Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Lille var helt flat i ansiktet. Folk syns hun var sååå fin. Mens jeg satt der å lurte på hva de hadde røykt for noe spennende :fnise:

 

må legge til at hun fort ble den fineste lille jenten i verden :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Lillebroren min var ikke noe søt som baby og mamma har innrømt det at hun så det selv at mange andre var mye søtere! 
Trollet mitt hadde en nese som en gammel mann når han var helt fersk, og ører som stod rett ut av hodet, ikke alltid like søt. Nå har han vokst seg inn i begge to så nå er han aldeles nydelig, men jeg har ingen problemer med å innrømme at han ikke alltid var super søt som nylaget og at jeg var litt redd en stund for at ørene skulle forbli sånn! :fnise:

:hoho: godt han har vokst inn i både ører og nese. Det er som sagt de to tingene jeg er redd for at hun her skal arve fra pappaen sin:fnise: (takk gud for at han ikke har KG..selv om han vet om min frykt ;) )

1 time siden, sitronkake skrev:

RJsvs0H.jpg

:fnise: 

Jeg må jo ærlig innrømme at Mini ikke var spesielt pen den første tiden :hoho: Skikkelig nyfødt-skrynkete og flatt hode og bittesmå streker av noen øyne. Men det kom seg med tiden ;)

Ble middagen vellykket? Og jeg misunner dere aleneferie! Det hørtes helt fantastisk ut :jepp: Så snill moren din er!

 

Haha! Mine barnebarn får igjen for at jeg betaler kosmetiske inngrep på henne altså:fnise:
Middagen ble veldig bra! Ble mye mat også, så har fryst ned litt så mannen kan få med seg på jobb. På nærbutikken her hadde de kun èn type karripasta som ikke var så veldig god da. Neste gang blir det kvalitetsgreier ;)  

29 minutter siden, Pentu skrev:

Lille var helt flat i ansiktet. Folk syns hun var sååå fin. Mens jeg satt der å lurte på hva de hadde røykt for noe spennende :fnise:

 

må legge til at hun fort ble den fineste lille jenten i verden :hjerter_rundt:

:hoho: min mor hadde ei venninne som fikk en gutt som så ut som en liten, rød larve. Hun klarte ikke å si at hun syntes babyen var fin, så hun sa at han hadde små fingre:ler: jeg tror aldri jeg hadde sagt at jeg syntes en baby var fin om jeg ikke mente det heller. Hadde nok gått for "Åå så liten. Hun ligner på pappaen ja! Så søte små tær" (Babytær er jo alltid søte uansett).
Tror forresten jeg så deg i termingruppen på facebook nå?:nigo:

---

Har begynt å se One born every minute nå (ligger på youtube) og i den siste episoden nå var det en vordende far som kjeftet på sin fødende kone for at fødselen tok lang tid:sjokkbla: hadde mannen gjort noe sånt mot meg mens jeg sto og gapte etter lystgass i tidenes smertehelvete hadde jeg kastet ham ut på sekundet! Jeg kjente jeg ble skikkelig sint på ham, fra the comfort of my own couch. At ikke hun klinket ham i hodet med en fødselstang kan jeg ikke forstå:fnise: Hittil har jeg sett 3 episoder av det, og hittil har det vært drittsekker med hver gang. Godt jeg ser den alene så ikke mannen tror at det er sånn man oppfører seg på en fødestue :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen spøker ofte om hvilke trekk vi håper hun skal arve fra hver av oss.

"Håper hun får min nese, din hudfarge, mine ører, stakkars hun må garantert ha tannregulering siden vi har hatt det!" :fnise:

Det er mange freaks med i det programmet altså! Jeg så på det en periode, men måtte ha pause. Det ble for mye for meg :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg og mannen spøker ofte om hvilke trekk vi håper hun skal arve fra hver av oss.

"Håper hun får min nese, din hudfarge, mine ører, stakkars hun må garantert ha tannregulering siden vi har hatt det!" :fnise:

Det er mange freaks med i det programmet altså! Jeg så på det en periode, men måtte ha pause. Det ble for mye for meg :daane:

Heldigvis har verken jeg eller mannen hatt reggis, men han har hatt en sånn plate greie som han sov med om natten. Hver gang han forteller om den så legger han ut i det brede om hvor grusomt den stinket:ler: han er et sjarmtroll:fnise: håper vi slipper unna regulering da ;) men tar heller regulering enn for stor nese:opplyser: 

Ja, det er helt sykt. Kommer nok til å se på det litt til, jeg da. Liker freaks på tv ;) men når det nærmer seg fødsel tror jeg at jeg må se Jordmødrene igjen - er redd jeg blir påvirket av disse damene fra England og skriker hørselsskader på jordmor og mannen, og babyen forsvinner opp igjen i fødselskanalen fordi hun ikke tør å komme ut:ler: 
Nå skal det sies at fødselen med L ikke akkurat gikk stille for seg, men jeg tror ikke jeg var fullt så ille som mange av damene i den serien:huh:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover fremdeles med plate noen ganger i uka jeg, så de ikke skal skli tilbake :biggrin: Har hatt et par opp gjennom årene fordi jeg tygger tydeligvis i søvne så de knekker! Og de stinker jo ikke hvis de pusses morgen og kveld! Amatørmann ;) 

Stor nese er litt verre å fikse! Det kan du ikke gjøre på barneskolen liksom :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

 min mor hadde ei venninne som fikk en gutt som så ut som en liten, rød larve. Hun klarte ikke å si at hun syntes babyen var fin, så hun sa at han hadde små fingre:ler: jeg tror aldri jeg hadde sagt at jeg syntes en baby var fin om jeg ikke mente det heller. Hadde nok gått for "Åå så liten. Hun ligner på pappaen ja! Så søte små tær" (Babytær er jo alltid søte uansett).
Tror forresten jeg så deg i termingruppen på facebook nå?:nigo:

Husker en venninne kom på besøk med sin helt ferske sønn. Jeg måtte virkelig skjerpe meg, for det var ikke en særlig fin gutt. Heldigvis gikk det seg veldig til :fnise:

Stemmer det, jeg fant deg og. "Ja, men der er jo sokken jo". :fnise: Skal vi tørre å være med neste gang? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Weebs skrev:

Sover fremdeles med plate noen ganger i uka jeg, så de ikke skal skli tilbake :biggrin: Har hatt et par opp gjennom årene fordi jeg tygger tydeligvis i søvne så de knekker! Og de stinker jo ikke hvis de pusses morgen og kveld! Amatørmann ;) 

Stor nese er litt verre å fikse! Det kan du ikke gjøre på barneskolen liksom :riste:

Tror ikke han gadd å pusse den morgen og kveld nei:fnise: brukte den sikkert ikke hver dag heller. Men han har pene tenner nå da:biggrin:

Nja..er jo et program som heter "Under kniven i Thailand" eller noe sånt. Kanskje de kan fikse det der?:ler:

12 timer siden, Pentu skrev:

Husker en venninne kom på besøk med sin helt ferske sønn. Jeg måtte virkelig skjerpe meg, for det var ikke en særlig fin gutt. Heldigvis gikk det seg veldig til :fnise:

Stemmer det, jeg fant deg og. "Ja, men der er jo sokken jo". :fnise: Skal vi tørre å være med neste gang? :unsure:

Haha godt det gikk seg til! Virker som det som oftest gjør det, selv om det ikke er til å stikke under en stol at enkelte har vært mer heldige med utseendet enn andre her i livet:fnise:

Jaa vi må slenge oss med neste gang! Tenk når vi har barseltreff over nyttår da. Den forhatte barnevognsbanden ruller inn på Egon og alle bare "Å f... se der":fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Tror ikke han gadd å pusse den morgen og kveld nei:fnise: brukte den sikkert ikke hver dag heller. Men han har pene tenner nå da:biggrin:

Nja..er jo et program som heter "Under kniven i Thailand" eller noe sånt. Kanskje de kan fikse det der?:ler:

Haha godt det gikk seg til! Virker som det som oftest gjør det, selv om det ikke er til å stikke under en stol at enkelte har vært mer heldige med utseendet enn andre her i livet:fnise:

Jaa vi må slenge oss med neste gang! Tenk når vi har barseltreff over nyttår da. Den forhatte barnevognsbanden ruller inn på Egon og alle bare "Å f... se der":fnise:

Vi var 3 venninner som fikk samtidig sist. Så vi treftes mye på senteret her ute. Ene spisestedet her er ganske så smalt, vi var ikke så veldig populært når vi kom inn der med 3 vogner. Er ikke overdrevet barnevennlig der inne 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov jeg enormt dårlig! La meg i 23 tiden, og da begynte rabalderet for fullt i magen. Det er så altoppslukende og hun begynner å bli sterk inni der, så jeg sovnet ikke før 01. Så våknet L 0130 av hoste (ja, for han har astma også. Alt man kan få har han fått:fnise:), og klokken 03 av mareritt, og klokken 04 av hoste og så igjen klokken 06 av hoste. Heldigvis skulle han til Mikkelparken med en kamerat idag (for de som har sett ut vinduet her på Vestlandet så kan jeg ikke skjønne at de gadd å dra), så jeg gikk og la meg igjen. Jeg som hadde planer om å starte dagen tidlig og dra på trening :P 

Ikveld skal jeg ut og spise med to av mine svigerinner igjen, og så skal vi se Bad Moms på kino. Føler den er treffende for meg nå, med den korte gravidlunten og i det hele tatt:fnise:  Håper de er litt verre enn meg i filmen da:nigo:

I natt angret jeg på fargevalget på vognen. Vi har gått for denne
bbgr.jpg
og jeg syns den er superfin! Og her har vi fått med stellebag. Men sportsvogndelen er i samme farge. Og jeg tenker at kanskje den blir fort skitten når hun har sko på seg oppi der etterhvert..og om grått ikke er så fint likevel?
Lurer på om vi skulle gått for denne isteden
bbbl.jpg
Den er jo bare knalltøff! Men så er den svart, og mainstream? Men kanskje lettere å selge igjen etterpå? Og lettere å holde rent. Jeg regner med det bare er å ringe barnas hus og si at vi har ombestemt oss og vil ha den helsvarte hvis vi går for det, vi har jo ikke fått vognen enda.

Jeg kan ikke spørre mannen heller, for han bryr seg midt bak om fargevalget på vognen :P Hva ville dere gjort? Hjeelp! Dette holdt meg seriøst våken i natt (i tillegg til hostingen til L) så det er et problem altså:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pentu skrev:

Vi var 3 venninner som fikk samtidig sist. Så vi treftes mye på senteret her ute. Ene spisestedet her er ganske så smalt, vi var ikke så veldig populært når vi kom inn der med 3 vogner. Er ikke overdrevet barnevennlig der inne 😜

:fnise: ser den. Beste stedet for sånt er vel den ene spiseplassen på Galleriet. Der husker jeg at jeg møtte en del venninner med babyer da L var liten. Der er det alltid masse små barn og babyer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes den grå var knallfin! Nå elsker jeg grått da! Men i verste fall er vel trekkene greie å vaske? Det er vel ikke sikkert at møkk syntes så godt på grått heller? Syntes ofte at svart kan se vel så møkkete ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Strikkesokken skrev:

:fnise: ser den. Beste stedet for sånt er vel den ene spiseplassen på Galleriet. Der husker jeg at jeg møtte en del venninner med babyer da L var liten. Der er det alltid masse små barn og babyer :P 

Er så tiltak å reise heeelt inn til byn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Chandra, fargen var fin og minst like praktisk som svart. Det er en grunn til at grå bil er så populært for å si det sånn :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Herregud det går så fort her inne!

ÅÅÅÅÅååååja! @Weebs er her ja... :fnise: 

Jeg har jo ikke vært her siden i går! Ble helt stresset når det var så mye nytt siden sist nå :ler:

Jeg elsker både grått og svart! Vi har bestilt den helt svarte versjonen fordi vi syntes det var så badass med svart understell ;) Men grått er like hendig som svart når det gjelder skitne barn. Nesten mer hendig. Grått skjuler skitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Chandra skrev:

Jeg syntes den grå var knallfin! Nå elsker jeg grått da! Men i verste fall er vel trekkene greie å vaske? Det er vel ikke sikkert at møkk syntes så godt på grått heller? Syntes ofte at svart kan se vel så møkkete ut? 

7 timer siden, A4-livet skrev:

Enig med Chandra, fargen var fin og minst like praktisk som svart. Det er en grunn til at grå bil er så populært for å si det sånn :Nikke:

Ja, jeg er veldig glad i grått jeg og! Luftet min fortvilelse for mannen idag, og han syntes det var litt drøyt å miste nattesøvn over det:fnise: Han sa at "den vi har bestilt er finest", og jeg hørte lange veier at han ikke engang var helt sikker på om vi har bestilt svart eller grå:ler: så enkelt å være mann..bare liksom tar imot det med åpne armer. Men det blir nok til at vi holder oss til den grå da. Så må jeg bare slutte å tenke på den svarte en gang for alle:P Håper dere har rett i at det er lett å få skitt vekk fra den grå :) 

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Herregud det går så fort her inne!

ÅÅÅÅÅååååja! @Weebs er her ja... :fnise: 

:hoho:

3 timer siden, Weebs skrev:

Jeg har jo ikke vært her siden i går! Ble helt stresset når det var så mye nytt siden sist nå :ler:

Jeg elsker både grått og svart! Vi har bestilt den helt svarte versjonen fordi vi syntes det var så badass med svart understell ;) Men grått er like hendig som svart når det gjelder skitne barn. Nesten mer hendig. Grått skjuler skitt :) 

Velkommen til mitt liv:fnise:

Ja, enig i at den svarte er badass! Jeg klarer liksom ikke bli heelt enig i det hvite inni den grå vognen, men det får være. Som jeg skrev lenger oppe så får jeg prøve å få den svarte ut av hodet ;) 

8 timer siden, Pentu skrev:

Er så tiltak å reise heeelt inn til byn :fnise:

Hehe ja, sant det. Vi får holde oss på øyen vi ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjemme fra middag og kino, og jeg er så full i magen at jeg vet ikke hvordan jeg skal sitte:fnise: bestilte en saftig burger til middag og tenkte at da klarte jeg å styre unna smågodtet på kinoen (:hoho:). Ble selvfølgelig både burger og smågodt på tjukkebolla her :P ene svigerinnen min tok et bilde av oss og lå ut på snapstoryen sin og jeg er fortsatt helt overbevist om at alt jeg har lagt på meg er i ansiktet:dry: heldigvis sier mannen at jeg fortsatt er fin, og det holder for meg ;) 

Filmen var helt grei! Veldig chick flick, så du vet liksom hva som skal skje. Men den fikk meg til å le så jeg er fornøyd. Mini i magen var helt turbo under filmen. Vet ikke om det var pga lyden eller smågodtet, men hun sparket ihvertfall sånn fra seg at hun sikkert sover i flere dager i strekk nå:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå trykket jeg på "opprett nytt emne" her i dagbøkene og begynte å skrive:ler: Strikkesokken er så viktig at hun trenger to graviditetsdagbøker:fnise: godt jeg ikke postet noe. Det hadde vært flaut.

Skikkelig drittvær her idag. Heldigvis får L en kamerat på besøk, så da har han underholdning noen timer. Jeg tenkte å bruke dagen på å finne fram sommerklærne (ja, må faktisk finne de fram - de har jo ikke blitt brukt i år) og se hva som passer. Greit å få det vasket før vi reiser på ferie. 
Apropos å vaske klær, min mor har vasket noen klær de hadde med seg til L da de var på ferie, og hun bruker et så sterkt vaskemiddel at jeg blir helt dårlig! Fint at hun vasker klærne hans, men når jeg må vaske dem om igjen for å få vekk lukten så er det litt bortkastet. Det var dagens utblåsning. Kan ikke si det til henne heller for hun gjør det jo i beste mening :P 

24+0 idag! ENDELIG!!:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg burde nesten hatt to dagbøker. En for gravid og en for generelt mas. Den for mas hadde absolutt blitt lengst :tongue:

Var det Bad Moms dere var på? Jeg har kjempelyst å se den, men jeg vet liksom at den kommer til å være flau og forutsigbar, så jeg venter til jeg kan se den gratis :fnise:

Apropos vaske klær dobbelt! Eks-svigers røykte inne (hvem gjør egentlig det? :glare:) når de passet på barnebarnet sitt selv om de fikk beskjed av foreldrene å ikke gjøre det. Så selv om de vasket klærne til ungen måtte likevel foreldrene vaske det dobbelt fordi røyklukta satt sånn i :kvalm: Jeg tror det måtte vært skikkelig krise før jeg lot den gjengen der passe på babyen min.

24+0! Jeg elsker starten på nye uker. Onsdag er blitt yndlingsdagen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Weebs skrev:

Haha! Jeg burde nesten hatt to dagbøker. En for gravid og en for generelt mas. Den for mas hadde absolutt blitt lengst :tongue:

Var det Bad Moms dere var på? Jeg har kjempelyst å se den, men jeg vet liksom at den kommer til å være flau og forutsigbar, så jeg venter til jeg kan se den gratis :fnise:

Apropos vaske klær dobbelt! Eks-svigers røykte inne (hvem gjør egentlig det? :glare:) når de passet på barnebarnet sitt selv om de fikk beskjed av foreldrene å ikke gjøre det. Så selv om de vasket klærne til ungen måtte likevel foreldrene vaske det dobbelt fordi røyklukta satt sånn i :kvalm: Jeg tror det måtte vært skikkelig krise før jeg lot den gjengen der passe på babyen min.

24+0! Jeg elsker starten på nye uker. Onsdag er blitt yndlingsdagen min :fnise:

Ja, det var Bad Moms. Den var både flau og forutsigbar:ler: men tusen ganger bedre enn mye annet jeg har sett på kino. Gleder meg til den nye Bridget Jones filmen kommer, jeg:nigo: da skal jeg stå først i køen for billetter:fnise:

Æsj, røyking inne er det verste! Trodde det var sånt folk sluttet med i 1985 liksom :P er noe dritt å vaske klærne hans dobbelt. Føler liksom jeg må hive ham i dusjen også hver gang han har vært der, for de har generelt en rar lukt i huset (Gjør det ikke da, for han sladrer så fælt og den kampen orker jeg ikke:fnise:).

Ja! Nå har jeg ventet på 24+0 i to uker:ler: og i tillegg så rettet jo jordmor på meg, så nå starter ukene mine på lørdag istedenfor fredag. Uke 23 var lang, altså!

---

Glemte å skrive igår at før filmen så vi trailer for Løvekvinnen, og jeg tenkte at "Shit, der har vi Olata!" (For de som ikke husker eller har lest det, så hadde jeg en drøm rundt uke 16 om at jeg og mannen fikk en datter som vi valgte å kalle Olata - det var det fineste navnet vi noensinne hadde hørt:hoho:. I tillegg hadde jeg veldig mye halsbrann på den tiden, og har det fortsatt - og de sier at babyen får mye hår om man har mye halsbrann, så jeg tenkte hun kom til å se ut som en ape.) Uansett, har aldri hørt om Løvekvinnen før, men jeg lo godt inni meg da jeg så babyen i traileren:

Løvekvinnen.png

:hoho:
Mammaen der må ha hatt halsbrann med stor H :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...