av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Jeg synes faktisk du skal se det gameshowet og gi oss terningkast etterpå. Det høres på en måte litt artig ut :fnise:

Uff, stakkars L som har migrene. Har skjønt at det er ganske så jævlig, og når barn da får det får jeg skikkelig vondt av de. Og av mammaen da, det må være ganske fortvilende når det ikke er noe man kan gjøre liksom. Er det noe han kan vokse av seg siden han fikk det så tidlig eller har han det antakelig resten av livet?

Haha, kanskje jeg gir det en sjanse en kveld ;)
Ja, får virkelig vondt av ham! Jeg håper han vokser det av seg, men legene har ikke sagt noe om det. Jeg hadde migrene noen år, men jeg var vel rundt 12 da jeg fikk det, og jeg vokste det av meg. Er fælt når han har så vondt at han spyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er snart desember. Det er ihvertfall snart september, og da begynner månedene som slutter på -er, og det vil si at det snart er termin! Hadde jeg ikke hatt det meste av store ting på plass nå så hadde jeg begynt å stresse:ler: men så ser jeg på tickeren og jeg er fortsatt bare 23+5 så jeg har jo allverden med tid. Tickeren beroliger meg litt. Og gjør meg litt deppa faktisk. Jeg tenker at nå er det snart bare september og oktober igjen, og fra midten av november kan hun faktisk komme når som helst:hakeslepp: da blir jeg sånn :bond: inni hodet og vil vaske babytøy og sette basen i bilen og re opp vuggen, dette går for fort! Men så ser jeg tickeren og tenker at jeg er bare litt over halvveis og at vi mennesker ligner på elefantene i svangerskapslengde:dry:

Det er høst i luften, og bare 8 dager til vi reiser på ferie:nigo: tror aldri jeg har vært mer klar for sol og varme noen gang. Har bestilt meg time til brasiliansk voksing dagen før vi reiser, og vurderer å kjøpe et årskort på det faktisk. Gidder ikke ligge i syden og bekymre meg for om høvelen gjorde jobben eller ikke. Er litt for lenge siden jeg vokset sist, så kan ikke si jeg ser frem til det:hoho: 

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At disse månedene med -er nærmer seg gjør meg litt stressa. Sånn gladstressa heldigvis :tongue: Jeg har skikkelig lyst til å vaske lammeskinnet vi har fått for eksempel. Kan jeg gjøre det nå eller?? Det er så hardt og stivt etter at oldemoren vasket det at jeg får helt vondt :P  

Hvor er det dere skal på ferie? Er det kjærestetur eller blir L med? Det var godt å få en skikkelig dose sommer i Spania, så det kan du glede deg til! Nå gjør det ikke så mye at kveldene blir mørkere. Snart blir det levende lys i stua hver kveld og det er skikkelig kos! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Weebs skrev:

At disse månedene med -er nærmer seg gjør meg litt stressa. Sånn gladstressa heldigvis :tongue: Jeg har skikkelig lyst til å vaske lammeskinnet vi har fått for eksempel. Kan jeg gjøre det nå eller?? Det er så hardt og stivt etter at oldemoren vasket det at jeg får helt vondt :P  

Hvor er det dere skal på ferie? Er det kjærestetur eller blir L med? Det var godt å få en skikkelig dose sommer i Spania, så det kan du glede deg til! Nå gjør det ikke så mye at kveldene blir mørkere. Snart blir det levende lys i stua hver kveld og det er skikkelig kos! :) 

Hehe, kjør på!:biggrin: det verste som kan skje er vel at du vasker det igjen i begynnelsen av november :tongue:

Vi skal på babymoon til Kreta en uke:nigo: kun meg og mannen altså, ingen L. Det blir fantastisk! Ganske glad vi valgte å dra så sent, er helt ok med høst når vi kommer tilbake da. Så har jeg sagt til mannen at når det blir september kommer stearinlysene fram, jeg og er en sucker for levende lys! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så digg med kun dere to. Begynner å bli noen år siden vi hadde det. Og nå blir det brått litt vanskeligere med en baby på fulltid! :fnise: Vi får plutselig ikke annenhver uke fri lenger :ohmy: Shit... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins det en sånn gruppe på facebook altså, kanskje jeg burde melde meg inn der? Men så er jeg så dårlig på å være den nye i grupper som kjenner hverandre godt :P  Jeg hadde jo klart det, men hadde nok vært veldig nervøs :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Weebs skrev:

Åh, så digg med kun dere to. Begynner å bli noen år siden vi hadde det. Og nå blir det brått litt vanskeligere med en baby på fulltid! :fnise: Vi får plutselig ikke annenhver uke fri lenger :ohmy: Shit... 

Ja, da vi fortalte mine foreldre at det kom en baby til så sa min mor at vi måtte ta oss "en siste ferie bare oss to" i sommer og at hun kunne ta L. Så det blir magisk. Neste ferie vi får alene blir vel bryllupsreise om x-antall år:fnise:

15 minutter siden, Pentu skrev:

Fins det en sånn gruppe på facebook altså, kanskje jeg burde melde meg inn der? Men så er jeg så dårlig på å være den nye i grupper som kjenner hverandre godt :P  Jeg hadde jo klart det, men hadde nok vært veldig nervøs :P 

Ja, det må du:jepp: bare søk på termin desember så får du opp både den generelle og den for bergen. Den generelle er veldig mange medlemmer da, så jeg har bare slengt meg med i diskusjoner, tror ikke noen merker om man er ny eller ikke. Den bergensgruppen er mindre da, er jeg med på neste treff der kommer jeg nok til å være litt nervøs siden mange (ikke alle!) har truffet hverandre før :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg invitert mine foreldre på middag:nigo: facebook fristet meg med denne oppskriften idag, så da måtte jeg ha noen å spise med ;) tror det hadde blitt veldig mye rester om det kun hadde vært meg og L..han er ikke kresen, men sånne "eksotiske" ting er ikke så enkelt å få lurt i ham alltid. Wok skjer ikke. Får han velge middag er det enten laks og poteter eller taco:fnise: Håper det er godt! Hvis ikke så er det greit at jeg følger oppskriften til punkt og prikke og kan skylde på matprat ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebroren min var ikke noe søt som baby og mamma har innrømt det at hun så det selv at mange andre var mye søtere! 
Trollet mitt hadde en nese som en gammel mann når han var helt fersk, og ører som stod rett ut av hodet, ikke alltid like søt. Nå har han vokst seg inn i begge to så nå er han aldeles nydelig, men jeg har ingen problemer med å innrømme at han ikke alltid var super søt som nylaget og at jeg var litt redd en stund for at ørene skulle forbli sånn! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Strikkesokken skrev:

Jeg har faktisk litt skrekken for at vårt barn kommer til å bli stygt:fnise: altså, alle foreldre synes jo deres barn er de vakreste i verden, men gjør de egentlig det? Fins det ikke noen foreldre som ser på sitt eget barn og tenker "Joda, han er fin han altså. Men han der borte var mye finere":ler: Altså, får babyen min nese og mannens øyne og tykke hårmanke så er vi safe. Men får hun hans store nese og ører og mine naturlig lyse (usynlige) bryn så tror jeg at jeg må spare til et par kosmetiske operasjoner i framtiden:hoho: mannen har veldig manne-nese, for å si det sånn. Den hadde ikke sett bra ut på en treårgammel jente:ler: 

RJsvs0H.jpg

:fnise: 

Jeg må jo ærlig innrømme at Mini ikke var spesielt pen den første tiden :hoho: Skikkelig nyfødt-skrynkete og flatt hode og bittesmå streker av noen øyne. Men det kom seg med tiden ;)

Ble middagen vellykket? Og jeg misunner dere aleneferie! Det hørtes helt fantastisk ut :jepp: Så snill moren din er!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...