Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Venninnen min fikk babyen sin i natt:rodmer: herregud jeg er misunnelig:fnise: rart å tenke på at vi faktisk skal få en vi og! Kjenner jeg blir utålmodig når andre føder. Blir allerede spammet med babybilder fra ei annen som fikk i mai, så nå blir det dobbelt opp. Kanskje jeg må slette snapchat fram til desember:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil også ha! Fader, altså. Jeg vil ikke på flere tullete ultralyder, jeg vil ha henne på ekte! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg vil også ha! Fader, altså. Jeg vil ikke på flere tullete ultralyder, jeg vil ha henne på ekte! :fnise:

Hehe ja! Jeg får sånn innfall av å bli babysyk, men så innser jeg at jeg er jo gravid selv:fnise: Er fremdeles helt fjernt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe vugge til å ha i stua? Er det normalt? Mannen husker ikke hvordan de gjorde når guttene var små, han tror kanskje bare de sov på soverommet i sprinkelseng på dagen også. Men de hadde soverom rett ved stua. Det har ikke vi nå. Det er laangt vekke i andre enden av huset. Veldig nøye planlagt siden jeg jobber nattskift :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke kjøpe så mye ull jeg. Inne er det jo varmt, så skifter heller til ull når vi skal noe. Har jo hundre bomullsbodyer fra jr (gulpebaby) som fint kan brukes. Og med bilstolpose og dress fra Lillelam får det holde. Så ønsker vi oss heller noen ullklær til henne til jul. Jeg liker forresten godt Cubus sine ullklær, men usikker på om de har i de minste størrelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Weebs skrev:

Skal du kjøpe vugge til å ha i stua? Er det normalt? Mannen husker ikke hvordan de gjorde når guttene var små, han tror kanskje bare de sov på soverommet i sprinkelseng på dagen også. Men de hadde soverom rett ved stua. Det har ikke vi nå. Det er laangt vekke i andre enden av huset. Veldig nøye planlagt siden jeg jobber nattskift :P 

Vi får låne vugge av søsteren til mannen, bare kjøpt ny madrass. Vuggen har hjul, så jeg kan dra den med meg over alt, helt genialt når vi har alt på ett plan! Det blir hennes soveplass dag og natt i begynnelsen, vi venter med å kjøpe seng. Vet ikke helt hvorfor, men vi har bare bestemt oss for det. Kanskje jeg får igjennom ønsket mitt om Kili etterhvert:lur: med L hadde jeg ikke vugge, heller ikke babynest. Husker faktisk ikke helt jeg heller hvordan det var med dagsoving, men tror han sov mye i sengen ja, og i vognen. Da hadde vi soverom i 2.etg så hadde babycall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, A4-livet skrev:

Jeg gidder ikke kjøpe så mye ull jeg. Inne er det jo varmt, så skifter heller til ull når vi skal noe. Har jo hundre bomullsbodyer fra jr (gulpebaby) som fint kan brukes. Og med bilstolpose og dress fra Lillelam får det holde. Så ønsker vi oss heller noen ullklær til henne til jul. Jeg liker forresten godt Cubus sine ullklær, men usikker på om de har i de minste størrelsene.

Ikke sant, tenker det samme jeg og. Tror ikke hun fryser i bilstolpose og ulldress akkurat. Smart å ønske seg til jul, jeg har ikke tenkt på at andre vil kjøpe noe til babyen også:fnise: var ikke klar over at Cubus har ullklær, det må jeg se på neste gang jeg er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg nettopp vite at svigers har spurt om vi vil låne vuggen de brukte til mannen da han var liten. Sånn gammeldags av tre. Så vi slipper å tenke på om vi skal kjøpe eller ikke :)  Greia er at vuggen er malt knallgrønn med noe blomster og greier :ler: Så jeg svarte "vi får se om vi får behov for den" før jeg setter den i stua månedsvis før termin, lizzm ;) 

Godt ullpoeng, @A4-livet. Vi er jo for det meste inne i varmen :) Og hvis hun her blir like gulpebaby som meg så får vi helsikes mange klesskift å se frem til. Ifølge mammaen min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Weebs skrev:

Nå fikk jeg nettopp vite at svigers har spurt om vi vil låne vuggen de brukte til mannen da han var liten. Sånn gammeldags av tre. Så vi slipper å tenke på om vi skal kjøpe eller ikke :)  Greia er at vuggen er malt knallgrønn med noe blomster og greier :ler: Så jeg svarte "vi får se om vi får behov for den" før jeg setter den i stua månedsvis før termin, lizzm ;) 

Godt ullpoeng, @A4-livet. Vi er jo for det meste inne i varmen :) Og hvis hun her blir like gulpebaby som meg så får vi helsikes mange klesskift å se frem til. Ifølge mammaen min :ler:

Heheeee..ikke mulighet for å male den da? Er vanskelig å si nei til svigermor når hun kommer med sånt syns jeg..her sa jeg til svigermor at vi kjøper ny dyne og madrass til vuggen selv pga krybbedød da hun sa at de hadde det til oss. Føler meg såå slem vettu..hun kommer med mye rart som vi kan få. Enkelte ting sier jeg ja og takk til så jeg ikke virker helt prippen :P får heller bare la være å bruke det liksom. Men en knallgrønn vugge i stuen hadde vært vanskelig å svelge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikveld har jeg vært hos min svigerinne og fått masse kos fra nevøen min på 3 :)Han har hele tiden vært skeptisk til meg:ph34r: men i det siste har han varmet skikkelig opp og blitt ordentlig tantegutt :rodmer: 

Fått med oss vuggen også, så nå begynner jeg å bli litt utålmodig altså :nigo: 23 uker imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vi ha Leandervugge oppe i stue, vugge på soverommet og sprinkelseng på soverommet hennes. Det eneste vi kjøper selv er sprinkelsengen. Eller, vi får den av mine foreldre. Var veldig greit med leandervuggen i stuen. Vi hadde gjerne hatt sprinkelsengen på soverommet vårt, men vi har ikke plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke vugge med Trollet (og kommer nok ikke til å ha det med Bølla heller). Han sov i kurv på soverommet vårt og sprinkelseng når han flyttet til eget rom. 
På dagtid sov han i babynest i stua, men vi har veldig liten stue da så hadde ikke hatt plass til vugge om jeg så hadde ønsket å bruke det. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne malt den vugga. Vet om mange farger som er finere på ei vugge enn knallgrønn :fnise: Men tror svigermor er glad i den. Det er malt på navnet til mannen og greier. Lurer på hvem som har gjort det :P Men kanskje den er så over alle grenser stygg at den blir fin? Lov å håpe :tongue:

Har jo kjøpt babynest, håper hun liker å sove i det. Så får vi se etter hvert om det blir grønn vugge i tillegg :fnise:

Leandervugge hadde jeg ikke takket nei til! Synd det er så forbaska dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Heheeee..ikke mulighet for å male den da? Er vanskelig å si nei til svigermor når hun kommer med sånt syns jeg..her sa jeg til svigermor at vi kjøper ny dyne og madrass til vuggen selv pga krybbedød da hun sa at de hadde det til oss. Føler meg såå slem vettu..hun kommer med mye rart som vi kan få. Enkelte ting sier jeg ja og takk til så jeg ikke virker helt prippen :P får heller bare la være å bruke det liksom. Men en knallgrønn vugge i stuen hadde vært vanskelig å svelge :ler:

Jeg ser din gamle dyne og madrass og høyner med to brukte tisselaken fra da mannen min var baby :ler: 

Vi fikk også vugge av svigers, heldigvis ikke malt i alskens obskure farger. Tror kanskje jeg skal male den hvit før nestemann kommer, den er ganske slitt og veldig furu. Spørs om vi får bruk for den da, jeg vet jaggu ikke hvor vi skal sette den denne gangen (har flyttet siden sist). Til jul ønsker jeg meg et par kvadratmeter større stue :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Pentu skrev:

Her skal vi ha Leandervugge oppe i stue, vugge på soverommet og sprinkelseng på soverommet hennes. Det eneste vi kjøper selv er sprinkelsengen. Eller, vi får den av mine foreldre. Var veldig greit med leandervuggen i stuen. Vi hadde gjerne hatt sprinkelsengen på soverommet vårt, men vi har ikke plass. 

Åh, Leandervuggen er fin! Deilig at dere får sprinkelsengen da:biggrin: her har svigermor kjøpt vuggen til et av de andre barnebarna, så jeg håper i mitt stille sinn at de kanskje vil kjøpe noe til oss og etterhvert :sjenert:

18 timer siden, Beccy87 skrev:

Vi hadde ikke vugge med Trollet (og kommer nok ikke til å ha det med Bølla heller). Han sov i kurv på soverommet vårt og sprinkelseng når han flyttet til eget rom. 
På dagtid sov han i babynest i stua, men vi har veldig liten stue da så hadde ikke hatt plass til vugge om jeg så hadde ønsket å bruke det. ;) 

Babynest virker så lurt! Hadde det ikke til L men skal kjøpe nå. Brukte dere det i vogn og seng i tillegg? Hvilket nest hadde dere? Har sett på babydan sitt, har ikke lyst å bruke 1500,- på et liksom. Men det ser litt stusselig ut?:vetikke:

17 timer siden, Weebs skrev:

Jeg skulle gjerne malt den vugga. Vet om mange farger som er finere på ei vugge enn knallgrønn :fnise: Men tror svigermor er glad i den. Det er malt på navnet til mannen og greier. Lurer på hvem som har gjort det :P Men kanskje den er så over alle grenser stygg at den blir fin? Lov å håpe :tongue:

Har jo kjøpt babynest, håper hun liker å sove i det. Så får vi se etter hvert om det blir grønn vugge i tillegg :fnise:

Leandervugge hadde jeg ikke takket nei til! Synd det er så forbaska dyrt.

Åå skjønner. Ja, den er ihvertfall enestående da ;) 

Hvilket neste har dere kjøpt? Hadde aldri trodd at det skulle være vanskelig liksom:fnise: er en jungel der ute!

17 timer siden, sitronkake skrev:

Jeg ser din gamle dyne og madrass og høyner med to brukte tisselaken fra da mannen min var baby :ler: 

Vi fikk også vugge av svigers, heldigvis ikke malt i alskens obskure farger. Tror kanskje jeg skal male den hvit før nestemann kommer, den er ganske slitt og veldig furu. Spørs om vi får bruk for den da, jeg vet jaggu ikke hvor vi skal sette den denne gangen (har flyttet siden sist). Til jul ønsker jeg meg et par kvadratmeter større stue :fnise: 

:skratte:å herregud! (Fikk ikke markert alt fordi jeg er på telefonen..kg er altfor komplisert fra mobil!) Men det skulle ikke forundre meg om det samme hadde skjedd her:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte dette i rosa. Det var på tilbud til 600 og noe, så det er selvsagt utsolgt nå. Jaa, det er så ekstremt mange! Ble helt svimmel jeg. Så da det var tilbud så slo jeg bare til :P 
Jeg har ikke kikket så nøye på det siden vi fikk det, men det virker som det ikke er noe lukking nederst der madrassen kan tas inn og ut :klo: Får se hvordan det fungerer i praksis etterhvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er hos svigers i helgen og jeg har glemt PCen hjemme:glare: jeg hater kg på telefon så jeg får oppdatere meg i dagbokverdenen på søndag kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sydde nest selv. Jeg har aldri sydd noe før, men det gikk overraskende bra. Overlevde mange runder i vaskemaskinen og tørketrommelen gjorde det og 🙈🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant mitt blant en helt haug av de som syr på finn.no 
Husker ikke hva jeg betalte eller hvem det var, men var i alle fall i nærheten av Majorstua... 
Hæsjtægg-veldig-lite-hjelpsomt-innlegg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...