Gå til innhold

Det dummeste jeg ser innen interiør om dagen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Hvilket bord har du? Bilde? Leter etter et romslig bord.

Firkantet med hylle under, passer fint til hjørnesofa. Det produseres ikke lenger selvfølgelig. 

Anonymkode: 192d5...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.1.2020 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Får håpe du ikke trenger forsikringen noen gang da...den er ikke gyldig om du ikke har papirer på utført arbeid av håndtverker...

Anonymkode: 55742...b24

Det er bare membranen som skal være utført av fagfolk/godkjent av fagfolk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, CabinCruiser skrev:

Det er bare membranen som skal være utført av fagfolk/godkjent av fagfolk.

Smøremembran kan man fint påføre selv, så lenge man kan dokumentere at man har gjort det skikkelig. Det er enkelt, via bilder og kvitteringer. Private gjør som regel dette mye bedre enn proffene, da det skal være mange strøk og med god tørketid mellom. Det tar flere dager, noe proffene sjelden tar seg tid til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 13.00, AnonymBruker skrev:

Min favorittstil er Japandi! Med botaniske innslag. Det er lunt, tar i bruk naturelementer, og kan inneholde farger, uten at det blir hverken sterilt eller sirkus.

maxCasa-5623-1024x683.thumb.jpg.75bb023f81e18fcb0b31fe1d06d3b620.jpg

Susanna-Vento-for-Kannustalo.thumb.jpg.619cf1a9045f6a33619e06c952af62e4.jpg

 

Anonymkode: 87420...b2a

Jeg synes også sånn stil er ganske kult. Men ser for meg at det passer best i et svært hus med store åpne flater og masse vinduer, som på bildene? Vi som bor i byen har ofte mindre leiligheter å forholde oss til, mindre vinduer og mer gammeldags romfordeling (som man ikke har lov til å endre på). Bare bok- og platesamlinga mi tar opp en hel vegg i stua, så allerede der har drømmen om det minimalistiske og zen-aktige gått fløyten for min del.

Og jamfør den hyppige klaginga i denne tråden om upersonlig, moteslavisk instagram-stil, så er jo ikke det du viser her en særlig personlig stil heller. Når man kan søke opp en stil på Pinterest og finne nøyaktig hva man er ute etter, og alle hipsterne har lagt ut bilder av tilsvarende interiør (Japan, naturtre og botaniske elementer er jo det hippeste nå) så er det jo midt i trendbildet. En personlig stil er vel mer eklektisk, blander stilarter og epoker, har noe ukopierbart ved seg. Som er innmari vanskelig å få til, jeg kjenner kanskje to-tre personer som har et hjem man virkelig husker etter å ha vært der. Felles for disse personene er at de neppe er på Pinterest eller Instagram i det hele tatt, de er bare genuint uvanlige personer som fyller hjemmet med ting jeg aldri hadde kommet på. Gjerne i kombinasjon med å selv lage kunst, møbler etc fra egen fantasi.

Anonymkode: cd0be...067

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også sånn stil er ganske kult. Men ser for meg at det passer best i et svært hus med store åpne flater og masse vinduer, som på bildene? Vi som bor i byen har ofte mindre leiligheter å forholde oss til, mindre vinduer og mer gammeldags romfordeling (som man ikke har lov til å endre på). Bare bok- og platesamlinga mi tar opp en hel vegg i stua, så allerede der har drømmen om det minimalistiske og zen-aktige gått fløyten for min del.

Og jamfør den hyppige klaginga i denne tråden om upersonlig, moteslavisk instagram-stil, så er jo ikke det du viser her en særlig personlig stil heller. Når man kan søke opp en stil på Pinterest og finne nøyaktig hva man er ute etter, og alle hipsterne har lagt ut bilder av tilsvarende interiør (Japan, naturtre og botaniske elementer er jo det hippeste nå) så er det jo midt i trendbildet. En personlig stil er vel mer eklektisk, blander stilarter og epoker, har noe ukopierbart ved seg. Som er innmari vanskelig å få til, jeg kjenner kanskje to-tre personer som har et hjem man virkelig husker etter å ha vært der. Felles for disse personene er at de neppe er på Pinterest eller Instagram i det hele tatt, de er bare genuint uvanlige personer som fyller hjemmet med ting jeg aldri hadde kommet på. Gjerne i kombinasjon med å selv lage kunst, møbler etc fra egen fantasi.

Anonymkode: cd0be...067

Skulle gjerne ha sett de hjemmene, syns unike hjem er mye mer spennende enn saueflokken som skal ha alt likt alle andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det admin tilstede på dette forumet?? Dett må da være tidenes største avsporing!

Anonymkode: 77ab8...cec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 27.1.2020 den 21.01, AnonymBruker skrev:

Vi leide en interiørkonsulent for å pynte huset vårt da vi skulle selge det. Hun hadde vært å pyntet huset da jeg var på jobb. Når jeg kom hjem låg det et pent rundt og fristende brød på kjøkkenbenken. Det slo meg aldri at det var interiørkonsulenten sitt brød, jeg trodde mannen for en gangs skyld hadde kjøpt en fristende brød - så jeg spiste av det. Så sinnsykt pinlig, hun ble skikkelig sur og jeg måtte kjøpe et nytt brød 😳

Anonymkode: ca989...ce7

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hva er galt med Desenio plakater? Ser da ut som om det er veldig mange forskjellige der? Jeg falt litt for et botanisk motiv med fugler, men nå føler jeg meg bare litt dum som likte den... 

Anonymkode: a2008...033

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med Desenio plakater? Ser da ut som om det er veldig mange forskjellige der? Jeg falt litt for et botanisk motiv med fugler, men nå føler jeg meg bare litt dum som likte den... 

Anonymkode: a2008...033

Jeg synes ikke nødvendigvis det er noe galt med en Desenioplajat, men når hele huset/leiligheten er fylt opp av de mest vanlige, kjedelige motivene som vi ser igjen overalt, da blir det litt... bleh... Som en del av et mer variert interiør kan en sånn plakat funke fint :) 

Anonymkode: 24cb0...492

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og så på noen gamle episoder av Eventyrlig oppussing. I flere av dem sverget Halvor Bakke til gardinstenger som var ca 30 cm lange og hang på siden av vinduet. Det umuliggjorde selvfølgelig å trekke for gardinene. Altså, det må være det dummeste jeg har sett. 

Generelt vil jeg si at når interiøret ikke er funksjonelt, da ser det dumt ut. 

Forøvrig er det mest episke jeg har sett en bokhylle over en hvit sofa der beboerne oppbevarte ved. Var en reportasje i Bonytt, der de trakk frem akkurat denne løsningen som spesielt smart. 

Anonymkode: 60075...e94

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2020 den 12.29, -jk- skrev:

Smøremembran kan man fint påføre selv, så lenge man kan dokumentere at man har gjort det skikkelig. Det er enkelt, via bilder og kvitteringer. Private gjør som regel dette mye bedre enn proffene, da det skal være mange strøk og med god tørketid mellom. Det tar flere dager, noe proffene sjelden tar seg tid til. 

Da må arbeidet være godt dokumentert at det er forsvarlig gjort. Uten dokumentasjon blir badet karekterisert med T2 ved salg selv om badet er pusset opp skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Satt og så på noen gamle episoder av Eventyrlig oppussing. I flere av dem sverget Halvor Bakke til gardinstenger som var ca 30 cm lange og hang på siden av vinduet. Det umuliggjorde selvfølgelig å trekke for gardinene. Altså, det må være det dummeste jeg har sett. 

Generelt vil jeg si at når interiøret ikke er funksjonelt, da ser det dumt ut. 

Forøvrig er det mest episke jeg har sett en bokhylle over en hvit sofa der beboerne oppbevarte ved. Var en reportasje i Bonytt, der de trakk frem akkurat denne løsningen som spesielt smart. 

Anonymkode: 60075...e94

😂😂😂 

..og korte gardinstenger på siden av vinduet? Jojo, alt for å være nyskapende, samme hvor idiotisk det er! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sommermor skrev:

Da må arbeidet være godt dokumentert at det er forsvarlig gjort. Uten dokumentasjon blir badet karekterisert med T2 ved salg selv om badet er pusset opp skikkelig.

Selvfølgelig. Som jeg skriver er det bare å ta vare på alt av kvitteringer for membran, plater, duk remser osv. samt ta en masse bilder under prosessen. Da er det lett å se at arbeidet er forsvarlig gjort. Det samme gjelder f.eks rørarbeid med vanntilførsel (rør i rør) og vannbåren varme, innfesting og sikring av sisterne til integrert toalett osv. 

Elektrisk er det du ikke kan gjør selv under noen omstendigheter (så sant du ikke er elektriker da...).

Endret av -jk-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MadameDeRosa
På 15.7.2020 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med Desenio plakater? Ser da ut som om det er veldig mange forskjellige der? Jeg falt litt for et botanisk motiv med fugler, men nå føler jeg meg bare litt dum som likte den... 

Anonymkode: a2008...033

Nei, du har da det du selv liker! Er da ikke dumt det!  Desenio har jo alt mulig, ingenting galt med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen veldig fine Desenio-plakater. Man kan velge andre enn den med Kate Moss som lager bart med fingeren. 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 15.02, AnonymBruker skrev:

Har noen eksempler på innredning som faktisk er fint?

Det er som regel lettere å kritisere, enn å komme med alternativer og vise fram sin egen smak. Synes det er tendensen i sånne tråder at man bare deler bilder av innredning som er harry, stygg eller passé, for instagram-aktig eller moteslavisk. Men hva er et eksempel på en bra innredet stue, bare så vi har noe å sammenligne med?

Anonymkode: cd0be...067

Av de tingene som er kritisert i denne tråden liker jeg, åpen løsning, runde speil og grå bad. 

Anonymkode: e5c93...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...