Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha, innlegget om dama så jeg ikke før nå. Jeg har allerede kjøpt inn nattbind og bleier :ler: Tror jeg skal holde sofaen en stund etter fødsel altså! Jeg har hørt folk har måttet kjøpe inn større amme-BHer, da sender jeg mannen. Han er jo uansett hjemme?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, kan man ikke sende andre på butikken når man nettopp har født?! Hvis mannen er redd for å kjøpe bind så be han om å presse en vannmelon opp et visst sted. Her kjøper mannen sånn uten å mukke. Han er alltid litt usikker på typen. Så han ringer alltid en ekstra gang når han er i butikken :fnise:

jeg var heldig etter jeg fødte sist. Gikk normalt og slengte meg fint ned i sofaen. Fikk spørsmål av jordmødrene på barsel om jeg ikke hadde sydd. Jeg hadde jo det, men var jo ikke vondt å sitte eller gå fordiom. Krysser alt som krysses kan for at det er sånn denne gangen og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Weebs skrev:

Haha, innlegget om dama så jeg ikke før nå. Jeg har allerede kjøpt inn nattbind og bleier :ler: Tror jeg skal holde sofaen en stund etter fødsel altså! Jeg har hørt folk har måttet kjøpe inn større amme-BHer, da sender jeg mannen. Han er jo uansett hjemme?!

Ja, var like før jeg røsket med meg en pakke nattbind da jeg sto der :fnise: bleier har vi en del av. Hvis det blir krise så har jeg mannen der av en grunn ;)

8 minutter siden, Pentu skrev:

Men altså, kan man ikke sende andre på butikken når man nettopp har født?! Hvis mannen er redd for å kjøpe bind så be han om å presse en vannmelon opp et visst sted. Her kjøper mannen sånn uten å mukke. Han er alltid litt usikker på typen. Så han ringer alltid en ekstra gang når han er i butikken :fnise:

jeg var heldig etter jeg fødte sist. Gikk normalt og slengte meg fint ned i sofaen. Fikk spørsmål av jordmødrene på barsel om jeg ikke hadde sydd. Jeg hadde jo det, men var jo ikke vondt å sitte eller gå fordiom. Krysser alt som krysses kan for at det er sånn denne gangen og. 

Enig! Her kjøpte mannen tamponger til meg lenge før vi ble sammen:fnise: ikke uten å ringe da. Han hadde nok gått ut av bilen og fått forklart hva jeg skulle ha og så hadde det gått 2 min før han ringte for å spørre hva det var igjen :hoho: men det skjer uansett hva han skal handle ;)

Såpass! Lucky you. Jeg hadde litt vondt for å reise meg, men jeg tror ikke jeg gikk som om jeg hadde en fotball hengende halvveis ut av hønemor :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han min skjemmes heldigvis ikke heller, @Pentu. Tror ikke han skjønner begrepet "flau" egentlig. Men det er jo ekstremt mange typer bind, så forstår at de blir usikre. Da min (TMI forresten) skulle kjøpe bind mens jeg lå hjemme i en blodpøl etter MA så kom han hjem med truseinnlegg for stringtruser. Hallooooo :fnise: Det hadde hjulpet presis null prosent, liksom :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke som at de ansatte i butikken er i tvil om hva det skal brukes til. Er ingen som mistenker at mennene våre skal bruke de akkurat. Jeg reagerte aldri når menn handlet bind eller tamponger når jeg jobbet i butikk. 

Haha @Weebs jeg dør 😂😂😂😂 var mannen litt stresset kanskje? 

Jeg passet på å ha rikelig liggende før fødselen. Og er man helt tom hjemme så tar man med seg noen fra sykehuset til man får sendt mannen på butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Pentu skrev:

Det er jo ikke som at de ansatte i butikken er i tvil om hva det skal brukes til. Er ingen som mistenker at mennene våre skal bruke de akkurat. Jeg reagerte aldri når menn handlet bind eller tamponger når jeg jobbet i butikk. 

Haha @Weebs jeg dør 😂😂😂😂 var mannen litt stresset kanskje? 

Jeg passet på å ha rikelig liggende før fødselen. Og er man helt tom hjemme så tar man med seg noen fra sykehuset til man får sendt mannen på butikken. 

Jeg aner ikke! Han påstod han hadde stålkontroll før han kjørte avgårde, men det må ha skjedd en kortslutning i hjernen akkurat da han stilte seg opp foran de 25 ulike typene å velge mellom :balltre: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 13.12, Weebs skrev:

Han min skjemmes heldigvis ikke heller, @Pentu. Tror ikke han skjønner begrepet "flau" egentlig. Men det er jo ekstremt mange typer bind, så forstår at de blir usikre. Da min (TMI forresten) skulle kjøpe bind mens jeg lå hjemme i en blodpøl etter MA så kom han hjem med truseinnlegg for stringtruser. Hallooooo :fnise: Det hadde hjulpet presis null prosent, liksom :daane:

:ler: den er fin! Like greit å kjøpe det man trenger selv før fødsel nå da

På 21.10.2016 den 13.23, Pentu skrev:

Det er jo ikke som at de ansatte i butikken er i tvil om hva det skal brukes til. Er ingen som mistenker at mennene våre skal bruke de akkurat. Jeg reagerte aldri når menn handlet bind eller tamponger når jeg jobbet i butikk. 

Haha @Weebs jeg dør 😂😂😂😂 var mannen litt stresset kanskje? 

Jeg passet på å ha rikelig liggende før fødselen. Og er man helt tom hjemme så tar man med seg noen fra sykehuset til man får sendt mannen på butikken. 

Nettopp. Når jeg hører at menn ikke tør å kjøpe sånt så blir jeg helt sånn :klo: alle skjønner jo at det ikke er de som skal bruke det, med mindre de har noen spesielle fetisjer da:fnise: you never know!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jo at jeg mistenkte babyshower på fredagen da vi var invitert på taco hos min svigerinne. Det var bare taco :dry: helt greit det da, godt med taco ;) måtte reise hjem ganske tidlig på formiddagen på lørdagen fordi mamma ikke kunne ha L så lenge, kom inn døren hos henne og der var hele gjengen!:hoppendeglad:  gjemt i et hjørne på kjøkkenet satt min beste venninne i hele verden! Henne har jeg ikke sett på over 2 år, herregud jeg gråt. Tror alle i hele selskapet måtte tørke noen tårer. Vi bor ikke i samme by, og da går det en del tid mellom hver gang vi treffes. De har planlagt babyshoweren i 2 måneder:hakeslepp: mannen har klart å holde alt hemmelig og, han hadde lagt nøkkelen i postkassen så venninnen min kunne komme seg inn fredag kveld. Føler meg utrolig heldig:rodmer: var mye bedre enn jeg hadde trodd det skulle bli! Hun reiste hjem igjen i ettermiddag.

Idag er det akkurat 6 uker til termin :sjokkbla: nå vurderer jeg å begynne å vaske babyklær, og i helgen skal jeg ut og kjøpe amme-bher og joggis til føden. Fant et par tøfler på IKEA til 15,- som skal få bli med på føden ;) veldig greit, da bare kaster jeg dem etterpå. De var ikke lekre, akkurat.
Lurer på å vaske sengetøy og re opp vuggen også, eller er det for tidlig?:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med babyshower! Og ekstra stas med bestevenninne! Kjenner til det med å bo i ulike byer. Takk gud for Facebook/Snapchat altså :)

Vask klær! Det er superkoselig og helt sprøtt på samme tid. Jeg har vasket sengetøy, men har ikke redd opp enda. Har pakket ut madrassen for å lufte den da. Jeg liker å lufte alt mulig :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Weebs skrev:

Så koselig med babyshower! Og ekstra stas med bestevenninne! Kjenner til det med å bo i ulike byer. Takk gud for Facebook/Snapchat altså :)

Vask klær! Det er superkoselig og helt sprøtt på samme tid. Jeg har vasket sengetøy, men har ikke redd opp enda. Har pakket ut madrassen for å lufte den da. Jeg liker å lufte alt mulig :fnise: 

Ja, veldig greit å ha Facebook og Snapchat!:biggrin:

Ja, har tenkt at jeg skulle begynne når jeg hadde fått babyshower (mamma hadde jo kjøpt dyne og sengetøy for leeengst men ikke gitt det til meg så jeg skjønte jo at noe var i gjære:fnise:) så lurer på å ta det imorgen kanskje:nigo: hang du alt opp eller hadde du det i tørketrommelen?
Tenker at dyne og sengetøy muligens blir litt vel støvete om jeg rer opp allerede, så får holde meg et par uker til kanskje..kan ikke gjøre det før deg liksom:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen hang jeg opp alt fordi det var så stas :fnise: Men jeg tviler på at jeg orker å henge opp de bittesmå sokkene i fremtiden liksom. De er seriøst 1 cm lange?!?! :ler:

Hadde vi hatt et støvfritt hjem hadde jeg satt alt klart for lenge siden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med babyshower :) Og ekstra koselig at de faktisk klarte å overraske deg da.

Jeg har vasket klær i dag, kom på nå at jeg har glemt å ta sengetøyet siden det ligger i sprinkelsenga (som jeg må kjøpe madrass til i morgen). Jaja, skal vel vaske mer klær før hun kommer. Og likner hun på broren sin så kommer hun ikke til å ligge i den senga på mange måneder heller.... Her går alt i tørketrommelen forresten. Ellers måtte jeg vel brukt hele huset tror jeg. Er så sykt mange ting (vasker alt fra str 50 til 68 siden det var det jeg hadde lagt i skapet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Monday, October 24, 2016 den 18.55, Weebs skrev:

Denne gangen hang jeg opp alt fordi det var så stas :fnise: Men jeg tviler på at jeg orker å henge opp de bittesmå sokkene i fremtiden liksom. De er seriøst 1 cm lange?!?! :ler:

Hadde vi hatt et støvfritt hjem hadde jeg satt alt klart for lenge siden ;) 

Støvfritt hjem hadde vært veldig greit! ;)

På Monday, October 24, 2016 den 19.05, A4-livet skrev:

Så koselig med babyshower :) Og ekstra koselig at de faktisk klarte å overraske deg da.

Jeg har vasket klær i dag, kom på nå at jeg har glemt å ta sengetøyet siden det ligger i sprinkelsenga (som jeg må kjøpe madrass til i morgen). Jaja, skal vel vaske mer klær før hun kommer. Og likner hun på broren sin så kommer hun ikke til å ligge i den senga på mange måneder heller.... Her går alt i tørketrommelen forresten. Ellers måtte jeg vel brukt hele huset tror jeg. Er så sykt mange ting (vasker alt fra str 50 til 68 siden det var det jeg hadde lagt i skapet).

Ja det var kjempestas!

jeg har nesten ingenting i str 50 forresten, typ 2 bodyer og én bukse.. regner liksom med å få en knubb på 5 kg og 54 cm:fnise: hvor mye har dere andre?

På Monday, October 24, 2016 den 20.18, Beccy87 skrev:

Så gøy med babyshower da!! :hoppendeglad:

Ja var veldig kjekt! Nå tror jeg tiden fremover kommer til å gå mye saktere.. nå har vi absolutt alt bortsett fra ammepute :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+4, 40 dager til termin - offisielt høygravid!:sjokkbla: ene nevøen min ble født i 34+4 og han klarte seg helt fint og har ingen problemer idag. Det er sprøtt å tenke på! Håper hun holder seg inne en god stund til, da.

Igår kveld lå jeg på siden på sofaen i kanskje 5 minutt, og hadde en svær våt flekk på ene puppen når jeg reiste meg igjen! Hæsjtægg meieri. Har hatt litt råmelk hittil, men at det skal renne og at jeg må begynne med ammeinnlegg syns jeg er litt tidlig allerede nå :P får håpe det er et godt tegn da, at det ikke tørker inn igjen til fødsel. 

Mannen har fått man flu. Stakkar. Ligger på sofaen og holder på å dø. Plutselig er det den høygravide kuen med blodtrykksfall og oppkastbyger som er den oppegående i familien:ler: så lenge han ikke smitter meg er det greit. Jeg har ikke tatt influensavaksine noensinne ever, og er vel generelt litt skeptisk til det..han er nok bare forkjølet, da. Og jeg har ingen planer om å bli syk nå altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Jeg har nesten ingenting i str 50 forresten, typ 2 bodyer og én bukse.. regner liksom med å få en knubb på 5 kg og 54 cm:fnise: hvor mye har dere andre?

Vi har altfor mye, tror jeg telte fem bodyer og syv bukser i stad. Og sikkert dobbelt så mye i str 56. Men det er fordi jr var en skikkelig gulpebaby og så har vi fått litt arvetøy. Str 50 ble brukt i under to uker forrige gang så tror to bodyer burde holde. Mange går jo rett på str 56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle hatt flere bodyer og strømpebukser i 50 sist, så blir nok til at vi kjøper litt ekstra denne gangen i tilfelle det er samme behov. Tror E brukte 50 i nærmere en måned og 56 i to måneder, så vi hadde rikelig i 56 ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte 50 i 7-8 uker.. Mest bodyer og pysjer. Hadde for lite (trodde jo ingen kunne bruke såå smått 😂), så fikk mer i gaver 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...