Gå til innhold

Det dummeste jeg ser innen interiør om dagen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, SupaWoman skrev:

Det var moderne for 10 år siden så nei, ikke no nytt.  Nå skal alle ha  lave spisestoler i velour i sennepsgult, blått eller grønt.  Har lyst på selv i mørkeblått. 😁

Haha, jeg bodde i "det store utland" for 15 år siden, og da hadde ALLE spisestoler med trekk over ryggstøen og sløyfe rundt. Det var spisestolmote i 2005 der jeg bodde, men fortsatt "harry" blandt de unge og kule.

Jeg vet at den norske middel-middelklassen ikke er helt up to date, men jeg må si jeg er overasket over at det som ble ansatt som out of date for 15 år siden fortsatt er en greie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er butikkansatt og tipper jeg har lest flere bøker enn deg. 

Anonymkode: 01260...003

Jeg har ikke lest spesielt mange bøker, så den konkurransen vinner du helt sikkert :) Må være lov å svare litt fjasete på en fjasete tråd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere nevner mange kortlevde trender her. La meg slenge inn noen langvarige som får meg til å grine meg i søvn:

Den grå hjørnesofaen. Den blir fortsatt kjøpt av 8 av 10 som handler sofa. Fytti grisen så drita lei jeg er av det. Store, chunky sofaer med brede armlen og ingen plass under til å støvsuge. Folk tør ikke å kjøpe noe annet. Jeg applauderer de som går for f.eks 3+3 seter, og setter en eller begge ut fra veggen.

Downlights. Det er enkelt, du får litt lys overalt. Men det er jo ikke pent. Du får opplyste halvsirkler langs veggene, og lys rett i trynet. Og taket ser herpa ut. Ekstra smekk på lanken til de som senker et nydelig høyt tak for å få plass til scenebelysningen. Det finnes så mye annen fin belysning!

Hvite glatte dører. Uansett hvordan folk maler så beholder de fleste en 0,8 x 2 m hvit dør. Det finnes så mange kule dører! I farger, i tre, med glass. Skyvedør, låvedør, trekkspilldør. Du kan få doble dører, høye dører!

Gipsvegger. Trenger vel ikke utbrodere det noe mer. 

Folk tenker mye på maling, pledd og bilder. Men fast interiør har så mye mer å si 😍

Anonymkode: 87420...b2a

Det tror jeg har mye med økonomi å gjøre. Ei hvit dør er sinnssykt mye billigere enn ei dør i en mer spennende farge/mønster. Skulle kjøpe ny inngangsdør i fjor, hadde i utgangspunktet lyst på en i en mørk farge, blå eller grønn kanskje (hvit blir jo veldig fort skitten), men oppdaga fort at det kosta nesten dobbelt så mye. Så mye penger har ikke vi å sløse bort... Så da ble det ei standard hvit og kjedelig dør... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 22.24, Ardwinna skrev:

Kate Moss-posters. Spesielt det barte-bildet, som jo henger på veggen til annenhver instagramkonto som omhandler interiør. Hvem har funnet ut at akkurat denne dama er så spennende å ha på veggen? Greit hun var et ikon på 90-tallet, men sååå stilige er ikke bildene. Kjedelig!

Supermodel-Wall-Art-Kate-Moss-Prints-Fas

Uff, ja, jeg husker da det var så populært med barter på alt! 

I tillegg er jeg lei av disse søte shabby chic-uglene overalt. Prøvde å finne et bilde, men fant ikke akkurat de jeg tenker på. Ser de faktisk fremdeles i noen interiørbutikker...

 

På 16.1.2020 den 21.53, Sokkar skrev:

Jeg synes alt det er greit, til en viss grad.. Men hater denne vasen. Så stygg 

4829670.jpg

21thpPMAd9L._SL500_AC_SS350_.jpg

Av en eller annen grunn minner den vasen meg om en bong til å røyke hasj med 😬 Hvertfall ikke fin! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boligannonser: mange store vindusflater som slipper inn dagslys...Vi bor i Finnmark...De vinduene er stort sett svarte!🙄

Ellers synes jeg «Carpe diem» er ganske oppbrukt nå.

Og den vasen som ser ut som den er opp/ned...inspirert av en bong?

 

Nei, fresher opp her med «Hjæm» skilt på veggen, og legger 50 shades bøkene til pynt på bordet. Men først må jeg ut å hente inn ananasen! 

Anonymkode: 44f9a...60f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herreguuuud! Hadde aldri trodd vi hadde et trendy hjem, men i følge denne tråden har vi det! Bøker overalt! Og store pledd som alltid ligger henslengt! Har til og med en gang malt i fargen "Oslo"!!! 😍 

Haha 😂 og jammen henger det ikke et homeskilt fra Nille der ute også! Djiizes! 

Anonymkode: 3de6b...56e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herreguuuud! Hadde aldri trodd vi hadde et trendy hjem, men i følge denne tråden har vi det! Bøker overalt! Og store pledd som alltid ligger henslengt! Har til og med en gang malt i fargen "Oslo"!!! 😍 

Haha 😂 og jammen henger det ikke et homeskilt fra Nille der ute også! Djiizes! 

Anonymkode: 3de6b...56e

My Home is My Casle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2020 den 3.07, SansaS skrev:

Jeg får vel høre det jeg også - når jeg forteller at jeg og søsteren min pleier å gå inn på en interiør-ig for dagens skråblikk fra tid til annen. Uskyldig morro. 
 

hva med en lyslenke over vasken, toalettet eller sengen når du skal bruke det? Så lekkert og utrolig praktisk med pynt og lys over alt der man skal bevege seg. Kan flyttes rundt i hele huset for hvert bilde.. 🙊🙊
 

 

 

Si meg, er dette en oppbevaringsbod? For det er det det ser ut som for meg :fnise: 

Det er en "mote" jeg hater, men jeg vet ikke helt om jeg får lov til å kalle det mote, men dette å flytte kjøkkenet ut i stuen... Hvorfor ser ingen verdien av et adskilt kjøkken lenger? Når kjøkkenet er i stuen føler jeg at jeg sitter på kjøkkenet og leser, på kjøkkenet og ser på TV osv. Jeg vil ikke alltid være på kjøkkenet! Og ikke minst må du alltid ha et shinet kjøkken, ellers sitter du jo midt i kjøkkenrotet! Huff...

Anonymkode: 24cb0...492

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si meg, er dette en oppbevaringsbod? For det er det det ser ut som for meg :fnise: 

Det er en "mote" jeg hater, men jeg vet ikke helt om jeg får lov til å kalle det mote, men dette å flytte kjøkkenet ut i stuen... Hvorfor ser ingen verdien av et adskilt kjøkken lenger? Når kjøkkenet er i stuen føler jeg at jeg sitter på kjøkkenet og leser, på kjøkkenet og ser på TV osv. Jeg vil ikke alltid være på kjøkkenet! Og ikke minst må du alltid ha et shinet kjøkken, ellers sitter du jo midt i kjøkkenrotet! Huff...

Anonymkode: 24cb0...492

Enig med deg. Jeg vil alltid ha separat kjøkken. Det ser så tragisk ut med de små stuene som også har kjøkkeninnredning. I noen toroms-leiligheter sitter man i sofaen rett ved siden av kjøkkenbenken. 

Kjenner flere som bor slik, jeg ville aldri byttet med dem. De ville også ha separat kjøkken, men i nye leiligheter finnes ikke det omtrent. 

Anonymkode: 192d5...a04

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Jeg vil alltid ha separat kjøkken. Det ser så tragisk ut med de små stuene som også har kjøkkeninnredning. I noen toroms-leiligheter sitter man i sofaen rett ved siden av kjøkkenbenken. 

Kjenner flere som bor slik, jeg ville aldri byttet med dem. De ville også ha separat kjøkken, men i nye leiligheter finnes ikke det omtrent. 

Anonymkode: 192d5...a04

Nye leiligheter bygges med helt håpløs planløsning, etter min mening. Men jeg ser også at nesten alle to- og tre-roms på Finn har overskrift som sier "2 (3) roms" eller "3 (4) roms" og det er på ingen måte noe ekstra rom egnet som soverom i de leilighetene. Nei da, det parentesen henviser til er at du kan bruke noen hundretusen på å flytte kjøkkenet til et hjørne av stuen og bruke det opprinnelige kjøkkenet som soverom :klaske: 

Anonymkode: 24cb0...492

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si meg, er dette en oppbevaringsbod? For det er det det ser ut som for meg :fnise: 

Det er en "mote" jeg hater, men jeg vet ikke helt om jeg får lov til å kalle det mote, men dette å flytte kjøkkenet ut i stuen... Hvorfor ser ingen verdien av et adskilt kjøkken lenger? Når kjøkkenet er i stuen føler jeg at jeg sitter på kjøkkenet og leser, på kjøkkenet og ser på TV osv. Jeg vil ikke alltid være på kjøkkenet! Og ikke minst må du alltid ha et shinet kjøkken, ellers sitter du jo midt i kjøkkenrotet! Huff...

Anonymkode: 24cb0...492

Ja kan se slik ut, her er et annet 😅 har altså ingen mening om noen av tingene men bare det ekstremt upraktiske oppsettet. Blomstepotte på sengen?!! Og den lysslyngen på alle bilder

2C4611FE-1B59-4A9E-94D4-D298800DFC31.jpeg

Endret av SansaS
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når de eneste "fargene" som går igjen er svart, hvitt, brun / beige eller forskjellige nyanser av grått.    

Anonymkode: 00626...d1e

Ja, det er temmelig trist. Jeg synes også alle "fargene" som er kommet nå, er veldig grå. Gråblå, grågrønn, grågul, grå, grå og grå. Gleder meg til farger slår skikkelig gjennom. 

Mørk blå og mørk grønn er vel de eneste uten gråskjær?

Anonymkode: 192d5...a04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si meg, er dette en oppbevaringsbod? For det er det det ser ut som for meg :fnise: 

Det er en "mote" jeg hater, men jeg vet ikke helt om jeg får lov til å kalle det mote, men dette å flytte kjøkkenet ut i stuen... Hvorfor ser ingen verdien av et adskilt kjøkken lenger? Når kjøkkenet er i stuen føler jeg at jeg sitter på kjøkkenet og leser, på kjøkkenet og ser på TV osv. Jeg vil ikke alltid være på kjøkkenet! Og ikke minst må du alltid ha et shinet kjøkken, ellers sitter du jo midt i kjøkkenrotet! Huff...

Anonymkode: 24cb0...492

Jeg er også lei av at kjøkkenet er en vegg i stua. Liker også å ha det adskilt. 

Anonymkode: d21ff...bec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SansaS skrev:

Ja kan se slik ut, her er et annet 😅 har altså ingen mening om noen av tingene men bare det ekstremt upraktiske oppsettet. Blomstepotte på sengen?!! Og den lysslyngen på alle bilder

2C4611FE-1B59-4A9E-94D4-D298800DFC31.jpeg

Det skal jammen ikke mye til for å kunne kalle seg for interiørblogger. Her, og på badebildet, får jeg veldig lyst til å rydde unna rusk og rask og få alt overflødig rot og dill ut fort som fy!

Anonymkode: d21ff...bec

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åpen løsning. Med matlukt i stua og synlig rot.

Enda verre; alle de betonggrå badene! Hvorfor, hvorfor skal bad være betonggrå?? Det er da ikke noe trivelig å stå opp til eller å avslutte dagen der? Og alle har det! Den gråfargen er i interiørblad, interiørprogram, på ig. Det er så deprimerende...

 

36012970---italgraniti-metaline-iron-60x120-ml03ba-b.jpg

Anonymkode: 77ab8...cec

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle putene. Alt skal bli puter. Gamle broderier skal bli puter. Klippe motivene av slitte t-skjorter og syputer. 

Hvor skal man sitte etter å ha stablet alle putene? 

Skjønner heller ikke den amerikanske greia med masse puter i senga som bare er til pynt, må stables på gulvet om natta og opp igjen om morran, i et rom man bare er i når man sover og puler... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åpen løsning. Med matlukt i stua og synlig rot.

Enda verre; alle de betonggrå badene! Hvorfor, hvorfor skal bad være betonggrå?? Det er da ikke noe trivelig å stå opp til eller å avslutte dagen der? Og alle har det! Den gråfargen er i interiørblad, interiørprogram, på ig. Det er så deprimerende...

 

36012970---italgraniti-metaline-iron-60x120-ml03ba-b.jpg

Anonymkode: 77ab8...cec

Syntes det ser eksklusivt ut og får litt spa følelse. Men enig, om alle rom i huset er i mørk blå og mørk grå, med sort interiør og mørke møbler, så blir det veldig mørkt og trist til slutt. Er avhengig av VELDIG god belysning hvertfall! 

Anonymkode: 2cbaa...149

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SansaS skrev:

Ja kan se slik ut, her er et annet 😅 har altså ingen mening om noen av tingene men bare det ekstremt upraktiske oppsettet. Blomstepotte på sengen?!! Og den lysslyngen på alle bilder

2C4611FE-1B59-4A9E-94D4-D298800DFC31.jpeg

Når man en sen kveld skal legge seg og snubler i lyslenken og tupper over lyslykten og ender opp med å tenne på hele det rose/blondehelvetet... 😝🔥

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...