Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

Så kjekt å høre fra deg, Noldi! Særlig siden vi ligger så likt - jeg er 21+5 i dag og kjenner meg mye igjen i det du skriver. Jeg har også cravings på is og tok helt av da jeg i forrige uke kom på at isbilen finnes, og hoppet opp fra en ettermiddagshvil på sofaen da jeg hørte at den var i nabolaget 😂 rakk den ikke i borettslaget vårt, så jeg løp til neste stopp for å nå den. Hadde vondt i bekkenet i to dager etterpå. 

Strekkmerker har jeg en hel del av fra før, så jeg har blitt vant til dem og blir ikke like trist av at det kommer nye. Men jeg husker godt følelsen da jeg fikk mine første for noen år siden, så jeg skjønner deg godt. Håper du klarer å bli litt vant til dem etterhvert 💖 det er jo en fantastisk reise kroppen går gjennom nå, så at det kommer noen ytre tegn skulle jo egentlig bare mangle. Fine kroppen vår!

Når det gjelder innkjøp har jeg tatt litt av. Jeg har kjøpt seng, vogn, stellesekk, bilstol + base, vippestol, dyne, sengetøy og litt klær. Videre kommer jeg til å kjøpe litt klær (mest ubehandlet ull fra Nøstebarn og bodyer i organisk bomull), lammeskinn, badestamp, babycall,  bæresjal og sele og muligens også et stellebord. Jeg prøver å ikke kjøpe alt helt enda, men heller vente litt og se hva vi trenger. Men det er lettere sagt enn gjort 😂 jeg kommer også til å hente de gratis babypakkene som finnes rundt omkring. Elsker alt som er gratis!

Håper formen din fortsatt er fin og at du nyter tiden 💖 det gikk plutselig opp for meg at 3. trimester nærmer seg fort, så jeg prøver å krampenyte at jeg har det veldig fint her i 2. trimester. Haha! 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sovia skrev (2 timer siden):

Når det gjelder innkjøp har jeg tatt litt av. Jeg har kjøpt seng, vogn, stellesekk, bilstol + base, vippestol, dyne, sengetøy og litt klær. Videre kommer jeg til å kjøpe litt klær (mest ubehandlet ull fra Nøstebarn og bodyer i organisk bomull), lammeskinn, badestamp, babycall,  bæresjal og sele og muligens også et stellebord. Jeg prøver å ikke kjøpe alt helt enda, men heller vente litt og se hva vi trenger. Men det er lettere sagt enn gjort 😂 jeg kommer også til å hente de gratis babypakkene som finnes rundt omkring. Elsker alt som er gratis!

Åå så moro at det ikke bare meg som er shopping-gal!😍 Hva slags vogn, stelleveske, bilstol og base har du kjøpt? Jeg er så nysgjerrig på hva andre velger. Er ganske sikker i hva jeg vil ha men liker å høre hva andre tenker også😁 Jeg har kjøpt vogn brukt, fra bugaboo. Har lyst til å kjøpe tilhørende bilstol og stelleveske også. Bilstolen er på andreplass i naf sin sikkerhetstest også, så det gjør meg litt tryggere i valget😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du har kommet så langt! Det er virkelig fantastisk, og det må være så gøy å komme dit at innkjøp og slikt kan gjøres 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (9 timer siden):

Åå så moro at det ikke bare meg som er shopping-gal!😍 Hva slags vogn, stelleveske, bilstol og base har du kjøpt? Jeg er så nysgjerrig på hva andre velger. Er ganske sikker i hva jeg vil ha men liker å høre hva andre tenker også😁 Jeg har kjøpt vogn brukt, fra bugaboo. Har lyst til å kjøpe tilhørende bilstol og stelleveske også. Bilstolen er på andreplass i naf sin sikkerhetstest også, så det gjør meg litt tryggere i valget😁

Jeg har kjøpt Emmaljunga NXT90, stellesekken fra KAOS, og BeSafe Izi Go Modular iX med tilhørende base. Jeg kjøpte vognen fordi vi likte den best, stellesekken fordi jeg har hørt at sekk er praktisk (vi begge liker veldig godt å bruke sekk), og bilstolen fordi den fikk førsteplass i NAF-testen. Går mye på følelse og hva som er pent og ikke føler jeg 🙈 men prøver også å høre på andre erfarne folk. Så får vi se litt om jeg liker det like godt når babyen kommer 🤩👏🏻 Er det Bugaboo Fox du har kjøpt? Her sto det mellom den og NXT90 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har kommet så langt!☺️ Jeg kjenner meg veldig igjen i at det er irriterende at samboeren din ikke kjenner noe enda! Jeg kjente det også utenpå magen i noen uker før mannen min kunne kjenne noe, og hun stoppet ofte opp når han skulle kjenne😆

Ble mor selv for første gang i begynnelsen av uken og kan gjerne komme med noen tips vi har hatt behov for/ mye glede av i starten!☺️

- Vi er veldig fornøyde med Bugaboo vogn, med bilstoladapter! Det er såå praktisk, og vår baby elsker å sitte i bilstolen fordi det er trangt og godt oppi der🥰 Isofix base gjør også det hele mye enklere!☺️

- klær: sparkebukser med føtter ville jeg ikke kjøpt så mange av. Jeg hadde kjøpt en, og vesla har for store føtter for den og sparker uansett føttene ut av beina på buksa😅 Vil også anbefale å ikke bare kjøpe en type body (f.eks omslags). Det er individuelt men for oss er body med knepping på skulder mye enklere, og slipper alle de knappene😅 Kommer jo en på hva baby liker også! Anbefaler sterkt både bodyer og bukser i tynn ull til nyfødt, da de ikke klarer å regulere varmen selv. Ull er virkelig gull verdt under amming også, fordi vesla ikke blir kald hvis hun søler på seg☺️ Jeg hadde også kjøpt inn flere pysjer og mannen min liker ikke å bruke de fordi det er tungvint under bleieskift på natta, samt at vesla fryser når vi skifter bleie😅 

- Babykluter, gulpekluter og pledd er noe vi ikke kan få nok av! Brukes mye til amming og div hele tiden her😅

- smokker er ikke nødvendig å kjøpe så mye av i starten, da nyfødte helst ikke skal ha smokk!

- bilspeil er kjekt, selvom du sikkert kommer til å sitte bak med baby i starten☺️ Men solskjerming i bilen burde dere ha på plass før dere skal på sykehuset!

- bleiebøtte synes vi er tungvint, men det er jo smak og behag😆

- Du burde også vente med å kjøpe ammepumpe til du vet hvordan ammingen går. Det er ikke sikkert du trenger det og det er greit å kjøpe en etter eget behov isåfall! 

- babynest har vi hatt mye glede av allerede! 

- Også ville jeg investert i en god ammepute for å avlaste deg selv. De hadde cosyfix på sykehuset der jeg fødte, og denne var virkelig redningen for meg!☺️

- Det er så klart individuelt men anbefaler å ikke pakke så mye klær hverken til deg selv eller baby i fødebagen! Jeg hadde pakket ned masse klær til meg selv og div, men brukte omtrent ingenting av det! Jeg bodde i sykehusskjorten inne på rommet, og trengte egentlig bare ett skift!😆 Shampoo og balsam var godt å ha i bagen, også noe snacks☺️

Masse lykke til med innkjøpene videre, det er så kos å handle til de små!😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, dette var en skikkelig koselig oppdatering å lese altså 😍 

Vi vurderte også å kjøpe bæresjal, men valget falt på bæresele for oss. Har bestilt ergobaby omni 360 cool air, som er best i test 😄  Grunnen til at vi vi valgte det er at jeg fikk teste bæresjal med ei venninne sin baby, og jeg ble altså  varm 😅  Det var en helt annen temperatur enn en bæresele, som gav både meg og baby ørlit mer luft. Hvis du kan være veldig varm av deg, så ville jeg anbefalt sele fremfor sjal 😄  Om du er en frysepinne, er nok sjal perfekt altså  

Hva slags babycall vurderer du? Driver og ser på neonate her med kamera, men så er jeg usikker på om skjermen er litt liten? Har derfor sett på noen andre med større skjerm. Er jo et haaav av muligheter også her 😂 

Håper du har det fint ❤️  Klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@SUPERMIRI Den infoen om bæresjal gjør vel egentlig at jeg heller enda mer mot sjal😅😁 Jeg er skikkelig frysepinne av meg, så kanskje jeg også kan varmes litt av bæresjalet😁 Jeg har sett på samme babycall som deg, og tenker egentlig det er den jeg går for. Men jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal kjøpe den nå i forkant eller om jeg skal gjøre det etterhvert. Her vi bor nå er det ikke så stort, så jeg heller mot å ikke kjøpe i første omgang og heller se om jeg føler det blir nødvendig etterhvert. Avstanden fra soverom til resten av huset er ikke så voldsom at jeg er redd for å ikke høre bebis når hun gråter, men jeg er usikker🤔 Må nok bare se hva som føles rett når hun er her tror jeg😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (17 minutter siden):

@SUPERMIRI Den infoen om bæresjal gjør vel egentlig at jeg heller enda mer mot sjal😅😁 Jeg er skikkelig frysepinne av meg, så kanskje jeg også kan varmes litt av bæresjalet😁 Jeg har sett på samme babycall som deg, og tenker egentlig det er den jeg går for. Men jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal kjøpe den nå i forkant eller om jeg skal gjøre det etterhvert. Her vi bor nå er det ikke så stort, så jeg heller mot å ikke kjøpe i første omgang og heller se om jeg føler det blir nødvendig etterhvert. Avstanden fra soverom til resten av huset er ikke så voldsom at jeg er redd for å ikke høre bebis når hun gråter, men jeg er usikker🤔 Må nok bare se hva som føles rett når hun er her tror jeg😁

Hehe, ja, var derfor jeg skrev at om du er frysepinne så er nok det perfekt 🤩 

Jaa, jeg tenker mye det samme ang babycall. Vi har det ganske lytt hjemme, og vi kan høre nesten alt som foregår i alle rom 🙈 Haha! Tror vi kan greie oss fint uten til å begynne med også, men tenkte kanskje det kunne være kjekt å bruke noe lignende som en type temperaturmåler i vogna. Ikke en så fancy babycall akkurat til det formålet kanskje, men 😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så langt du er kommet! Og gratulerer med jente! Og så fiiin magen din er 😍 

 

Anbefaler deg å kjøpe pysjer med glidelås som kan åpnes begge veier, det er sykt digg på natta når du må skifte bleier i starten. Det er sykt digg å slippe og kle av ungen helt midt på natten. 🙃 Du får kjøpt sånne pysjer på Lindex f.eks 😊

Jeg startet med å bruke bæresjal, men nå bruker jeg kun bæresele for han liker ikke sjalet lenger, sikkert jeg som ikke får til knytinga så godt lenger. 😛 Men når han var helt nyfødt så foretrakk jeg sjal 😊 

Har ikke følt noe behov for parasoll til vogna hittil, bruker bare solskjermen fra Tinkafu. Anbefaler også regntrekk fra Tinkafu hvis du ikke har regntrekk til vogn enda. Det er passer alle vogner, så hvis du plutselig skulle bytte vogn så slipper du kjøpe nytt (pluss at du støtter en norsk nisje). Jeg er også veldig fornøyd med organizeren fra Tinkafu, deilig å ha en som ikke tar så mye plass på vogna men som romme alt man trenger til baby likevel, og to drikkeflasker 😊

Lammeskinn til vogn er kjekt, det kommer du til å få bruk for etterhvert uansett så kjøp når det er på tilbud 😊 

Ikke kjøp inn masse like smokker, men kjøp gjerne inn noen få forskjellige, det kan være baby ikke vil ta hvilken som helst smokk, det kan du i så fall kjøpe mer av når baby er født. Vi har prøvd Philips Avent, Mam, Nuk, Bibbs og en type til jeg husker navnet på, alle har forskjellige tuter, han skjønner ikke vitsen med noen av de hittil 😅 

Vi har Stokke flexibath og er veldig fornøyd med det 😊

Jeg har den Neonate med kamera, jeg er fornøyd med den. Skjermen er ikke kjempestor, men man ser jo det man trenger. Liker at den har god nok rekkevidde til at jeg kan gå ned i leiligheten til svigermor mens Iver sover på rommet sitt. Leiligheten er en del av huset vårt altså, men rommet hans er i andre enden. 😊 

Anbefaler deg å sjekke ut tilbakelent amming, da får baby bedre sugetak og du får hvile skuldre og nakke. Jeg ammer nesten bare tilbakelent på dagtid, det er så behagelig måte å amme på, i tillegg så får Iver til å både rape og prompe selv underveis i ammingen når vi bruker tilbakelent amming. 
 

Det kan være lurt å ha noe ammetøy klart også, jeg tenkte ikke noe på ammetøy før etter fødsel og fant fort ut at det var bare å få bestilt. 🙃 
 

Vi har ikke bilstoladapter til vogna, og har ikke savnet det heller. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, nå kommer tiden bare til å fly for deg fremover! 😍

Nå har vesla blitt 14 dager gammel, og jeg har rukket å gjøre meg opp noen meninger om hva som har vært nyttig til nå. Så jeg deler det under:

Bleiebøtte er gull! Vi kjøpte Corbell sin, da den   Ikke lukter selv på varmekabler. Superfornøyd med denne!

Lammeskinn er et must, og det kan du fint bruke om sommeren også, da det forhindrer at baby blir klam og hjelper med temperaturregulering.

Jeg har så smått begynt å bruke caboo close bæresjal/sele. Denne er enkel å bruke, og så langt er jeg veldig fornøyd!

Jeg kjøpte inn 25 flanellsbleier fra Sparkjøp, til bruk under stell, bading, gulping, legge på puppene når jeg sover (så det ikke lekker melk over alt). Jeg kommer til å kjøpe minst 10 til! Disse bruker jeg til absolutt alt! https://www.sparkjop.no/flanellsbleie-5pk_510252

Bilstoladapter har vært helt fantastisk! Så praktisk når jeg skal fra bilen og inn på helsestasjonen. Eller en kjapp tur inn på butikken. Det å ta babyen oppi vognen er virkelig styrete når man bare skal korte ærender!

Til sist har jeg erfart at sånne attends cover 60x60 cm er helt geniale å bruke som stelleunderlag! Vesla vår tisser på stellebordet hele tiden, og da er det greit med slike som man kan bytte ut ☺️ 

Til meg selv har jeg kjøp massevis av ammesingleter fra H&M. Disse er geniale fordi man ikke trenger bh inni. Jeg klistrer bare ammeinnleggene inni «puppeholderen» i singleten ☺️ Har også kjøpt noen snedige ammekjoler fra Anna Field hos Zalando. Så fine og praktiske!

Anbefaler også kjøpe inn noen Multimam-kompresser til å ha i fødebagen. De reddet de såre brystvortene mine på barsel!

Til deg selv er det lurt å kjøpe inn masse bind. Samt lage til en spyleflaske til dobesøk etter fødselen. Jeg bruker en sterilisert powerade-flaske til dette formålet 😉

Viktig å påpeke at dette er ting som har fungert bra for oss. Andre kan selvfølgelig har andre meninger! Håper noe av dette kan være nyttig i alle fall! ☺️❤️

Endret av Juss-jenta
La til litt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, tenk at du har kommet så langt Noldi!! 😳 Her syns jeg ukene har sneglet seg fremover i hele vinter og vår, men ser jo nå på deg at de egentlig har fløyet, så rart!

Jeg signerer Juss-jenta over her ang. Caboo bæretøy. Den har vi brukt til to barn, og har elsket den. Skikkelig digg med et bæresjal man kan bare kle på seg, og slipper å knyte selv. Elastisk og behagelig, både for barn og forelder ♥ Lykke til videre i svangerskapet og nyt shopping og redebygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@vegasus @Juss-jenta @Amatariel Tusen takk for gode innspill🤩 Nå som butikkene endelig(!) åpner litt igjen gleder jeg meg til å kikke på fysiske babyvarer og ikke bare nettshoppe klær og ting🙈 Gleder meg masse! Lommeboken kommer nok til å få merke forskjell på nettshopping og fysisk-shopping😅😇

@Juss-jenta Gratulerer så masse med baby! Det har jeg ikke fått med meg😶😍 Håper fødselen gikk greit for seg og at du nyter dagene som nybakt mamma❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (2 timer siden):

@Juss-jenta Gratulerer så masse med baby! Det har jeg ikke fått med meg😶😍 Håper fødselen gikk greit for seg og at du nyter dagene som nybakt mamma❤️

Tusen takk! 🥰 Jeg har ikke delt det her på KG  før nå, så det er ikke så rart at du ikke har fått det med deg! Fødselen var en heftig prosess som var unnagjort på 4 korte timer. Det vondeste og kuleste jeg noensinne har gjort! 😄 Nå nyter jeg livet som mamma til verdens fineste og snilleste lille jente. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

26+0, 100 dager igjen til termin

Jeg er så fascinert over hvordan tiden kan gå så sakte og samtidig så fort på samme tid! På en side føler jeg at jeg har vært gravid i evigheter, på en annen side synes jeg det går så fort. Prøver å nyte denne tiden jeg har igjen, jeg kommer vel helt sikkert til å savne det når det er over🥰

Vekten fortsetter å stige som bare det. Jeg prøver å få i meg nok grønnsaker, og det gjør jeg nok, jeg får bare i meg alt for mye godsaker ved siden av. Vekten teller +15 kg nå. Jeg har hele veien vært opptatt av å iallfall holde meg i aktivitet selvom jeg unner meg alt jeg kommer på i matveien, men nå begynner kroppen å slite. Ryggen krangler noe helt ekstremt og jeg har sett slaget tapt på veldig mye. Mathandling, støvsuging, henge opp klær og lignende er hverdagsoppgaver som er blitt helt umulig å fullføre. Prøver likevel å gå turer hver dag, men det har jeg heller ikke fått til på god stund nå. Det sa brått slutt for halvannen uke siden. Jeg merker også at det påvirker psyken. Føler meg utmattet og sliten, og har vært inne på tanken om å sykemelde meg, iallfall delvis. Enn så lenge holder jeg ut, men jeg håper dette bare en en liten tur nedenom kjelleren, og at jeg snart er på vei oppover igjen🙈

Handling på nett er blitt en av mine favorittaktiviteter, og det merkes både på lommebok og husplass😁 Det nye siden sist er bilstol, isofix-base, stelleveske, pakke fra fødebagen, litt nye klær til bebbis, gulpekluter og flanellbleiene @Juss-jenta tipset om. Hvordan har disse fungert for deg @Juss-jenta? Jeg endte opp med å kjøpe kun én pakke fordi de virker veldig loete, men det er kanskje bare før man vasker de? Gi meg gjerne en oppdatering, så kan jeg se om jeg hamstrer flere eller ikke😄

Ellers er nestingbehovet på plass som alltid. Har vel kjent på det siden start, men nå er det ekstremt. Vi har vært inne på tanken om ny bil, og startet litt uplanlagt med oppussing av leiligheten😳 Så nå er det håndverkere på plass for å pusse opp bad, barnerom og skifte gulv. Får litt panikk av å tenke på at jeg pr.nå ikke har fungerende bad, men blir så happy av å tenke på hvordan det blir når det blir ferdig!😍 Når vi har tenkt på ny bil har vi også vært inne på tanken om å oppgradere garasjen litt, men akkurat dét må vente. Så jeg har også handlet et par ting til stellebordet. Hentet min første babybox fra apoteket her om dagen også! Det var kjempegøy😄 mener å ha hørt det er flere butikker som har babyboxer man kan hente, noen som vet noe om det?

Permisjonen er planlagt, men ikke søkt om helt enda. Planlegger å søke i løpet av neste uke. Kun et par ting som manglet før vi er helt sikre på valget, men vi har vel nesten landet på at vi tar 49 uker permisjon, og at jeg tar hele fellesperioden. Hvordan tenker dere andre at dere gjør det med permisjon?

Liv i magen er det masse av, og jeg føler jeg begynner å bli litt kjent med den lille i magen🥰 Kjenner igjen mønstrene og favorittstedene hennes å ligge. Hun liker aller best å ligge på tvers, men jeg håper at hun snur seg som normalt mot slutten av svangerskapet så det ikke blir stress med rotasjon og lignende på slutten😳 

Håper virkelig at ryggen snart gir seg og går tilbake til en normal smertefri hverdag, for alt i alt ellers er jeg ekstremt fornøyd og takknemlig over hvor enkelt jeg har hatt det❤️ Er så takknemlig for at lille jenta ble til på allerede første eggløsning, og kvalmen ga seg etter bare 4 uker og at jeg har klart å holde meg i full jobb hele veien❤️ Har så stor forståelse for at det ikke er like enkelt for alle, og derfor er det så viktig for meg å virkelig nyte de godene jeg har fått❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig innlegg 😊 Tenk at det bare er 100 dager igjen til du blir mamma! Så magisk ❤️

Skjønner godt at kroppen skrangler litt nå på dette tidspunktet. Det er ikke bare bare med de ekstra kiloene og alt som skjer inni deg. Regner med prinsessen er aktiv også! Syns det er imponerende at du har vært i full jobb til nå, og syns ikke du må se det som et nederlag dersom du må sykemeldes litt nå. Kanskje bare noen få prosent? Enten kortere tid hver dag, eller en fridag midt i uken eller noe. Kan gjøre underverker! Mulig arbeidsgiver får mer nytte av deg om du har mer energi når du er tilstede :hug:

Koselig med redebygging altså! Har glemt alle disse tingene jeg, så var så koselig å lese om din opplevelse nå. Alt høres veldig bra ut :) Når det gjelder permisjon så har vi alltid valgt det som gir mest penger, men kortest tid. Men har også tatt ulønnet permisjon etterpå slik at man likevel har vært hjemme. Satt av penger til det. Det har lønt seg økonomisk og det å få være lengst mulig hjemme med bebisen ❤️

Nyt dagene så godt du kan videre. Er helt sant at man savner gravidmagen når den er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (29 minutter siden):

og flanellbleiene @Juss-jenta tipset om. Hvordan har disse fungert for deg @Juss-jenta? Jeg endte opp med å kjøpe kun én pakke fordi de virker veldig loete, men det er kanskje bare før man vasker de? Gi meg gjerne en oppdatering, så kan jeg se om jeg hamstrer flere eller ikke😄

Hentet min første babybox fra apoteket her om dagen også! Det var kjempegøy😄 mener å ha hørt det er flere butikker som har babyboxer man kan hente, noen som vet noe om det?

 

 

Jeg tror nok det bare er før vask. Mine loer ikke i det hele tatt! Jeg elsker disse flanellsbleiene, og bruker de til alt! Skal kjøpe flere pakker, så jeg slipper å vaske klær hele tiden. Jeg bruker de under henne når jeg ammer, under meg selv i sengen når jeg ammer, over puppene når jeg lekker melk om natten, som stelleunderlag, og som ekstra tørkehåndkle til alle hudfoldene hennes når hun har badet 🤩 legger de også under hodet hennes i seng, vogn og babynest for å unngå gulpeflekker på madrassene ☺️
 

Husk å hente babyboxene til Kiwi og Rema 1000 også! Og av og til har Skoringen en babybox ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skriver så fine, fyldige og koselige oppdateringer, @Noldi ❤️ 

Åå, hva er planen deres ift permisjon? Vi er så usikre. Jeg vil gjerne være hjemme med baby nærmere 12 mnd, og vi synes det virker så mye ryddigere å gjøre det med 59 uker og litt ulønnet permisjon + ferie. Med 49 synes vi det blir så mye ulønnet, men det er kanskje okei? Vil gjeeerne se hva du har tenkt om du ønsker å dele ❤️  

Så koselig å lese at du koser deg med innkjøpene. Jeg koser meg glugg jeg også! Det er jo sååå GØY!

Vi har bestilt babybox fra Kiwi, Rema (her plukker du ut varene i Æ-appen), Skoringen og Apotek1 😍  Dette synes jeg er så herlig tiltak, å få prøve ut litt produkter på den måten 😃  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (6 timer siden):

Hentet min første babybox fra apoteket her om dagen også! Det var kjempegøy😄 mener å ha hørt det er flere butikker som har babyboxer man kan hente, noen som vet noe om det?

https://babypakker.no/ 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kjekt å lese hos dere som ligger ca 10 uker foran meg. Se hvilke forberedelser dere gjør og erfaringer dere får langs veien. Gleeeder meg sånn til vi er helt på plass i huset så jeg kan begynne å se på vogn, seng, bilstol og alt annet som trengs etterhvert! 🤩 Nestingbehovet er stort men legger bånd på meg selv siden vi allerede bor i esker og kaos 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 20.5.2021 den 17.28):

Skjønner godt at kroppen skrangler litt nå på dette tidspunktet. Det er ikke bare bare med de ekstra kiloene og alt som skjer inni deg. Regner med prinsessen er aktiv også! Syns det er imponerende at du har vært i full jobb til nå, og syns ikke du må se det som et nederlag dersom du må sykemeldes litt nå. Kanskje bare noen få prosent? Enten kortere tid hver dag, eller en fridag midt i uken eller noe. Kan gjøre underverker! Mulig arbeidsgiver får mer nytte av deg om du har mer energi når du er tilstede :hug:

Det hjalp veldig å lese dette🥰 Har snakket med legen om sykemelding, og har vært på tre behandlinger hos kiropraktor siden sist jeg var her inne. Alle er enige i at gradert sykemelding kanskje er det jeg trenger nå. Vi har blitt enige i at jeg skal se det an til neste behandling (som er på fredag), og at vi da skal diskutere sykemelding og behandlingsløpet videre. Det er jo også helt rart å tenke på at det bare er halvannen måned til jeg har ferie, og når ferien er over går jeg rett ut i permisjon!😳😍 Det betyr at plutselig sitter jeg der med min lille baby på sensommerens og nyter starten på et helt nytt liv!

Juss-jenta skrev (På 20.5.2021 den 17.48):

Jeg tror nok det bare er før vask. Mine loer ikke i det hele tatt! Jeg elsker disse flanellsbleiene, og bruker de til alt! Skal kjøpe flere pakker, så jeg slipper å vaske klær hele tiden.

Må prøve å vaske mine engang, for de virker helt geniale både i størrelse, pris og farge. Alle er helt like og kan vaskes sammen, noe jeg kan se for meg gjør vaskeprosessen litt enklere enn hvis man må sortere alt i masse små hauger av forskjellige farger🙈 Akkurat kluter og gulpekluter har jeg tenkt å ha like typer av så alle kan slenges i vaskemaskinen sammen iallfall😄

SUPERMIRI skrev (På 20.5.2021 den 20.00):

Åå, hva er planen deres ift permisjon? Vi er så usikre. Jeg vil gjerne være hjemme med baby nærmere 12 mnd, og vi synes det virker så mye ryddigere å gjøre det med 59 uker og litt ulønnet permisjon + ferie. Med 49 synes vi det blir så mye ulønnet, men det er kanskje okei? Vil gjeeerne se hva du har tenkt om du ønsker å dele ❤️  

Jeg vil også helst være hjemme så lenge som mulig, men samboeren min som starter i ny jobb veldig snart ønsker ikke å ta ut full permisjon, så vi har blitt enige om at det blir 49 uker med 100% utbetaling, men med mulighet for at han utsetter sin permisjon noe, og at jeg tar noe ulønnet permisjon før og kanskje litt samtidig som samboeren skal ut i permisjon (hvis det er mulig)😄🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...