Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Pentu skrev:

Vi har pølse, kjøtt og grønnsaker til. Nå tror jeg jeg må be mamma og å lage. :fnise:

eneste jeg er opptatt av er at de skal fortelle meg hva som skjer og så syns jeg at de godt kan vente med klipping av navlesnoren. Det gjorde de automatisk sist. Også syns jeg de var litt for masete på barsel. Dro i puppene mine og maste noe voldsomt. 

Høres deilig ut:biggrin:

Hmm kanskje jeg burde få med sen avnavling da ja. Kan ikke huske hvordan de gjorde det med L. Trodde det var vanlig å ikke klippe før den var slapp og hvit (er det ikke det den skal bli?)..

1 time siden, Ludodama skrev:

Jeg skrev sen avnavling og det synes de var en bra greie :)

Ellers kan man jo skrive hva man vil, men jeg tipper mange har tilsvarende ønsker på type rom/hotell/ekstrahjelp osv- så det kommer sikkert an på kapasitet. Der jeg var(Ullevåll) var det bare å glemme, selv med helsebaserte behov. Men andre sykehus igjen har kanskje flere kar/enerom osv- så jeg hadde krafsa til meg alt jeg fikk :P 

Jeg skrev faktisk finskegrepet også. Sånn mtp høna lissom. 

 

Ja, helt sikkert mange som ønsker det samme. Men var inne på sjekk en dag og snakket med en jormor om akkurat dette og hun sa at det var bare å si ifra til føden på tlf at man ønsket familierom om man trodde man skulle føde innen en dag eller to (hadde vært fint å vite sånt liksom:fnise:) så kunne de holde av et til meg hvis det ble noe ledig. Så om jeg havner på vanlig fødestue og ikke får vannfødselen min så håper jeg at de tar hensyn til resten av det jeg har skrevet i brevet:tongue: Og får jeg ikke ekstra hjelp til ammingen denne gangen kommer jeg til å skrike og hyle til de innser at jeg drar ingen vei før de har fikset problemet:fnise:

Finskegrepet ja! Trodde det var vanlig prosedyre det og? Herlighet er jeg blank på dette eller:sprettoy: kanskje jeg må få det og med da :)

8 minutter siden, maja87 skrev:

Så lurt å skrive et fødebrev, og det var jo veldig enkelt og greit! Det skal jeg gjøre neste gang 😃

Tenkte egentlig at det var unødvendig, men har tenkt en del på det og vil gjerne ha litt kontroll på hva som skjer:nigo: sånn i tilfelle jeg ikke får det fram selv, eller mannen får helt jernteppe når vi står der :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Finskehønegrepet er prosedyre de fleste steder - men jeg ville bare forsikre meg i tilfelle jeg endte med en sur jordmor som ikke synes det var så viktig med høna :hoho:

Jeg skal og skrive det med ammehjelp - men jeg har faktisk tenkt å be om en samtale på forhånd om det er mulig. Jeg tenkte bare kreve å bli sendt direkte til ammeklinikken istedenfor å vente på hjelp jeg ikke tror jeg får denne gangen heller. 

Familierom virker megadigg på barsel for de som kan ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ludodama skrev:

Finskehønegrepet er prosedyre de fleste steder - men jeg ville bare forsikre meg i tilfelle jeg endte med en sur jordmor som ikke synes det var så viktig med høna :hoho:

Jeg skal og skrive det med ammehjelp - men jeg har faktisk tenkt å be om en samtale på forhånd om det er mulig. Jeg tenkte bare kreve å bli sendt direkte til ammeklinikken istedenfor å vente på hjelp jeg ikke tror jeg får denne gangen heller. 

Familierom virker megadigg på barsel for de som kan ha det.

Håper jeg får en jordmor som tar veldig hensyn til hønemor:fnise:

Ammeklinikken? Er det en greie og? Nå måtte jeg faktisk google det:tongue: fant èn artikkel om det fra 2011, der de allerede da sa at tilbudet om ammehjelp i Bergen var altfor dårlig:dry: æsj altså! Valgt feil by å få barn i, det er helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.november! Hvor ble det av oktober egentlig?

Igår bestilte jeg ammepute:nigo: nå har vi alt! Fant også en søt julekjole i str 56! Alt jeg har funnet hittil har vært fra ca 68. Hadde sikkert funnet mer om en måneds tid, men da gidder jeg faktisk ikke å stresse med det :P 
Idag er det 34 dager til termin, men jeg er fast bestemt på å få henne ut i slutten av november:fnise: vet ikke om jeg har skrevet det her inne tidligere eller bare sagt det til mannen, men ei venninne av meg hadde termin i juni men fikk i mai og hun sa at hun var bestemt på å ha ungen ute før en viss dato og det fikk hun til. Hun mente at hun hadde hørt at om man var bestemt på det og innstilt psykisk så ble det sånn:sprettoy: skal bare se jeg går 14 dager over termin uansett hvor innstilt jeg er på novemberbarn:dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Strikkesokken skrev:

Greys anatomy er tilbake på Viaplay så jeg sier farvel, verden! Snakkes om 8 sesonger:biggrin:

Da vet jeg hva jeg skal gjøre de neste dagene :ler: Jeg fikk med gratis Viaplay da jeg bestilte noe greier til Mini på nettet. Abonnementet går ut om en uke, så her har jeg en jobb å gjøre :overrasket::fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sitronkake skrev:

Da vet jeg hva jeg skal gjøre de neste dagene :ler: Jeg fikk med gratis Viaplay da jeg bestilte noe greier til Mini på nettet. Abonnementet går ut om en uke, så her har jeg en jobb å gjøre :overrasket::fnise: 

Haha lykke til!:ler: du ender nok opp som oss andre og betaler for å se det. Tror jeg hadde sett...6? Episoder idag :sjokkbla: mamma har L og jeg ligger fortsatt på sofaen helt tett, så er veldig glad det kom tilbake nå:biggrin: sesong 5 av call the midwife er visst på Netflix også!:bond: Altfor mye som skjer på en gang!

---

Nå skulle jeg hatt mannen her.. er tom for pepperkaker og gidder ikke dra på butikken for å kjøpe ny boks selv.  Må være Berthas, de blomsterformede. Mmmm. Og et stort glass iskald melk! Åh..dumme reisejobb :dry:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo, julekjole! Jeg er spent på hvordan min baby blir seende ut på julaften. Jeg ser litt for meg at jeg går på en liten psykisk smell og bare kler henne i body og strømpebukser fordi jeg "takler ikke dette!" :grine: :fnise: Men håper jeg klarer å være såpass oppegående at jeg tar på henne noe fint :nigo:

Hvilken ammepute bestilte du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Weebs skrev:

Ooo, julekjole! Jeg er spent på hvordan min baby blir seende ut på julaften. Jeg ser litt for meg at jeg går på en liten psykisk smell og bare kler henne i body og strømpebukser fordi jeg "takler ikke dette!" :grine: :fnise: Men håper jeg klarer å være såpass oppegående at jeg tar på henne noe fint :nigo:

Hvilken ammepute bestilte du? 

:ler: satser på at du er såpass inne i gamet til den tid at det er null stress for deg ;)

Ble Doomoo i str M. I grå selvfølgelig:nigo: de hadde salg på den på jollyroom til 499,-. Sto mellom den og cozy fix men valgte å ikke gå for det dyreste alternativet for en gangs skyld:fnise: syns 499,- var mer enn nok, jeg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet idag og trodde jeg var på bedringens vei. Helt til jeg oppdaget at det var så mye snørr i nesa at jeg ble helt kvalm:fnise: sånn seriøst. Drøyde for lenge med å ta medisin, så all frokosten kom rett opp igjen, og etter det har det gått i ett. Nå har jeg nesten ikke stemme fordi jeg har spydd så fælt at halsen er ekstra sår. Føler meg helt ødelagt, og ble nesten redd da jeg så meg selv i speilet før jeg skulle hente L. Bleik, tørre hvite lepper og stoore søppelsekker under øynene. Og en kvise rett over leppa. Digg. Møtte mamma på butikken, og hun presterte å fortelle meg at jeg har fått fødeansikt i tillegg. Gee, thanks mom:dry: prøvde fort å ro seg inn igjen med å si at det var ikke så utpreget og at jeg hadde ikke skikkelig potetnese enda :P
Med andre ord er dette Strikkesokken sin dag!

Men jeg har ihvertfall bestilt bringebærbladkapsler idag da, tenkte å begynne på det til helgen kanskje, da er jeg akkurat 36 uker. Det kan jo ikke skade:biggrin: så lenge hun holder seg inne til 38+1 og jeg ikke går overtid, så er jeg happy:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Strikkesokken skrev:

:ler: satser på at du er såpass inne i gamet til den tid at det er null stress for deg ;)

Ble Doomoo i str M. I grå selvfølgelig:nigo: de hadde salg på den på jollyroom til 499,-. Sto mellom den og cozy fix men valgte å ikke gå for det dyreste alternativet for en gangs skyld:fnise: syns 499,- var mer enn nok, jeg altså!

Håper det! :ohmy:

Grå :hjerte: Jeg og mannen snakket faktisk om det i går. Den dagen grått blir "umoderne" sliter vi :fnise: Vi har en deeel grått i huset. Pluss grå klær. Grått alt! Men grått er seriøst rått :vetikke:

Oi, fødeansikt ja. Jeg skal ta nytt bilde til førerkortet én uke før termin. Det blir sikkert fint :jepp:

For en dritta dag du har hatt i dag! Håper kvelden blir bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Weebs skrev:

Håper det! :ohmy:

Grå :hjerte: Jeg og mannen snakket faktisk om det i går. Den dagen grått blir "umoderne" sliter vi :fnise: Vi har en deeel grått i huset. Pluss grå klær. Grått alt! Men grått er seriøst rått :vetikke:

Oi, fødeansikt ja. Jeg skal ta nytt bilde til førerkortet én uke før termin. Det blir sikkert fint :jepp:

For en dritta dag du har hatt i dag! Håper kvelden blir bedre! 

Ja, her er det mye hvitt, grått og litt svart. Folk syns sikkert det er dritakjedelig men jeg digger det:biggrin: sliter den dagen alt skal være gult og rødt igjen:fnise:

Blir sikkert et bra bilde det ja ;) er vel ikke alle som får "fødeansikt" så kanskje du slipper unna :nigo:

14 timer siden, A4-livet skrev:

Håper morgendagen blir hundre ganger bedre enn denne :klemmer:

Takk! Det håper jeg og :) so far so good. Fått frokost i både meg og L og han er på skolen, så nå skal jeg legge meg nedpå igjen :fnise: mamma sier søvn er beste medisin, og det liker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg evig takknemlig for at vi har skole i Norge. Jeg har sovet siden jeg leverte L, og hadde det ikke vært for at jeg faktisk har ting å gjøre (som å vaske sengetøy og se på greys:nigo:) så hadde jeg sovet et par timer til.

Synes tiden har gått veldig tregt hittil denne uken. Virkelig sneglet seg avgårde. Lurer på om jeg kanskje står for tidlig opp?:fnise: Men nå er det allerede torsdag! Har innsett at planene mine om å lage mat til å fryse ned får bli til neste uke. Jeg orker ikke å dra på butikken for mer enn en pakke pølser og lompe i denne tilstanden og jeg har ca null av ingrediensene vi trenger. 

Jeg drømte i natt at jeg var i Tokyo og kjørte sjefen sin bil, også plutselig hoppet det to japanske barn inn i bilen og ba meg kjøre dem hjem, men jeg ante jo ikke hvor det var så jeg kastet dem ut. Da skar de opp alle fire dekkene. Jeg ringte sjefen og gråt for jeg visste ikke hvor jeg var engang, men der var det familieselskap så jeg måtte fikse det på egenhånd :fnise: visste ikke at sjefen min hadde asiatiske gener :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg endelig begynt å fylle fryseren:biggrin: idag ble det muslirundstykker. De er dritgode og supermektige! Ser litt rare ut, men who cares. Har aldri hatt rosiner i, og denne gangen måtte jeg droppe aprikosen også, men satser på at de er gode likevel:biggrin:

Var helt utslitt etter å ha satt deigen så måtte ta meg en powernap på sofaen mens de sto til heving:fnise: herlighet, jeg gleder meg til å ha mer eller mindre normal energi igjen! 31 dager til termin idag da:nigo: vil ikke tenke på hvor mange dager det blir om jeg går overtid..

Fikk bringebærkapslene i posten igår, og kjørte på med 3 stk med en gang. Har hatt en god del kynnere de siste par dagene, så jeg merker sikkert ikke om de har effekt i det hele tatt:vetikke: Har googlet at folk får ekstra kynnere av det. Igår trodde jeg hun skulle falle ut av høna på meg, herregud så det stakk! Det fikk meg til å tenke på at jeg enda ikke har pakket fødebagen. Eller skrevet liste. Eller tenkt på hva jeg skal ha med til baby. Vil liksom ikke pakke før jeg har alt som skal oppi klart. Min mor har strikket hentesett i str elefant, så jeg har bedt henne om hun ikke kan strikke noe annet:fnise: buksen til hentesettet er seriøst 39 cm lang og superbrei. Hun mente det bare var å brette den opp:sprettoy: her er bilde med buksen med en i str 50 oppå

bukse.jpg

Her hadde bare hodet stukket opp av buksen med andre ord:ler: Så jeg spurte om ikke hun kunne strikke en romper i gammelrosa med en matchende lue bare. Regner med vi pakker henne inn i bilstolposen uansett, så hun trenger ikke så mye klær.

Imorgen er den store kinodagen, så jeg, L og mamma skal på kino og se Trolls. Håper den er bra og ikke som mange andre barnefilmer der det virker som om de har laget ekstra scener bare fordi filmen ikke kan slutte etter en halvtime :P 

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, bare litt for stor :ler: Kommer til å passe på slutten av vinteren da.

Muslirundstykker hørtes godt ut! Jeg må få ut fingeren og bake knekkebrød neste uke. Har muffins og sånn i fryseren allerede, men knekkebrødene har jeg ikke bakt på over en mnd så savner de. Rundstykker hadde også vært noe. Har jo en del gjær i kjøleskapet.  Kanskje et prosjekt for Jr og meg i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Lille skal også på Trolls i morgen. Siste visning. Er spent. Har aldri vært på kino med henne før. Føler det er passe sprekt av meg 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, A4-livet skrev:

Haha, bare litt for stor :ler: Kommer til å passe på slutten av vinteren da.

Muslirundstykker hørtes godt ut! Jeg må få ut fingeren og bake knekkebrød neste uke. Har muffins og sånn i fryseren allerede, men knekkebrødene har jeg ikke bakt på over en mnd så savner de. Rundstykker hadde også vært noe. Har jo en del gjær i kjøleskapet.  Kanskje et prosjekt for Jr og meg i helga :)

De rundstykkene er supergode! Anbefales absolutt:tommelopp:

22 timer siden, Pentu skrev:

Jeg og Lille skal også på Trolls i morgen. Siste visning. Er spent. Har aldri vært på kino med henne før. Føler det er passe sprekt av meg 😜

Hvordan gikk det på kino? Likte dere filmen? Jeg syns ikke den var så verst faktisk. Litt morsomt at bergensere var de grusomme:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 36+0:hakeslepp: så nå er det på høy tid med en ny oppdatering:

Oppdatering 36+0

Termin: 5.desember

Kjønn: forhåpentligvis fortsatt jente :babyjente:

Liv i magen: Lite igår, mye idag. Hun har tydeligvis dager der hun er slapp hun og, akkurat som meg:tongue: å bli klar for fødsel er hardt for alle parter

Navn: Tja. Vi har fortsatt kun det ene alternativet, så jeg håper hun godtar det:sjenert: hvis ikke så blir det vel bare "Pikebarn" som de kaller de når man ikke har funnet navn etter 6 mnd

Vektøkning: Vet ikke. Skal til jordmor om 3 dager, men burde veie meg på den faste vekten på treningssenteret før det. Stoler kun på den vekten:fnise: men det innebærer at jeg faktisk må på trening da..for 3 uker siden hadde jeg gått opp 7,5 kg da, så håper jeg fortsatt ligger under 10.

Innkjøp: Nå er absolutt alt på plass! Fikk ammeputen i posten idag:nigo: meget fornøyd!..etter å ha prøvd den kun utenpå magen da :P Det eneste vi mangler er smokkesnor og vognpynt, men jeg vil ha navn på smokkesnoren, og for å få det må vi først finne ut hva hun skal hete.

Strekkmerker: Fortsatt ingen nye, men hadde litt noia i sofaen her en ettermiddag da jeg så en lilla horisontal strek på magen, men den forsvant, så vet ikke hva det var:vetikke:

Vann i kroppen: Mamma sier jeg har fødeansikt, så tydeligvis litt:dry: men jeg merker ingenting til det selv. Får sikkert sjokk om noen mnd når jeg ser tilbake på bilder av meg selv, da.

Plager: Samme som hele veien. I tillegg har jeg fått sterke kynnere og det stikker sånn i hønemor av og til at jeg lurer på om hun er utstyrt med kniv inni der og prøver å kutte seg ut

Cravings: Fortsatt alt av godis og frukt, blitt en skikkelig søtmoms

Søvn: Yes please! Sover mye bedre når mannen er hjemme. Tror kanskje det er fordi jeg kan ligge og google til langt på natt når jeg er alene i sengen. Trenger et ligg for å sove godt altså:lur:

Utålmodig: Begynner å merke det nå altså. Ikke veldig utålmodig - som mange av damene i termingruppen som har vært fødeklare siden uke 31, men kjenner at det skal bli godt å få kroppen og energien tilbake og hilse på mageboeren. Kommer til å savne sparkene da!

Fødebagen: Skulle egentlig skrive liste til fødebagen, men så logget jeg på KG isteden. Får gjøre det nå, og tenke på å pakke den en av de nærmeste dagene.

Fødselsforventninger: 1) mannen er med. 2) vannfødsel. 3) at hun ikke kommer på overtid. Det siste er vel helst et ønske og ikke en forventning :tongue: typisk at jeg blir satt igang på overtid fordi jeg er så bestemt på å få henne ut så fort mannen kommer hjem om 2 uker:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...