Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Som sagt bare 12 dager igjen til OUL!! Vet ikke hvem som er mest spent av meg og mannen. Her er et utdrag av en samtale han hadde med seg selv da vi snakket på telefonen igår;
"Skulle vært denne onsdagen vi fant det ut (kjønnet). Vente en hel uke til. Men vi vet jo allerede hva det er. Det er jo en jente. Men det kan like godt være en gutt. Lurer på om det er noe reelt i det med hjertelyden? Ja, det er nok en gutt. Eller en jente og at hun sov. Er en jente vettu. Eller en gutt. Hjelper ikke å spekulere i det." :ler: 
Skal sies at han hele tiden har vært skråsikker på en jente, og jeg vet ikke om han nå prøver å overtale seg selv til at det er en gutt så han ikke skal få sjokk på ultralyden:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså her var det jo dritmorsomt å være!! At jeg ikke har funnet denne før (leser på mobil vettu :daane:). Jeg tror garantert ungen kommer ut og ser ut som en ape, og hun kommer til å hete Olata! Får inderlig håpe du rekker å være med på ultralyden :hoho:

Jeg tipper forresten jente :prøvdeåfåtiljentemedrosakyse: 

Gravidfjes ja, jeg føler meg riiimelig rund nå. Hååååper alt renner av etter fødsel ;) og helst en 10-20 kg til :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så søt mannen er :fnise: Føler også jeg har fått litt dobbelthake og merker at låra gnisser når jeg har på skjørt. Har liksom ikke vært så mye av det før... Ikke som jeg har lagt merke til hvertfall. Kan ha noe med aktivitetsnivå og matinntak å gjøre kanskje :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Altså her var det jo dritmorsomt å være!! At jeg ikke har funnet denne før (leser på mobil vettu :daane:). Jeg tror garantert ungen kommer ut og ser ut som en ape, og hun kommer til å hete Olata! Får inderlig håpe du rekker å være med på ultralyden :hoho:

Jeg tipper forresten jente :prøvdeåfåtiljentemedrosakyse: 

Gravidfjes ja, jeg føler meg riiimelig rund nå. Hååååper alt renner av etter fødsel ;) og helst en 10-20 kg til :P  

Så gøy at du titter innom:nigo: vel, jeg og mannen har prøvd faceswap på snapchat, og jeg foretrekker faktisk at Olata kommer ut og ser ut som en ape, for å si det sånn:ler: 

Jente legges til i listen:biggrin:

45 minutter siden, A4-livet skrev:

Haha, så søt mannen er :fnise: Føler også jeg har fått litt dobbelthake og merker at låra gnisser når jeg har på skjørt. Har liksom ikke vært så mye av det før... Ikke som jeg har lagt merke til hvertfall. Kan ha noe med aktivitetsnivå og matinntak å gjøre kanskje :ler: 

Så godt at dere begge to har fått gravidfjes:ler: føler meg virkelig ikke lekker om dagen! Jeg tror ikke jeg har lagt på meg nevneverdig andre steder enn i ansiktet og på magen så langt:fnise: Men så er det de to første stedene jeg legger på meg til vanlig og. Superirriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg våkna i natt og bare "dobbelthaka kveler meg!!! :overrasket::sjokkbla:". Jeg løste problemet med å ha vanlig pute oppå hotellputa. Tiden med vannrett soving er forbi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så gøy med ultralyd. Jeg skal opp noen dager etter deg. Har nedtelling på mobilen. Er så klar for å se babyen på en skikkelig ultralydmaskin. Blir og spennende å se hva endelig termin blir. Satser på at jeg ikke blir flyttet alt for nærmt julaften :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Altså jeg våkna i natt og bare "dobbelthaka kveler meg!!! :overrasket::sjokkbla:". Jeg løste problemet med å ha vanlig pute oppå hotellputa. Tiden med vannrett soving er forbi...

:hoho: denne lo jeg høyt av! For en traumatisk opplevelse:ler:

3 timer siden, Pentu skrev:

Blir så gøy med ultralyd. Jeg skal opp noen dager etter deg. Har nedtelling på mobilen. Er så klar for å se babyen på en skikkelig ultralydmaskin. Blir og spennende å se hva endelig termin blir. Satser på at jeg ikke blir flyttet alt for nærmt julaften :P 

Ja, det blir kjempespennende! Håper jeg heller blir flyttet nærmere november ja. Nå har jeg termin 7.desember, og er akkurat innenfor å få før jul uansett om jeg går 2 uker over. Kommer til å gråte om jeg blir flyttet nærmere julaften:P Har alltid sagt jeg ikke vil ha desemberbarn generelt, så tanken på å ligge på klinikken på julaften eller å ha bursdagsbesøk midt i verste julerushet hvert år er ikke akkurat noe som gjør meg warm and fuzzy inside:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Strikkesokken skrev:

:hoho: denne lo jeg høyt av! For en traumatisk opplevelse:ler:

Ja, det blir kjempespennende! Håper jeg heller blir flyttet nærmere november ja. Nå har jeg termin 7.desember, og er akkurat innenfor å få før jul uansett om jeg går 2 uker over. Kommer til å gråte om jeg blir flyttet nærmere julaften:P Har alltid sagt jeg ikke vil ha desemberbarn generelt, så tanken på å ligge på klinikken på julaften eller å ha bursdagsbesøk midt i verste julerushet hvert år er ikke akkurat noe som gjør meg warm and fuzzy inside:hoho:

Jeg har sagt det sammen. Jeg skulle aldri ha barn i desember. Men så ble jeg voksen og fant ut at man ikke kan styre sånt 🙈  Velkommen er h*n uansett. Men ja. Jeg foretrekker første halvdel av desember. Litt spent på hvordan julaften blir i år. Har sagt greit ifra om at jeg ikke går en dag over. Ikke etter det som skjedde sist. Men blir jeg satt mye tilbake så kan jeg jo ikke styre fødsel på julaften eller ikke 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Pentu skrev:

Jeg har sagt det sammen. Jeg skulle aldri ha barn i desember. Men så ble jeg voksen og fant ut at man ikke kan styre sånt 🙈  Velkommen er h*n uansett. Men ja. Jeg foretrekker første halvdel av desember. Litt spent på hvordan julaften blir i år. Har sagt greit ifra om at jeg ikke går en dag over. Ikke etter det som skjedde sist. Men blir jeg satt mye tilbake så kan jeg jo ikke styre fødsel på julaften eller ikke 😕

Ikke sant. Veldig spent på hvordan julaften blir ja! Har aldri før begynt å tenke på julaften i Mars:ler: Hva er din foreløbige termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+6, og jeg føler meg feit. Jeg føler at magen forandrer seg fra dag til dag?! Plutselig er det en bitteliten babykul, og neste øyeblikk ser jeg bare feit ut. Når jeg våkner og må tisse står magen rett opp. Våkner ofte av at jeg ligger på rygg og koser med magen faktisk:nigo: så står jeg opp og går på do, og så forsvinner magen. Den var jo så søt her for bare noen uker siden?! Jeg tror jeg har skremt vettet av Olata den gangen h*n sparket meg rett i hånden, for etter det har jeg kjent mye mindre liv og magen har forsvunnet:P bebis har sikkert slynget seg rundt ryggraden min i skrekk:hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
16 timer siden, Strikkesokken skrev:

:hoho: denne lo jeg høyt av! For en traumatisk opplevelse:ler:

Ja, det blir kjempespennende! Håper jeg heller blir flyttet nærmere november ja. Nå har jeg termin 7.desember, og er akkurat innenfor å få før jul uansett om jeg går 2 uker over. Kommer til å gråte om jeg blir flyttet nærmere julaften:P Har alltid sagt jeg ikke vil ha desemberbarn generelt, så tanken på å ligge på klinikken på julaften eller å ha bursdagsbesøk midt i verste julerushet hvert år er ikke akkurat noe som gjør meg warm and fuzzy inside:hoho:

Hehe, og jeg håper jeg blir flyttet nærmere oktober! Seint på året er liksom litt kjipt uansett, men det var lite planlegging her :P 

Jeg tror ikke jeg har fått gravidfjes enda, men nå vet jeg hva lårgniss er! Godt man ikke er høygravid på sommeren, så å få barn seint på året kan ha sine fordeler det også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Ikke sant. Veldig spent på hvordan julaften blir ja! Har aldri før begynt å tenke på julaften i Mars:ler: Hva er din foreløbige termin?

15. desember. Vi skal egentlig vekk på julaften, men det ble planlagt før jeg ble gravid. Så nå er jeg rimelig usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Pentu skrev:

15. desember. Vi skal egentlig vekk på julaften, men det ble planlagt før jeg ble gravid. Så nå er jeg rimelig usikker

Ja, vi skal egentlig vekk på julaften og. Eller, ikke så langt da, til svigers som bor ca 1,5 time unna med bil. Men om baby kommer 20.desember feks så tror vet jeg ikke hva vi skal gjøre. L kom noen dager før termin, så håper på at bebis er utålmodig og vil ut i slutten av November heller ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17+0 idag! Herregud, hvor blir det av tiden?
Samtidig så føles det så lite ut, for den dumme appen jeg har har sagt at jeg er i uke 17 en hel uke allerede, så når jeg da er 17 fullgåtte så blir jeg litt sånn "Ja, velkommen etter:klappe:". Jeg liker å si at jeg er i uke 17 når jeg er 17+0 til 17+6. Det er mye mer ryddig i mitt hode. Aldri helt skjønt dette med det 21.århundre heller liksom. Så tungvint.

Uansett, idag kommer mannen hjem!:hoppendeglad: nå har han jobbet nesten hele juni, så nå skal det bli godt å få ham hjem i forhåpentligvis 2 uker! Og i tillegg er det bare 10 dager til OUL! Jeg er helt overbevist om at det er en gutt som gjemmer seg inni der, selv om det alltid er en jente når jeg drømmer.

Og apropos drømmer - hadde enda en syk drøm inatt. Jeg har skikkelig høydeskrekk (ironisk nok når dere vet hvilken yrkesretning jeg har valgt:ler:). Men jeg hater høyder når jeg vet det er en reell fare for at jeg kan falle ned. Liker ikke rulletrapper engang - det er ubehagelig:ler: I natt drømte jeg at jeg og mannen skulle i banken, og kontoret lå helt øverst i en gammel shabby bygning. Vi måtte ta en gammel drittheis helt opp, og når jeg gikk ut så fortsatte heisen opp på taket, og mannen var bare halvveis ute og holdt på å falle ned i sjakten!:hakeslepp: det var egentlig hovedessensen i drømmen, og nå tenker dere sikkert "Eh ok":hoho: men det var skikkelig skummelt, og jeg får fortsatt sug i magen av å tenke på det:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ok?

Neida :ler: Med tanke på at du synes rulletrapper er ekkelt så var nok dette en skikkelig drittdrøm! Jeg er heller ikke glad i høyder. Fysj. Blir svett av å se bilder av folk som står utpå den.... Hva heter den? Den steinen som liksom ser ut som den er fanget mellom to fjell. Fader. Nå ble jeg helt blank her. Men noen her inne vet sikkert hva jeg snakker om :tongue:
Kjeragbolten!
Jeg googlet "norge stein mellom to fjell" og den kom opp med en gang. I love google :hoho: Shit, ble dårlig av de bildene som kom opp.

10 dager til OUL! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Weebs skrev:

Eh, ok?

Neida :ler: Med tanke på at du synes rulletrapper er ekkelt så var nok dette en skikkelig drittdrøm! Jeg er heller ikke glad i høyder. Fysj. Blir svett av å se bilder av folk som står utpå den.... Hva heter den? Den steinen som liksom ser ut som den er fanget mellom to fjell. Fader. Nå ble jeg helt blank her. Men noen her inne vet sikkert hva jeg snakker om :tongue:
Kjeragbolten!
Jeg googlet "norge stein mellom to fjell" og den kom opp med en gang. I love google :hoho: Shit, ble dårlig av de bildene som kom opp.

10 dager til OUL! :hoppe:

Huff ja at folk tør å stå utpå der fatter jeg ikke. Er helt sikker på at om jeg hadde gått utpå hadde stenen falt rett igjennom:hoho: Jeg tror faktisk jeg har googlet akkurat det samme en gang:ler:

 

---

 

Igår kom mannen hjem:rodmer: jeg har sovet superdårlig i natt, er uvant å ha noen ved siden av seg i sengen igjen nå:fnise:
På torsdag skal vi oppover til svigers og på veien dit er Barnas Hus, så jeg foreslo at vi skulle gå innom der og prøvekjøre noen barnevogner:nigo: Ikke at han helt skjønte poenget med det, men jeg sa at vi måtte jo ha en som begge var fornøyd med. Da sa han "Skal mye til for at du finner en vogn jeg ikke er fornøyd med. Da må det være en uten hjul som jeg må dra med meg":ler: så vi får se på torsdag, regner med det blir en enkel affære ;) Hittil har han sagt seg enig i alt utstyr jeg har vist ham, så det er jo veldig greit :biggrin:

Jeg har også fått en ny craving - sitroner. Drikker kokt vann med sitron, har en mugge vann i kjøleskapet med sitron, og har sitron i alt der det passer:ler: Må spise sitronen og, så ser for meg at gebiss står på utstyrslisten etter fødsel ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott med en mann som bare sier seg enig i alle innkjøp da! :jepp:
Her går det mer i ''Hæ!? MÅ vi ha det OGSÅ?!" :fnise:
 

Leste et sted at cravings på sitroner betyr at du har jente i magen! 
Eller var det gutt??? Nei nå ble jeg usikker.. 
Leste i alle fall et sted at det var et typisk kjerringråd. 
Spennende med OUL snart! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.6.2016 at 13.26, Beccy87 skrev:

Så flott med en mann som bare sier seg enig i alle innkjøp da! :jepp:
Her går det mer i ''Hæ!? MÅ vi ha det OGSÅ?!" :fnise:
 

Leste et sted at cravings på sitroner betyr at du har jente i magen! 
Eller var det gutt??? Nei nå ble jeg usikker.. 
Leste i alle fall et sted at det var et typisk kjerringråd. 
Spennende med OUL snart! :hoppe:

Hehe, ja det er mye greier man må ha! Blir fort dyrt..
Ja, leste noe om det. Ble ikke helt klok på det jeg heller, noen steder står det jente mens andre står det gutt, såå :vetikke: Ja, det blir veldig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så deilig å ha mannen hjemme igjen:rodmer: har nesten ikke tid til å sjekke KG engang, vi må nyte hvert minutt med hverandre. Blir litt nyforelsket igjen når det er så lenge siden vi har sett hverandre! Han må ut på jobb igjen mandag og tirsdag neste uke, så ble ikke fulle 14 dager hjemme.. :( men han kommer ihvertfall hjem igjen i tide til OUL da. Og igår fikk han kjenne spark utenpå!:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra han fikk kjenne 😊 Blir sikkert vant til det, men orker ikke forestille meg så lenge uten mannen på regelmessig basis altså 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...