Gå til innhold

Det dummeste jeg ser innen interiør om dagen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 20.1.2020 den 7.14, Blålilla skrev:

Det nye nå med et helt hvitt lerret på veggen skjønner jeg ikke. 
 

Og dette med at bilder og speil ikke henges på veggen, men står på gulvet. Ser det er utbredt. Trodde først de bare ikke hadde kommet så langt, men har jo skjønt nå at det er med vilje. 
 

Ser uferdig ut synes jeg, og det må jo være styrete å støvsuge?

Det er jo pent med et stort speil som står på gulvet. Men hver sin smak. 

På 23.1.2020 den 1.49, AnonymBruker skrev:

Åpen løsning. Med matlukt i stua og synlig rot.

Enda verre; alle de betonggrå badene! Hvorfor, hvorfor skal bad være betonggrå?? Det er da ikke noe trivelig å stå opp til eller å avslutte dagen der? Og alle har det! Den gråfargen er i interiørblad, interiørprogram, på ig. Det er så deprimerende...

 

36012970---italgraniti-metaline-iron-60x120-ml03ba-b.jpg

Anonymkode: 77ab8...cec

Badet der ser ut som gasskammeret i Auschwitz. Huff. 

Og de babyplakatene med mål osv, ser ut som foster.

Anonymkode: b5782...cb4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.1.2020 den 9.15, AnonymBruker skrev:

Syntes dette badet var veldig fint jeg 👌🏻 jeg er lei av hvite og sterile bad. 

Anonymkode: de457...195

Enig! Badet vårt ligner på dette, men vi har badekar også + et vindu. Får følelsen av at jeg er på spa når jeg ligger i badekaret på kvelden. Badet er definitivt det vi får mest skryt for i huset :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes badet var fint hvis det hadde vært ett vindu i rommet, slik at det kom mer lys inn. Men den stigen der har jeg aldri skjønt poenget med. En stige for opp ett håndkle? 

Anonymkode: b6efa...f1d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, briter kan være så vanvittig fattigslig, sammenlignet med her. Eller, det er langt flere som er så fattige at interiør og gjennomført stil er laaaaangt nede på lista. Men, finner noen sånne leiligheter her også. Jeg bor i en lavinntektsbydel, har vært nok innom naboer til å  ha sett slike leiligheter. Særlige naboene mine som er litt "livets harde skole" med kun sosialpenger eller trygd. De har ikke penger eller overskudd til å følge trender, langt mindre fjerne det plassbygde kjøkkenet fra 60-årene (som er trendy igjen), eller skifte ut møblene fra 80-tallet eller den innrøykte strietapeten.

Anonymkode: ae5a1...58d

Det er generelt mye mer farger i britiske hjem, også blant folk med god økonomi. De velger mer farger og mønster også når de kjøper nytt. Blomster og lignende mønster er de veldig glade i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Alex_rude skrev:

 Å er bare et av de bildene av Kate Moss da🤪.

Ja jeg vet det, det andre bildet er vel av Brigitte Bardot. Det var bare et illustrasjonsbilde for å vise det mest ihjelbrukte bildet av Kate Moss.

 

16 timer siden, Nightcrawler00 skrev:

Godt sagt. Så enig med deg!


Og ja, hadde det ikke vært helt fantastisk hvis noen kunne lede an Mot i Brøstet-stilen og lage en Instagram-konto med bilder som dette?

Bilderesultat for stue 90 tallet

Bilderesultat for interiør 90 tallet

 

Kanskje man kunne fått litt inspirasjon til å skille seg ut fra disse IKEA-katalogene?


Bilderesultat for ikea 1990

Bilderesultat for ikea 1990

Bilderesultat for interiør 90 tallet

Den instagrammen hadde jeg lett fulgt, bare for underholdningsverdien og humoren! Og for å trøste meg selv litt når jeg føler at hjemmet mitt ikke er pent nok! 😄
Dette kommer nok tilbake om noen år, bare vent! Saccosekkene er på tur tilbake og trendy folk går vel med rumpetaske (eller "midjeveske" som det også kalles) nå. :ler:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Enig med deg ang downlight, for et ork. Hadde det for mange år siden, måtte skifte pærer hele tiden😒
 

Men hva mener du er fælt med gipsplater? 
har rette flater over alt bortsett fra en vegg. Liker det godt. 

Sånt driver vi ikke med lengre ;) LED overalt, de varer ekstremt lenge. Ikke kan pærene byttes heller, må bytte hele greia da. 

Gips er ok om det er noe bak som gir skrufeste (OSB-plater, rupanel, spon osv.). Er det ikke noe bak er det noe elendig møkk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verste interiørgreier er grå vegger, store plakater med noe intetsigende i 100000 forskjellige fonter og en stor tv i stua. Tacky!

Anonymkode: ae5a1...58d

Vel, det er ikke alle forunt å bo i et hus/en leilighet stor nok til at man kan ha den store TVen i en egen TV-stue. Det er heller ikke alle forunt å ha såpass godt syn at man kan lese underteksten på en 32" TV fra 4m avstand...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, -jk- said:

Vel, det er ikke alle forunt å bo i et hus/en leilighet stor nok til at man kan ha den store TVen i en egen TV-stue. Det er heller ikke alle forunt å ha såpass godt syn at man kan lese underteksten på en 32" TV fra 4m avstand...

Det er alle forunt å droppe TV'en helt...

Anonymkode: ae5a1...58d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg sitter nå her, i min eggeskallhvite stue, med min grå sofa og mine grå gardiner med mine bilder med ord på veggene og home i sjenken, som er hvitmalt, loppisfunn. Med mine grå kinatepper og 4-5 pledd lettere henslengt.i  Nå skal jeg finne meg en kählervase i en eller annen bruktgruppe.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 9.18, AnonymBruker skrev:

Oker-farger har da vært inn i 1-2 år. Oransje, oker, smørgult etc. Flere naboer som har knall oransje vegger. Kanskje ikke like mange som de som har blå eller grønne vegger, men synes hvitt eller grått er blitt i mindretall.

Og ikke glem at tapeten er inn igjen. Store motiver og mye farge, gjerne gyllent, grønt og blått. 

Og ikke glem det knall blå badet. Det er en ting.

 

Min kjepphest er det nøytrale. Folk som velger noe "safe" fordi de er redd for å bruke smaken sin i tilfelle "det blir ut" eller "vi skal selge". De skal leve flere år i huset sitt, og så maler de veggene og velger farge på sofaen for den dagen de skal selge? :klo: 

Anonymkode: 4255e...292

Er det ikke en vesentlig forskjell på ting man safer på da? Hvis jeg skal pusse opp bad eller kjøkken så vil helt klart jeg tenke at jeg vil velge noe nøytralt eller tidløst, ikke moderne. Hvitt er et ganske safe bet på et bad jeg har tenkt å holde flislagt noen år til før jeg flytter på aldershjemmet. Jeg vil jo ikke drive å skifte kjøkken hvert år fordi jeg har valgt ett hypermoderne kjøkken som jeg gremmes over om 6 mnd. Veggene kan jeg jo male når jeg vil.

Endret av CabinCruiser
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CabinCruiser said:

Er det ikke en vesentlig forskjell på ting man safer på da? Hvis jeg skal pusse opp bad eller kjøkken så vil helt klart jeg tenke at jeg vil velge noe nøytralt eller tidløst, ikke moderne. Hvitt er et ganske safe bet på et bad jeg har tenkt å holde flislagt noen år til før jeg flytter på aldershjemmet. Jeg vil jo ikke drive å skifte kjøkken hvert år fordi jeg har valgt ett hypermoderne kjøkken som jeg gremmes over om 6 mnd. Veggene kan jeg jo male når jeg vil.

Hvem skifter kjøkken hvert halvår?

Bad må uansett pusses opp hvert 25. år, ofte tidligere pga dårlig standard.

Jeg vil ikke leve livet mitt med pensjonsalder som siste frist for oppgradering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Inkognitogata skrev:

Hvem skifter kjøkken hvert halvår?

Bad må uansett pusses opp hvert 25. år, ofte tidligere pga dårlig standard.

Jeg vil ikke leve livet mitt med pensjonsalder som siste frist for oppgradering.

Men poenget er jo at det er en forskjell på en vegg og et flislagt bad. Å bruke et halvår som eksempel var for å sette på spisse at kreativitet og trender er greit, men bad og kjøkken koster penger og skal vare mange mange år. Veggen kan jeg som sagt male, men jeg kan ikke drive å flislegge badet når jeg går lei fordi jeg har vært kreativ og brukt mosaikkfliser i turkis eller whatnot. Jeg flislegger badene i nøytrale fager fordi jeg vil at det skal holde seg over tid fordi det er kostbart å renovere. Veggen koster en kveld med vin i hånda og 300 kr i maling og utstyr.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CabinCruiser said:

Men poenget er jo at det er en forskjell på en vegg og et flislagt bad. Å bruke et halvår som eksempel var for å sette på spisse at kreativitet og trender er greit, men bad og kjøkken koster penger og skal vare mange mange år. Veggen kan jeg som sagt male, men jeg kan ikke drive å flislegge badet når jeg går lei fordi jeg har vært kreativ og brukt mosaikkfliser i turkis eller whatnot. Jeg flislegger badene i nøytrale fager fordi jeg vil at det skal holde seg over tid fordi det er kostbart å renovere. Veggen koster en kveld med vin i hånda og 300 kr i maling og utstyr.

Ok. Jeg ser fremdeles ikke hvorfor alt må være helhvitt.

Det finnes en fin mellomting mellom 70-tallets brune/oransje/grønne vegger og hvitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Inkognitogata skrev:

Ok. Jeg ser fremdeles ikke hvorfor alt må være helhvitt.

Det finnes en fin mellomting mellom 70-tallets brune/oransje/grønne vegger og hvitt.

Du ser ikke den at de som har det helhvitt faktisk liker det sånn, eller...? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 18.33, AnonymBruker skrev:

... er disse pleddene, helst i chuncky garn (omfg så stygge), som ligger lettere henslengt i en sofa eller stol. Seriøst, kutt ut! Det ser helt latterlig ut. Alle IG-kontoer med interiør har dette om dagen. Skikkelig banebrytende, der altså. 😒

Anonymkode: d21ff...bec

Ville nok ikke hatt det selv, men ser da ikke latterlig ut bare støvsamler ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Kan virkelig ikke forstå at hvordan folk innreder kan provosere noen.

Vi har pledd «lett henslengt» i både sofa og stol, men det er hovedsakelig fordi vi liker å ha pledd over oss når vi er litt kjølige. Og ett sted må de jo være når de ikke er over oss. Skal vi legge de på gulvet, er det noe penere det? Eller må vi bære dem inn på et annet rom? Nei, ærlig talt. 

 

Anonymkode: c3024...1de

Vi og har pledd, men de ligger i skuffen sin når de ikke er i bruk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.1.2020 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Synes det er mye verre med alle de tomme vinduene uten gardiner. Makan til trend, det er virkelig ikke pent.

Anonymkode: 3c9ea...815

Hvorfor må en ha gardiner?

Det er jo bare merarbeid

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nerine_ said:

Du ser ikke den at de som har det helhvitt faktisk liker det sånn, eller...? 

Nei, huff.

Helhvite bad er forbeholdt sykehus og andre institusjoner. Eventuelt utleieboliger.

De som eier egne hjem velger vel ikke helhvitt?

 

Endret av Inkognitogata
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 22.40, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde et sånt teppe. Men det var så syntetisk og ekkelt, samla masse hår og støv og det kan ikke vaskes så hadde det vel i overkant av en måned før jeg ble lei og kasta det. Det løpet forferdelig mye. Og ikke kunne det brukes til pledd som varmer heller, for det er ikke et tett pledd. Nei fy. 

En annen ting jeg ikke liker er gjennomsiktigplastikk duk over spisebord. Ser grusomt ut. Og at alt skal være sterilt og kaldt og upersonlig og KUN være "design-merker" på pynt og vaser og potter kun fra designmerker. Og disse "fru" og "herr" og "mamma" og "pappa" posterene. Finnes ikke mer upersonlig. Blir bare latterlig. 

Anonymkode: b5782...cb4

Den gjennomsiktige plasduken er praktisk når en har snørrunger. Har på i forbindelse med måltidene men ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Inkognitogata skrev:

Nei, huff.

Helvhvite bad er forbeholdt sykehus og andre institusjoner. Eventuelt utleieboliger.

De som eier egne hjem velger vel ikke helhvitt?

 

Jo det er helt sikkert noen som velger det. Det viktigste er vel at folk trives i eget hjem? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...