Gå til innhold

Det dummeste jeg ser innen interiør om dagen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvite bad skjærer i øynene mine, det blir veldig skarpt, sterilt og kjedelig etter min mening. Så det vil jeg absolutt ikke ha. Noe mykere og litt mer dempet passer mye bedre, men helst nøytrale farger. Da er det vanskelig å komme utenom grått synes jeg, og gjerne med sorte detaljer. 

Jeg er akkurat ferdig med å pusse opp badet på hytta, det ble slikt:

2019-12-08_17_51_36.jpg

2019-12-08_17_52.33-1.jpg

Endret av -jk-
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, -jk- skrev:

Hvite bad skjærer i øynene mine, det blir veldig skarpt, sterilt og kjedelig etter min mening. Så det vil jeg absolutt ikke ha. Noe mykere og litt mer dempet passer mye bedre, men helst nøytrale farger. Da er det vanskelig å komme utenom grått synes jeg, og gjerne med sorte detaljer. 

Jeg er akkurat ferdig med å pusse opp badet på hytta, det ble slikt:

2019-12-08_17_51_36.jpg

2019-12-08_17_52.33-1.jpg

Det ble pent, og jeg liker du har ordnet med at rengjøringen blir dritenkelt (no pun intended) og masse lagringsplass.

Endret av Emmelise
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Inkognitogata skrev:

Hvem skifter kjøkken hvert halvår?

Bad må uansett pusses opp hvert 25. år, ofte tidligere pga dårlig standard.

Jeg vil ikke leve livet mitt med pensjonsalder som siste frist for oppgradering.

Jeg valgte veldig ukonvensjonelle farger både på bad og kjøkken for ti år siden, og elsker de like mye idag. Det samme gjelder faktisk for alle rom jeg har pusset opp siden jeg var 15 (20 år). :) Har aldri fullt en eneste trend, og aldri sett et hus som likner vårt innvendig. :)

Vi har sterke klare farger som gult, turkis, grønt og blått på veggene, og møbler i alle slags farger. Kjøper brukt og pusser de opp selv, det eneste i har kjøpt nytt i huset er sofaen vi har hatt i 10 år. 

Jeg har klare preferanser, bryr meg ikke om hva noen mener om huset vårt, og går for det jeg liker. Stilen er cozy minimalist bohemian rainbow retro eller noe kanskje? Tror ikke den har et navn i grunnen. 😁✌️

Elsker å være hjemme, alle rom gjør meg glad. Og vi har masse besøk som ser ut til å trives godt, så det er jo positivt. :)

Anonymkode: 90488...619

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Inkognitogata skrev:

Nei, huff.

Helhvite bad er forbeholdt sykehus og andre institusjoner. Eventuelt utleieboliger.

De som eier egne hjem velger vel ikke helhvitt?

 

Jeg eier, har pusset opp badet i fjor. Det er hvitt tak, vegger og innredning, men grått gulv. Jeg syns det er ganske delikat. Får skryt av badet mitt faktisk, men klart det kan jo bare være jug:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, -jk- skrev:

Hvite bad skjærer i øynene mine, det blir veldig skarpt, sterilt og kjedelig etter min mening. Så det vil jeg absolutt ikke ha. Noe mykere og litt mer dempet passer mye bedre, men helst nøytrale farger. Da er det vanskelig å komme utenom grått synes jeg, og gjerne med sorte detaljer. 

Jeg er akkurat ferdig med å pusse opp badet på hytta, det ble slikt:

2019-12-08_17_51_36.jpg

2019-12-08_17_52.33-1.jpg

Det var stilig!

Anonymkode: d21ff...bec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har da unger selv. Aldri i verden om de skal spise fra bord med plastikkduk. 

Anonymkode: b5782...cb4

Nei Gud forby.  Hva slags fryktelige ting kan skje da?   Eier du ingenting av plast i huset og leker barna dine bare med treleker?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har da unger selv. Aldri i verden om de skal spise fra bord med plastikkduk. 

Anonymkode: b5782...cb4

Kjekt for dine men vi er gjerne 14-15++ rundt bordet så gjør det jeg kan for å unngå merarbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, -jk- skrev:

Hvite bad skjærer i øynene mine, det blir veldig skarpt, sterilt og kjedelig etter min mening. Så det vil jeg absolutt ikke ha. Noe mykere og litt mer dempet passer mye bedre, men helst nøytrale farger. Da er det vanskelig å komme utenom grått synes jeg, og gjerne med sorte detaljer. 

Jeg er akkurat ferdig med å pusse opp badet på hytta, det ble slikt:

2019-12-08_17_51_36.jpg

2019-12-08_17_52.33-1.jpg

Sånne fliser har jeg og kjøpt. Nesten. Og sement baderomspanel og møbel i naturtreimitasjon. Gleder meg som en unge til å få vekk 90-tallsmøbel og pappvegger! 

447C0EE0-49A7-4484-85B9-294C6803A883.jpeg

Anonymkode: 3564c...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Persienner/lameller da?

Anonymkode: a3100...0eb

Vi har ingenting foran eller rundt vinduene, ikke planter heller for vi har virkelig byen vi bor i sin fineste utsikt 😁😁😁 Vi har store vinduer ut mot vannet😁 også hater jeg gardiner da vi har katter som tidligere har stikki hull gjennom hele, og lagt fra seg hår fra topp til tå, så de kastet jeg😂 

Anonymkode: 436ea...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, -jk- skrev:

Hvite bad skjærer i øynene mine, det blir veldig skarpt, sterilt og kjedelig etter min mening. Så det vil jeg absolutt ikke ha. Noe mykere og litt mer dempet passer mye bedre, men helst nøytrale farger. Da er det vanskelig å komme utenom grått synes jeg, og gjerne med sorte detaljer. 

Jeg er akkurat ferdig med å pusse opp badet på hytta, det ble slikt:

2019-12-08_17_51_36.jpg

2019-12-08_17_52.33-1.jpg

Jeg ser absolutt at dette er et nytt og pent bad, men for min smak er det altfor mørkt og dystert, for kite lys og for masse mønstre som fremstår "bråkete".

Vil Bare vise at smaken er ulik ☺

Anonymkode: af071...963

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke har gardiner, har dere rullegardin eller lignende på bad, soverom eller lignende? 

Anonymkode: ee36e...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, -jk- skrev:

Hvite bad skjærer i øynene mine, det blir veldig skarpt, sterilt og kjedelig etter min mening. Så det vil jeg absolutt ikke ha. Noe mykere og litt mer dempet passer mye bedre, men helst nøytrale farger. Da er det vanskelig å komme utenom grått synes jeg, og gjerne med sorte detaljer. 

Jeg er akkurat ferdig med å pusse opp badet på hytta, det ble slikt:

2019-12-08_17_51_36.jpg

2019-12-08_17_52.33-1.jpg

Mens jeg synes dette var usigelig kjedelig, og minnet om et hotell.. 😅 Kunne aldri hatt et sånt bad, ville sovnet hver gang jeg gikk inn. 😅 

Anonymkode: 90488...619

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, -jk- skrev:

Hvite bad skjærer i øynene mine, det blir veldig skarpt, sterilt og kjedelig etter min mening. Så det vil jeg absolutt ikke ha. Noe mykere og litt mer dempet passer mye bedre, men helst nøytrale farger. Da er det vanskelig å komme utenom grått synes jeg, og gjerne med sorte detaljer. 

Jeg er akkurat ferdig med å pusse opp badet på hytta, det ble slikt:

2019-12-08_17_51_36.jpg

2019-12-08_17_52.33-1.jpg

Dette likte jeg! Kan du oppgi hva/hvor du har handlet? Navn på gulv, vegg, dusjdører og skap, vaskeservant?

Anonymkode: cbb52...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så lei av Kay Bojesen apekatt.. 

Her i huset er jeg glad i mørke lune rom. Men mannen får vinterdepresjon og trenger derfor lyse rom. Så her har vi farge på veggene men i lysere toner en det jeg vil ha. Men litt mørkere puter og pynt. Sammen med lys tre og store vinduer. Så er begge fornøyde :)

 

Anonymkode: ca034...67e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette likte jeg! Kan du oppgi hva/hvor du har handlet? Navn på gulv, vegg, dusjdører og skap, vaskeservant?

Anonymkode: cbb52...04e

Gulvet er Hexagon Twist black fliser fra Right Price tiles.
Veggene er Cemento cassero grigio fra Megaflis, en blanding av 15x60 og 30x60.
Dusjdørene er Novellini Kuadra H Ruter, kjøpt på VVSkupp. 
Innredning er produsert av Kistefos Møbler på Dokka. 
Servanten er en firkantet Duravit 2nd floor kjøpt på BilligVVS.
Jets toalettet (vacuumtoalett) hadde vi fra før. Har ikke innlagt vann/avløp/strøm så da må det litt mer spesielle greier til. 

Til den som var bekymret for å ikke få nok lys; det er 5 stk. 8W LED downlights i taket, 3 stk. 3W LED downlights over speilet og 2 vinduer (60x60 og 120x60)  i et rom på 6,5m2. Så mer enn nok lys ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke har gardiner, har dere rullegardin eller lignende på bad, soverom eller lignende? 

Anonymkode: ee36e...d32

Nei, har sånn skinne som man kjører opp og ned på utsiden av vinduet. 

Badet har ingen innsyn. 

Har funkis hus med store vinduer, hadde sett helt koko-banana ut med gardiner 🤣

Anonymkode: ca989...ce7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har sånn skinne som man kjører opp og ned på utsiden av vinduet. 

Badet har ingen innsyn. 

Har funkis hus med store vinduer, hadde sett helt koko-banana ut med gardiner 🤣

Anonymkode: ca989...ce7

Gardiner passer i alle hus.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 19.09, Inkognitogata skrev:

Nei, huff.

Helhvite bad er forbeholdt sykehus og andre institusjoner. Eventuelt utleieboliger.

De som eier egne hjem velger vel ikke helhvitt?

 

Har hvitt bad med sorte fliser, var slik da jeg kjøpte. Hadde jeg kunnet velge hadde jeg valgt helt hvitt bad. Hvitt forbinder jeg med renhet. Badet mitt har fargerike håndkler, badespeil malt i en rolig farge, grønne planter, kubbelys (i alle andre farger enn hvitt), noen fargerike vaser og på badedøren henger fargerike smykker og sjal. Søppelbøtten er selvsagt og i farge. Hvitt blir ikke sterilt eller institusjonspreget om du dekorerer med farger. Gjør du det riktig kan du få et koselig bad med spa-følelse. 

Anonymkode: 70e51...5c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp! Etter at jeg opprettet denne tråden, er jeg hjemsøkt av lett krøllede pledd på Instagram. Mer enn noen gang! 😱 TS 

Anonymkode: d21ff...bec

😂 Jeg har lagt mer merke til dette etter det ble nevnt i tråden, spesielt på leiligheter som annonseres for salg. Og nå kan jeg ikke lenger ha pleddene lett henslengt i sofaen selv 😄

Anonymkode: 70e51...5c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke har gardiner, har dere rullegardin eller lignende på bad, soverom eller lignende? 

Anonymkode: ee36e...d32

Det eneste stedet jeg har gardiner er soverommet. På stue og bad kan ingen se inn. På kjøkken har jeg persienner, men bruker de aldri. Jeg liker å få inn mye lys. Det blir ikke sterilt i stuen selv om jeg ikke har gardiner, har planter og vaser i vinduskarm og fargerike lamper henger foran vindu. 

Anonymkode: 70e51...5c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...