Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske


Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Idag er jeg faktisk i form til en spinningtime! Er giret på å få bevegd litt på flesket og var like før jeg kastet på meg skoene og dro, men så fikk jeg sterke kynnere og litt menssmerter i ryggen:dry: og jeg har ingen planer om å fremprovosere en dritt før mannen kommer hjem. De sier at ingenting kan fremskynde fødsel, men jeg tar ingen sjanser:tongue: mandag er det ny spinningtime, kanskje jeg drar på den isteden:biggrin: da skal jeg fremskynde alt jeg kan og ikke høre på disse som sier ingenting fungerer:fnise: Ikveld får jeg sitte pal på sofaen med strikketøyet og dobbelhaken isteden:tongue: spare krefter til shopping imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

:sjokk: Du er gal, dame. Spinning rett før termin.... 

:fnise: jeg gjorde det ikke da ;) har hørt så mye om at fødselen og smertene er enklere å takle om man er i god form, så jeg må jo gjøre en innsats, tenker jeg:tongue:

---

Får ikke sove. Dette skjer hver. Eneste. Kveld. Blir gal! Med en gang jeg treffer puten så kommer tankene. "Hva om ikke babyen kommer før mannen reiser på jobb igjen" "Hva hvis jeg ikke skjønner at fødsel er igang før det er for sent og baby kommer på stuegulvet":ler: "Tenk om jordmor nekter å strippe meg på tirsdag"(ja, den stresser jeg en del over altså, sier hun nei så griner jeg). Også blir jeg liggende med Google da. Og halsbrann. Herregud jeg har så halsbrann for tiden at jeg er på nippet til å spy konstant. Det er vondt! Og kynnere og vondter og jeg er så leeiii nååå! Vil sove uten å ligge våken i femtende timer før det skjer. Er dødstrøtt. 

Sånn. Ferdig med sutringen for ikveld :fnise:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe trøst så får jeg ikke sove jeg heller. Er kjempetrøtt, men det hjelper ikke. Hvorfor murrer bare magen og ryggen om natten? Syns jo vi burde få hvile før fødsel ikke rangle på denne måten. Jeg trenger energi til shopping i morgen :fnise:

en venninne av meg var på spinning den dagen hun fødte. Hun er en maskin uten like. Hun sier at det er grunnen til at fødselen hennes gikk så kjapt (6 timer). Da må jeg lire av meg at jeg ikke trente i det hele tatt, men at jeg bare måtte presse i noen min vs hennes 1,5 t :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pentu skrev:

Hvis det er noe trøst så får jeg ikke sove jeg heller. Er kjempetrøtt, men det hjelper ikke. Hvorfor murrer bare magen og ryggen om natten? Syns jo vi burde få hvile før fødsel ikke rangle på denne måten. Jeg trenger energi til shopping i morgen :fnise:

en venninne av meg var på spinning den dagen hun fødte. Hun er en maskin uten like. Hun sier at det er grunnen til at fødselen hennes gikk så kjapt (6 timer). Da må jeg lire av meg at jeg ikke trente i det hele tatt, men at jeg bare måtte presse i noen min vs hennes 1,5 t :P

Godt jeg ikke er den eneste! Murrer hos deg og? Sovnet til slutt i 3-tiden i natt, og nå er jeg ihjeltrøtt. Sendte en skikkelig sutremelding til mannen rundt 2 om at det holder på å klikke for meg :P det gjorde jeg forsåvidt igår og. Og jeg klager om alt for tiden. Store bevegelser fra mageboeren begynner å gjøre vondt også :fnise: koser meg fortsatt med liv, men har ropt au et par ganger det siste døgnet :ler: jeg er ikke så høy så det er ikke mye plass til henne inni der. 

Uansett, klager masse til mannen sånn at han blir drittlei av å høre på meg og gjør en helhjertet innsats neste uke med å få henne ut:fnise:

1,5 time pressing var mye :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ja :sFun_sleeping:

Som jeg skrev over her så sovnet jeg i 3 tiden etter å ha syntes synd på meg selv i dag fire timer. Jeg kan ikke huske at jeg sov så dårlig på slutten med L. Mamma kjører L til skolen og jeg ba henne kjøpe med seg en Redbull til meg :sjenert: grusomt av meg, men må man så må man :tongue:

Våknet midt på natten av noen hinsides smerter og. Akkurat nå kan jeg ikke huske hvor det gjorde vondt engang, jeg var i svime:fnise: syns godt alle vondtene kan komme på dagtid så jeg får sove litt, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle vondtene burde holde seg til dagtid ja. Her kan jeg plutselig våkne av voldsomme kniver i magen. Akkurat som at jeg trenger noe som gjør at jeg sover mindre. Jeg kan ikke huske at det var så gale med Lille. Greit at jeg våknet en del for å gå på do, men ikke av vondt. Teite kroppen. 

Nå er det bare å få på Lille klær før jeg stikker på nattåpent. Kjenner jeg ikke er supergiret, men vil gjerne bli ferdig med julegavene i dag 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pentu skrev:

Alle vondtene burde holde seg til dagtid ja. Her kan jeg plutselig våkne av voldsomme kniver i magen. Akkurat som at jeg trenger noe som gjør at jeg sover mindre. Jeg kan ikke huske at det var så gale med Lille. Greit at jeg våknet en del for å gå på do, men ikke av vondt. Teite kroppen. 

Nå er det bare å få på Lille klær før jeg stikker på nattåpent. Kjenner jeg ikke er supergiret, men vil gjerne bli ferdig med julegavene i dag 😜

Hardt liv. Jeg husket at det ble ubehagelig med L på slutten men man glemmer alt litt likevel :P også var jeg lei mye tidligere med ham. Tror alle disse vondtene på slutten er for at vi skal bli så lei og manne oss opp til fødsel så det ikke blir noe problem. 

Hadde vært deilig å bli ferdig med alle julegavene idag ja! Vi må innom ikea og før vi er ferdige:dry: men er heldigvis ikke langt unna!

---

Lillesokk har vært våken hele tiden det siste døgnet. Hun har ihvertfall ikke sovet stort når jeg har vært våken :P lurer på om de  har samme døgnrytme når de kommer ut? Isåfall kysser jeg nattesøvn farvel de neste 6 mnd:fnise: akkurat nå har jeg ben som sparker fra oppi ribbeina og et hode så langt nede at jeg kjenner hikking i rompen:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på med lappen på slutten av forrige svangerskap. Så var veldig "opptatt". Ble ikke så utolmodig da. Men nå er alt bare vondt. Så da syns jeg hun kan melde sin ankomst. :P 

jeg syns IKEA er kjempe langt unna jeg :fnise:

Her har hodet festet seg. Så hun sitter ganske så fast, men er utrolig hva hun får til med armer og bein :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pentu skrev:

Jeg holdt på med lappen på slutten av forrige svangerskap. Så var veldig "opptatt". Ble ikke så utolmodig da. Men nå er alt bare vondt. Så da syns jeg hun kan melde sin ankomst. :P 

jeg syns IKEA er kjempe langt unna jeg :fnise:

Her har hodet festet seg. Så hun sitter ganske så fast, men er utrolig hva hun får til med armer og bein :P 

IKEA er dødslangt unna:daane: også er det så svært at jeg lurer på om det er verdt det :P men når folk er så spesifike på hva de ønsker seg så må man jo bare.

Hodet har visstnok festet seg her og, men det virker som om hun presser seg lenger og lenger ned for hver dag likevel :P snart sitter jeg på henne :fnise:

---

Shoppingen idag ble dyr:sjenert: hadde en liste over ting jeg skulle ha, og endte opp med ca alt mulig annet:fnise: kjøpte en kjempesøt kjole på Newbiebutikken da. Ja, for vi har fått Newbiebutikk i Bergen :nigo: det er jo livsfarlig. Også kjøpte jeg masse julepynt, noen bildelister og en sånn 3 pk med kubehyller. Ble plutselig veldig usikker på om jeg vil ha de kubehyllene likevel. Redd det vil se rart ut :P ser så bra ut på bilder men kan hende det ser helt merkelig ut her hjemme :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at andra har brukt mer penger enn planlagt på shopping :ler: Hadde time på Haukeland i dag, og klarte å shoppe litt i byen før jeg dro hjemover og traff på mamma for litt mer shopping der :fnise:

Hvor er det Newbiebutikken holder til? Føler jeg finner 3 nye butikker hver gang jeg er i Bergen! Og jeg er der regelmessig synes jeg da, så skjønner ikke hvor alle kan dukke opp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Småkjekset skrev:

Godt å høre at andra har brukt mer penger enn planlagt på shopping :ler: Hadde time på Haukeland i dag, og klarte å shoppe litt i byen før jeg dro hjemover og traff på mamma for litt mer shopping der :fnise:

Hvor er det Newbiebutikken holder til? Føler jeg finner 3 nye butikker hver gang jeg er i Bergen! Og jeg er der regelmessig synes jeg da, så skjønner ikke hvor alle kan dukke opp :fnise:

Godt! Redd for å fortelle mannen hvor mye jeg har brukt, så jeg sa at jeg har fått veldig mye for pengene :fnise: ikke at han bryr seg, men jeg kjenner magen vrir seg litt når jeg tenker på det. Haha.

Den er i 3. etg på galleriet:biggrin: og på galleriet har de søstrene grene også nå:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Godt! Redd for å fortelle mannen hvor mye jeg har brukt, så jeg sa at jeg har fått veldig mye for pengene :fnise: ikke at han bryr seg, men jeg kjenner magen vrir seg litt når jeg tenker på det. Haha.

Den er i 3. etg på galleriet:biggrin: og på galleriet har de søstrene grene også nå:nigo:

Da vet jeg hvor jeg skal inn og snike litt neste uke :nigo: Søstrene Grene er helt fantastisk! Etter at den kom på Horisont har hverdagen blitt så herlig! Litt kortere vei til det beste klutestrikkegarnet jeg vet om :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Småkjekset skrev:

Da vet jeg hvor jeg skal inn og snike litt neste uke :nigo: Søstrene Grene er helt fantastisk! Etter at den kom på Horisont har hverdagen blitt så herlig! Litt kortere vei til det beste klutestrikkegarnet jeg vet om :fnise:

 

Åå du bor på den siden altså. Luksus:biggrin: drømmen er å få Søstrene Grene til Sartor og:biggrin: Da er øyen vår komplett ;) (mangler bare IKEA.. :P ) hvilket garn er det forresten? Har lyst å strikke kluter men vet ikke hvilket garn jeg skulle brukt :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det fins sarte sjeler i en graviditetsdagbok, men om det gjør det så kommer TMI her:
Idag har jeg skiftet truse 3 ganger:ler: slimete utflod, tørker av trusen ved hvert dobesøk! Haha! Jeg kan ikke huske å ha sett noe til slimproppen med L. Men har hørt den kan gå stykkvis..så lurer litt på om det kanskje er det som skjer. Det betyr altså at jeg kan føde imorgen eller om 4 uker:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Åå du bor på den siden altså. Luksus:biggrin: drømmen er å få Søstrene Grene til Sartor og:biggrin: Da er øyen vår komplett ;) (mangler bare IKEA.. :P ) hvilket garn er det forresten? Har lyst å strikke kluter men vet ikke hvilket garn jeg skulle brukt :tongue:

Søstrene Grene har eget bomull og ullgarn til høst/vinter, så får du sjansen å sikre deg noen nøster kan de trygt anbefales :) Ellers er Sandnes Mandarin Petit, Drops Paris, Europris sitt Tuva og Gjesdal sitt bomullsport garn gode alternativer til kluter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Strikkesokken skrev:

Tviler på at det fins sarte sjeler i en graviditetsdagbok, men om det gjør det så kommer TMI her:
Idag har jeg skiftet truse 3 ganger:ler: slimete utflod, tørker av trusen ved hvert dobesøk! Haha! Jeg kan ikke huske å ha sett noe til slimproppen med L. Men har hørt den kan gå stykkvis..så lurer litt på om det kanskje er det som skjer. Det betyr altså at jeg kan føde imorgen eller om 4 uker:rolleyes:

Hipp hurra for slim! :fnise: A4 fødte rimelig kjapt etter slimproppen gikk. Her gikk den sammen med vannet etter at jordmor presset meg på magen mellom to rier 😜  Blod og gørr ca over alt. Kastet den buksen etterpå for å si det sånn :P 

sartor trenger barneklær/barneutstyr så er jeg fornøyd 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pentu skrev:

Hipp hurra for slim! :fnise: A4 fødte rimelig kjapt etter slimproppen gikk. Her gikk den sammen med vannet etter at jordmor presset meg på magen mellom to rier 😜  Blod og gørr ca over alt. Kastet den buksen etterpå for å si det sånn :P 

sartor trenger barneklær/barneutstyr så er jeg fornøyd 😜

Ja, jeg har mine tvil om at jeg føder de nærmeste dagene da:fnise: typisk at det ikke er proppen heller, bare litt ekstra slim (deilig..):tongue: gikk vannet da jordmor presset deg på magen?!:ohmy:

Ja, det er sant. Barnashus hadde vært greit ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Strikkesokken skrev:

Ja, jeg har mine tvil om at jeg føder de nærmeste dagene da:fnise: typisk at det ikke er proppen heller, bare litt ekstra slim (deilig..):tongue: gikk vannet da jordmor presset deg på magen?!:ohmy:

Ja, det er sant. Barnashus hadde vært greit ;) 

Oh yes. Hun skulle undersøke meg. Så hun presset meg rundtomkring på magen siden jeg ikke klarte å ligge i ro til en sparketest. Popp sa det "Uhm nå skjedde det noe" når jeg reiste meg og jordmor dro av meg buksen så var beina dekket av blod (viste seg å være misfarget fostervann). Jeg måtte stå på en matte mens hun hentet frem en av de magiske trusene og et bind. Ble kjørt til føden i full fart. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pentu skrev:

Oh yes. Hun skulle undersøke meg. Så hun presset meg rundtomkring på magen siden jeg ikke klarte å ligge i ro til en sparketest. Popp sa det "Uhm nå skjedde det noe" når jeg reiste meg og jordmor dro av meg buksen så var beina dekket av blod (viste seg å være misfarget fostervann). Jeg måtte stå på en matte mens hun hentet frem en av de magiske trusene og et bind. Ble kjørt til føden i full fart. :P

Oi! Haha. Skjønner godt at du kastet den buksen etterpå :fnise: de lekre trusene ja. Gleder meg til å bruke dem etter fødsel :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...