Gå til innhold

Det dummeste jeg ser innen interiør om dagen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rar flisekombinasjon, spesielt når taket er trehvitt. Rommet blir delt i 3 deler uten at det henger sammen liksom. 

Ser ikke ut som at veggflisene tar opp noe av fargen fra gulvflisene? Gulvflisene er for mørke? Veggflisene for rotete. Når de ulike flisene også ser ut til å ha ulik struktur, form og farge så blir det dessverre kræsj for meg. Jeg hadde malt taket i en av de lyseste kulørene som finnes i veggflisene for å skape mer harmoni og helhet i det minste. Og malt skapet i samme farge som gulvflisene.

Inntrykket ble for rotete, spesielt når de ulike flisene toppes med de stramme smijernsdørene og et svært skap i klassisk stil med en voldsom pyntelist på toppen. Hummer og kanari.

Vil ikke alt støv og alle inntørkede vanndråper synes på så homogene gulvfliser? Hvorfor valgte du ikke omvendt, homogene veggfliser og spettfargede gulvfliser?

Anonymkode: b76da...585

Enig. Syntes badet var grusomt for øyet. Et hvitt bad er et kjedelig bad, men ikke et rotereir uten like eller..  

Anonymkode: 95cfd...298

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Syntes badet var grusomt for øyet. Et hvitt bad er et kjedelig bad, men ikke et rotereir uten like eller..  

Anonymkode: 95cfd...298

Smaken er som baken, det er virkelig helt sikkert!!

Men jeg liker best homogen og rolig stil. Harmoni og/i alle detaljer er viktigst for meg. Ting må passe sammen og skape et vakkert og estetisk fint uttrykk. For meg. 😛

Brukeren som har dette rotete badet sa selv at hen liker det mykt, dempet og nøytralt. Det viser jo bare at folk også legger forskjellig mening bak ordene de sier. For meg er det badet der til å bli svimmel av og er alt annet enn nøytralt. Bare det å velge hvit fug på mørke små fliser med spisse kanter ville jeg aldri gjort dersom jeg skulle kalt badet mitt mykt. Det blir harde og skarpe skiller og kanter over hele gulvet og ja... Jeg har allerede sagt hva jeg mener om resten av det badet...

Anonymkode: b76da...585

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at fargene ikke vises så godt på de fleste skjermer, men fugene er da grå og ikke hvite. Taket er ganske mørkt, en farge som kalles kongle, som er relativt brun med en del grått i seg. Denne går igjen på vegg- og takpanelen i hele hytta.

Litt "klassiske" detaljer er det på møblene da dette er et hyttebad på fjellet. Da velger man gjerne litt annerledes stil enn hjemme.

Endret av -jk-
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎01‎.‎2020 den 8.38, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke har gardiner, har dere rullegardin eller lignende på bad, soverom eller lignende? 

Anonymkode: ee36e...d32

Vi har sidegardiner på alle soverom, og på et bad hvor vinduet går ned til gulvet. Vi som bor her trekker aldri for, men jeg ser at gjester gjør.  Bor fritt til og om noen skulle se inn så måtte de vandret i hagen.  Da ville vi, eller hunden, hørt og sett. 

Jeg synes gardiner er flott når vinduene er store, og mørket gjør at de blir som sorte hull.  Da gir gardiner lunhet. Persienner minner meg for mye om kontorer.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det dummeste jeg ser er puter som er slått i hel på midten.

Anonymkode: f21d3...c79

Den greia der er det i stor grad Halvor Bakke som er skyld i! Han har jo helt OCD og tar karateslag på alle pynteputene han ser.

Endret av Ardwinna
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, -jk- skrev:

Det er mulig at fargene ikke vises så godt på de fleste skjermer, men fugene er da grå og ikke hvite. Taket er ganske mørkt, en farge som kalles kongle, som er relativt brun med en del grått i seg. Denne går igjen på vegg- og takpanelen i hele hytta.

Litt "klassiske" detaljer er det på møblene da dette er et hyttebad på fjellet. Da velger man gjerne litt annerledes stil enn hjemme.

Jeg synes badet deres er flott!  Nydelig gulv, og badet ser praktisk ut.  Fargene passer til ei hytte på fjellet. 

Vi bor ved sjøen, og vårt bad er i blå/turkise farger.  Ditt bad hadde ikke passet inn hos oss, og motsatt :)  

Jeg synes ofte jeg ser hus og interiører som er flotte, men som likevel ikke passer hos meg.  Smaken er forskjellig, og det synes jeg man skal respektere. 




 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Ardwinna skrev:

Den greia der er det i stor grad Halvor Bakke som er skyld i! Han har jo helt OCD og tar karateslag på alle pynteputene han ser.

🤣🤣🤣 

Kompliment for deilig kommentar! Ser for meg Halvor gå forbi en pute, og så bare "Haya!" 

source-2.gif.b35e2e258c183beef0683f3fc4d600fc.gif

Anonymkode: 95cfd...298

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -jk- skrev:

Det er mulig at fargene ikke vises så godt på de fleste skjermer, men fugene er da grå og ikke hvite. Taket er ganske mørkt, en farge som kalles kongle, som er relativt brun med en del grått i seg. Denne går igjen på vegg- og takpanelen i hele hytta.

Litt "klassiske" detaljer er det på møblene da dette er et hyttebad på fjellet. Da velger man gjerne litt annerledes stil enn hjemme.

Jeg synes badet var veldig kult! Kjempefint bad på en hytte! 

Anonymkode: fbb30...071

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤣🤣🤣 

Kompliment for deilig kommentar! Ser for meg Halvor gå forbi en pute, og så bare "Haya!" 

source-2.gif.b35e2e258c183beef0683f3fc4d600fc.gif

Anonymkode: 95cfd...298

Ja nettopp! Akkurat sånn! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så rar flisekombinasjon, spesielt når taket er trehvitt. Rommet blir delt i 3 deler uten at det henger sammen liksom. 

Ser ikke ut som at veggflisene tar opp noe av fargen fra gulvflisene? Gulvflisene er for mørke? Veggflisene for rotete. Når de ulike flisene også ser ut til å ha ulik struktur, form og farge så blir det dessverre kræsj for meg. Jeg hadde malt taket i en av de lyseste kulørene som finnes i veggflisene for å skape mer harmoni og helhet i det minste. Og malt skapet i samme farge som gulvflisene.

Inntrykket ble for rotete, spesielt når de ulike flisene toppes med de stramme smijernsdørene og et svært skap i klassisk stil med en voldsom pyntelist på toppen. Hummer og kanari.

Vil ikke alt støv og alle inntørkede vanndråper synes på så homogene gulvfliser? Hvorfor valgte du ikke omvendt, homogene veggfliser og spettfargede gulvfliser?

Anonymkode: b76da...585

Oj da! Her var det ikke snakk om bare «det dummeste man ser innen interiør», men du velger å nærmest angripe en som har lagt ut bilder av sitt oppussede hyttebad? Trivelig gitt...

Anonymkode: fbb30...071

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 18.21, Apocalypte skrev:

Gardiner passer i alle hus.

Beklager å måtte si det, men nei det passer slett ikke i alle hus

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oj da! Her var det ikke snakk om bare «det dummeste man ser innen interiør», men du velger å nærmest angripe en som har lagt ut bilder av sitt oppussede hyttebad? Trivelig gitt...

Anonymkode: fbb30...071

Angripe og angripe.

Jeg sa hva jeg mente til en person som sa hva hen mente og kom med tips til hva jeg ville gjort for å dempe det voldsomt rotete uttrykket til badet. Mye kan gjøres med litt maling på tak og innredning og farge fugen på gulvet.

Badet brukte jeg som et eksempel på hva jeg ikke synes er pent i interiør, fordi det er så fryktelig mye som skjer og derfor blir det dummeste jeg ser, noe tråden handler om. Personen som har valgt alle disse materialene og blandet alle de forskjellige uttrykkene ville syntes at mitt bad var dritstygt og uendelig kjedelig. Jeg har ikke en smak som er helhvitt, men det er ganske i nærheten. Til pynt på badet har jeg to fine like flasker med shampoo og balsam liksom. Men det viktigste er jo at personen liker badet sitt og jeg liker mitt.

Det var også et godt eksempel på at folk legger forskjellige meninger bak sine ytringer. Personen mente badet sitt var mykt, rolig og et eller annet. For meg er det ganske så omvendt. Jeg vet ikke hva jeg skal legge øynene på, for fokuset blir dratt i alle retninger.

Men ja, jeg skal ta til meg at jeg kanskje ikke burde brukt det eksempelet. Det var bare enklere når bildet allerede lå i tråden og alle kan se og skjønne hva jeg snakker om. Men igjen, når man legger ut bilder i en diskusjon må man vel regne med at bildene blir diskutert? 

Anonymkode: b76da...585

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Rare dere er. Gardiner kan være steike fint d. 

😂

Anonymkode: ba246...487

Ja er ikke uenig med deg, men vil ikke ha gardiner selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns badet var fint, men ville aldri hatt tretak. Skriker jo fuktskader etter en tid. 

Jeg har plissegardiner i stue og kjøkken, og lystette rullegardiner på soverommene.

Anonymkode: cf14d...bc6

Det handler ikke om hva du har. Det handler om hva den enklete ikke liker av interiør.

Anonymkode: 77ab8...cec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 21.24, AnonymBruker skrev:

Stua til bloggeren Anna Rasmussen gir meg frysninger.Greit nok med minimalisme ,men altså...

Anonymkode: a3e70...7b7

Bilderesultat for anna rasmussen stue

Jeg synes også minimalisme kan være deilig, men her ser jeg bare åpne flater som venter på noe.

Bilderesultat for anna rasmussen stue

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nightcrawler00 skrev:

Bilderesultat for anna rasmussen stue

Jeg synes også minimalisme kan være deilig, men her ser jeg bare åpne flater som venter på noe.

Bilderesultat for anna rasmussen stue

Men hun har i alle fall ikke krølla pledd! 😁👍

Anonymkode: d21ff...bec

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.1.2020 den 12.01, Anonymus Notarius skrev:

Det tror jeg har mye med økonomi å gjøre. Ei hvit dør er sinnssykt mye billigere enn ei dør i en mer spennende farge/mønster. Skulle kjøpe ny inngangsdør i fjor, hadde i utgangspunktet lyst på en i en mørk farge, blå eller grønn kanskje (hvit blir jo veldig fort skitten), men oppdaga fort at det kosta nesten dobbelt så mye. Så mye penger har ikke vi å sløse bort... Så da ble det ei standard hvit og kjedelig dør... 

Ja, jeg skylder også på økonomi. Man må nesten kjøpe en urørt gård fra 1890 for å få noe spesielt. Jeg har jo gips selv, for jeg kjøpte nybygg. De skulle ha 70 000 kr for å slå opp osb-plater bak gipsen, og det var jo uaktuelt. Men ytterdører kan man male da, det har jeg gjort :)

På 22.1.2020 den 20.17, AnonymBruker skrev:

Si meg, er dette en oppbevaringsbod? For det er det det ser ut som for meg :fnise: 

Det er en "mote" jeg hater, men jeg vet ikke helt om jeg får lov til å kalle det mote, men dette å flytte kjøkkenet ut i stuen... Hvorfor ser ingen verdien av et adskilt kjøkken lenger? Når kjøkkenet er i stuen føler jeg at jeg sitter på kjøkkenet og leser, på kjøkkenet og ser på TV osv. Jeg vil ikke alltid være på kjøkkenet! Og ikke minst må du alltid ha et shinet kjøkken, ellers sitter du jo midt i kjøkkenrotet! Huff...

Anonymkode: 24cb0...492

Jeg vil også ha atskilt kjøkken, eller at kjøkken og stue i det minste er i hver sin ende av et L-formet rom. Men det er visst den nye luksusen. Vil man ha 2 soverom i en leilighet får man ofte kjøkkenet på stua. Jeg har det selv, men har endret og malt slik at det går mer i ett med rommet, og ikke skriker "KJØKKENVEGG". En romdeler kan også hjelpe for de som er lei av å bo på kjøkkenet 👍

På 23.1.2020 den 1.49, AnonymBruker skrev:

Åpen løsning. Med matlukt i stua og synlig rot.

Enda verre; alle de betonggrå badene! Hvorfor, hvorfor skal bad være betonggrå?? Det er da ikke noe trivelig å stå opp til eller å avslutte dagen der? Og alle har det! Den gråfargen er i interiørblad, interiørprogram, på ig. Det er så deprimerende...

 

36012970---italgraniti-metaline-iron-60x120-ml03ba-b.jpg

Anonymkode: 77ab8...cec

Jeg skjønner at folk synes dette er herlig etter 20 år med hvite bad. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor alle skal ha flis. Kulørt mikrosement eller kulørt sparkel for våtrom er jo minst like fint. Det kan også males, eller sparkles i ny farge, om man blir lei. Det er jo bare dumt å velge noe så permanent som flis når man vil at badet skal vare i 25 år. Flis på flis er mye dyrere å få til senere.

På 23.1.2020 den 15.02, AnonymBruker skrev:

Har noen eksempler på innredning som faktisk er fint?

Det er som regel lettere å kritisere, enn å komme med alternativer og vise fram sin egen smak. Synes det er tendensen i sånne tråder at man bare deler bilder av innredning som er harry, stygg eller passé, for instagram-aktig eller moteslavisk. Men hva er et eksempel på en bra innredet stue, bare så vi har noe å sammenligne med?

Anonymkode: cd0be...067

Min favorittstil er Japandi! Med botaniske innslag. Det er lunt, tar i bruk naturelementer, og kan inneholde farger, uten at det blir hverken sterilt eller sirkus.

maxCasa-5623-1024x683.thumb.jpg.75bb023f81e18fcb0b31fe1d06d3b620.jpg

Susanna-Vento-for-Kannustalo.thumb.jpg.619cf1a9045f6a33619e06c952af62e4.jpg

På 23.1.2020 den 20.01, Hmmmmmm skrev:

Jeg har faktisk kjøpt meg to 3 setere, og to store lenestoler i stede for hjørnesofa i penstua. veldig pent, og for å ikke snakke om mer plass rundt to store stuebord. Men har akkurat den hjørnesofaen du sikter til på tv stua. Bedre å ligge på en å drikke kaffe på.
 

Enig med deg ang downlight, for et ork. Hadde det for mange år siden, måtte skifte pærer hele tiden😒
 

Men hva mener du er fælt med gipsplater? 
har rette flater over alt bortsett fra en vegg. Liker det godt. 

Jippi 👏 Applaus! Hehe

Det jeg ikke liker med gipsplater er at jeg kan se strukturen av malerulla på gipsen. Det er et eget "mønster", som ikke er pent. Man ser det godt på alle farger med mindre enn 60% svart i. I de aller fleste tilfeller så ser jeg sparkelet gjennom også..

Det andre er at de skades fort, de er jo så myke. Det finnes hardere produkter, men de koster jo 4 ganger mer. Det tredje er at, spesielt i nybygg, så bruker de kun gips, og ingenting bak. Veggene vibrerer når vaskemaskina til naboen går, og de tåler ikke så tunge ting. Stenderne går ikke akkurat der jeg vil ha dem heller.

På 24.1.2020 den 21.26, -jk- skrev:

Hvite bad skjærer i øynene mine, det blir veldig skarpt, sterilt og kjedelig etter min mening. Så det vil jeg absolutt ikke ha. Noe mykere og litt mer dempet passer mye bedre, men helst nøytrale farger. Da er det vanskelig å komme utenom grått synes jeg, og gjerne med sorte detaljer. 

Jeg er akkurat ferdig med å pusse opp badet på hytta, det ble slikt:

2019-12-08_17_51_36.jpg

2019-12-08_17_52.33-1.jpg

Jeg liker tanken på å blande klassisk og industrielt :)

Anonymkode: 87420...b2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns badet var fint, men ville aldri hatt tretak. Skriker jo fuktskader etter en tid. 

 

Anonymkode: cf14d...bc6

Tenk deg god om nå, tror du 90ish% av alle hus hadde hatt kledning av treverk om det ikke tålte vann med riktig behandling....? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nerine_ skrev:

Tenk deg god om nå, tror du 90ish% av alle hus hadde hatt kledning av treverk om det ikke tålte vann med riktig behandling....? 

Nettopp. Fuktskader får man der treverk er vått over lengre tid, uten mulighet til å tørke opp. Derfor har man ventilasjon på bad, luftspalte bak kledning osv. Og selvsagt overflatebehandling som gjør at vannet ikke trenger langt inn i treverket. Da tørker alt fort opp og det blir null skader. 

Fuktskader kan man fint få med gips også. På badet på bildene har jeg brukt 15mm OSB-plater på veggene med 12mm membranplater utenpå og deretter 3-7 lag smøremembran (avhengig av hvor på badet det er). 7-10cm tykk støp på gulvet, dampsperre i taket med 48x48mm nedlekting og hardoksoljebehandlet panel ytterst. Det er luftspalte nederst på døra for tilluft fra stua og fuktstyrt vifte på høyeste punkt på veggen (ca. 3m opp fra gulvet). Alt tørker da meget fort opp, siden gulvet holder 28 grader (vannbåren varme med føler i gulvet som styrer termoventilen på samlestokken).  

Hele badet (6,5m2) kom på ca. 100k inkl. møbler og dusjvegger (men ikke toalett da vi hadde det fra før). Inkludert alt av materialer fra OSB-platene og innover, alt av rør, støp osv. Så ikke ble det dyrt heller. 

Endret av -jk-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 21.26, -jk- skrev:

Hvite bad skjærer i øynene mine, det blir veldig skarpt, sterilt og kjedelig etter min mening. Så det vil jeg absolutt ikke ha. Noe mykere og litt mer dempet passer mye bedre, men helst nøytrale farger. Da er det vanskelig å komme utenom grått synes jeg, og gjerne med sorte detaljer. 

Jeg er akkurat ferdig med å pusse opp badet på hytta, det ble slikt:

2019-12-08_17_51_36.jpg

2019-12-08_17_52.33-1.jpg

Treverk inne i dusjkabinettet er vel lite lurt.

Anonymkode: 20295...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...