Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Strikkesokken skrev:

Så kjekt! Alltid gøy at noen følger med, så man slipper å snakke til en vegg 😅 nei jeg syns ikke grapefuktjuice er sånn veldig spenstig selv, men det går ned. Man blir litt vant med det. Var noen som tipset om å blande det med enten sukker eller appelsinjuice, men jeg tar den bar:sjarmor: følte ikke det hadde veldig god effekt forrige mnd, men nå har jeg merket ganske mye el-slim! Kan godt hende det er tilfeldig, men som sagt om placebo :fnise:

Kanskje det er placebo ja 😅 tro kan flytte fjell som de sier 😂

7 timer siden, Strikkesokken skrev:

Jeg tror jeg kunne tatt NM-gull i kort LH topp. Forrige mnd hadde jeg negativ el-test på cd11. Nesten positiv på cd12, og negativt igjen cd13. Denne mnd bestemte jeg meg for å teste 2 ganger daglig når den nærmet seg positiv, men det endte faktisk med 3 og jeg klarte likevel ikke å fange opp toppen! Tok en test da jeg kom hjem fra nattevakt i 8 tiden igår morges. Nesten positiv. Tok dermed en da jeg sto opp litt før kl 15, fortsatt nesten positiv. Tok en til på kvelden i 19 tiden, da var den negativ igjen! Altså, enten så har jeg hatt LH topp mellom de to første, eller mellom de to siste, eller så har jeg så lite hormon at det ikke slår skikkelig ut?? 

 

Jeg begynte ihvertfall å kjenne litt murringer igår kveld, og idag er jeg skikkelig øm i hele understellet. Nøs i sted og det kjentes ut som hele livmoren var på vei ut av fødselskanalen:sprettoy:  Jeg tror kanskje jeg skal regne 1 dpo fra imorgen. Tar test torsdag eller fredag neste uke. Da er jeg 9 eller 10 dpo. Tidlig, men jeg kjenner meg selv godt nok til at jeg ihvertfall ikke holder meg til IKM! :plystre: kjenner også meg selv godt nok til at jeg blir kjempeskuffet over negativ 9 dpo. Skjønner ikke hvorfor jeg gjør dette :rolleyes: men jeg tror kanskje at vi har fått det til denne måneden. Vi har ihvertfall ikke spart på aksjene, for å si det sånn!!

Screenshot_20200303_090230.jpg

Dette ser lovende ut! Krysser fingrene for deg! 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 dpo. Kunne dagene gått tregere?? Jeg googler opp, ned og i mente hvor tidlig man kan få positiv test. Det verste er at jeg gjorde det samme forrige mnd, så nå leser jeg de samme trådene om igjen og om igjen 🙄 jeg vet jo at det er altfor tidlig til å teste og kjenne noe som helst enda. Igår på jobb spiste jeg for mye smågodt, fikk halsbrann. Har aldri halsbrann. Noterte ned halsbrann. Som et symptom:klaske: det er så dumt. 4 dpo var jeg igår. Og så halsbrann?? Herregud, strikkesokken. Skjerpings.

Dagene går ekstra treigt når vi er sent oppe på kvelden. Kan sjekke appen før jeg legger meg, etter midnatt, så står det 5 dpo. Så våkner jeg nesten morgen og er fortsatt 5 dpo🤪 

Håper uken fyker forbi og det plutselig blir helg! Skal jobbe natt helt fra torsdag til søndag, og det er de dagene jeg kan begynne å teste tror jeg. Må nok holde meg til etter jeg har sovet etter nattevakt, ellers får jeg aldri sove! Regner med jeg svir av første test på onsdag da. 8 dpo. Fordi det er veldig fornuftig🙈

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Strikkesokken skrev:

5 dpo. Kunne dagene gått tregere?? Jeg googler opp, ned og i mente hvor tidlig man kan få positiv test. Det verste er at jeg gjorde det samme forrige mnd, så nå leser jeg de samme trådene om igjen og om igjen 🙄 jeg vet jo at det er altfor tidlig til å teste og kjenne noe som helst enda. Igår på jobb spiste jeg for mye smågodt, fikk halsbrann. Har aldri halsbrann. Noterte ned halsbrann. Som et symptom:klaske: det er så dumt. 4 dpo var jeg igår. Og så halsbrann?? Herregud, strikkesokken. Skjerpings.

Dagene går ekstra treigt når vi er sent oppe på kvelden. Kan sjekke appen før jeg legger meg, etter midnatt, så står det 5 dpo. Så våkner jeg nesten morgen og er fortsatt 5 dpo🤪 

Håper uken fyker forbi og det plutselig blir helg! Skal jobbe natt helt fra torsdag til søndag, og det er de dagene jeg kan begynne å teste tror jeg. Må nok holde meg til etter jeg har sovet etter nattevakt, ellers får jeg aldri sove! Regner med jeg svir av første test på onsdag da. 8 dpo. Fordi det er veldig fornuftig🙈

Kjenner meg igjen i det du skriver! Dpo dagene går såå tregt! Også går man rundt å kjenner etter om det er noe som helst som KAN være et symptom 🙈😂

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Yucca1 skrev:

Kjenner meg igjen i det du skriver! Dpo dagene går såå tregt! Også går man rundt å kjenner etter om det er noe som helst som KAN være et symptom 🙈😂

lykke til!

Haha ja jeg har lest på forum rundt om tidligere og og folk er kvalme og har alle mulige symptomer lenge før positiv test. Jeg har alltid tenkt "Gud så teit" men nå er jeg der selv. Vet at det ikke er symptomer på faktisk graviditet, og jeg får ikke symptomer før ut i uke 5 kanskje når jeg er gravid. Men likevel🙄

Forrige mnd hadde jeg ømme pupper og de vokste faktisk!! Før ikm, til og med mannen sa det. Var ikke gravid likevel 😅 huff. Er jo bare skikkelig selvpining å holde på sånn som dette, men klarer ikke la være likevel. Det er så godt at vi er flere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo. Drømte i natt at jeg testet skikkelig sterkt positivt på 6 dpo på strimmeltest, negativ digial. Skjønte ingenting og saumfarte alt av forum:fnise: huff. Har tørnet helt for meg. Idag våknet jeg med skikkelig varme og ømme pupper, så alt er som normalt 🙄🙈

Hvis det ikke går denne gangen lurer jeg på om vi skal hoppe over neste mnd, for hvis syklusen min holder seg på 26 dager får jeg termin på julaften🤪 det vil jeg ikke!

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo. Igår fikk jeg EL slim igjen! Ble en smule stressa, har jo alle tegn på at jeg er i dpo land. Tok en EL test som heldigvis var veldig negativ! Fortsatt i dpo land :icon_lol: idag har jeg faktisk ikke kjent på noen ting! Ingen murringer, ingenting. Kjente en del igår, spesielt i ryggen. Idag er puppene mindre ømme, og ømme på en annerledes måte. I tillegg ser det ut som jeg fryser konstant, if you know what I mean🍉

Røk selvfølgelig på en test imorges:klaske: den var så negativ som den kunne blitt. Ryker på en imorgen og, og hver dag fram til den blir positiv eller TR dukker opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår var jeg 9 dpo. Sto tidlig opp og tok en test

IMG_20200312_071757.thumb.jpg.c615986f253c88005f61203283444b0d.jpg

På bildet må man kanskje legge all godvilje til, men jeg så en strek!!:bolledeig: Sa ingenting til mannen, hadde lyst å overraske ham med en digital. I tillegg til at jeg var redd det var en skyggestrek, har jo hørt mye rart om skyggestreker. Dagen gikk i ett, altså herregud for en dag det var igår! Holdt meg fra ca kl 15-20. Da var jeg helt enormt tissetrengt:rolleyes: 

Snapchat-2002160071.thumb.jpg.7d152bbb927ef3ed80726b6225fa8925.jpg

9 dpo kveld! Altså, hadde aldri trodd CB digital skulle slå ut. Jeg tok først en 10 mlu, så 25 mlu, og så digital når jeg så at 25 mlu slo ut. Eneste som irriterer meg er at det står gravid på finsk (?) og:fnise: Billige-tester altså..
Hadde kjøpt to øl til mannen som jeg lå oppi en gavepose sammen med den digitale. På lappen utenpå skrev jeg "Nå må du drikke for to!":tongue: 

Med (kommende) storesøster var testen (25 mlu) blendahvit 10 dpo, svak positiv 11 dpo. Negativ digital 11 dpo kveld, men positiv 12 dpo. Så hadde faktisk ikke trodd at jeg skulle få positiv tidligtest før ihvertfall 10 dpo.
Dette er helt sprøtt. Kommer til å ta lang tid før det går opp for meg at jeg faktisk er gravid. Jeg ble ikke så hysterisk lykkelig for to streker heller, det er så uvirkelig. Skikkelig fjernt! Det er nesten så jeg går med is i magen og venter på å miste:rolleyes: 

10 dpo idag, og har sannsynligvis drukket min siste kaffekopp på en stund. Ikke at det var dårlig, men jeg ble faktisk skikkelig uvel. Var litt redd den skulle komme i retur. Kan ikke tenke meg noe eklere enn å kaste opp kaffe:haar: Litt vel tidlig for sånne ting synes jeg. Har hatt hyperemesis i begge de to andre svangerskapene, så jeg vet at jeg kommer til å bli dårlig, men håper ikke det kommer før om 2-3 uker. Kan gjerne vente til barnehage og skole åpner igjen:ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2020 den 17.06, Yucca1 skrev:

Gratulerer så mye!! ❤️

 

22 timer siden, vegasus skrev:

Gratulerer! 😃🥰

Tusen takk begge to! ❤️ 

 

15 dpo idag, eller 3+6🙊 veldig merkelig å si at jeg er gravid. Tenkte jeg skulle notere ned symptomene jeg har kjent på til nå, for det er faktisk en del!

Allerede 2 dpo kom ømme pupper, men det er ikke unormalt for meg. Kjente også en del murringer, tenker at det var etterdønninger av EL 😅 

5 dpo - merkelig muggensmak når jeg spiser, dette var i flere dager på tilfeldige tidspunkt og ulik mat. Som oftest bare én bit. 

Trøtt fra ca 5-6 dpo. Det har bare blitt verre, og jeg vet det blir uutholdelig veldig snart😅

7 dpo hadde jeg murringer i ryggen, og eggløsningsslim 🤪 tok en EL test som heldigvis var veldig negativ😅

Ingen spesielle tegn 8 dpo, og så positiv test 9 dpo:strix: 

Har hatt murringer hele tiden i ettertid, kjenner av og til at det strekker i sidene. Veksler mellom menssmerter og ligamentstrekk. Stikker av og til i skjeden og. 

Puppene har vokst, til min store glede :Knegg: men de har også skiftet fasong. Er nesten litt trekantet:blink: 

Ellers er jeg som sagt supersliten og trøtt. Jobber i helsevesenet så er enormt travelt på jobb om dagen og, det hjelper ikke akkurat på. Fortalte fastlegen (som også er kollegaen min) om graviditeten igår siden jeg er konisert siden sist svangerskap og lurte på hvor mye cervix jeg har igjen, om det evt kan oppstå komplikasjoner. Fortalte det til to andre kollegaer idag så de forstår hvis jeg plutselig blir dårlig, og tenker kanskje det er hyggeligere å si det face to face enn over telefonen når jeg evt må ha sykmelding 🙊 de sa gratulerer begge to, og hun ene klarte å lire av seg at "dette var jo veldig ubeleilig, nå med studiet ditt og alt" :rolleyes: altså, enkelte folk kan du få gratis av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Strikkesokken skrev:

 

Tusen takk begge to! ❤️ 

 

15 dpo idag, eller 3+6🙊 veldig merkelig å si at jeg er gravid. Tenkte jeg skulle notere ned symptomene jeg har kjent på til nå, for det er faktisk en del!

Allerede 2 dpo kom ømme pupper, men det er ikke unormalt for meg. Kjente også en del murringer, tenker at det var etterdønninger av EL 😅 

5 dpo - merkelig muggensmak når jeg spiser, dette var i flere dager på tilfeldige tidspunkt og ulik mat. Som oftest bare én bit. 

Trøtt fra ca 5-6 dpo. Det har bare blitt verre, og jeg vet det blir uutholdelig veldig snart😅

7 dpo hadde jeg murringer i ryggen, og eggløsningsslim 🤪 tok en EL test som heldigvis var veldig negativ😅

Ingen spesielle tegn 8 dpo, og så positiv test 9 dpo:strix: 

Har hatt murringer hele tiden i ettertid, kjenner av og til at det strekker i sidene. Veksler mellom menssmerter og ligamentstrekk. Stikker av og til i skjeden og. 

Puppene har vokst, til min store glede :Knegg: men de har også skiftet fasong. Er nesten litt trekantet:blink: 

Ellers er jeg som sagt supersliten og trøtt. Jobber i helsevesenet så er enormt travelt på jobb om dagen og, det hjelper ikke akkurat på. Fortalte fastlegen (som også er kollegaen min) om graviditeten igår siden jeg er konisert siden sist svangerskap og lurte på hvor mye cervix jeg har igjen, om det evt kan oppstå komplikasjoner. Fortalte det til to andre kollegaer idag så de forstår hvis jeg plutselig blir dårlig, og tenker kanskje det er hyggeligere å si det face to face enn over telefonen når jeg evt må ha sykmelding 🙊 de sa gratulerer begge to, og hun ene klarte å lire av seg at "dette var jo veldig ubeleilig, nå med studiet ditt og alt" :rolleyes: altså, enkelte folk kan du få gratis av meg.

Så gøy med oppdatering! 😊

Folk altså! 🤦🏼‍♀️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+0:kaklehone: og der ble dagbøkene slått sammen! Fram til side 48 er nå altså fra svangerskapet med O, kommende storesøster. L er storebror på nå snart 11. Mannen er fortsatt mannen:Knegg:

Idag kjenner jeg faktisk på bittelitt uggenhet og kvalme. Skal snart på jobb. Mannen er hjemme med barna siden jeg jobber innen helse. Har testet pasienter for covid-19 den siste uken, ene kollegaen min sa igår at jeg kanskje skulle spørre om tilrettelegging for å slippe det, siden vi ikke vet om viruset er skadelig i første trimester. Får se om jeg tør å manne meg opp til å ta kampen. Er relativt fersk på arbeidsplassen 🤪

Glemte å legge ved bilde av testene mine igår. Hadde kjøpt et lass med tester før denne PP, må jo få brukt dem:nigo:

1892279607_IMG_20200318_0710132.thumb.jpg.ec8ded23101b85b5ef1428ae0842c11a.jpg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Strikkesokken skrev:

4+0:kaklehone: og der ble dagbøkene slått sammen! Fram til side 48 er nå altså fra svangerskapet med O, kommende storesøster. L er storebror på nå snart 11. Mannen er fortsatt mannen:Knegg:

Idag kjenner jeg faktisk på bittelitt uggenhet og kvalme. Skal snart på jobb. Mannen er hjemme med barna siden jeg jobber innen helse. Har testet pasienter for covid-19 den siste uken, ene kollegaen min sa igår at jeg kanskje skulle spørre om tilrettelegging for å slippe det, siden vi ikke vet om viruset er skadelig i første trimester. Får se om jeg tør å manne meg opp til å ta kampen. Er relativt fersk på arbeidsplassen 🤪

Glemte å legge ved bilde av testene mine igår. Hadde kjøpt et lass med tester før denne PP, må jo få brukt dem:nigo:

1892279607_IMG_20200318_0710132.thumb.jpg.ec8ded23101b85b5ef1428ae0842c11a.jpg

 

Vil tro de fleste har forståelse om du vil unngå nærkontakt med smittede nå i første trimester. Snakk med arbeidsgiveren din, det kan jo hvertfall ikke skade å forhøre seg 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.3.2020 den 13.05, vegasus skrev:

Vil tro de fleste har forståelse om du vil unngå nærkontakt med smittede nå i første trimester. Snakk med arbeidsgiveren din, det kan jo hvertfall ikke skade å forhøre seg 😊 

Vi kom til enighet om at jeg ikke skal teste flere pasienter ihvertfall! 👌🏻

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg enten 4+2 eller 4+4. Blir ikke helt klok på dette. I følge 26 dagers syklus er jeg 4+4, embryo er ihvertfall 2+4 dager gammelt pga eggløsning. Men første dag i siste mens var for 4+2 dager siden så jeg blir ikke klok :klo:

Uansett. Jeg har hørt at jenter stjeler skjønnheten fra moren sin. Hvis det stemmer så er denne lille bønna definitivt en jente. Jeg har aldri sett så stygg ut som jeg gjør nå 😂 altså fy fader. Helt gusten i huden og jeg er like grå som grunnmuren på huset. Jaggu godt jeg lurte mannen inn i ekteskap for nesten et halvt år siden, hadde han fått valget idag vet jeg ikke hvordan det ville gått🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2020 den 11.06, Strikkesokken skrev:

Idag er jeg enten 4+2 eller 4+4. Blir ikke helt klok på dette. I følge 26 dagers syklus er jeg 4+4, embryo er ihvertfall 2+4 dager gammelt pga eggløsning. Men første dag i siste mens var for 4+2 dager siden så jeg blir ikke klok :klo:

Uansett. Jeg har hørt at jenter stjeler skjønnheten fra moren sin. Hvis det stemmer så er denne lille bønna definitivt en jente. Jeg har aldri sett så stygg ut som jeg gjør nå 😂 altså fy fader. Helt gusten i huden og jeg er like grå som grunnmuren på huset. Jaggu godt jeg lurte mannen inn i ekteskap for nesten et halvt år siden, hadde han fått valget idag vet jeg ikke hvordan det ville gått🙈

Så kjekt med dagbok! Haha. Da blir det jente her også. RIP pannen min, sier jeg bare. Har jobbet i hjemmekontor i snart 2 uker nå og tenkte først at "nå må jo huden bli helt nydelig, jeg som ikke trenger å bruke sminke neste ukene". Neida. Det er verre enn noen gang. Godt vi ikke er helt alene om det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Vestalinn skrev:

Så kjekt med dagbok! Haha. Da blir det jente her også. RIP pannen min, sier jeg bare. Har jobbet i hjemmekontor i snart 2 uker nå og tenkte først at "nå må jo huden bli helt nydelig, jeg som ikke trenger å bruke sminke neste ukene". Neida. Det er verre enn noen gang. Godt vi ikke er helt alene om det ;) 

Hei! Velkommen! ❤️ 😁 Hahah huff, godt vi er flere! Kanskje det ikke hjelper på huden å ikke gå utenfor døren? 🤔😅

Idag ble jeg testet for covid-19 :daane: ikke at jeg tror jeg har det, men jobber i helsevesenet og vi skal nå testes etter 2 dager med luftveissymptom. Jeg begynte på fredag (idag er det mandag, for alle dere i karantene :fnise:) med sår hals og vondt i nakken og ryggen. Så snakket jeg med en kollega igår og avtalte testing. Kunne gjort det selv, men den pinnen som skal helt inn i svelget bak i nesen tror jeg faktisk ikke jeg hadde klart å ta selv! Har nå altså sjekket om jeg er dausjuk eller bare litt pjusk, og må holde meg hjemme til resultatet er klart. Jeg tror jo ikke selv at jeg har det. Jeg har mer troen på sår hals og gravid-sliten og vondter. Satser på det. Hvis ikke jeg dør av Corona hadde ihvertfall isolasjon tatt knekken på meg☠️⚰️👩... Søren. Nå får jeg ikke vekk den siste emojien der 🙄😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Hei! Velkommen! ❤️ 😁 Hahah huff, godt vi er flere! Kanskje det ikke hjelper på huden å ikke gå utenfor døren? 🤔😅

Idag ble jeg testet for covid-19 :daane: ikke at jeg tror jeg har det, men jobber i helsevesenet og vi skal nå testes etter 2 dager med luftveissymptom. Jeg begynte på fredag (idag er det mandag, for alle dere i karantene :fnise:) med sår hals og vondt i nakken og ryggen. Så snakket jeg med en kollega igår og avtalte testing. Kunne gjort det selv, men den pinnen som skal helt inn i svelget bak i nesen tror jeg faktisk ikke jeg hadde klart å ta selv! Har nå altså sjekket om jeg er dausjuk eller bare litt pjusk, og må holde meg hjemme til resultatet er klart. Jeg tror jo ikke selv at jeg har det. Jeg har mer troen på sår hals og gravid-sliten og vondter. Satser på det. Hvis ikke jeg dør av Corona hadde ihvertfall isolasjon tatt knekken på meg☠️⚰️👩... Søren. Nå får jeg ikke vekk den siste emojien der 🙄😅

Håper du slipper corona og isolasjon! Og god bedring til deg ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke Corona 🎉😂

5+4 idag. Jobbehelg. Igår ringte jeg sjefen der jeg har arbeidshelg og sa at jeg er gravid og har begynt å kjenne at kvalmen bygger seg opp. Er ikke dritdårlig enda men er ikke supersprek heller. Sa at den største frykten er å kaste opp hjemme hos en pasient😅 har arbeidshelg i hjemmesykepleien. Sa at jeg reagerer spesielt på lukter. Spurte om det gikk an å tilrettelegge på et eller annet vis, og en time senere ringte hun tilbake og sa at hun hadde tatt inn én ekstra på hvert av mine skift, og gitt meg en enklere liste! ❤️ For en fantastisk sjef!! Hun sa også "Nei, så kjekt!" da jeg fortalte at jeg er gravid. Det er jo akkurat den reaksjonen man vil ha fra en sjef😍 uansett. Jobbet igår kveld, gikk veldig greit. Kjente jeg var sliten da jeg kom hjem, og hadde smerter i bekkenet (litt vel tidlig for det her og!). 

Idag da jeg våknet hadde jeg hodepine og var småkvalm og jeg lå og grublet i nesten en time på om jeg skulle ringe inn og bruke egenmelding eller ikke. Endte med at jeg bestemte meg for å gå på jobb. Gikk på badet for å sminke meg og ble så sliten og kvalm av det at jeg måtte bare legge meg på sofaen. Endte med at jeg krøp til korset og brukte egenmelding. Nå er samvittigheten min kullsvart. Mest fordi jeg nesten vet at jeg kommer til å bli mye dårligere og da har et enda større behov for å være borte fra jobb! Og fordi at sjefen har lagt til rette så utrolig bra for meg og så er det ikke bra nok :cry3: føler meg som verdens verste arbeidstaker. I tillegg så går jeg fortsatt rundt og venter på å miste og da er det veldig kjedelig å ha kastet bort egenmeldingsdager😂🙈 Det var dagens utblåsning 😅 ooooptimist :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med! Vi er sånn nesten likt (jeg er 5+5 nå)😉 lykke til! Og godt det ikke var corona, trenger jo ikke flere bekymringer i denne tiden😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...