Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

Nå er det to dager igjen til ultralyd, og jeg kjenner at jeg begynner å bli fryktelig utålmodig. Skulle gjerne gjort det allerede i dag. Har drømt om ultralyd og hjerteslag i hele natt, men jeg har også drømt om det motsatte og dårlige nyheter. Jeg kjenner veldig på at jeg beveger meg mye mellom å glede meg og å grue meg. Man hører jo om så mange som opplever missed abortion, og jeg er fryktelig redd for å ende opp som en del av den statistikken, det må jeg bare være ærlig om. Jeg har fortsatt ingen grunn til å mistenke at jeg skulle ende opp med det, men jeg er fortsatt redd. Jeg håper dagen i dag og i morgen går fort unna og er fylt med gode stunder som gjør at jeg kanskje glemmer tankene litt. Også håper jeg selvfølgelig på å se min lille baby på skjermen med et bankende hjerte i overimorgen❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg såå igjen. Man ønsker så sterkt at alt skal være bra, så kverner tankene om hva som kan gå galt. 
Og heldigvis går det bra i de aller fleste tilfeller. 💕

Lykke til på torsdag. Håper tiden frem til ultralyden går raskt og at alt ser bare bra ut når du kommer dit ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her høres så altfor kjent ut ❤️  Tankene går virkelig innom alt mulig i forkant av en sånn undersøkelse, på godt og vondt. Masse lykke til på torsdag, kjære du! Jeg håper og tror at alt kommer til å se veldig fint ut ❤️   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SUPERMIRI skrev (13 minutter siden):

Nå er jeg veldig spent på oppdatering heeer😍

Jaa det skjønner jeg😁🥰 Tiden har flydd fra med i dag, og nå er jeg helt utslitt og har allerede lagt meg tilrette i sengen for kvelden😴 Alt gikk kjempefint på ultralyden, lille vokser akkurat som den skal❤️ Kjønnet vet vi ikke med sikkerhet enda, men hun mistenkte jente, så vi er veldig spente på hva de sier ved rutineultralyden. Skuldrene har sunket en god del nå kontra de siste ukene, det er veldig deilig😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (5 minutter siden):

Jaa det skjønner jeg😁🥰 Tiden har flydd fra med i dag, og nå er jeg helt utslitt og har allerede lagt meg tilrette i sengen for kvelden😴 Alt gikk kjempefint på ultralyden, lille vokser akkurat som den skal❤️ Kjønnet vet vi ikke med sikkerhet enda, men hun mistenkte jente, så vi er veldig spente på hva de sier ved rutineultralyden. Skuldrene har sunket en god del nå kontra de siste ukene, det er veldig deilig😁

Hurraaa for en vellykket ultralyd ❤️ Jeg er så glad på dine vegne. Endelig kan du slappe av litt 💕 

Godt å høre at det ikke bare er jeg som legger meg før ni om kvelden 😂

Tenk om det er ei lita jente i magen din daaa ❤️ Så gøy at du fikk vite en antydning. Blir litt misunnelig på den altså, jeg vil også vite 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Noldi. Pust ut og nyt💞 Fint det var en vellykket ultralyd, for en spennende tid😍

God klem💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk å lese, Noldi 💖 for en fin opplevelse! Håper virkelig du kan slappe helt av nå fremover og bare kose deg 😍 Har du noen symptomer for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Neutral90 @TiiBii Tusen takk for gode ord❤️ Veldig takknemlig for at dette har gått fint❤️

SUPERMIRI skrev (13 timer siden):

Godt å høre at det ikke bare er jeg som legger meg før ni om kvelden 😂

 

Absolutt ikke!😂 Jeg er så trøtt og kunne sovet sikkert 2/3 av dagen hvis jeg fikk muligheten. Det merkes på alt av husarbeid jeg vanligvis gjør hver dag eller flere dager i uken også🙈 Håper på at energien kommer tilbake veldig snart!

Sovia skrev (11 timer siden):

Har du noen symptomer for tiden?

Ja, kvalme og oppkast er fortsatt en vanlig del av hverdagen, men heldigvis kun i den grad av at jeg kaster opp 1 kanskje 2 ganger om dagen, og kun er kvalm rett før. Det preger ikke hele dagen lenger og det er jeg veldig fornøyd med😁 også er jeg, som skrevet over her, veldig mye trøtt og sliten. Har langt ifra energi nok til alt jeg gjorde før. Hjelper ikke på at jeg ikke kommer meg så mye ut i den kulda vi har her, både fordi jeg har astma som ikke går så godt overens med kulden, og fordi jeg har hunder som heller ikke er så glad i det. Så mangelen på frisk luft gjør meg vel ikke mer sporty😅 og en del hodepine har jeg også, om det kommer av mangel på turer ute eller graviditeten er jeg usikker på, men jeg tenker begge deler spiller en rolle. Men alt i alt er jeg veldig fornøyd med hvor lite plaget jeg er av slitsomme symptomer😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegode nyheter Noldi! Sååå glad på dine vegne! :nordvesta:
Nå er det bare å nyte! Gled deg til bevegelser og en koselig tid ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
vegasus skrev (På 26.2.2021 den 21.31):

Hvordan går det? 💕 Er formen blitt noe bedre? 

Tusen takk som spør❤️ Kvalmen er så godt som borte, og matlysten er kommer for fullt! Jeg går opp i vekt og har fått mage, men føler meg enn så lenge mer tjukk enn gravid😅 Håper det blir mer tydelig babymage og ikke bare «spist for mye»-mage snart🤞🏼Ellers har jeg lite å klage på, er generelt lite plaget med symptomer som er slitsomme. En liten periode var bekkenet ganske kranglete, men dette ga seg fort. Noen ganger kan jeg glemme at jeg er gravid, men det tar meg vel snart igjen når jeg ser mer gravid ut😁 har fått time til oul i graviditetsuke 20, ca 6 uker til. Det gleder jeg meg veldig til, og håper virkelig jeg får vite kjønn da! Stusset over at det på flyeren man får fra sykehuset står «kjønn opplyses ikke rutinemessig på rutine ultralyd»? Det hørtes veldig rart ut for meg. Jeg har ikke begynt å handle helt enda, men har tenkt til å sette i gang med å tømme et par skap og rydde plass klart til barnerommet, så jeg kan begynne å handle og sette ting inn der. Det blir moro det!😍 

Håper alt er fint med deg og mini!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noldi skrev (1 time siden):

Stusset over at det på flyeren man får fra sykehuset står «kjønn opplyses ikke rutinemessig på rutine ultralyd»? Det hørtes veldig rart ut for meg.

Ja de er nok litt lei av at folk forventer å få vite kjønn på OUL. Dette er det minst viktige for dem som foretar undersøkelsen. De går igjennom alt det medisinske, og opplyser ikke uoppfordret om kjønn. Årsaken til at mange får vite det er nok fordi foreldrene spør og hvis det er tid igjen på undersøkelsen så gjør nok de fleste en liten innsats for å finne dette ut. Men tror det er veldig avhengig av hvem man får til å foreta undersøkelsen.

Jeg har tre barn og har bare visst kjønnet på èn av dem. Faktisk foretrukket å ikke vite, så to ganger spurte vi ikke. Men den ene gangen i midten ville vi forsøke å få vite, så mot slutten spurte jeg forsiktig om hun kunne se hvilket kjønn det var? Da hadde hun ikke tid til å sjekke så veldig nøye mer, sa hun, men hun hadde allerede sett noe hun mente var en tissefant tidligere i undersøkelsen (men da ikke sagt noe). Så da fikk vi vite den gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
SUPERMIRI skrev (4 timer siden):

Hei duu ❤️ Hvordan går det med deg? 🤗

Det går veldig bra med meg🥰 bare utålmodig på at tiden skal gå bittelitt fortere så jeg kan komme meg på oul snart, og handlesyk🙈 Har begynt i det små med å kjenne litt bevegelse i det siste (tror jeg), og det synes jeg er veldig moro😍 Ellers har jeg overraskende lite plager, annet enn at jeg kunne spist en helt ku til hvert måltid, og at jeg kunne sovet døgnet rundt hvis jeg fikk lov, men ellers føler jeg meg i veldig fin form🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...