Strikkesokken Skrevet 30. november 2016 Forfatter #881 Skrevet 30. november 2016 3 timer siden, Pentu skrev: Jeg har gått på do mens jeg ammet. Har og holdt Lille i armene mens jeg har vært på do . Jeg brukte bleier til ammeinnlegg når det var på sitt verste Haha blir nok sånn her og etterhvert! Heldigvis har vi vugge med hjul så jeg lå henne i nestet oppi der og trillet henne med meg så fikk jeg til og med tatt en dusj Bleier var en god idé! Er nesten litt redd jeg har for mye melk, at det er overproduksjon på gang og at hun kun får i seg formelk. Men er kanskje tidlig å tenke på det allerede? får se om hun går bra opp i vekt når helsesøster kommer på besøk. Syns dobbelhaken har blitt større ihvertfall --- Nå ligger jeg på sofaen og nyter O dagen har jo gått kjempefint så langt. Sov lenge, dusjet, spist, sett greys, og til og med betalt regninger. hun har lagt litt i vuggen, men det fins ikke noe deiligere enn å kose med henne så jeg klarer ikke å la henne ligge for lenge tror jeg har sovemedisin i melken, for hun er helt i koma På fredag får vi fotograf hjem. Håper hun har med seg en type lerretsbakgrunn så ikke vi får med gulvlister og panelplater på bildene liksom..vet ikke hva som er vanlig? noen som har peiling? Sånn sett hadde det vært safe å ta det i et studio, men er veldig deilig at hun kan komme hjem her altså!
Pentu Skrevet 30. november 2016 #882 Skrevet 30. november 2016 Lille satt ofte i vippestolen på badet mens hun så på meg mens jeg dusjet. Når hun ble så stor at hun begynt å kjede seg litt så satt jeg bare på musikk. Da danset hun seg gjennom dusjingen. Melken stabiliserer seg etterhvert. I begynnelsen er det så mye at du ikke skjønner hvor du skal gjøre av alt. Hun får nok akkurat det hun trenger. De sier jo at man ikke kan tømme puppene. Men at det er viktig at hun får drikke seg ferdig på ene siden før du eventuelt bytter. Jeg hadde så mye med Lille at jeg måtte ta annenhver side hun har nok med seg noe, hvis ikke så er det utrolig hva Photoshop fikser . Ofte så tar de jo bilder i sofaen på et teppe elns.
LilleMy1989 Skrevet 30. november 2016 #883 Skrevet 30. november 2016 Vi brukte 50 i 6 uker men antakelig litt for lenge Så vi kunne sikkert byttet etter 4-5 uker. Hvis det går kort tid mellom ammingene (1 time) kan du jo gi samme bryst 2 ganger slik hun får tømt det
Strikkesokken Skrevet 1. desember 2016 Forfatter #884 Skrevet 1. desember 2016 19 timer siden, Pentu skrev: Lille satt ofte i vippestolen på badet mens hun så på meg mens jeg dusjet. Når hun ble så stor at hun begynt å kjede seg litt så satt jeg bare på musikk. Da danset hun seg gjennom dusjingen. Melken stabiliserer seg etterhvert. I begynnelsen er det så mye at du ikke skjønner hvor du skal gjøre av alt. Hun får nok akkurat det hun trenger. De sier jo at man ikke kan tømme puppene. Men at det er viktig at hun får drikke seg ferdig på ene siden før du eventuelt bytter. Jeg hadde så mye med Lille at jeg måtte ta annenhver side hun har nok med seg noe, hvis ikke så er det utrolig hva Photoshop fikser . Ofte så tar de jo bilder i sofaen på et teppe elns. Jeg og må ta annenhver side. Fikk tips på ammehjelpsgruppen på facebook om å håndmelke litt før jeg legger henne til, for det hørtes ut som jeg hadde kraftig utdrivingsrefleks eller noe sånt håndmelket litt i en klut før jeg lå henne til nå og det sprutet alle veier ikke rart hun sliter. Ja, satser på det! Blir noen bilder med L og, så da blir ikke alt rett ovenfra og ned. Satser på at det blir bra! 14 timer siden, LilleMy1989 skrev: Vi brukte 50 i 6 uker men antakelig litt for lenge Så vi kunne sikkert byttet etter 4-5 uker. Hvis det går kort tid mellom ammingene (1 time) kan du jo gi samme bryst 2 ganger slik hun får tømt det Takk! Da gjør jeg det fra nå av. Greit å ha erfarne folk på kg
Strikkesokken Skrevet 1. desember 2016 Forfatter #885 Skrevet 1. desember 2016 Herregud idag er O en uke gammel! Klokken 11:57, om en knapp halvtime. Blir helt nostalgisk jeg rundt halv åtte idag tenkte jeg "shit nå var vi på vei til klinikken!" Fra igår har jeg hatt skikkelige stikkinger nederst i magen når jeg tisser. Kjennes ut som om noen stikker meg med 5-6 kniver i livmoren liksom. Må stå fremoverbøyd en god stund etter jeg har vært på do.. Håper det er normalt.. for idag skal vi på ikea og kjøpe julegaver. Har lagt inn ammepauser i planen og alt håper vi overlever alle 3!
Strikkesokken Skrevet 1. desember 2016 Forfatter #886 Skrevet 1. desember 2016 Sliten etter tur på ikea! O oppførte seg eksemplarisk hun har også fått prøve smokken idag. Den falt i smak nå har jeg dårlig samvittighet for at hun har lagt så mye i vogn og bilstol så resten av kvelden skal jeg bare ha henne på brystet Imorgen kommer helsesøster før fotografen. Håper melken min duger og at O har lagt på seg nok. Kjøpte multi-mam idag så håper den ene supersåre brystvorten kommer seg. Hatt litt problemer med høyre puppen, skjønner ikke helt hvorfor det skal være så mye vanskeligere på den ene siden enn den andre
Strikkesokken Skrevet 2. desember 2016 Forfatter #887 Skrevet 2. desember 2016 O veier nå 3340 gram helsesøster sa de var fornøyde hvis man hadde tatt igjen fødselsvekten etter 10-14 dager, så at hun på dag 8 veier 205 gram mer enn ved fødsel er jeg superfornøyd med! Jeg gjør ihvertfall noe rett Fotografen ringte og avlyste fordi bilen hennes måtte på verksted kjipt, for det er skikkelig fint vær idag og jeg tror vi hadde fått bra bilder i dette lyset! Hun kommer imorgen isteden, men da skal det visst være overskyet..håper resultatet blir bra uansett.
Pentu Skrevet 2. desember 2016 #888 Skrevet 2. desember 2016 1 time siden, Strikkesokken skrev: O veier nå 3340 gram helsesøster sa de var fornøyde hvis man hadde tatt igjen fødselsvekten etter 10-14 dager, så at hun på dag 8 veier 205 gram mer enn ved fødsel er jeg superfornøyd med! Jeg gjør ihvertfall noe rett Fotografen ringte og avlyste fordi bilen hennes måtte på verksted kjipt, for det er skikkelig fint vær idag og jeg tror vi hadde fått bra bilder i dette lyset! Hun kommer imorgen isteden, men da skal det visst være overskyet..håper resultatet blir bra uansett. Hipp hurra for fløtepupper! Hvordan har ammingen vært etter smokkeinnføringen? 😊
Meley Skrevet 2. desember 2016 #889 Skrevet 2. desember 2016 1 time siden, Strikkesokken skrev: O veier nå 3340 gram helsesøster sa de var fornøyde hvis man hadde tatt igjen fødselsvekten etter 10-14 dager, så at hun på dag 8 veier 205 gram mer enn ved fødsel er jeg superfornøyd med! Jeg gjør ihvertfall noe rett Fotografen ringte og avlyste fordi bilen hennes måtte på verksted kjipt, for det er skikkelig fint vær idag og jeg tror vi hadde fått bra bilder i dette lyset! Hun kommer imorgen isteden, men da skal det visst være overskyet..håper resultatet blir bra uansett. Så bra hu har gått opp og over fødselsvekten 😊 Ikke uro deg for lyset i morra 😊 gjør ikke noe at det er overskya. ofte er såkalt flatt lys bedre ein lys i fint vær 😊 alle bildene jeg har tatt har blitt best i halvt oversky eller heilt overskya vær ☺
sitronkake Skrevet 2. desember 2016 #890 Skrevet 2. desember 2016 Overskyet er visst bra fotovær har jeg hørt. Vi hadde forresten en fotograf som kom hjem til oss og han hadde med seg en diger lerretssak som han satte opp for å få hvit bakgrunn. Fotografen deres har sikkert med seg noe hun også Så deilig at O har tatt igjen fødselsvekta og vel så det. Flink baby og mamma! Mini hadde gulsott og nektet å spise, og jeg hadde tydeligvis ikke fløtepupp, så vi brukte masse tid de første ukene på å kontrollveie fjørti ganger på helsestasjonen. Håper jeg slipper alt det styret der med nummer to!
Strikkesokken Skrevet 2. desember 2016 Forfatter #891 Skrevet 2. desember 2016 5 timer siden, Pentu skrev: Hipp hurra for fløtepupper! Hvordan har ammingen vært etter smokkeinnføringen? 😊 Ammingen har gått kjempefint! Har helt glemt å skrive her at vi introduserte smokk ja. Tror jeg. Ammetåke. O fikk smokk igår, og digger den! Ikke fullt så mye på natten enda, men det kommer vel. Tror den er litt stor til den lille munnen, men den går inn og hun storkoser seg 4 timer siden, Meley skrev: Så bra hu har gått opp og over fødselsvekten 😊 Ikke uro deg for lyset i morra 😊 gjør ikke noe at det er overskya. ofte er såkalt flatt lys bedre ein lys i fint vær 😊 alle bildene jeg har tatt har blitt best i halvt oversky eller heilt overskya vær ☺ Så godt å høre det med lyset! Jeg tenker at det er desember og kanskje blir altfor mørkt om det er overskyet. Men da stoler jeg på deg og fotografen, som sikkert ikke hadde sagt ja til hjemmefotografering i Bergen i desember om det var fare for dårlige bilder 2 timer siden, sitronkake skrev: Overskyet er visst bra fotovær har jeg hørt. Vi hadde forresten en fotograf som kom hjem til oss og han hadde med seg en diger lerretssak som han satte opp for å få hvit bakgrunn. Fotografen deres har sikkert med seg noe hun også Så deilig at O har tatt igjen fødselsvekta og vel så det. Flink baby og mamma! Mini hadde gulsott og nektet å spise, og jeg hadde tydeligvis ikke fløtepupp, så vi brukte masse tid de første ukene på å kontrollveie fjørti ganger på helsestasjonen. Håper jeg slipper alt det styret der med nummer to! Så bra! Håper hun her har noe sånt og Ja, jeg er superstolt! Er så glad for at ammingen går denne gangen, var jo glemmesak med L. Null melk. Tatt det igjen nå ja --- Ikveld har mamma tatt med seg L på kino. Jeg er ganske glad fotografen ikke kunne komme idag likevel, for han så ut som om han ikke hadde sovet på 7,5 år idag stakkar, han blir vekket av O om natten og får ikke sove igjen om klokken er mer enn 4. Så i natt skal han sove hos mine foreldre. Håper de får vekket ham til kl 10 når fotografen kommer Nå er det kjærestetid med mannen med hjemmelaget pizza og Frikjent. Må jo prøve å se det når alle skryter så fælt av det
Beccy87 Skrevet 2. desember 2016 #892 Skrevet 2. desember 2016 Koselig med kjærestekveld da! Sikker på bildene i morgen blir kjempe fine
maja87 Skrevet 5. desember 2016 #893 Skrevet 5. desember 2016 Gleder meg over å lese at ammingen med nr. 2 går strålende til tross for dårlig med L 😃 Da er det håp for meg og neste 😉 Hvordan gikk fotograferingen?
Strikkesokken Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #894 Skrevet 5. desember 2016 På 2.12.2016 den 19.45, Beccy87 skrev: Koselig med kjærestekveld da! Sikker på bildene i morgen blir kjempe fine Ja, det var fint! L sov hos mine foreldre lørdag til søndag og, så vi fikk jaggu to kjærestekvelder på rad vi blir bortskjemt i barseltiden 2 timer siden, maja87 skrev: Gleder meg over å lese at ammingen med nr. 2 går strålende til tross for dårlig med L 😃 Da er det håp for meg og neste 😉 Hvordan gikk fotograferingen? Ja, jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå denne gangen, men var fast bestemt på å få det til. På barsel sa de at dette var jo en helt ny baby så jeg måtte ikke ta med meg den dårlige erfaringen. Satser på at det ordner seg for deg med neste Fotograferingen gikk utrolig bra! Har fått tilsendt utkast av fire av bildene og jeg er så enormt imponert over hva hun fikk til. Hun var også veldig glad for at det var overskyet og mente det var perfekt lys, spesielt siden vi har åpne, lyse rom og store vindusflater. Hun hadde ikke med seg noe lerret av noe slag, men jeg har absolutt troen på knallfine bilder. Skulle få resten i løpet av uken og jeg er spent som et barn på julekvelden
Strikkesokken Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #895 Skrevet 5. desember 2016 5.desember og termin idag! O er allerede 11 dager gammel hadde klikket om jeg fortsatt var gravid nå altså evig takknemlig for at hun bestemte seg for å komme da hun gjorde. Sitter og nyter en sovende skatt i vuggen. Herregud, hun er så fin! Jeg dør. Mannen har blitt farget av svigermor. Hun ringte ham faktisk her om dagen for å si at vi måtte kle på O mer klær, helst ligge på lammeskinnet inne og ha både lue og strikkejakke på jeg kjenner jeg blir så forbanna! Mannen er ikke fullt så ille, men han er veldig redd for at hun skal bli for kald. Jeg har sendt ham link på link på link om overoppheting og krybbedød. Her om dagen var vi på kjøpesenteret og jeg åpnet opp vognposen og tok den bort fra henne, og han lå den på igjen. Så tok jeg den bort, og han lå den på igjen. Kjenner jeg hisser meg sånn opp for det at det kan ikke være sunt Gruer meg faktisk litt til å feire jul med svigermor nå, for hun kommer til å mase i ett sett om at vi må kle på baby og at hun ikke kan regulere kroppstemperaturen selv. Akkurat - hun kan ikke regulere temperaturen selv!! Derfor skal man ikke kle på dem som om man skulle på polferd innendørs heller. Kommer hun med kommentarer om det er jeg veldig fristet til å si at hun kan ta på seg ullundertøy, varmedress og pelslue og sette seg i godstolen foran peisen og med varmepumpen på tusen grader som hun alltid har, og se om hun synes det er noe digg ender vel heller opp med at jeg bare går fra selskapet og setter meg i et annet rom om det blir for ille. Er irritert nå liksom, her jeg sitter trygt i min egen sofa langt borte fra svigermor og bare tenker på det Jeg har så enormt mye melk! Når jeg ammer så spruter det fra den andre puppen, bruker klut under den for å ikke drukne O, men igår gikk det rett igjennom og vi måtte skifte på henne fordi hun var kliss våt. Nå bruker jeg et vanlig håndkle men blir likevel våt på toppen gitt opp ammeinnlegg og bruker vaskekluter. Noen som vet om jeg kan holde en kopp under den puppen og fryse det ned kanskje? Så går det ihvertfall ikke til spille I natt har vi faktisk sovet godt! O sov til 2, så til 5 og så til 8. Sovnet med en gang igjen etter amming, null tull. Magisk! Da jeg våknet i 5 tiden bare lå hun der og så ut i luften, kjempevåken og helt stille. Funderte nok over livet og lurte på hvorfor ikke pappa også kan gi pupp
Strikkesokken Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #896 Skrevet 5. desember 2016 Nå har jeg oppdatert tickeren. 1 uke og 4 dager høres så bitte lite ut! Hun er jo bitteliten, men det føles ut som om vi har hatt henne mye lenger enn èn uke og fire dager!
Chandra Skrevet 5. desember 2016 #897 Skrevet 5. desember 2016 Hva er det med svigermødre/mødre og varme unger? Har sagt til svigermor så mange ganger at hun ikke må kjenne på hendene men i nakken for å se om babyen er passe varm. Hendene er jo ofte litt kaldere uten at det betyr at de fryser. Noen ganger har hun jo vært helt svett etter at svigermor har holdt henne pakket inn i teppe. Blæ! Måtte også snakke til moren min her om dagen. Hun var sjokkert over at jeg ikke kledde på ungen utetøy før jeg satt henne i bilstolposen som er i dun. Da fikk hun høre det. Spurte om hun pleide å ta på seg jakke under dunjakka. De skjønner vist ikke alltid at for varm er verre enn for kald. Tror man får kjøpt noe som heter melkeoppsamlere man kan sette på puppen for å samle opp det som spruter ut. Har aldri prøvd det selv. Har mer enn nok melk men ikke så mye. Da kan du jo fryse ned!
sitronkake Skrevet 5. desember 2016 #898 Skrevet 5. desember 2016 Yay, nå gleder jeg meg allerede til påkledningsmaset fra mamma og svigermor De var helt ramme da Mini ble født og okket og aiet seg over "den stakkars babyen" som sikkert frøs halvt i hjel der han lå i bare bodyen. Det var jo tidenes hetebølge den sommeren Mini ble født, så "den stakkars babyen" fikk jo varmeutslett selv etter en dag i bare bleia. Det der med dunposer synker ikke inn her heller, mulig posene ikke var så varme "før i tida"? Jeg fikk iallefall en haug med kommentarer fra mamma og svigermor i fjor da jeg ikke kledde på Mini mer enn ett lag med tynn ull før jeg puttet ham i dunposen, de insisterte jo nærmest på at han trengte termodress for å overleve i to minus.. Godt du er en sånn som åpner opp vognposen inne på kjøpesenteret forresten, jeg får helt fnatt av de som ikke gjør det Ull, utetøy OG vognpose, det ser jo så varmt ut! Jeg brukte melkeoppsamlere da jeg ammet Mini, de funket fint. Bare husk å ikke reise deg opp og lene deg fremover med en full sånn en på puppen, da blir det vått overalt Her roet det seg forresten med melkespruting i alle retninger etter noen uker, heldigvis. Husker jeg nesten ikke turte å amme offentlig i starten siden jeg alltid endte med å dynke ned meg, Mini og ørten gulpekluter med melk. Det er ikke så gøy når du føler at du trenger regntøy for å amme
Pentu Skrevet 5. desember 2016 #899 Skrevet 5. desember 2016 Tror det er noe med den generasjonen der. De kler alltid på, mens jeg kler av. Lille var og er veldig varm. Fikk så masse reaksjoner på at jeg stort sett hadde henne i bleie de første mnd hennes. Men det var jo så utrolig varmt og hun klagde til jeg kledde av henne. Fordelen er at mannen ikke hadde noe erfaring med barn så han stolte fullt og holdent på st jeg visste hva som var best for Lille. Jeg heier fremdeles på bleier på puppene
Beccy87 Skrevet 6. desember 2016 #900 Skrevet 6. desember 2016 Henger meg på den der med mødre! Mamma: men han er jo kald på fingrene Beccy: ja og det er 20 grader ute i dag, han trenger ikke et lag til! Helt enig ang kjøpesenter og offentlig transport også for den saks skyld, der ser du foreldrene ture rundt med jakka fint slengt over vogna, skjerfet er av og svetteperler i panna. Også ligger ungen innpakket i 3 lag og vognpose og skriker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå