Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Den 5.8.2016 at 15.11, Weebs skrev:

Jeg kjøpte dette i rosa. Det var på tilbud til 600 og noe, så det er selvsagt utsolgt nå. Jaa, det er så ekstremt mange! Ble helt svimmel jeg. Så da det var tilbud så slo jeg bare til :P 
Jeg har ikke kikket så nøye på det siden vi fikk det, men det virker som det ikke er noe lukking nederst der madrassen kan tas inn og ut :klo: Får se hvordan det fungerer i praksis etterhvert :) 

Tror det er noe sånt jeg har sett på! Var ikke klar over at madrassen inni kan tas ut og inn engang, men det er vel ganske logisk:fnise:  Føler meg helt grønn på dette her!

Den 5.8.2016 at 16.56, Pentu skrev:

Jeg sydde nest selv. Jeg har aldri sydd noe før, men det gikk overraskende bra. Overlevde mange runder i vaskemaskinen og tørketrommelen gjorde det og 🙈🙊

Wow, ikke verst! Tror ikke jeg hadde hatt sjans til å sy noe sånt selv, mitt sytalent strekker seg til hullete arbeidsbukser og å sy på knapper som har falt av:tongue:

Den 5.8.2016 at 17.18, A4-livet skrev:

Det var fint! Ikke så ille pris på det heller. Har ikke så mye erfaring med epla, har prøvd å manøvrere meg fram der inne tidligere, men ble ikke helt klok. Det er litt som ebay eller?

Den 5.8.2016 at 21.12, Beccy87 skrev:

Jeg fant mitt blant en helt haug av de som syr på finn.no 
Husker ikke hva jeg betalte eller hvem det var, men var i alle fall i nærheten av Majorstua... 
Hæsjtægg-veldig-lite-hjelpsomt-innlegg :fnise:

:ler: var god hjelp i det! ;) vet ihvertfall at du tok et hjemmesydd et du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom hjem seeent igår kveld fra en koselig langhelg hos svigers. Var der fra torsdag til søndag. Mannen spilte cup, de har lokal fotballcup der oppe den første helgen i august hvert år. Veldig artig! På lørdag kveld dro ut med laget til puben i nærheten, og jeg spiste pizza og så en film med attpåklatten i familien. Jeg klarer aldri å sovne før han kommer hjem når han er ute, så jeg tilbød å kjøre og hente ham på kvelden, men plutselig var han hjemme :P han var vel hjemme i 03 tiden, og den som lå over doskålen og kastet opp klokken 0330 var meg! Her samkjører vi det:ler: i mens strøk han meg på ryggen og holdt han et foredrag om at han syns jeg gjorde en god jobb som bar fram barnet hans og hvor nydelig han syns jeg er. Han sier gjerne sånt i edru tilstand og, men kanskje ikke når jeg henger over doskålen og returnerer kveldens smågodt liksom:fnise: han er god å ha da:rodmer: Nå er han på jobb igjen :( heldigvis bare i 10 dager før vi reiser på ferie:nigo:

Så at barnashus har tilbud på lammeskinn fram til imorgen(?) så nå skal jeg inn og trykke hjem et eller to tenker jeg. Hvor mange trenger man egentlig?:klo: jeg tenker å ha et i vognen ihvertfall. Sikkert greit å ha i vuggen/sengen og, eller? Eller tar man det man har i vognen og flytter over? Hadde aldri lammeskinn til L...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat inne på barnashus.no for å se på disse lammeskinnene, og de er ikke tilgjengelig i nettbutikk. What. the fuck.:glare: tar meg en evighet å kjøre til en av de to butikkene vi har her, og jeg må uansett innover en annen dag for å hente vognen, så da gidder jeg rett og slett ikke. Det var skikkelig skuff! Ingenting av det de har på tilbud er tilgjengelig i nettbutikk:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Det var fint! Ikke så ille pris på det heller. Har ikke så mye erfaring med epla, har prøvd å manøvrere meg fram der inne tidligere, men ble ikke helt klok. Det er litt som ebay eller?

Ja, det er masse folk som lager ting selv og så har de butikk inne på epla. Jeg overførte bare penger mens andre sikkert bruker PayPal f.eks. Har aldri handlet der inne før, men er jo mye fint da. Men jeg klarer ikke helt å manøvrere meg rundt der inne selv, må vite hva man er på jakt etter tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, A4-livet skrev:

Ja, det er masse folk som lager ting selv og så har de butikk inne på epla. Jeg overførte bare penger mens andre sikkert bruker PayPal f.eks. Har aldri handlet der inne før, men er jo mye fint da. Men jeg klarer ikke helt å manøvrere meg rundt der inne selv, må vite hva man er på jakt etter tror jeg...

Får sette meg inn i det senere, er kjekt å få tak i ting som ikke alle andre har!:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også ha lammeskinn på tilbud men når det ikke er tilgjengelig i nettbutikken så gidder jeg faktisk ikke. Det er vel slik for at man skal reise i butikk og så handle noe mer i tillegg ;) De har jo ikke tilbud for å være hyggelig liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg skulle også ha lammeskinn på tilbud men når det ikke er tilgjengelig i nettbutikken så gidder jeg faktisk ikke. Det er vel slik for at man skal reise i butikk og så handle noe mer i tillegg ;)De har jo ikke tilbud for å være hyggelig liksom :P 

Syns jeg er dårlig gjort:fnise: jeg svei av 24.000,- der i forrige uke, så litt veldedighet hadde ikke skadet ;) jaja, går mot høst nå, så er sikkert flere butikker som har tilbud på sånt fremover.

----

Nå er vuggen på plass i stuen! Og jeg er 23+3 på vei:ler: liitt ivrig, men den er det fineste interiøret vi har akkurat nå, syns jeg. (Til vi får vognen i hus:nigo:) Har aldri hatt akkurat den vuggen på ønskelisten (det er denne forresten), for den er litt for "jålete" - jeg vil helst ha noe enkelt og mer firkantet:fnise: men den er hvit så den passer ihvertfall inn over alt ;) akkurat nå er jeg forelsket i den ihvertfall!
Det var svigermor som kjøpte den til det ene barnebarnet i 2010, så vår bebis blir tredjemann som bruker den :) Hun var veldig ivrig på at jeg skulle ta med alt som hørte til i vuggen. Sengehimmel for eksempel, men det er absolutt ikke min greie! "Ja, tok du med den sengehimmelen?" "Nei, tror det blir litt mye, syns vuggen er fin som den er" "Ok, tok du med sengekanten?" (og jeg tenkte at den sengekanten var forferdelig stygg og slitt) "Jeg vet ikke helt, vi lot dyne og madrass og sånt stæsj ligge igjen, tror vi bare tok vuggen" "Ok, men tok du sengekanten da?" Omg.. som sagt tidligere så føler jeg meg så slem når jeg ikke tar imot alt med åpne armer. Kunne jo tatt den med og bare ikke brukt den da, men det hadde hun jo sett :P Er bare glad for at vi får jente så hun ikke finner fram mannens gamle klær fra loftet og forventer at vi skal bruke det på babyen:ler: Jeg er kjempeglad i svigermor og hun er et av de snilleste menneskene jeg vet om, men noen ganger kan hun være såå slitsom! Men til gjengjeld kan min mor også være rimelig slitsom. Regner med L sine kjærester kommer til å tenke det samme om meg i framtiden:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi :sjokkbla: Det var masse penger... tror det er mer enn vi brukte på store ting totalt... men har ikke oversikt :fnise: 

Vugga var dritfin! Åh :rodmer: skulle ønske vi hadde slik. Vi har en sånn vanlig en som er malt hvit. Neste gang! :opplyser: 

Bra du lot det ligge igjen, man skal jo ikke bruke samme madrass til babyer. Går vel fint mellom søsken men synes det er litt skummelt med tanke på gasser osv :( Ikke koster det allverden for nytt heller. Her hadde svigers spart på en skumgummimadrass i 10 år som de ville vi skulle bruke til vår, jeg bare NOPE! :nei: Og sengekant vet jeg ikke helt hva jeg synes om, valgte det vekk selv. Rart alt de sparer på :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Strikkesokken skrev:

*snip* Hun var veldig ivrig på at jeg skulle ta med alt som hørte til i vuggen. Sengehimmel for eksempel, men det er absolutt ikke min greie! "Ja, tok du med den sengehimmelen?" "Nei, tror det blir litt mye, syns vuggen er fin som den er" "Ok, tok du med sengekanten?" (og jeg tenkte at den sengekanten var forferdelig stygg og slitt) "Jeg vet ikke helt, vi lot dyne og madrass og sånt stæsj ligge igjen, tror vi bare tok vuggen" "Ok, men tok du sengekanten da?" Omg.. som sagt tidligere så føler jeg meg så slem når jeg ikke tar imot alt med åpne armer. Kunne jo tatt den med og bare ikke brukt den da, men det hadde hun jo sett :P Er bare glad for at vi får jente så hun ikke finner fram mannens gamle klær fra loftet og forventer at vi skal bruke det på babyen:ler: Jeg er kjempeglad i svigermor og hun er et av de snilleste menneskene jeg vet om, men noen ganger kan hun være såå slitsom! Men til gjengjeld kan min mor også være rimelig slitsom. Regner med L sine kjærester kommer til å tenke det samme om meg i framtiden:fnise:

Haha, svigermoren din høres akkurat ut som min. Og det uthevede der; vi fikk gutt. Gjett hva jeg skal frem til :hoho: Og moren min har jo sine sider hun også, men de har jeg liksom hatt 30 år på å venne meg til :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Oi :sjokkbla: Det var masse penger... tror det er mer enn vi brukte på store ting totalt... men har ikke oversikt :fnise: 

Vugga var dritfin! Åh :rodmer: skulle ønske vi hadde slik. Vi har en sånn vanlig en som er malt hvit. Neste gang! :opplyser: 

Bra du lot det ligge igjen, man skal jo ikke bruke samme madrass til babyer. Går vel fint mellom søsken men synes det er litt skummelt med tanke på gasser osv :( Ikke koster det allverden for nytt heller. Her hadde svigers spart på en skumgummimadrass i 10 år som de ville vi skulle bruke til vår, jeg bare NOPE! :nei: Og sengekant vet jeg ikke helt hva jeg synes om, valgte det vekk selv. Rart alt de sparer på :fnise: 

Ja, det ble mye penger! Men nå har vi det meste av det dyre..hadde satt av litt over 30 på en egen konto som kun er til baby, så vi har fortsatt en del å bruke på ting som babygym, ammepute og klær. Også kommer jeg på nye ting hele tiden som er kjekt å ha:fnise: tror ikke det blir noe problem å bruke opp pengene, for å si det sånn ;) 

Vi skulle egentlig låne en vanlig av mamma, men når søsteren til mannen hadde en med hjul så var det et enkelt valg :) 

Ja nei, aldri i verden om jeg hadde brukt den madrassen om igjen! Nå er den allerede brukt til to av søskenbarna så da var det ihvertfall på tide med ny. Tror ikke jeg tar sjansen på å bruke samme madrass mellom søsken heller. Den kostet 449,- så det var ikke noe å tenke på engang. Tror ikke det blir kant her heller, tar nok et nest og bruker på dagtid ihvertfall. Ja, hvorfor beholder man gamle, ihjelvaskede sengekanter eller tisselaken (@sitronkake):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, sitronkake skrev:

Haha, svigermoren din høres akkurat ut som min. Og det uthevede der; vi fikk gutt. Gjett hva jeg skal frem til :hoho: Og moren min har jo sine sider hun også, men de har jeg liksom hatt 30 år på å venne meg til :fnise: 

:ler: hva er det med svigermødre?! "Denne fløyelsdressen er så nydelig. Nå har den lagt på loftet i femogtjue år så nå er det på tide at den blir brukt igjen. Se på den, er den ikke fin? Kjempefin. Denne brukte vi masse, husker jeg" *no shit* tenker jeg mens jeg prøver å la være å tenke på hva de gule flekkene på baken er og hvor lenge de har vært der:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

:ler: hva er det med svigermødre?! "Denne fløyelsdressen er så nydelig. Nå har den lagt på loftet i femogtjue år så nå er det på tide at den blir brukt igjen. Se på den, er den ikke fin? Kjempefin. Denne brukte vi masse, husker jeg" *no shit* tenker jeg mens jeg prøver å la være å tenke på hva de gule flekkene på baken er og hvor lenge de har vært der:hoho:

"Åååh, se på denne da, du skulle sett hvor nussenuuudelig Mannen var i den da han var liten. Åh, så skjønn han var! Tenk så nydelig lille baby kommer til å bli i denne utvaskede, småflekkete genseren med blondekrage på" :hoho: 

Og så føler jeg meg så slem som takker nei vett, for hun mener det jo bare godt. Men der hun ser nuuudelige små babyminner fra da mannen var liten, ser jeg ihjelslitte klesplagg med flekker og snodig fasong :fnise: Babyfashion anno 1980 ass. Håper litt på jente denne gangen, så slipper jeg kanskje unna litt mas.. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sitronkake skrev:

"Åååh, se på denne da, du skulle sett hvor nussenuuudelig Mannen var i den da han var liten. Åh, så skjønn han var! Tenk så nydelig lille baby kommer til å bli i denne utvaskede, småflekkete genseren med blondekrage på" :hoho: 

Og så føler jeg meg så slem som takker nei vett, for hun mener det jo bare godt. Men der hun ser nuuudelige små babyminner fra da mannen var liten, ser jeg ihjelslitte klesplagg med flekker og snodig fasong :fnise: Babyfashion anno 1980 ass. Håper litt på jente denne gangen, så slipper jeg kanskje unna litt mas.. ;) 

:hoho: enig! Når L en dag skal bli far skal jeg jaggu lete fram denne dagboken og minne meg selv på at kanskje kjæresten ikke er så fryktelig giret på klærne jeg syns er bedårende:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på spinning ikveld:trene: jaggu meg var jordmoren der og, og det gjorde meg veldig usikker på om det var idag eller imorgen jeg hadde time hos henne:fnise: Sjekket da jeg kom hjem og heldigvis var det imorgen. Tisseprøveglasset står klart på dolokket, *takkfortipset @Weebs;)  håper jordmoren så meg og ble imponert over hvor syykt sprek jeg er:hoho:
Fikk masse kynnere under timen da, lurer på om kroppen ba meg roe ned litt? De kom kun da jeg satt framoverlent mot styret da, ikke når vi sto på sykkelen eller jeg rettet meg opp. Kommer og går litt fortsatt nå. Får høre med jordmor imorgen.

Gikk innom for å handle etter timen, og sa til meg selv at nå måtte jeg ikke glemme iskaffe selv om det ikke sto på listen. Gjett hva jeg glemte?! Jeg ble så opphengt i at de ikke hadde stangselleri, og jeg dro til og med innom en annen butikk på vei hjem for å kjøpe stangselleri! Iskaffen kom jeg på i det jeg satte fra meg posene på kjøkkenbenken:plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei strikkesokk! Så koselig å følge med deg, nå har jeg faktisk lest hele dagboka di :o 

Angående nest anbefaler jeg hjertenest pp Facebook/instagram, ho syr veldig fine nest. Også kan man hive det i maskina ved behov :) 

Kjenner meg igjen i det med svigermor, vi fikk blant annet to joggedresser i størrelse 62, en gul og en lilla.  :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen med det med svigermor :fnise: Her kom svigermor med en stor pose med klær fra da mannen var liten.. Og hver gang hun var barnevakt kledde hun opp sønnen vår i disse klærne! De var jo såå fine! Ja, de var kanskje fine for 20 år side! Lilla og rosa var tydeligvis veldig populært på gutter for 20 år siden :sprettoy:

Prakket på oss en gammel sengekant også! Den gangen turte jeg ikke å si nei, men neste gang skal jeg jaggu meg sette ned foten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Funket trikset? ;) Lykke til hos jordmor! Hun ble nok superimponert. Du kan jo nevne det med kynnere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Sommernatt skrev:

Kjenner meg så godt igjen med det med svigermor :fnise: Her kom svigermor med en stor pose med klær fra da mannen var liten.. Og hver gang hun var barnevakt kledde hun opp sønnen vår i disse klærne! De var jo såå fine! Ja, de var kanskje fine for 20 år side! Lilla og rosa var tydeligvis veldig populært på gutter for 20 år siden :sprettoy:

Prakket på oss en gammel sengekant også! Den gangen turte jeg ikke å si nei, men neste gang skal jeg jaggu meg sette ned foten! 

Bahaha! Hun er jo nesten litt verre enn min, her holdt hun seg iallefall til å ta på ham de vanlige klærne sine :hoho:Skjønner virkelig ikke greia med å ta vare på ting så lenge heller. Strikkeplagg, ting som betyr noe eller er ekstra fine, kan jeg skjønne, men å ta vare på utvaskede, slaskete HM-plagg i en 20-30 år? :klo: Vi har brukt noe av babysengetøyet mannen hadde da, det er jo litt koselig.

Lykke til hos jordmor i dag, sokk! :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Porcelain skrev:

Hei strikkesokk! Så koselig å følge med deg, nå har jeg faktisk lest hele dagboka di :o 

Angående nest anbefaler jeg hjertenest pp Facebook/instagram, ho syr veldig fine nest. Også kan man hive det i maskina ved behov :) 

Kjenner meg igjen i det med svigermor, vi fikk blant annet to joggedresser i størrelse 62, en gul og en lilla.  :fnise: 

Hei! Nei gud, hele dagboken! Det er imponerende!:tommelopp:
Takk for tips, jeg skal inn og sjekke med en gang :)

Svigermødre er noe for seg selv:ler:

4 timer siden, Sommernatt skrev:

Kjenner meg så godt igjen med det med svigermor :fnise: Her kom svigermor med en stor pose med klær fra da mannen var liten.. Og hver gang hun var barnevakt kledde hun opp sønnen vår i disse klærne! De var jo såå fine! Ja, de var kanskje fine for 20 år side! Lilla og rosa var tydeligvis veldig populært på gutter for 20 år siden :sprettoy:

Prakket på oss en gammel sengekant også! Den gangen turte jeg ikke å si nei, men neste gang skal jeg jaggu meg sette ned foten! 

Å nei! Hun kledde han faktisk opp i klærne også:hoho: jeg har sett bilder av mannen i rosa klær faktisk, men jeg trodde det var fordi han kun har eldre søstre. Visste ikke at svigermor var en moteløve:ler: er vanskelig å si nei..syns det er vanskelig nok å si nei takk når hun sier jeg må spise mer når jeg allerede har trøkt i meg 3 porsjoner middag:fnise:

4 timer siden, Weebs skrev:

Funket trikset? ;) Lykke til hos jordmor! Hun ble nok superimponert. Du kan jo nevne det med kynnere :)

Trikset skal brukes neste gang og:nigo: det første jordmor sa da hun så meg var "Skal si du er sprek!", så da er jeg fornøyd ;) 

4 timer siden, sitronkake skrev:

Bahaha! Hun er jo nesten litt verre enn min, her holdt hun seg iallefall til å ta på ham de vanlige klærne sine :hoho:Skjønner virkelig ikke greia med å ta vare på ting så lenge heller. Strikkeplagg, ting som betyr noe eller er ekstra fine, kan jeg skjønne, men å ta vare på utvaskede, slaskete HM-plagg i en 20-30 år? :klo: Vi har brukt noe av babysengetøyet mannen hadde da, det er jo litt koselig.

Lykke til hos jordmor i dag, sokk! :biggrin: 

Sengetøy kan jo være koselig da, så lenge det ikke er utvasket og fullt av nupper. Men jeg hadde ikke blitt særlig imponert om svigermor kledde opp min sønn i lilla klær:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos jordmor, og hun var som sagt veldig imponert over at jeg var på spinning igår:nigo: jeg spurte henne om dette med kynnere og hun sa det var helt normalt spesielt for andregangs å få mye og ofte kynnere, spesielt ved trening, sex og anstrengelser generelt. Så lenge det ga seg når man skifter stilling eller roer ned var det helt greit.
Har hatt noen episoder i det siste der det kjennes ut som jeg skal svime av, kvalm, svimmel og uggen, og hun sa det var nok fordi jeg hadde lavt blodtrykk (100/50).

Hjertelyden til bebis er fortsatt "guttelyd" på rundt 135 slag i minuttet :P sf-målet var på 23! Heelt på øvre kanten av det grønne på skjemaet..men viser seg at det er kommet et nytt skjema nå, et lilla et, og der var jeg helt på snittet. Med L lå jeg alltid under den røde streken, og da var jeg likevel rimelig stor på slutten! Kommer ikke til å nå fram til rattet i bilen etter uke 30 jeg nå:hoho: Luftet bekymringen min om en gigababy på 5 kg som mannen, og hun sa at hun tvilte på at jeg kom til å få stå store barn siden jeg er liten selv og at mine gener har mer å si enn mannens på fødselsvekt, så håper virkelig hun har rett.
Baby ligger med hodet ned - det trodde jeg faktisk ikke selv. Jeg så for meg at hun lå på tvers inni der, for bevegelsene er over alt. På UL var hun jo all over the place.

Den største skuffelsen med timen er at jeg idag er 23+3 og ikke 23+4. Vet ikke hva jeg har rotet med, vi var jo på ultralyd på en onsdag og da var jeg 18+4:klaske: en hel dag tilbake. Nå må jeg inn og endre appene mine igjen. Blir sittende hele ettermiddagen og prøver å finne ut hvordan jeg skal endre signaturen her inne igjen nå:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...