Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Trodde de hadde sånn ''ingen stripping før termin''-policy..? Er kanskje bare på utvalgte steder det da? 
Uansett kjedelig når jordmor går henn og blir syk på den måten. :dry:

Og takk for påminnelsen, nå skal jeg bruke morgendagen på å prøve å finne frem yogaballen min igjen også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands

Ja, her er det også sånn at de kun stripper etter termin. Håper de godtar det på termindatoen i det minste. Rart at det er forskjellige rutiner? Bør jo uansett være faglig begrunnet hvorfor de gjør det og ikke. 

Sånn ball skal visst være perfekt når babyen kommer også, at man sitter og bysser på den. Skal visst funke bra for å få baby til å sove også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Trodde de hadde sånn ''ingen stripping før termin''-policy..? Er kanskje bare på utvalgte steder det da? 
Uansett kjedelig når jordmor går henn og blir syk på den måten. :dry:

Og takk for påminnelsen, nå skal jeg bruke morgendagen på å prøve å finne frem yogaballen min igjen også! :jepp:

Min jordmor ville ikke gjøre det før termin, men vikaren (som visstnok ikke er der likevel?:klo:) ville. Ble strippet før termin av min jordmor sist, så.. er nok ulikt fra jordmor til jordmor! Veldig dårlig av henne å bli syk ja:snurt:

4 minutter siden, Sunhands skrev:

Ja, her er det også sånn at de kun stripper etter termin. Håper de godtar det på termindatoen i det minste. Rart at det er forskjellige rutiner? Bør jo uansett være faglig begrunnet hvorfor de gjør det og ikke. 

Sånn ball skal visst være perfekt når babyen kommer også, at man sitter og bysser på den. Skal visst funke bra for å få baby til å sove også. :)

Ja, er kjedelig med ulike rutiner på det. Venninna mi ble strippet 2 ganger før termin faktisk. På en annen helsestasjon enn jeg går på da. Kjenner jeg er litt misunnelig på den :fnise:

Ja, hørt rykter om det! Gode 50 kr brukt der ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Sånt blir jeg også misunnelig på, og dessuten blir det sniking i fødekøen av sånt! ;) 

50 kroner? Det hørtes ut som vel anvendte midler! :) 

Er fødebagen klar forresten? Jeg pakket ut av den i dag, tok ut litt og pakket den på nytt.. Hehe.. Tror jeg har med altfor mye. Det er et helt lass med utstyr som står klar i tilfelle der skulle skje noe. For øvrig gikk jeg for koffert. Det må vel være OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sunhands skrev:

Sånt blir jeg også misunnelig på, og dessuten blir det sniking i fødekøen av sånt! ;) 

50 kroner? Det hørtes ut som vel anvendte midler! :) 

Er fødebagen klar forresten? Jeg pakket ut av den i dag, tok ut litt og pakket den på nytt.. Hehe.. Tror jeg har med altfor mye. Det er et helt lass med utstyr som står klar i tilfelle der skulle skje noe. For øvrig gikk jeg for koffert. Det må vel være OK?

Haha ja ikke greit med sniking i fødekøen!:opplyser:

Ja fant på Rusta til 50 kr så da måtte jeg dra den med meg :biggrin:

 

Pakket bagen for noen uker siden, men tror jeg har altfor mye med til meg selv :sprettoy:  har kun ett sett + hentesett til baby fordi man får låne på sykehuset.. Men har nok overvurdert hvor mange skift jeg trenger :P vet jo aldri hvor lenge man blir? Eller om jeg blør igjennom trusen og må skifte bukse :ph34r: koffert er fint :jepp: gikk for bag selv, men det spiller ingen rolle for det er mannen som må dra det med seg uansett :fnise:  hørte om ei som ikke var forberedt på fødsel og fikk kastet tannbørste og mobillader i en kiwipose :fnise:  alt er vel bedre enn det :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+4. Kom uuut baby! Nåååååå! Først stresset jeg med at jeg kom til å føde før mannen fikk kommet hjem. Nå stresser jeg med at det går for lang tid etter han har kommet hjem, er redd han bare får noen dager med oss før han må reise på jobb igjen :( gårsdagens ligg ga ingen effekt heller. Gikk til og med en heftig tur opp og ned den bratteste bakken her etterpå uten så mye som en kynner. Jeg hadde troen etter at jeg hadde vondt i 2 timer på mandagen. Æsj altså. Skal spørre om legen i det minste vil sjekke om jeg er moden idag, og hvis ikke jeg er det så vurderer jeg akupunktur sterkt! Har begynt å få skikkelig vondt i rompen og bekkenet generelt også så det er jo helt supert :dry: hadde det ikke vært for at mannen må på jobb igjen den 11.des så hadde jeg ikke stresset. Men vi går glipp av en hel mnd lønn om han blir hjemme de to ukene han egentlig skal jobbe. Han har en teit arbeidsgiver :angry: 

Våknet klokken 0530 av at L kom inn og hadde hatt et uhell i sengen..heldigvis var det bare lakenet som måtte skiftes, men jeg fikk ikke sove igjen etterpå. Satser på en powernap mens mannen er på trening etter legetimen for jeg er dautrøtt! Endte opp med å Google om fastleger utfører stripping men ble ikke mye klok på det :tongue:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Strikkesokken skrev:

38+4. Kom uuut baby! Nåååååå! Først stresset jeg med at jeg kom til å føde før mannen fikk kommet hjem. Nå stresser jeg med at det går for lang tid etter han har kommet hjem, er redd han bare får noen dager med oss før han må reise på jobb igjen :( gårsdagens ligg ga ingen effekt heller. Gikk til og med en heftig tur opp og ned den bratteste bakken her etterpå uten så mye som en kynner. Jeg hadde troen etter at jeg hadde vondt i 2 timer på mandagen. Æsj altså. Skal spørre om legen i det minste vil sjekke om jeg er moden idag, og hvis ikke jeg er det så vurderer jeg akupunktur sterkt! Har begynt å få skikkelig vondt i rompen og bekkenet generelt også så det er jo helt supert :dry: hadde det ikke vært for at mannen må på jobb igjen den 11.des så hadde jeg ikke stresset. Men vi går glipp av en hel mnd lønn om han blir hjemme de to ukene han egentlig skal jobbe. Han har en teit arbeidsgiver :angry: 

Våknet klokken 0530 av at L kom inn og hadde hatt et uhell i sengen..heldigvis var det bare lakenet som måtte skiftes, men jeg fikk ikke sove igjen etterpå. Satser på en powernap mens mannen er på trening etter legetimen for jeg er dautrøtt! Endte opp med å Google om fastleger utfører stripping men ble ikke mye klok på det :tongue:

De har teite arbeidsgivere disse mennene vår. Her får han heller ikke betalt. På jobben hos meg får mennene 2 uker. Vet noen steder at de får 1 uke betalt og 1 uke ulønnet. Det er jo fremskritt. 

Du får få mannen til å gjøre det hvis ikke legen vil. Men så vet jeg ikke helt hvordan det gjøres og hvis du googler "hvordan strippe" så får du gjerne litt andre svar :vetikke::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pentu skrev:

De har teite arbeidsgivere disse mennene vår. Her får han heller ikke betalt. På jobben hos meg får mennene 2 uker. Vet noen steder at de får 1 uke betalt og 1 uke ulønnet. Det er jo fremskritt. 

Du får få mannen til å gjøre det hvis ikke legen vil. Men så vet jeg ikke helt hvordan det gjøres og hvis du googler "hvordan strippe" så får du gjerne litt andre svar :vetikke::fnise:

Ja, har hørt at i det offentlige så får de betalt, men alle stakkarne i private firma må kjempe litt mer for det:vetikke: èn uke betalt er ihvertfall mer enn ingenting! Er kjipt nok at han ikke får betalt fri, men han er jo faktisk vekke 24/7 i fjorten dager..hadde han i det minste kommet hjem hver ettermiddag hadde jeg heller overlevd. Kanskje:fnise:

Haha ja jeg luftet det for ham igår. "Du kan jo strippe meg?" "Javel?" "Ja..du tar fingrene oppi der og røsker til" "Jaha ja.." Veldig interessert i det, med andre ord:ler:

---

Fyyy flate! Forrige innlegg skrev jeg mens jeg lå i sengen og trodde jeg hadde litt vondt. Nå har jeg stått opp og herregud jeg amputerer bekkenet altså. Evig glad for ballen min nå, den er god å sitte på. Tenkte jeg skulle overdrive litt hos legen idag om hvor vondt og grusomt jeg har det, men det tror jeg ikke trengs altså:daane: klart meg uten nevneverdige bekkenplager hittil, men nå smalt de hardt over meg. Kanskje jeg får svi for toppturer og halvveis jogging i bakker 9 mnd på vei:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Åh, så nedtur at ikke pappaene får omsorgspermisjon! Eller.. jeg vet egentlig ikke om samboeren min får det heller. Jeg har mast om at han skal sjekke personalhåndboken, men det har de visst ikke.. Han sier bare at det ordner seg, men egentlig har jeg ingen idé om hvordan det ordner seg.. Han er litt håpløs sånn, tar litt for mye som det kommer. :P

Håper ikke bekkenplagene blir verre! Du har vært flink som har holdt deg så aktiv, da! :)

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det varierer litt fra firma til firma i det private, både mannen og kollegaen min fikk betalt for de to ukene :Nikke: To forskjellige firmaer altså. 

Pass på så du ikke ender opp helt utslitt og med skikkelig bekkentrøbbel før fødsel nå da. Kanskje du skal holde deg til kun anstrengende fysiske aktiviteter som involverer mannen fremover ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Småkjekset skrev:

Bekkenplager er aldri noe godt, får håpe det fører noe godt med seg :lur:

Får håpe på det!:nigo: so far - nada :P

7 timer siden, Sunhands skrev:

Åh, så nedtur at ikke pappaene får omsorgspermisjon! Eller.. jeg vet egentlig ikke om samboeren min får det heller. Jeg har mast om at han skal sjekke personalhåndboken, men det har de visst ikke.. Han sier bare at det ordner seg, men egentlig har jeg ingen idé om hvordan det ordner seg.. Han er litt håpløs sånn, tar litt for mye som det kommer. :P

Håper ikke bekkenplagene blir verre! Du har vært flink som har holdt deg så aktiv, da! :)

Huff jeg hadde stresset meg ihjel av å ikke vite!:bond: sånt må man finne ut av asap :fnise:

Takk! Det har myket seg litt opp utover dagen da, er sikkert verst om morgenen før jeg har bevegd meg. 

6 timer siden, sitronkake skrev:

Tror nok det varierer litt fra firma til firma i det private, både mannen og kollegaen min fikk betalt for de to ukene :Nikke: To forskjellige firmaer altså. 

Pass på så du ikke ender opp helt utslitt og med skikkelig bekkentrøbbel før fødsel nå da. Kanskje du skal holde deg til kun anstrengende fysiske aktiviteter som involverer mannen fremover ;) 

Er noen som har det ja! Skulle vært likt for alle altså:snurt:

Ja, tenker jeg holder meg rolig fra nå altså.. selv under de aktivitetene får han ta mesteparten av jobben :fnise:

---

Legen var syykt dårlig på å ta svangerskapskontroll..Han virket helt ekstremt usikker og jeg måtte minne ham på sf-mål liksom. Så ble naturlig nok ingen sjekk av ståa nedentil. Er sur. Og legen mente hodet ikke er festet?! :blink: Jordmor sa sist at det var det. Så jeg er både sur og forvirret:tongue: skulle ønske jeg kunne strippe meg selv og visste hvordan det kjennes ut når hodet er festet :P jeg har gått ned 0,5 kg forresten..det var visst innafor for legen sa ingenting på det ihvertfall. 

Har tvunget mannen til å hoppe i høyet igjen idag, og jeg har fortsatt ikke så mye som en eneste liten kynner. Jeg gir opp. Blir ikke baby denne uken likevel :fnise:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt vonde sammentrekninger igjen i flere timer. Men de tar seg ikke opp, og kommer med alt fra 5-30 min mellomrom. Syns de enten kan gi seg så jeg kan sove eller ta seg opp så det blir litt action her!:jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Pentu skrev:

Sett mannen i arbeid. Sex og massasje. Skader jo ikke :P krysser alt som krysses kan :hjerte:

Sex orker han ikke nå igjen sier han:blink: hva skjedde med ungfolen jeg ble sammen med?!:fnise: men massasje skal han få prøve seg på! Hadde glemt det trikset allerede :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Strikkesokken skrev:

Sex orker han ikke nå igjen sier han:blink: hva skjedde med ungfolen jeg ble sammen med?!:fnise: men massasje skal han få prøve seg på! Hadde glemt det trikset allerede :tongue:

Mannen hadde garantert sagt ja til sex og nei til massasje. Hvis han måtte velge altså. Men så er spørsmålet hvor ofte du har satt han i arbeid i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Pentu skrev:

Mannen hadde garantert sagt ja til sex og nei til massasje. Hvis han måtte velge altså. Men så er spørsmålet hvor ofte du har satt han i arbeid i dag :fnise:

Bare to ganger :sjenert: haha! Jeg ligger i sengen og venter på ham nå, får se hva han går med på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
12 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Bare to ganger :sjenert: haha! Jeg ligger i sengen og venter på ham nå, får se hva han går med på :fnise:

Hehe! Mer enn hva jeg får med han her hjemme på. Han stupte i seng da han kom hjem fra et styremøte, så her blir det nok en rolig natt. :P

Men massasje og alt som er behagelig skal jo være fint og øke de gode hormonene. Lykke til! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...