Gå til innhold

Det dummeste jeg ser innen interiør om dagen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Treverk inne i dusjkabinettet er vel lite lurt.

Anonymkode: 20295...d20

Ikke noe problem det. Det blir ikke vått, og om det skulle bli det så perler det seg bare på overflaten og tørker fort opp.

Badstuer har f.eks mye treverk, og ofte 100% luftfuktighet over en viss tid.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Treverk inne i dusjkabinettet er vel lite lurt.

Anonymkode: 20295...d20

Hva slags kledning har bolig din? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke rom uten gardiner. Ikke fordi jeg ikke liker lys, men er det ingen andre enn meg som reagerer på lyden i hus uten gardiner ?

Slipper man løs en ungeflokk eller en venninneklubb i et hus uten gardiner så blir det voldsomt mye støy. (Høy og hard lyd).  Har man gardiner så blir det en mye mer dempet lyd i rommet.  Gardiner og tepper gjør rommene mykere og mer behagelig.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det verste jeg ser er de tacky runde taklampene med massevis av falske diamanter hengende ned. Det er så stygt og det er overalt!

Anonymkode: d4146...8cb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skylder også på økonomi. Man må nesten kjøpe en urørt gård fra 1890 for å få noe spesielt. Jeg har jo gips selv, for jeg kjøpte nybygg. De skulle ha 70 000 kr for å slå opp osb-plater bak gipsen, og det var jo uaktuelt. Men ytterdører kan man male da, det har jeg gjort :)

Jeg vil også ha atskilt kjøkken, eller at kjøkken og stue i det minste er i hver sin ende av et L-formet rom. Men det er visst den nye luksusen. Vil man ha 2 soverom i en leilighet får man ofte kjøkkenet på stua. Jeg har det selv, men har endret og malt slik at det går mer i ett med rommet, og ikke skriker "KJØKKENVEGG". En romdeler kan også hjelpe for de som er lei av å bo på kjøkkenet 👍

Jeg skjønner at folk synes dette er herlig etter 20 år med hvite bad. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor alle skal ha flis. Kulørt mikrosement eller kulørt sparkel for våtrom er jo minst like fint. Det kan også males, eller sparkles i ny farge, om man blir lei. Det er jo bare dumt å velge noe så permanent som flis når man vil at badet skal vare i 25 år. Flis på flis er mye dyrere å få til senere.

Min favorittstil er Japandi! Med botaniske innslag. Det er lunt, tar i bruk naturelementer, og kan inneholde farger, uten at det blir hverken sterilt eller sirkus.

maxCasa-5623-1024x683.thumb.jpg.75bb023f81e18fcb0b31fe1d06d3b620.jpg

Susanna-Vento-for-Kannustalo.thumb.jpg.619cf1a9045f6a33619e06c952af62e4.jpg

Jippi 👏 Applaus! Hehe

Det jeg ikke liker med gipsplater er at jeg kan se strukturen av malerulla på gipsen. Det er et eget "mønster", som ikke er pent. Man ser det godt på alle farger med mindre enn 60% svart i. I de aller fleste tilfeller så ser jeg sparkelet gjennom også..

Det andre er at de skades fort, de er jo så myke. Det finnes hardere produkter, men de koster jo 4 ganger mer. Det tredje er at, spesielt i nybygg, så bruker de kun gips, og ingenting bak. Veggene vibrerer når vaskemaskina til naboen går, og de tåler ikke så tunge ting. Stenderne går ikke akkurat der jeg vil ha dem heller.

Jeg liker tanken på å blande klassisk og industrielt :)

Anonymkode: 87420...b2a

Vi har gips, liste fritt.. men har fått maler til å ta jobben, han var virkelig god på sparkling og har sprøyte malt både vegger og tak :) ingen synlige skøyter eller male rulle merker 

Anonymkode: 6da5a...b9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, -jk- skrev:

Hele badet (6,5m2) kom på ca. 100k inkl. møbler og dusjvegger (men ikke toalett da vi hadde det fra før). Inkludert alt av materialer fra OSB-platene og innover, alt av rør, støp osv. Så ikke ble det dyrt heller. 

Hvordan klarte du det til den prisen? Gjorde du arbeidet selv?

Anonymkode: 24cb0...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarte du det til den prisen? Gjorde du arbeidet selv?

Anonymkode: 24cb0...492

Ja, har gjort alt selv. Det er det fjerde badet jeg har totalrehabilitert, så jeg begynner å få treningen ;)

Det tok hele høsten da. Kan ikke akkurat holde på hver dag når man har en jobb å passe og hytta ligger 4 timer unna...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, -jk- skrev:

Ja, har gjort alt selv. Det er det fjerde badet jeg har totalrehabilitert, så jeg begynner å få treningen ;)

Det tok hele høsten da. Kan ikke akkurat holde på hver dag når man har en jobb å passe og hytta ligger 4 timer unna...

Får håpe du ikke trenger forsikringen noen gang da...den er ikke gyldig om du ikke har papirer på utført arbeid av håndtverker...

Anonymkode: 55742...b24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De baby-plakatene minner meg om når noen blir drept i filmer, og politiet tegner omriss av liket før det fjernes!

Anonymkode: 44f9a...60f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 21.26, -jk- skrev:

Hvite bad skjærer i øynene mine, det blir veldig skarpt, sterilt og kjedelig etter min mening. Så det vil jeg absolutt ikke ha. Noe mykere og litt mer dempet passer mye bedre, men helst nøytrale farger. Da er det vanskelig å komme utenom grått synes jeg, og gjerne med sorte detaljer. 

Jeg er akkurat ferdig med å pusse opp badet på hytta, det ble slikt:

2019-12-08_17_51_36.jpg

2019-12-08_17_52.33-1.jpg

Kjempefint hyttebad😍

Anonymkode: 44f9a...60f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får håpe du ikke trenger forsikringen noen gang da...den er ikke gyldig om du ikke har papirer på utført arbeid av håndtverker...

Anonymkode: 55742...b24

Det stemmer ikke, kan du dokumentere at alt er gjort etter våtromsnormen så er det helt ok. Nå er dette forøvrig på en hytte uten innlagt vann/kloakk så alt er stengt ned når vi ikke er der. Dermed er det heller ikke fare for større vannskader. Og skulle det dukke opp noe er jeg fullt kapabel til å fikse det selv ;)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, hei! Nå har vi sporet skikkelig av her!
 

Hilsen pledd-politiet. 

Anonymkode: d21ff...bec

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe skikkelig tåpelig er de som skal pynte boligannonsene sine med diverse brødskalker. Ser tåpelig ut med nærbilde av et "bildevennlig" brød, og det kan lede til uheldige situasjoner.

Vi leide en interiørkonsulent for å pynte huset vårt da vi skulle selge det. Hun hadde vært å pyntet huset da jeg var på jobb. Når jeg kom hjem låg det et pent rundt og fristende brød på kjøkkenbenken. Det slo meg aldri at det var interiørkonsulenten sitt brød, jeg trodde mannen for en gangs skyld hadde kjøpt en fristende brød - så jeg spiste av det. Så sinnsykt pinlig, hun ble skikkelig sur og jeg måtte kjøpe et nytt brød 😳

Anonymkode: ca989...ce7

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe skikkelig tåpelig er de som skal pynte boligannonsene sine med diverse brødskalker. Ser tåpelig ut med nærbilde av et "bildevennlig" brød, og det kan lede til uheldige situasjoner.

Vi leide en interiørkonsulent for å pynte huset vårt da vi skulle selge det. Hun hadde vært å pyntet huset da jeg var på jobb. Når jeg kom hjem låg det et pent rundt og fristende brød på kjøkkenbenken. Det slo meg aldri at det var interiørkonsulenten sitt brød, jeg trodde mannen for en gangs skyld hadde kjøpt en fristende brød - så jeg spiste av det. Så sinnsykt pinlig, hun ble skikkelig sur og jeg måtte kjøpe et nytt brød 😳

Anonymkode: ca989...ce7

😂😂😂

Anonymkode: d21ff...bec

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som nylig pusset opp huset og bestemt seg for å ikke ha gardiner. Jeg synes det ser så kaldt ut uten gardiner, og hver gang jeg er hos henne så føler jeg ikke at jeg kan slappe av liksom, får følelsen «gardinene er til vask» hver gang jeg er der.

Anonymkode: 00548...51a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos rare valg i boligannonser, jeg synes alle kjøkken er "i bruk" i annonsene for tiden. Halvferdige pizzaer med mel utover hele benken, spaghetti en en kasserolle osv. Jeg trenger ikke å minnes på at en kjøkken kan brukes til matlaging, jeg ville satt mer pris på om de kunne rydde opp før de skulle vise frem :klaske:

Anonymkode: 24cb0...492

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Små, runde og lave stuebord. Gjerne med en design kaffebord-bok.

Ja det kan se fint ut på bilder, som så mye annet som er "in". Men man lever ikke på bilder. 

En sjelden gang lurer vi oss til å spise middag forran tv. Kanskje sette beina på bordet etter en usedvanlig lang og tøff dag. Herrefred, man får ikke plass til en kaffekopp på de bordene engang🤷🏻‍♀️

 

 

 

Anonymkode: 65c0f...797

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Små, runde og lave stuebord. Gjerne med en design kaffebord-bok.

Ja det kan se fint ut på bilder, som så mye annet som er "in". Men man lever ikke på bilder. 

En sjelden gang lurer vi oss til å spise middag forran tv. Kanskje sette beina på bordet etter en usedvanlig lang og tøff dag. Herrefred, man får ikke plass til en kaffekopp på de bordene engang🤷🏻‍♀️

 

 

 

Anonymkode: 65c0f...797

Ja, du kan så si. Når jeg har besøk, så setter vi oss i sofaen og har stuebordet til kaffekopp og av og til noe til kaffen. Da er det veldig greit å ha plass til det. 

Vi spiser også middag av og til ved stuebordet, og vi har plass til fire stk faktisk om det er behov. Kaffegjester er det bedre plass til, 7-8 går bra. Jeg ville ikke hatt de knøttsmå runde bordene, gjerne to i forskjellig høyde også, veldig upraktisk. 

Ofte holder vi på med hobbyting ved stuebordet også, da må man ha litt plass. Jeg ville aldri byttet ut det gode bordet vi har med hylle under. 

Som personen over her sier, man skal leve også, ikke bare bo i en trendy katalogstue. 

Anonymkode: 192d5...a04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt er ikke det riktige ordet... 

Når jeg kommer inn i et hjem som likner siste Bohus-katalog, tenker jeg alltid at de som bor der har liten interesse for interiør.  De kjøper hva de behøver uten å bruke mye tid på det.  Andre ting er viktigere. 

I andre hjem kan jeg se at design, er viktig.  Gjerne klassikere av danske designere, som i dag koster en formue.  Bilder, tepper - alt oser av klasse og penger.  Da tenker jeg ofte at de som bor her har kjøpt en stil som de fleste ikke har råd til - og at det er viktig for dem. 

Så kommer jeg iblant inn i hjem hvor ytterdøren er gammel, men nymalt, møbler er kjøpt brukt, tepper og puter er hjemmesydde og interiøret er en blanding av det meste.  Faktisk tror jeg at det er denne gruppen som er de mest kreative.  Tenk all den tid de bruker for å finne brukt på finn.no etc.  Disse leier ikke inn maler, men søker kunnskap, og setter i gang selv. 

Litt smalt definert, men er det ikke litt sånn?.....

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
På 27.1.2020 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan så si. Når jeg har besøk, så setter vi oss i sofaen og har stuebordet til kaffekopp og av og til noe til kaffen. Da er det veldig greit å ha plass til det. 

Vi spiser også middag av og til ved stuebordet, og vi har plass til fire stk faktisk om det er behov. Kaffegjester er det bedre plass til, 7-8 går bra. Jeg ville ikke hatt de knøttsmå runde bordene, gjerne to i forskjellig høyde også, veldig upraktisk. 

Ofte holder vi på med hobbyting ved stuebordet også, da må man ha litt plass. Jeg ville aldri byttet ut det gode bordet vi har med hylle under. 

Som personen over her sier, man skal leve også, ikke bare bo i en trendy katalogstue. 

Anonymkode: 192d5...a04

Hvilket bord har du? Bilde? Leter etter et romslig bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...