Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (19 timer siden):

Greit at det er jul bare en gang i året, føler jeg! 

Helt enig der!😅 Jula er super og min favoritt-høytid, men må trenger kroppen noe annet å spise😅

 

SUPERMIRI skrev (14 timer siden):

Har ultralyd samme dag vi da. Håper vi får se et blinkende hjerte begge to ❤️

Åååå😍 Det er jo kjempemoro at vi har det på samme dag! Jeg gleder meg masse og håper vi får se et friskt lite blinkende hjerte begge to❤️

 

Sovia skrev (12 timer siden):

Har du vært noe på jobb i det siste? Hvordan føles det på kroppen? 

Ja, jeg har vanlig turnus gjennom hele julen så jeg har jobbet mer enn jeg har hatt fri. Tok meg selv i det litt i går. Var på kveldsvakt rett etter jeg hadde skrevet at jeg følte meg ganske normal, men på jobb er ikke det helt riktig😅 Jeg har jo en relativ tung fysisk jobb, og det kjenner jeg definitivt på om dagen. Ryggen og kroppen er ikke helt på lag med meg der, men om det er pga svangerskapet allerede nå er jeg ikke helt sikker på? Føler det er litt tidlig å ha vondt i ryggen, samtidig er jo det det første som skjedde før positiv test😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tjolahei skrev (2 timer siden):

Så spennende tider da! Det blir helt sikkert fantastisk å få dratt på ultralyd 🥰

Ja, det blir nok helt fantastisk😍 Gleder meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6

Denne tiden er virkelig ikke enkel altså😅 Nå gleder jeg meg ekstremt til ultralyd og ikke minst til de magiske 12 ukene har gått, så jeg ikke trenger å være så nervøs for alt mulig. 

I går hadde vi sex, og jeg fikk orgasme. Det resulterte i en liten blødning i natt og dag tidlig. Ingen smerter eller kramper, så jeg håper det bare er slimhinnene som er blodige og at et blodkar sprakk under samleie/orgasme. Jeg har Googlet meg grønn, og det er iallfall ikke uvanlig at man opplever blødning etter samleie/orgasme, så nå krysser jeg alt jeg har. Håper denne blødningen holder seg liten og at den gir seg i løpet av dagen uten smerter eller problemer. Det er noe spesielt med å se den lille blodflekken på papiret, ikke et hyggelig syn så tidlig i graviditeten. Så ja, det nye nå er vel at jeg kommer til å være livredd for samleie en god stund fremover i tid😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såå enig. Disse ukene er egentlig ingenting annet enn nervepirrende 😂

Det er nok skjøre slimhinner ja, så det skal du nok ikke bekymre deg for ❤️ Meeen, jeg vet godt at man gjør det likevel 😂🙈 

Sender deg en stor klem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så utrolig godt igjen! Gleder meg sååå til uke 12😍😍 

 

Altså vi opplever helt like blødninger! Jeg blør også etter sex/orgasme så det er nok helt normalt!! Jeg har også fått helt skrekken for sex nå - men må bare tenke at det går bra. så tror ikke du skal bekymre deg så mye ❤️ Vi har nok bare skjøre slimhinner! Begynte også å blø etter den tidlig ultralyden da den er innvendig og gynekologen mente det var et Bra tegn da det bare bekreftet at blødningene kommer av skjøre slimhinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@SUPERMIRI @Lillra, dere har nok helt rett heldigvis😍 Blødningen har gitt seg allerede, og det var ingen smerter, så dette er nok ingenting å bekymre seg over. Sannsynligvis skjøre slimhinner, noe som tross min redsel faktisk er helt normalt og ufarlig. Måtte jobbe hardt med meg selv for å ikke løpe til gynekologen😅 Får ikke sagt det nok hvor mye jeg gleder meg til ultralyd. Da blir det kanskje litt mer virkelig. Nå går jeg bare rundt og venter på kulemage og symptomer😅 Selvom jeg må innrømme at jeg i dag har følt meg bittelitt kvalm, og det er veldig slitsomt! Så jeg håper jeg slipper unna kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lily92 Godt nyttår til deg også! Sender babystøv din vei og håper at gullegget slipper denne gangen🤩 Før vi vet ordet av det nå så er det testetid for deg igjen🤞🏼😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+3

Jeg angrer😅 Hvorfor i alle dager måtte jeg si at jeg synes det hadde vært fint om det kunne komme litt mer symptomer som en bekreftelse på graviditeten? Kvalmen har kommet iallfall, og den kan godt dra igjen. Har brukt mesteparten av arbeidsdagen hengende over en do eller gjemt meg rundt et hjørne med spyposen foran meg.. Håper dette går vekk like fort som det kom. Hvordan jeg skal overleve på jobb de neste dagene vet jeg rett og slett ikke😅 Nå kan ikke dagene gå fort nok til ultralyd. Er så utålmodig på å få se lille knøttet❤️

Tenkte forresten å ringe jordmortjenesten i morgen også. Har ikke ringt verken de eller fastlegen enda, ettersom det har vært en god del helligdager og stengte kontorer. Tenkte det kunne vente til nyåret😁 Hva sier man egentlig når man ringer jordmortjenesten? «Hei jeg er gravid» og venter på at de veileder meg videre? Her er jeg på ny grunn kjenner jeg😅 Tips og erfaringer taes imot med takk!❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, uff! Så trasig det må være med kvalmen, men da har du i alle fall symptomer 😅 Håper du ikke skal plages mye med kvalme, og har det blir fint med ultralyd etterhvert 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha uff jeg føler med deg! Men virkelig bare begynn med kvalmenedsettende hvis det blir for ille for det hjelper ❤️ 
 

Jeg søkte opp jordmorsentrene i min kommune og valgte den som var nærmest meg. Sa at jeg var gravid og gjerne ville booke første kontroll før uke 12 og lurte på når de hadde ledig. De dobbelsjekker da at du hører til den helsestasjonen ut fra området du bor i og booker en time til deg eller videresender deg dit du hører hjemme.
 

Fikk litt generell info om at jeg måtte ha med helsekort for gravide, urinprøve osv på første kontroll og snakket litt om kvalmeutfordringer. Ble en liten samtale egentlig. Lurt å booke fort da, fordi de kan fylle seg opp fort. Men forsto det slik at man har rett på kontroll før utgangen av uke 12 så de vil gjøre sitt beste for å få det til ❤️ Jeg glemte å spørre om de hadde ultralyd apparat der, noen jordmødre har jo det, så kanskje noe du kan spørre om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0

I dag fikk jeg se et blinkende hjerte på ultralyd❤️ Det var en helt rar følelse, den lille runde bønna med et blinkende lys midt i kommer en dag til å bli min lille baby❤️ 

Jeg ble også sykemeldt. Jeg er helt utslitt. Kaster opp alt jeg prøver å få i meg. Har såvidt energi til å gå til toalettet. Konstant hodepine har jeg også, fordi jeg ikke får i meg verken væske eller næring. Så nå blir det en god stund på sofaen fremover, og medisiner mot kvalmen. Håper det hjelper veldig snart, for dette er utrolig slitsomt. Ble litt mer verdt det når jeg fikk se den lille bønna, men bønna må jo også få i seg nok næring og væske. Nå gleder jeg meg til formen blir bedre og til magen vokser i takt med den lille❤️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå for noen gode nyheter!! Tenker du er noen kilo lettere nå. Hurra! :strix:

Høres veldig lurt ut å være sykemeldt. Ta vare på deg selv og den lilla bønna ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...