Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

En måned igjen til termin! :hakeslepp: Snart er det mange KG-damer med bebis! 

Skjønner forresten mammaen din godt jeg, sånn angående klesstørrelser :fnise: Da jeg pakket opp esken med babytøy fra Mini så jeg antagelig sånn ut: :overrasket:  :klo:  :bond: Jeg hadde helt glemt hvor små de egentlig er og måtte til og med sjekke bilder fra nyfødttiden for å forsikre meg om at Mini faktisk hadde hatt på seg så små plagg :ler: Måtte ut og bytte drakten jeg hadde kjøpt, innså at baby mest sannsynlig hadde druknet i str 62 rett etter fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

De rundstykkene er supergode! Anbefales absolutt:tommelopp:

Hvordan gikk det på kino? Likte dere filmen? Jeg syns ikke den var så verst faktisk. Litt morsomt at bergensere var de grusomme:fnise:

Det gikk veldig fint. Lille skiftet mellom setet sitt og fanget mitt et par ganger, men jeg syns hun var superflink. Var flere som måtte ut med ungene fordi de syns det var så skummelt osv, mens Lille stort sett sa "mamma, mamma, se, se, se" med stigende volum :fnise:

Bergensere ja. Jeg lo godt da. Lurer på om det er like morsomt ellers i landet :PJeg likte den, men kunne tenkt meg å se den på engelsk. 

Hun ville ikke gå derifra da. Er ikke så rart. Hoppeslott er gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sitronkake skrev:

En måned igjen til termin! :hakeslepp: Snart er det mange KG-damer med bebis! 

Skjønner forresten mammaen din godt jeg, sånn angående klesstørrelser :fnise: Da jeg pakket opp esken med babytøy fra Mini så jeg antagelig sånn ut: :overrasket:  :klo:  :bond: Jeg hadde helt glemt hvor små de egentlig er og måtte til og med sjekke bilder fra nyfødttiden for å forsikre meg om at Mini faktisk hadde hatt på seg så små plagg :ler: Måtte ut og bytte drakten jeg hadde kjøpt, innså at baby mest sannsynlig hadde druknet i str 62 rett etter fødsel..

Ja, det er helt vilt! Denne måneden kommer sikkert til å gå syykt sakte da. Tiden har gått så fort fram til nå, men nå snegler det seg litt avgårde..men bare litt.

Ja 50 er bittelite. Herlighet. Jeg har kjøpt ca null plagg i str 50. Men de sier på UL at hun er under snittet, og L var 49 cm, så sjansen er stor for at 56 blir enormt. Men det er vanskelig å se for seg at det går an å være så liten. 62 er kanskje litt stort til en nyfødt ja:ler:

16 timer siden, Pentu skrev:

Det gikk veldig fint. Lille skiftet mellom setet sitt og fanget mitt et par ganger, men jeg syns hun var superflink. Var flere som måtte ut med ungene fordi de syns det var så skummelt osv, mens Lille stort sett sa "mamma, mamma, se, se, se" med stigende volum :fnise:

Bergensere ja. Jeg lo godt da. Lurer på om det er like morsomt ellers i landet :PJeg likte den, men kunne tenkt meg å se den på engelsk. 

Hun ville ikke gå derifra da. Er ikke så rart. Hoppeslott er gøy. 

Så bra! Omtrent sånn var det på kino med L de første gangene og, han satt mye på fanget. Da vet du at du kan gjøre det igjen ihvertfall.
Jeg klarte jo å bestille billetter i byn, jeg..  Lå i sengen, nettopp våken da jeg skulle bestille, så jeg glemte jo at vi har kino her ute:klaske: så var ikke mye hoppeslott på oss. Men vi møtte Alvin fra Alvin og gjengen, og jeg stilte meg opp og smilte til kamera med det breie gravidtrynet mitt:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det akkurat 2 uker til mannen kommer hjem!:nigo: syns han har vært vekke en evighet allerede, denne uken har vært lang altså! Kjedelig å være syk. Er heldigvis mye bedre nå, men tar fortsatt ikke sjansen på en tur eller en treningsøkt. Lurer på å gå på spinning imorgen kveld da, må få veid meg før jeg skal til jordmor på tirsdag:tongue:

Igår kveld fikk jeg skrevet liste til fødebagen og faktisk pakket den! Shit. Nå står den klar på soverommet og bare venter. Mangler toalettsaker da. Tok bare med ett skift til baby utenom hentesett, pluss pysjamas. Sikkert mer enn nok, regner ikke med at vi er der mer enn to døgn kanskje, og de har jo klær man kan låne på sykehuset. Når mannen kommer hjem legger jeg sikkert resten av det vi skal ha oppi bagen og så tar jeg ting ut når jeg trenger det. Har uansett ikke tenkt å føde før han er hjemme:tongue:
Jeg fikk også lagd vårruller og fryst de ned, og jeg la sengetøyet på vuggen selv om jeg sa at jeg ikke skulle gjøre det før @Weebs:sjenert: greit med alt som er gjort ;) 

I natt drømte jeg at vannet gikk mens jeg satt på do på Kiwi. Midt i butikken hadde de sånn blå stor doboksgreie som de har på festivaler og sånt (hva heter det egentlig?:klo:). Der satt jeg, og vannet gikk. Også begynte jeg å blø. Hadde ikke vondt da, så jeg gadd ikke ringe KK for mannen var jo på jobb så jeg kunne ikke føde :P Husker ikke hvordan det endte, men jeg vet at jeg ikke fikk babyen ihvertfall. Hele drømmen foregikk inne på Kiwi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææ, di blå doene er så grusomme. Jeg trenger skyhøy promille for å takle de der altså :sprettoy: 
Jeg drømte faktisk om vannet mitt i natt jeg også :fnise: Jeg våknet av en ri og hoppet i dusjen fordi jeg ville vær renest mulig til fødselen :tongue: Mens jeg stod i dusjen gikk vannet, men det merket jeg ikke siden det var så masse andre vanngreier på gang. Det er egentlig kun det jeg husker fra drømmen :klo:

Ååå, jeg har også lyst å legge på sengetøy :hjerte: Får se hva jeg finner på neste uke :plystre: Og fødebag klar! Du er klar nå altså ;) 

Jeg kunne tenkt meg en liten tur på treningsstenteret jeg også, men det er kun fordi jeg vet at det ikke er så smart akkurat i dag. Nå formen blir bedre neste uke har jeg sikkert ikke lyst i det hele tatt. Typisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha den buksa!! 
Mamma gjorde det samme for oss og strikka en nydelig mariusdress til Trollet når han var fersk.... Den passer nå! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snikleser melder seg sånn helt på tampen før det blir fødsel :ph34r:

3 uker i strekk er lenge borte altså! Håper det går fortere med de to siste ukene nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2016 den 12.33, Weebs skrev:

Æææ, di blå doene er så grusomme. Jeg trenger skyhøy promille for å takle de der altså :sprettoy: 
Jeg drømte faktisk om vannet mitt i natt jeg også :fnise: Jeg våknet av en ri og hoppet i dusjen fordi jeg ville vær renest mulig til fødselen :tongue: Mens jeg stod i dusjen gikk vannet, men det merket jeg ikke siden det var så masse andre vanngreier på gang. Det er egentlig kun det jeg husker fra drømmen :klo:

Ååå, jeg har også lyst å legge på sengetøy :hjerte: Får se hva jeg finner på neste uke :plystre: Og fødebag klar! Du er klar nå altså ;) 

Jeg kunne tenkt meg en liten tur på treningsstenteret jeg også, men det er kun fordi jeg vet at det ikke er så smart akkurat i dag. Nå formen blir bedre neste uke har jeg sikkert ikke lyst i det hele tatt. Typisk! 

Jeg er superklar nå:biggrin: veldig klar for å ikke være gravid lenger..alt er tungt nå. Til og med tungt å sitte og skrive på KG:tongue:

Ble ikke akkurat spinning idag heller..er helt kjørt for tiden! Sover dårlig og blæh..syns synd på meg selv.

20 timer siden, Beccy87 skrev:

Haha den buksa!! 
Mamma gjorde det samme for oss og strikka en nydelig mariusdress til Trollet når han var fersk.... Den passer nå! :hoho:

:ler: det er kjedelig! Men godt den passer nå som der er vinter ihvertfall da:fnise:

19 timer siden, j86 skrev:

Snikleser melder seg sånn helt på tampen før det blir fødsel :ph34r:

3 uker i strekk er lenge borte altså! Håper det går fortere med de to siste ukene nå :) 

Yay, en snikleser! Velkommen:nigo: er jo nå the fun part starts, med siste innspurt før fødsel. Ihvertfall kjekt for utenforstående som ikke går igjennom de samme lidelsene som meg:fnise:

Ja, det er fælt. Får nok sett ham et par timer nå på lørdag kveld, om vi møtes hos svigers :P blir lange dager for den som går hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+2 og nøyaktig 4 uker til termin:bond: nå er jeg ikke så stresset over at det går for fort lenger, tiden har roet tempoet litt nå. Men det er fortsatt sprøtt å tenke på at om maks 6 uker har vi henne her! Forhåpentligvis lenge før det:sjenert: er sliten og trøtt og får ikke gjort noe av det jeg vil! Idag gikk jeg en tur på en halvtime, kom hjem og dusjet, og sluknet på sofaen. Helt ødelagt. Ville på spinning ikveld, men jeg har ikke sjans. *sutre sutre*

Helsestasjonen ringte, og jordmor er blitt syk så timen min imorgen er utsatt. Like greit, siden jeg ikke får veid meg idag:fnise:
Og så har vi booket fotograf til nyfødtfotografering:biggrin: hun kunne komme hjem til oss og ta bildene, heldigvis! Deilig å slippe å stresse ut, i tillegg til at jeg er veldig fan av bilder med mest mulig naturlig lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur på 30 min høres rimelig bra ut vil nå jeg si. Jeg kan ikke skryte på meg noe sånt. Her går det bare i smårydding og laging av middag. Sofaen er en god venn for tiden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pentu skrev:

En tur på 30 min høres rimelig bra ut vil nå jeg si. Jeg kan ikke skryte på meg noe sånt. Her går det bare i smårydding og laging av middag. Sofaen er en god venn for tiden :hjerte:

Ja..var bare ned på kaien og opp igjen, men har sagt til meg selv at jeg skal ut minst en halvtime hver dag fra og med idag, så er glad jeg klarte å gjennomføre:biggrin: men hørte sofaen ropte høyt på meg da jeg var ute, er ikke vant med å være alene over så lange perioder nå:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en "drøm" om å få gått mer tur! Må ta meg sammen :opplyser: 
Klarer du å gå på spinning altså? Imponert! Jeg har en rompe oppi ribbeinet som har hindret meg i å sykle normalt i over en måned :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Weebs skrev:

Jeg har også en "drøm" om å få gått mer tur! Må ta meg sammen :opplyser: 
Klarer du å gå på spinning altså? Imponert! Jeg har en rompe oppi ribbeinet som har hindret meg i å sykle normalt i over en måned :tongue:

Planen er å tvinge meg selv ut i minst 30 min hver dag fram til hun er ute nå. Det frister fint lite når det er så kaldt. Fint vær nå, men sur vind:fryser: føles godt når man kommer inn igjen da:biggrin:
Bare tar styret så langt opp at man nesten blir flau, så går det helt fint:fnise: det ser helt dust ut, men who cares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et mål om å lure mannen med i en lysløype vi går i av og til. Det er masse oppoverbakker og vi blir alltid enige om at kondisen vår er helt grusom så vi må gå dit oftere. Men så blir det alltid månedsvis til neste gang :fnise:

Jeg er så høy at jeg må alltid ha både sete og styre nesten i maks :ler: Åh, savner spinning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+3 og i natt har jeg hatt masse menssmerter altså! Har de fortsatt. Sitter i mage, rygg og lår og det er ikke noe digg altså! Hatt mye kynnere hver kveld de siste par ukene, og menssmerter et par netter nå. Håper virkelig det er modning, for jeg gidder ikke gå rundt sånn uten at det er godt for noe :P kan også hende jeg bare har sovet skjevt i natt. Skrittputen (har en pute mellom bena som har fått navnet Skrittputen av mannen:fnise:) falt på gulvet i løpet av natten og jeg gadd aldri å ta den opp igjen, så kan hende det er derfor jeg har vondt. Håper ikke det. Håper på modning.

L skal være med en kamerat hjem fra skolen idag. Hver gang jeg får sms om han vil være med noen hjem så jubler jeg av glede inni meg! Har fri helt til kvelden og idag skal jeg lage rett i koppen til middag:nigo: så etterpå skal jeg tvinge meg ut på en tur, men først må jeg se en episode av Greys. Har sett to sesonger på en uke nå:ler: men det er bra underholdning til teppestrikking, jeg får strikket omtrent 4 runder i hver episode, så blir noen runder for dagen:fnise:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg har et mål om å lure mannen med i en lysløype vi går i av og til. Det er masse oppoverbakker og vi blir alltid enige om at kondisen vår er helt grusom så vi må gå dit oftere. Men så blir det alltid månedsvis til neste gang :fnise:

Jeg er så høy at jeg må alltid ha både sete og styre nesten i maks :ler: Åh, savner spinning. 

Få ham med deg. Jeg tror det funker med turgåing og liggings for å sette igang fødsel:biggrin: og hvis ikke så får dere ihvertfall gått tur og hatt sex før det blir ukesvis med tørke:tongue: leste en tråd her inne om ei som ville ha sex igjen etter èn uke?! Vet ikke hvordan det står til med området der nede etter en uke, men ser for meg det blir som å kaste en grillpølse inn i en garasje:hoho: og ikke søren om jeg vil putte noe oppi der så raskt etter å ha trykket 4 kg ut:overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Lenge siden jeg har vært her og lest nå :( 

Forstår godt at du synes tiden går sakte når mannen ikke er hjemme. Jeg er helt avhengig selv og synes det er dritt :klem: 

O brukte 50 til han var 6 uker :jepp: kunne sikkert begynt på 44... Jeg fant nylig ut hvordan str beregnes; str 62 er fra 56-61 cm ;) MEN så er de jo ikke så fyldige når de blir født (finnes selvfølgelig de som er det og) og da passer feks 50 lenger ;) 

Har du ikke sett alt av Grey's!? :overrasket: Jeg tenker å begynne på 1 igjen når de slutter å produsere serien :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hei! Lenge siden jeg har vært her og lest nå :( 

Forstår godt at du synes tiden går sakte når mannen ikke er hjemme. Jeg er helt avhengig selv og synes det er dritt :klem: 

O brukte 50 til han var 6 uker :jepp: kunne sikkert begynt på 44... Jeg fant nylig ut hvordan str beregnes; str 62 er fra 56-61 cm ;) MEN så er de jo ikke så fyldige når de blir født (finnes selvfølgelig de som er det og) og da passer feks 50 lenger ;) 

Har du ikke sett alt av Grey's!? :overrasket: Jeg tenker å begynne på 1 igjen når de slutter å produsere serien :fnise: 

Oi, hvor stor var O da han ble født? 44 er jo så bittelite! Er stygt redd for at vi må ut og kjøpe mer i 50 ja. Huff, så trist:biggrin:

Jeg har sett ganske mye da det gikk på tv, men jeg husker ikke når jeg ga opp så jeg begynte på nytt i vår:biggrin: Nå er jeg på slutten av sesong 6, og husker å ha sett det før men tror ikke det er så lenge til jeg ga meg :P Greys er best! Kommer til å se det på nytt jeg og:nigo:

16 timer siden, maja87 skrev:

Her går det raskt mot termin! Krysser alt jeg har for at det skjer når mannen er hjemme 😊

Ja, nå er det søren ikke lenge igjen!:overrasket: kniper igjen alt jeg kan i 12 dager til, men så vil jeg ha henne ut raskest mulig:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken er litt over 11, og jeg er ferdig å trene og har vært hos jordmor:nigo: igår gikk jeg og la meg klokken 2215 og var stuptrøtt. Lakenskrekken slo inn med en gang jeg traff puten og lå og vrei meg til nærmere 2:dry: Jeg er så trøtt for tiden men enormt rastløs og kroppen har ingen planer om å hvile. Derfor dro jeg på trening etter å ha levert L på skolen, i håp om å slite meg litt ut så jeg kunne sove noen timer på sofaen. I tillegg fikk jeg veid meg. Gått opp 1 kg på 3 uker, så veier nå 62,5 kg. Da har jeg vel gått opp 9,5 kg hittil. 

Helsestasjonen ringte mens jeg var på trening, og de hadde fått inn vikar for jordmoren så jeg fikk den første timen kl 10. Veldig søt jordmor. Alt var fint, og hodet er festet. Hodet er så langt nede i bekkenet at hun kjente kun skuldrene og nakken:sjokkbla: ikke rart jeg har vært redd for at hun skal falle ut når som helst av og til:fnise: er meg et under at de kan ligge så langt nede men man kan fortsatt ha seg med mannen :P hadde ikke forventet at hodet skulle feste seg heller, har hørt så mye om at det er ofte det ikke skjer med andregangs. 
Hun sa også at denne fødselen kom sikkert til å vare omtrent halvparten så lenge som den forrige. Jeg håper fortsatt at både hun og legevenninnen min tar feil der. Men det beste av alt var at hun sa det var svært lite sannsynlig at jeg går to uker over termin:nigo::bond:

Nå skal jeg lage meg noe lunsj og se en Greys før jeg skal sove. Må. Sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...