Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Hipp hurra for en frisk liten jente💜 Fantete frøken som ikke ville vise seg frem 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, A4-livet skrev:

Gratulerer med en liten jente! (Yay, jeg tippet riktig :bolledeig:) Hehe, stakkars L som ville ha en bror. Han venner seg nok til det ja. Niesa vår ble sååå skuffet forrige gang da vi skulle ha gutt, hun ønsket seg jo en kusine. Ble terminen flyttet noe da?

5 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Juhu! Gratulerer med jente og ikke minst frisk baby :hjerte: 

4 timer siden, Weebs skrev:

Gratulerer med frisk og fin jente! :strix: Jeg lurer også på termin!! :) 

3 timer siden, Pentu skrev:

Hipp hurra for en frisk liten jente💜 Fantete frøken som ikke ville vise seg frem 🙊

Tusen takk! Må innrømme at det er litt ekstra stas med ei jente selv om en gutt til selvfølgelig hadde vært mer enn velkommen:rodmer:

Termin ble flyttet med to dager fram, fra 7. til den 5. desember. Hadde et lite håp om å komme meg enda nærmere november, men nå er overtid den 17.12 så hun kommer uansett før jul:nigo: veldig fornøyd med det ;) 

Føler jeg må slenge med et ultralydbilde, jordmoren beklaget at hun ikke fikk noen gode bilder, men jeg synes dette var det kuleste av alle:biggrin:
Babyjento.jpg

Wow, det ble svært:sprettoy: uansett, her ligger hun slik hun lå nesten hele tiden, med tærne oppi ansiktet:ler: klar til å vise fram at hun er jente?:tongue: ser ut som om hun holder rundt ankelen også, men det kan hende jeg bare innbiller meg ting.

Det var A4-livet, Weebs og LilleMy1989 som tippet riktig! 

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Så kooselig! :) Veldig artig bilde, jeg ser akkurat det samme. Gratulerer med en liten frøken på vei!

Så du skrev at du muligens ble sykemeldt lenge. Er det kvalmen som fortsatt er like ille? Så kjedelig at du ikke har vært i form! Og dårlig av jobben som ikke tilpasset bedre med kortere dager. 

Hvilken babystol hadde du kjøpt? Ble det den fra Babybjorn?

 

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 6.7.2016 at 21.30, Pentu skrev:

Jeg ser en liten en som holder rundt ankelen sin ihvertfall ;)

Godt det ikke bare er meg:fnise:

Den 6.7.2016 at 22.10, A4-livet skrev:

Kommer til å bli turner hun der :jepp:

Hehe, ikke sant:biggrin: evt ballerina ;) 

Den 9.7.2016 at 11.29, Sunhands skrev:

Så kooselig! :) Veldig artig bilde, jeg ser akkurat det samme. Gratulerer med en liten frøken på vei!

Så du skrev at du muligens ble sykemeldt lenge. Er det kvalmen som fortsatt er like ille? Så kjedelig at du ikke har vært i form! Og dårlig av jobben som ikke tilpasset bedre med kortere dager. 

Hvilken babystol hadde du kjøpt? Ble det den fra Babybjorn?

 

Tusen takk! Ja, kvalmen er der fortsatt, tar kvalmestillende ved behov (behov = nesten hver dag der jeg faktisk skal gjøre noe). I tillegg må jeg sove og hvile mye for å ikke bli verre, har minst en times tid på puten hver ettermiddag. Så med en fysisk aktiv jobb der jeg må være der enten 100% eller 0 så har jeg og legen ikke så mye valg.. Føler selv at jeg kunne vært der 2-3 timer noen dager i uken nå, men det er ikke et alternativ :( veldig kjedelig, men jeg forstår arbeidsgiver og.
Ja, kjøpte BabyBjørn vippestol. Ville ha grå, men de var utsolgt for den, så ble soft beige. Ser nå at de har fått inn igjen grå, så har sendt mail og spurt om jeg kan få bytte:fnise: har en forkjærlighet til grått!

Den 9.7.2016 at 19.01, Beccy87 skrev:

Så gøy med en liten jente! Også det herlige bildet da! :strix:

Takk! Ja, er helt forelsket i det bildet:rodmer: hun har tvinnet både meg og fattern rundt lillefingen allerede:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ferdige med oppussing av stue, kjøkken og gang! På èn uke! Jeg er superfornøyd, det ble utrolig bra. Svigerfar kom igår og hjalp til å legge gulvet, og det gikk unna. Nå er det så lyst og fint her, jeg bare sitter og nyter. Å gå hjemme sykemeldt og så i permisjon ble plutselig mye mer overkommelig:biggrin: I tillegg kunne vi bruke underlaget som lå under det gamle gulvet på nytt, så vi leverer inn igjen det vi kjøpte og kjøper ny tv benk for de pengene:nigo:
Mannen har reist på jobb igjen idag, 14 nye dager alene. L reiser til faren på torsdag og blir borte i 10 dager. Så jeg vurderer å bruke det vi har igjen av maling (for det ble mye!) og male soverommene når jeg har huset for meg selv. Når vi klarte så mye på èn uke klarer jeg nok en del alene på 10 dager:tongue:

19+2 idag! Rart, jeg er jo "egentlig" 19+0. Er vant med at på søndag så er det ny tekst på appen, men tar imot de to ekstra dagene med åpne armer:nigo: Er mye aktivitet i magen for tiden, og vi kan se det på utsiden nå:sjokkbla: synes tiden går altfor fort! I natt drømte jeg at jeg fødte, men mannen rakk ikke hjem fra jobb og jeg var helt alene. Hadde absolutt ingenting til henne, det eneste jeg hadde var et vått pledd og en liten lue. Hun var så kald stakkar, lille kroppen lå og skalv:sukk: Var så stressa da jeg våknet og fortalte det til mannen:P ei venninne av meg er i uke 37 nå og har ikke kjøpt inn en dritt:hakeslepp: hver gang jeg snakker med henne så sier hun "Ja, kommer h*n nå så sliter vi.. jaja.". Tror hun har fått noen klær av familie, men that´s it. Jeg kjenner at jeg blir stressa av det! Drømmer om andre sine problemer:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finale i fotball-EM! Blir kanelboller og kakao på meg og L ikveld:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow dere er flinke da, så deilig å få unnagjort alt det på en uke! :)  

Hvordan gjør dere det egentlig når fødselen nærmer seg med tanke på at mannen din jobber borte? 

Kos dere med fotball-EM, skulle ønske jeg kunne si det samme selv, er egentlig ikke noe sånn voldsom fotball fan men her har mannen bestemt seg for at vi MÅ se Total Recall nå og da ble jeg plutselig hakket mer ivrig for det er en film jeg virkelig ikke føler behov for å se akkurat nå (eller ever) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over oppussingen dere driver med! Er så herlig å få det nytt og fresht. Skjønner godt T det føles mer overkommelig å være hjemme nå! :) Lykke til ned fortsettelsen på maleprosjektene! Skulle ønske jeg orket like nye nå! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, for en oppussing. Dere er maskiner! Sånn personlig gleder jeg meg til masse oppdateringer her nå som mannen er vekke :fnise: Neida, det var litt stygt av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Beccy87 skrev:

Wow dere er flinke da, så deilig å få unnagjort alt det på en uke! :)  

Hvordan gjør dere det egentlig når fødselen nærmer seg med tanke på at mannen din jobber borte? 

Kos dere med fotball-EM, skulle ønske jeg kunne si det samme selv, er egentlig ikke noe sånn voldsom fotball fan men her har mannen bestemt seg for at vi MÅ se Total Recall nå og da ble jeg plutselig hakket mer ivrig for det er en film jeg virkelig ikke føler behov for å se akkurat nå (eller ever) :fnise:

Takk! Ja, det er helt herlig :) jeg tror jeg hadde gått på veggene om det ble halvferdig og jeg måtte bodd i en byggeplass i 14 dager før noe mer skjedde da.

Vel, termin er 5.desember, og han skal jobbe 28.november-11.desember faktisk:ler: med tanke på at L kom 2 dager før termin er det svært sannsynlig at det skjer i løpet av de to ukene, så det må bare fikses på et eller annet vis. Bytte dem vekk, og heller jobbe 4 uker i strekk en periode eller noe.. Har fått beskjed om at han ikke får betalt fri de 14 dagene far har rett på etter fødsel, så håper hun ikke kommer i slutten av en friperiode heller. Rett før jul trenger vi alle pengene vi kan få:hoho: Mye som må times her:ler:

11 timer siden, Chandra skrev:

Jeg er imponert over oppussingen dere driver med! Er så herlig å få det nytt og fresht. Skjønner godt T det føles mer overkommelig å være hjemme nå! :) Lykke til ned fortsettelsen på maleprosjektene! Skulle ønske jeg orket like nye nå! 

 

Takk for det! Jeg kjenner jeg presset meg litt hardt denne uken for å bli ferdig og få det fint, er helt utslitt nå. Men det er verdt det også:fnise:

45 minutter siden, Weebs skrev:

Herlighet, for en oppussing. Dere er maskiner! Sånn personlig gleder jeg meg til masse oppdateringer her nå som mannen er vekke :fnise: Neida, det var litt stygt av meg. 

:ler: skal ikke stikke under en stol at jeg tilbringer mer tid på kg når han er på jobb:nigo: må inn og lese meg opp på dine tusen sider som har kommet siden sist nå snart ;) 

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på spinning ikveld, og gikk på vekten på treningssenteret før timen. Veide meg der forrige uke og, bruker kun den vekten. Hadde et innlegg i @Weebs sin dagbok tidligere idag om damer som ville ned i vekt under graviditeten, eller ihvertfall opp minimalt og jeg tenker det er galskap. Men jaggu meg har jeg gått ned 1.2 kg fra forrige uke:hakeslepp: jeg er nå 0.9 kg mer enn startvekt...jeg er slank og trent fra før av så jeg har ikke så mye å gå på. Ikke har jeg gjort noe spesielt eller spist mindre denne uken heller. At vekten svinger med 2-300 gram er en ting men syns det er litt skummelt at jeg har gått ned såpass mye på en uke! 

Til gjengjeld er den slappeste treningstightsen begynt å stramme voldsomt rundt magen:ler: jeg kjenner jo liv hver dag og har det generelt bra, så det er vel greit. Får evt ta det opp på neste jordmortime og høre om det er normalt  (som det sikkert er, for alt er visst normalt når man er gravid :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er en sutredag! Jeg er sååå dårlig! Har helt vill trykkende hodepine, er kvalm, svimmel og slapp. L hadde besøk av en kamerat, og heldigvis var de ute og lekte halvparten av tiden. Skulle akkurat til å dra på butikken da moren til kameraten ringte og sa at de kunne komme dit til middag, så blir de vel der noen timer. Droppet butikken og raidet skuffer og skap etter noe fornuftig og enkelt å lage til bare meg, men vi hadde virkelig ingenting. Kan ikke huske sist vi var så skrapet for mat:ler: hadde potet, pasta og ris. Blir pasta med ketchup på meg. Fantastisk :P Det er dager som dette at det er ekstra kjipt at mannen jobber borte! Satser på at formen kommer seg etter en paracet og litt hvile, så får vi fyllt opp kjøleskapet med mat igjen ihvertfall ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Beccy87 skrev:

Klem til deg og god bedring ønskes! :klem:

Takk for det! Er heldigvis litt bedre idag :) 

---

Endelig har jeg oppdatert tickeren min:nigo: er jo bare 2 dager ekstra, men det føles som en evighet! Deilig å ha ny uke på fredager istedenfor søndager. Små gleder:biggrin: Jobbet skikkelig lenge med å finne ut hvordan jeg lå til den tickeren i signaturen, følte meg seriøst som en rakettforsker da jeg fikk det til:ler:

Har vært veldig stille i magen igår og idag.. Er faktisk litt bekymret for det, selv om jeg bare er 19+5. Har jo kjent liv hver dag siden uke 17?:klo: Trøster meg med at alt var helt fint på UL for en uke siden, og det er fortsatt tidlig. I tillegg har jeg hatt to veldig rolige dager og ikke vært helt i form, så det er ikke sånn at når jeg nå endelig setter meg ned så våkner hun og lager leven inni der.

Ikveld tar jeg med meg L på McDonalds, og så er det VG-lista konsert i byen etterpå. Håper bare ikke Lyng Haugen skal opptre for jeg får helt krampe av den dama:hoho: Imorgen reiser han til faren i 10 dager! :( Har jo vært forberedt på at han er borte nesten hele sommeren, men det er likevel ganske trist å være så mye vekke fra ham. Får trøste meg med at han koser seg og hadde gått litt på veggene om han skulle vært hjemme så mye. Kan likevel ikke garantere at mor holder tårene helt tilbake på flyplassen imorgen:sukk: Vi skal ihvertfall kose oss masse ikveld, håper bare vi ikke regner bort:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart hvordan de få dagene virker sååå lange! Fredag er en god dag å bytte uke på! Jeg hadde også fredager før... :glare: :fnise:

Hvordan var konserten? Fikk du autografen til Sandra? ;) 10 dager hos pappaen går nok fint. Det er godt med litt variasjon for de små. Feriene deres er veeldig lange, synes jeg! Husker de to hjemme hos oss var leie mot slutten i fjor. Hele familien var enige om at det var deilig når skolen begynte igjen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Jeg hadde også en dag her som det plutselig var så stille igjen, men dagen etter og i etterkant har det vært full fart! Tror det kanskje bare har med måten de ligger på, at de sparker innover eller noe sånt. 

Du har min dypeste medfølelse! Jeg hadde 1 dag jeg var skikkelig dårlig, og den sitter i! Herregud, så forferdelig det er, og spesielt når man ikke har seg selv og alkoholen å skylde på.. :P

Hva?? Får ikke pappaene betalt for de dagene de har omsorgsfri? Det ante jeg ikke! Da er det jo bare "tøys" da, de færreste kan vel ta seg fri sånn 14 dager i strekk uten lønn hvis de ikke har kjempegod råd..

Håper formen din er bedre! :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Weebs skrev:

Det er så rart hvordan de få dagene virker sååå lange! Fredag er en god dag å bytte uke på! Jeg hadde også fredager før... :glare: :fnise:

Hvordan var konserten? Fikk du autografen til Sandra? ;) 10 dager hos pappaen går nok fint. Det er godt med litt variasjon for de små. Feriene deres er veeldig lange, synes jeg! Husker de to hjemme hos oss var leie mot slutten i fjor. Hele familien var enige om at det var deilig når skolen begynte igjen :laugh:

Hehe, fikk dessverre ikke huket tak i henne men det var like før jeg snek meg ellevill backstage for en selfie ;) Havnet selvfølgelig midt i en fjortisgjeng på konserten helt framme ved gjerdet:ler: jeg med gravidmage og L som så på meg med skrekk i øynene hver gang jentene rundt oss hylte så sklei vi rett inn i miljøet:hoho: ble ihvertfall sikret tinnitus for livet, takket være disse sukkersøte boybandgutta:fnise: 
Jeg klarte å holde tårene tilbake på flyplassen idag ;) men det blir rart å ikke ha ham her hjemme på 10 dager nå..

1 time siden, Sunhands skrev:

Jeg hadde også en dag her som det plutselig var så stille igjen, men dagen etter og i etterkant har det vært full fart! Tror det kanskje bare har med måten de ligger på, at de sparker innover eller noe sånt. 

Du har min dypeste medfølelse! Jeg hadde 1 dag jeg var skikkelig dårlig, og den sitter i! Herregud, så forferdelig det er, og spesielt når man ikke har seg selv og alkoholen å skylde på.. :P

Hva?? Får ikke pappaene betalt for de dagene de har omsorgsfri? Det ante jeg ikke! Da er det jo bare "tøys" da, de færreste kan vel ta seg fri sånn 14 dager i strekk uten lønn hvis de ikke har kjempegod råd..

Håper formen din er bedre! :dagens-rose:

Det har vært mer fart i henne igår og idag heldigvis :) 

Ja, det er enormt så dårlig man kan føle seg. Kjennes litt ut som jeg er fyllasjuk hver dag når jeg er gravid! Skal ærlig innrømme at jeg gleder meg til å ta en øl eller et glass vin igjen, men å dra ut på byen tror jeg jeg drøyer ganske lenge etter fødsel:fnise:

Et vennepar av oss fikk barn i mai og der fikk pappaen betalt 14 dager fri, men han jobber kommunalt. Min mann jobber i privat sektor og har bare snakket med kollegaer som nylig har fått barn og de får ikke betalt. De har rett på 14 dager fri, men ikke rett på betaling for det går ikke under fedrekvoten. Helt dust! Om hun kommer i begynnelsen av hans arbeidsperiode må vi velge mellom 1 måned uten lønn (siden han kun jobber 14/14) eller om han ikke skal se henne før hun er 2 uker gammel. Så vi må bare få fikset så han har fri de to ukene rundt termin og heller jobber det inn på forhånd. Jeg og trodde de fikk betalt om de skulle vært på jobb..altså, don't get me started:kjefte::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...