Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Trening. Du gale kvinne :overrasket: Jeg ble dritsliten av å måke litt snø utafor her i stad, det kunne ikke ramle meg inn å i det hele tatt bevege meg i retning treningssenteret.

Håper for din del at fødselen ikke tar halve tiden av den forrige, det blir vel noe sånt som halvannen time det?! :hakeslepp: Hun ene i termingruppa til Mini fødte på badet hjemme siden fødselen gikk så fort. Tror det tok en time fra første rie, mannen rakk så vidt å komme hjem før ungen var ute :daane: DET er marerittet ass, mannen er jo helt håpløs i stressede situasjoner. Badet, eller i bilen på vei til sykehuset. Tok heldigvis fem timer forrige gang, så det er vel ikke så stor sjanse for at det skjer. Ga mannen streng beskjed i dag om at vi kjører i kollektivfeltet om fødselen skulle starte i rushen, det sto bom stille på E18 i dag tidlig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, sitronkake skrev:

Trening. Du gale kvinne :overrasket: Jeg ble dritsliten av å måke litt snø utafor her i stad, det kunne ikke ramle meg inn å i det hele tatt bevege meg i retning treningssenteret.

Håper for din del at fødselen ikke tar halve tiden av den forrige, det blir vel noe sånt som halvannen time det?! :hakeslepp: Hun ene i termingruppa til Mini fødte på badet hjemme siden fødselen gikk så fort. Tror det tok en time fra første rie, mannen rakk så vidt å komme hjem før ungen var ute :daane: DET er marerittet ass, mannen er jo helt håpløs i stressede situasjoner. Badet, eller i bilen på vei til sykehuset. Tok heldigvis fem timer forrige gang, så det er vel ikke så stor sjanse for at det skjer. Ga mannen streng beskjed i dag om at vi kjører i kollektivfeltet om fødselen skulle starte i rushen, det sto bom stille på E18 i dag tidlig ;) 

Angret litt på det på vei hjem, fikk blodtrykksfall og trodde jeg skulle dø :fnise: ble bare en halvtime på ellipsemaskin. Men det funket, fikk sove da jeg kom hjem fra jordmor :nigo: 

Herregud ja jeg håper jeg rekker fram til sykehuset! Tror ikke mannen hadde satt stor pris på å bli jordmor til sin egen baby :P aner ikke hva han hadde gjort. Sannsynligvis lagt bevisstløs ved siden av meg :hoho:

---

Nå er det fotballtrening for L. Han har laget et hjerteformet kort til den ene lagkameraten sin og skrevet at det er fra ei jente i klassen deres :ler: jeg fikk streng beskjed om å ikke lese..står "til B fra T. LOVE LOVE":fnise: de var begge kjærester med henne en periode, men nå er det bare L sin dame:tongue: oh, to be young.. 

De har begynt med innetrening nå og jeg har satt meg midt i skuddsonen bak det ene målet i hallen..får flytte meg så jeg ikke ender opp med knekt nese her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min måtte ringe til ambulanse omtrent med en  gang vannet gikk. Hun klarte ikke stå på beina. Hun fødte i gangen hjemme. Hiv dere i bilen med en gang du merker noe. Ber de deg om å kjøre hjem så nekter du 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Pentu skrev:

Venninnen min måtte ringe til ambulanse omtrent med en  gang vannet gikk. Hun klarte ikke stå på beina. Hun fødte i gangen hjemme. Hiv dere i bilen med en gang du merker noe. Ber de deg om å kjøre hjem så nekter du 😜

Å herregud. Mareritt:daane: jeg hadde håpet at det skulle starte med at vannet gikk denne gangen så jeg kunne kjøpe meg litt bedre tid, men tydeligvis ikke :tongue: jordmor sa jeg måtte bare dra med en gang jeg kjente noe. Er stygt redd det blir ihvertfall én bomtur til klinikken på meg hvis jeg gjør det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Å herregud. Mareritt:daane: jeg hadde håpet at det skulle starte med at vannet gikk denne gangen så jeg kunne kjøpe meg litt bedre tid, men tydeligvis ikke :tongue: jordmor sa jeg måtte bare dra med en gang jeg kjente noe. Er stygt redd det blir ihvertfall én bomtur til klinikken på meg hvis jeg gjør det :P 

Er bedre med noen bomturer enn å føde på broen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet kl 0530 av at jeg måtte tisse. Vekket sannsynligvis L da jeg sto opp, for han gikk på do 5 min etter meg. Siden han var våken fikk ikke jeg sove igjen:dry: sovnet etter jeg hadde fått ham på skolen, og sov til 12:fnise: Nå har jeg sett en Greys og spist muslirundstykke (herregud man blir hekta, altså!) så nå sitter jeg og manner meg opp til å vaske huset. Må også bytte.....tok en pause fra skrivingen på kg og nå har jeg glemt hva jeg måtte bytte:klo: truse? Sengetøy? Æh.. JO! Jeg må bytte fødebag. Den jeg har pakket i er litt i minste laget..babyklær er bittelite, men mine klær er ikke fullt så små altså:sjenert:

Imorgen skal L spille cup. Utecup. Fy fader. Hvem tenkte at utecup i November var en god idè?! Kommer til å fryse fast i bakken. Må nok låne ullklær av pappa, han har omtrent like stor mage som meg så noe må jo passe:fnise: i bredden altså. Sikkert 40 cm for langt :P
Etter det skal jeg opp til svigers og møte mannen:rodmer: kjedelig at han jobber vekke, men greit at det likevel er såpass nærme at vi har muligheten til å treffes innimellom når han er på jobb. Blir der oppe til søndag. 

Nei, nå får jeg begynne på husvasken..æsj. Skulle gitt mye for en vaskehjelp akkurat nå altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper du hadde merket det hvis det var behov for ekstra trusebytt. Så mye tiltro har jeg til deg. :Nikke:

Husvask ja. Jeg har endelig støvsuget og vasket gulvet på vaskerommet. Det er ikke helt ferdig, men jeg har sortert klærne i kurver. En til hver av oss. Mannen kan få brette sine egne klær. Rotet er vekke ihvertfall og systemet er der. 

Hvis du finner en vaskehjelp, gidder du å dele med meg da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Pentu skrev:

Jeg håper du hadde merket det hvis det var behov for ekstra trusebytt. Så mye tiltro har jeg til deg. :Nikke:

Husvask ja. Jeg har endelig støvsuget og vasket gulvet på vaskerommet. Det er ikke helt ferdig, men jeg har sortert klærne i kurver. En til hver av oss. Mannen kan få brette sine egne klær. Rotet er vekke ihvertfall og systemet er der. 

Hvis du finner en vaskehjelp, gidder du å dele med meg da? 

Haha godt du har såpass troen på meg ;) skulle ikke forundre meg om jeg glemte at jeg hadde behov for trusebytt, har ikke kontroll på hvilken dag det er for tiden engang:fnise:

Så deilig at du har fått system på vaskerommet:nigo: nå er bare utfordringen å holde det sånn :P
Skal sende vaskedamen til deg når hun er ferdig her, men om hun blir like utslitt som jeg er nå så spørs det om hun gidder altså:fnise:

---

Ferdig med husvask. Utslitt. Herregud så langt ned det er til vaskebøtten!:daane: Invitert mamma på fredagstaco ikveld og kjenner jeg angrer litt nå. Nå kommer nok snart L ramlende inn døren og, får håpe han bare vil sige ned i sofaen og se på tv en stund:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Haha godt du har såpass troen på meg ;) skulle ikke forundre meg om jeg glemte at jeg hadde behov for trusebytt, har ikke kontroll på hvilken dag det er for tiden engang:fnise:

Så deilig at du har fått system på vaskerommet:nigo: nå er bare utfordringen å holde det sånn :P
Skal sende vaskedamen til deg når hun er ferdig her, men om hun blir like utslitt som jeg er nå så spørs det om hun gidder altså:fnise:

---

Ferdig med husvask. Utslitt. Herregud så langt ned det er til vaskebøtten!:daane: Invitert mamma på fredagstaco ikveld og kjenner jeg angrer litt nå. Nå kommer nok snart L ramlende inn døren og, får håpe han bare vil sige ned i sofaen og se på tv en stund:tongue:

Haha. Da syns jeg du skal sette på kalender. Sånn at du ikke går med samme truse i hele november :fnise:

Jeg kommer garantert aldri til å klare å holde vaskerommet. Såpass mye kjenner jeg meg selv. Er kanskje bra i en uke eller to. Men så gale som det var vært nå blir det nok ikke med det første. Var ting som ble satt inn der for over et år siden for å bli kastet :P 

Du må da ikke ha vaskebøtten på gulvet. Her vasker jeg et og et rom før jeg tar pause. Pause er gull.  Det ser ganske så bra ut nede nå. Bortsett fra soverommene da. Men må jeg ta stilling til det i dag? :klo::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pentu skrev:

Haha. Da syns jeg du skal sette på kalender. Sånn at du ikke går med samme truse i hele november :fnise:

Jeg kommer garantert aldri til å klare å holde vaskerommet. Såpass mye kjenner jeg meg selv. Er kanskje bra i en uke eller to. Men så gale som det var vært nå blir det nok ikke med det første. Var ting som ble satt inn der for over et år siden for å bli kastet :P 

Du må da ikke ha vaskebøtten på gulvet. Her vasker jeg et og et rom før jeg tar pause. Pause er gull.  Det ser ganske så bra ut nede nå. Bortsett fra soverommene da. Men må jeg ta stilling til det i dag? :klo::fnise:

Haha samme truse hele måneden! Å fy:hoho:

Hadde jeg hatt vaskebøtten med meg på en krakk eller stol hadde jeg garantert veltet den utover hele gulvet:fnise: og tar jeg for mye pause blir jeg aaaldri ferdig. Jeg er sånn at jeg må bare bli ferdig med en gang. Kan ikke ha det rent og pent på kjøkkenet og kaos på badet. Da stresser jeg:sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fremover i rykende fart ser jeg! 

Skummelt med all den praten om hjemmefødsel, du får heller belage deg på bomtur enn å ta sjansen. 

Synes du er kjempe flink som fortsatt trener, jeg sa opp mitt gymmedlemskap i mnd 4 eller noe! :fnise:

Og HVOR ser du greys (mulig jeg har spurt før)? :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Beccy87 skrev:

Her går det fremover i rykende fart ser jeg! 

Skummelt med all den praten om hjemmefødsel, du får heller belage deg på bomtur enn å ta sjansen. 

Synes du er kjempe flink som fortsatt trener, jeg sa opp mitt gymmedlemskap i mnd 4 eller noe! :fnise:

Og HVOR ser du greys (mulig jeg har spurt før)? :ph34r:

Her går det fremover!:jepp:

Ja, tror det. Satser på at jeg ikke får noe falsk alarm før mannen er hjemme uansett. Herregud da dør jeg nok av stress :sprettoy:

Og det blir ikke mange øktene i uken, gitt! Én. Kaaaanskje to hvis jeg er i humør :fnise: gleder meg veldig til å trene skikkelig igjen i januar!

Ser Greys på viaplay :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+0! Svangerskapet regnes som fullgått! Baby er ikke prematur lenger! Og jeg er over den magiske grensen for å få føde i vann :bond: nå håper jeg bare det skjer på en ukedag og at jeg rekker fram i tide til å få tappet i badet og komme meg oppi:fnise: etter å ha lest @A4-livet sin fødselshistorie er jeg ikke mindre stresset for å ikke nå fram:haar: kan hende jeg har snakket så mye om styrtfødsler og hjemmefødsel at jeg har jinxet det så denne haler ut i all evighet:fnise:

Hvis noen lurer på hvorfor jeg er våken grytidlig en lørdag så vet jeg ikke svaret selv.. L ville sove i sengen med meg i natt, og det betyr enormt dårlig søvn på mor :P så sto han opp 0630 :rolleyes: og nå hører jeg han leker med Lego inne på rommet sitt. Hadde et ønske om å sove litt til, men blir vel liggende og vri meg til 8 før jeg gir etter og står opp.

Kjenner jeg gruer meg til utecup idag :fryser: mamma har et uttrykk om at når man blir kjempekald "fryser man tvillinger på seg". Skal bare se at vi må ut etter en ekstra vugge og tvillingvogn etter idag:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for ikke prematur! Det er en fin milepæl :) 

Og ja! Jeg tenkte faktisk "hva i alle dager gjør hun oppe så tidlig?" :fnise: Jeg synes det er helt merkelig med utecup så sent på året. Vi hadde vår siste sent i oktober. Selv om jeg er ekstremt varm i dette svangerskapet så måtte jeg hjem i den ene pausen å kle på meg lag på lag med ull. Fytti rakkeren, så kaldt det er når du står og ser på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

Hurra for ikke prematur! Det er en fin milepæl :) 

Og ja! Jeg tenkte faktisk "hva i alle dager gjør hun oppe så tidlig?" :fnise: Jeg synes det er helt merkelig med utecup så sent på året. Vi hadde vår siste sent i oktober. Selv om jeg er ekstremt varm i dette svangerskapet så måtte jeg hjem i den ene pausen å kle på meg lag på lag med ull. Fytti rakkeren, så kaldt det er når du står og ser på. 

Heldigvis fikk jeg låne en stilongs str xl som jeg tok på bak fram for å få plass til magen :ler: også fant jeg en av ulltrøyene til mannen, så Ulvang genseren hans og så regnjakken hans utenpå der :fnise: jeg frøs ikke! Men det var ikke noe digg å stå der likevel i vind og regn :P neste helg er det cup igjen:daane: da skal de være inne, men av erfaring er det ikke nødvendigvis varmt i de enorme arenaene uansett..

---

Slenger med et magebilde fra idag :nigo: siste jeg gidder å poste før hun tvinges ut herfra ;)

20161112_182907.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fin du er! :rodmer: 

Misunner deg ikke den utecupen, brrr :fryser: Akkurat nå er jeg veldig glad for at Mini er for liten for å bli med på organisert utendørsidrett. Tror jeg skal hinte om håndball eller basket om han insisterer på lagidrett når han blir eldre. Hvis det ikke funker får jeg gå for noe sånt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser sykt bra ut altså! Og enig i det, i noen haller er det ganske kaldt. For noen uker siden var vi i en hall der alle var nødt til å gå i sokkelesten. Det var jeg ikke forberedt på og det var skikkelig gulvkaldt :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store planer om at Lille skal bli håndballjente. Først Og fremst fordi jeg drev med håndball i 14 år så jeg elsker sporten, men det er hovedsakelig fordi fotball er kaldt. Jeg var på kampen til niesen min i slutten av april. Holdt på å dø. Glad hun har begynt på håndball istedenfor 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, A4-livet skrev:

Fiiiiiiin mage! :strix:Haha, nå savner jeg nesten min (ser fortsatt ut som om jeg er 4 mnd på vei da......) :fnise:

Takk! Haha, husker den følelsen når baby har forlatt kroppen:fnise: skikkelig dvask, rar mage. Ikke noe fotballfrue her:tongue: Godt den går tilbake etterhvert. 

11 timer siden, sitronkake skrev:

Så fin du er! :rodmer: 

Misunner deg ikke den utecupen, brrr :fryser: Akkurat nå er jeg veldig glad for at Mini er for liten for å bli med på organisert utendørsidrett. Tror jeg skal hinte om håndball eller basket om han insisterer på lagidrett når han blir eldre. Hvis det ikke funker får jeg gå for noe sånt :ler: 

Taakk :nigo:

Min mor var med og sa at baby får begynne på karate eller noe annet som er innendørs. Jeg er enig. Det teltet var genialt :hoho: får bli noe sånt neste gang :ler:

10 timer siden, Weebs skrev:

Du ser sykt bra ut altså! Og enig i det, i noen haller er det ganske kaldt. For noen uker siden var vi i en hall der alle var nødt til å gå i sokkelesten. Det var jeg ikke forberedt på og det var skikkelig gulvkaldt :ohmy:

Tusen takk :biggrin: føler meg ikke alltid så fresh, men det hjelper med komplimenter altså:fnise: mannen er også veldig flink å si at jeg er nydelig, men han har ikke noe valg for han er stuck med meg uansett:tongue: å herregud sokkelesten! Kan fort bli ubehagelig det ja. Her er det heldigvis kunstgress innendørs  (tror jeg ihvertfall:klo:) så sko må vi ha på ;)

10 timer siden, Pentu skrev:

Jeg har store planer om at Lille skal bli håndballjente. Først Og fremst fordi jeg drev med håndball i 14 år så jeg elsker sporten, men det er hovedsakelig fordi fotball er kaldt. Jeg var på kampen til niesen min i slutten av april. Holdt på å dø. Glad hun har begynt på håndball istedenfor 😜

Håndball gikk jeg og på! Helt til jeg aldri fikk spille kamper fordi jeg var så liten i forhold til de andre jentene :dry: av vekst altså. Også endte det med at jeg bristet en finger på trening og da la jeg den karrieren på hyllen:fnise: satser på at hun her vil danse, kanskje. Det gjorde jeg i 10 år:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...