Gå til innhold

Det dummeste jeg ser innen interiør om dagen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åpen løsning. Med matlukt i stua og synlig rot.

Enda verre; alle de betonggrå badene! Hvorfor, hvorfor skal bad være betonggrå?? Det er da ikke noe trivelig å stå opp til eller å avslutte dagen der? Og alle har det! Den gråfargen er i interiørblad, interiørprogram, på ig. Det er så deprimerende...

 

36012970---italgraniti-metaline-iron-60x120-ml03ba-b.jpg

Anonymkode: 77ab8...cec

Syntes dette badet var veldig fint jeg 👌🏻 jeg er lei av hvite og sterile bad. 

Anonymkode: de457...195

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er temmelig trist. Jeg synes også alle "fargene" som er kommet nå, er veldig grå. Gråblå, grågrønn, grågul, grå, grå og grå. Gleder meg til farger slår skikkelig gjennom. 

Mørk blå og mørk grønn er vel de eneste uten gråskjær?

Anonymkode: 192d5...a04

Oker-farger har da vært inn i 1-2 år. Oransje, oker, smørgult etc. Flere naboer som har knall oransje vegger. Kanskje ikke like mange som de som har blå eller grønne vegger, men synes hvitt eller grått er blitt i mindretall.

Og ikke glem at tapeten er inn igjen. Store motiver og mye farge, gjerne gyllent, grønt og blått. 

Og ikke glem det knall blå badet. Det er en ting.

 

Min kjepphest er det nøytrale. Folk som velger noe "safe" fordi de er redd for å bruke smaken sin i tilfelle "det blir ut" eller "vi skal selge". De skal leve flere år i huset sitt, og så maler de veggene og velger farge på sofaen for den dagen de skal selge? :klo: 

Anonymkode: 4255e...292

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åpen løsning. Med matlukt i stua og synlig rot.

Enda verre; alle de betonggrå badene! Hvorfor, hvorfor skal bad være betonggrå?? Det er da ikke noe trivelig å stå opp til eller å avslutte dagen der? Og alle har det! Den gråfargen er i interiørblad, interiørprogram, på ig. Det er så deprimerende...

 

36012970---italgraniti-metaline-iron-60x120-ml03ba-b.jpg

Anonymkode: 77ab8...cec

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det ser eksklusivt ut og får litt spa følelse. Men enig, om alle rom i huset er i mørk blå og mørk grå, med sort interiør og mørke møbler, så blir det veldig mørkt og trist til slutt. Er avhengig av VELDIG god belysning hvertfall! 

Anonymkode: 2cbaa...149

At det gir spa-følelse er jeg helt enig i. Men ikke at det ser eksklusivt ut. Derimot så ser det ut som en kopi av Farris Bad. Min kjære og jeg skulle virkelig slå ut håret og kose oss for noen år siden. Så vi tok en langhelg på Farris Bad. Det ble nitrist, for alle rom og ganger var betonggrå! Det hjalp ikke med trivelig spaavdeling når resten av hotellet var så deprimerende. Det var første og siste gang for meg på det hotellet!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åpen løsning. Med matlukt i stua og synlig rot.

Enda verre; alle de betonggrå badene! Hvorfor, hvorfor skal bad være betonggrå?? Det er da ikke noe trivelig å stå opp til eller å avslutte dagen der? Og alle har det! Den gråfargen er i interiørblad, interiørprogram, på ig. Det er så deprimerende...

 

36012970---italgraniti-metaline-iron-60x120-ml03ba-b.jpg

Anonymkode: 77ab8...cec

Det badet var dødsfint, og akkurat min smak! 😍Så for meg hadde det overhodet ikke vært deprimerende. Husk at folk er forskjellige. Man blir ikke automatisk deprimert av mørke farger. Faktisk er hvitt den verste fargen, og kan gi både depresjon og migrene! 

Anonymkode: 1a3c2...acb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2020 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Jeg har to stuer. En lys med store vinduer og en mørk med et vindu som får en del skygge fra en levegg på utsiden. Jeg elsker den mørke stuen jeg da. Sliter også med psyken, men blir ikke påvirket av fargene, er mer at jeg liker den lune stemningen der inne, samt at jeg slipper å få sola i øynene når jeg ikke ønsker det. Vil jeg ha sol i øynene går jeg heller ut ☺️

Anonymkode: 82500...9c2

Jeg har som deg 2 stuer, hvorav alt i TV-stua er helt lys, bortsett fra en sort vegg bak tv. Finstua er mørk, men det er her vi liker best å være :)

Anonymkode: fa4bc...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det badet var dødsfint, og akkurat min smak! 😍Så for meg hadde det overhodet ikke vært deprimerende. Husk at folk er forskjellige. Man blir ikke automatisk deprimert av mørke farger. Faktisk er hvitt den verste fargen, og kan gi både depresjon og migrene! 

Anonymkode: 1a3c2...acb

Liker det også. Jeg synes grått er en stilig farge!

Anonymkode: d21ff...bec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.1.2020 den 8.14, youcancallmejune skrev:

Fint er det jo, men i et land med så lang mørk vinter der en stor del av befolkningen sliter med tungsinn og depresjoner? Ikke en god idé. Vi nordboere trenger å tiltrekke oss alt lys vi kan få. Dessuten er det ingenting som gjør støvet mer synlig enn svarte rom. Du kommer til å måtte fly rundt med støvsugeren og støvkosten flere ganger daglig.

Lys har vi da nok av, lamper og downlights overalt ;) Ikke pleier det å bli så veldig støvete i taket heller. Men ser problemet, vi har svarte fliser på baderomsgulvet og det må støvsuges eller vaskes ganske ofte. 

Personlig blir jeg nok mer deprimert av helt hvite rom. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det badet var dødsfint, og akkurat min smak! 😍Så for meg hadde det overhodet ikke vært deprimerende. Husk at folk er forskjellige. Man blir ikke automatisk deprimert av mørke farger. Faktisk er hvitt den verste fargen, og kan gi både depresjon og migrene! 

Anonymkode: 1a3c2...acb

Enig i at det var fint, men det hadde trengt mer dagslys. Et smalt, gulv-til-tak vindu mellom toalettet og dusjen hadde gjort stor forskjell. Selv satte vi inn et ekstra 60x60 vindu på badet på hytta når det ble pusset opp siden kroken ved toalettet var så mørk. Det gjorde STOR forskjell.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet som er avbildet er mørkt og dystert og lite inspirerende. Men det er trendy, og da liker mange det. Greit nok. 

Anonymkode: 192d5...a04

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker stilen på det badet, men ikke det badet. Der har de dempet ned spottene. Hele stilen blir også for mørk. Jeg liker best den betonglooken som er litt lysere. Og jeg setter pris på nøytralt, men med innslag av farge. Det mangler dette badet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, -jk- skrev:

Lys har vi da nok av, lamper og downlights overalt ;) Ikke pleier det å bli så veldig støvete i taket heller. Men ser problemet, vi har svarte fliser på baderomsgulvet og det må støvsuges eller vaskes ganske ofte. 

Personlig blir jeg nok mer deprimert av helt hvite rom. 

 

Hvis dere blir deprimerte av fargen i huset bør dere begynne å jobbe med dere selv. Overfladisk 

Anonymkode: 46d1c...f8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Krok1 said:

Alle putene. Alt skal bli puter. Gamle broderier skal bli puter. Klippe motivene av slitte t-skjorter og syputer. 

Hvor skal man sitte etter å ha stablet alle putene? 

Skjønner heller ikke den amerikanske greia med masse puter i senga som bare er til pynt, må stables på gulvet om natta og opp igjen om morran, i et rom man bare er i når man sover og puler... 

Personlig elsker jeg å ha masse puter, både i senga og sofaen. Pluss har noen store jeg har på gulvet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Inkognitogata said:

Personlig elsker jeg å ha masse puter, både i senga og sofaen. Pluss har noen store jeg har på gulvet. 

Hvor sitter du? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Krok1 said:

Hvor sitter du? 

I sofaen, men mest på gulvet da jeg har to veldig kosete hunder. 

Sofaen tåler at det er puter i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krok1 skrev:

Hvor sitter du? 

har man sjeselong er det fantastisk med masse puter i sofaen. 

Anonymkode: 70e51...5c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

har man sjeselong er det fantastisk med masse puter i sofaen. 

Anonymkode: 70e51...5c3

Det kan hende det, men det var ikke det jeg spurte om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Krok1 said:

Det kan hende det, men det var ikke det jeg spurte om ;)

Jeg synes sofaen er ubehagelig uten puter. Samme med senga. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det badet var dødsfint, og akkurat min smak! 😍Så for meg hadde det overhodet ikke vært deprimerende. Husk at folk er forskjellige. Man blir ikke automatisk deprimert av mørke farger. Faktisk er hvitt den verste fargen, og kan gi både depresjon og migrene! 

Anonymkode: 1a3c2...acb

Enig, liker det jeg også. De mest deprimerende fargene for meg er sykehusfarger. Ikke en og en farge isolert, men kombinasjonen av lys gul, lys gusjgrønn, røde dører, sterile rom. 

Anonymkode: 82500...9c2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen eksempler på innredning som faktisk er fint?

Det er som regel lettere å kritisere, enn å komme med alternativer og vise fram sin egen smak. Synes det er tendensen i sånne tråder at man bare deler bilder av innredning som er harry, stygg eller passé, for instagram-aktig eller moteslavisk. Men hva er et eksempel på en bra innredet stue, bare så vi har noe å sammenligne med?

Anonymkode: cd0be...067

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes dette badet var veldig fint jeg 👌🏻 jeg er lei av hvite og sterile bad. 

Anonymkode: de457...195

Farger! Farger er fint. Og trenger ikek være rosa / oransje med lyslenker. Det badet er like fint som et grått smug mellom to høyhus...

Anonymkode: 77ab8...cec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...