Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

Noldi skrev (1 time siden):

Nei det var det vi ikke hadde, og var nok derfor jeg ble så redd. Men jeg tror alle slimhinnene mine var litt ute i går😅

Stemmer 😊 Men, innvendig ultralyd blir nesten "samme greia" ja💕 Var egentlig det som var poenget mitt, om du hadde hatt noe inne der som kunne forklare 😂🙈❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8+1

Nå gleder jeg meg ekstremt mye til denne kvalmen går over... Jeg har ingen energi om dagen, og hodepine hele dagen. Kaster mye opp selvom jeg tar kvalmestillende, så kan hende jeg tar turen til legen på nytt om ikke jeg får noe mer energi i løpet av helgen. Ellers gleder jeg meg fortsatt til 12-ukers målet😁 Har ikke planlagt noe ultralyd da, men kjenner på meg at jeg kommer til å ville ha en ny ultralyd den uken for å se en ordentlig liten baby inni der❤️ Også er det sånn jeg har lyst til å fortelle vennene mine det, kunne vise de et ordentlig ultralydbilde hvor man faktisk ser at det er en baby og ikke en klump🙈 Håper tiden går fort

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre fra deg Noldi 🥰 Håper kvalmen snart går over, og tror du gjør lurt i å oppsøke legen for å evt. få en annen type kvalmestillende. Jeg har allerede bestilt UL på 11+6 (selvsagt med sjanse for at vi må avbestille om vi ikke ser noe på 7+2), av akkurat samme grunn som deg at det er hyggelig å ha et bilde å vise når man deler nyheten. Dessuten synes jeg det er fint å se at alt står bra til før vi deler det 💖 Har dere fortalt det til noen andre enn foreldre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, så kjedelig at du sliter sånn med kvalme 😟 Håper den gir seg sakte men sikkert snart ❤️ Har du noen andre symptomer enn kvalme og påfølgende hodepine eller? 🤗

Sender deg en stor klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kvalmen blir bedre snart! :)

Blir sikkert godt å komme til uke 12! Blir trivelig å fortelle det til venner da ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å bli litt bedre etter uke 10 og særlig nå i uke 12. Håper du kan finne litt motivasjon i at det er mulig også for de som blir veldig hardt rammet av kvalme og oppkast ❤️🙏 Krysser fingrene for deg. Ikke hver redd for å få medisin og prøve nye medisiner når du er dårlig. Jeg ventet for lenge i starten med å gi opp feks reisesyketabletter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovia skrev (16 timer siden):

Har dere fortalt det til noen andre enn foreldre? 

Nei, enn så lenge er det kun foreldre som vet om det. Jeg har ikke hatt noe lyst til å fortelle venner om det enda, rett og slett pga småblødningene jeg har hatt. De har skremt meg litt, og jeg kjenner at jeg ikke orker å oppdatere venner på hvordan det går, eller Gud forby at jeg en dag må trekke det tilbake, derfor vil vi vente til det har gått 12 uker🙈

 

SUPERMIRI skrev (14 timer siden):

Har du noen andre symptomer enn kvalme og påfølgende hodepine eller? 🤗

Måtte Google for å se hva som egentlig er vanlige symptomer på graviditet, og ser jeg har ganske mange av de ja😅 økt utflod, trøtthet, svimmelhet, metallsmak i munnen, tett nese, veldig livlige drømmer og mye luft i magen er det jeg merker av symptomer. 

 

tjolahei skrev (13 timer siden):

 

Håper kvalmen blir bedre snart! :)

 

Tusen takk😁 det går heldigvis litt opp og ned, virker som dagen i dag blir litt bedre🤩

 

babycodex skrev (12 timer siden):

Håper du kan finne litt motivasjon i at det er mulig også for de som blir veldig hardt rammet av kvalme og oppkast ❤️🙏

Ja, det er det som holder meg oppe om dagen😅 Tanken på at jeg én dag blir bedre😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (16 timer siden):

Hvordan går det med deg, @Noldi? Er formen din blitt litt bedre? 💖

Heldigvis går det ganske mye bedre nå😃 Jeg er fortsatt en del kvalm, men slipper heldigvis unna det meste av oppkast, så energien begynner å komme godt tilbake! Nå begynner jeg snart på jobb igjen, så dagene går til å samle energi til det. Gleder meg til å komme tilbake, så dagene går litt fortere. Teller ned til 12 uker😁 Har bestilt meg ny ultralyd til 12+0. Håper vi får se en frisk baby som utvikler seg akkurat som han/hun skal, så jeg endelig kan fortelle om dette mirakelet til alle😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre! Så fint at formen din er bedre og du kan starte på jobb igjen 🤩 Håper det fortsetter slik fremover 🥰🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

10+5

Nå nærmer det seg endelig den magiske 12 uken, og ultralyden jeg trenger for å roe meg etter de to småblødningene jeg opplevde tidlig i svangeskapet. Jeg gleder meg veldig til å se at alt står bra til, og jeg kjenner at jeg trenger den bekreftelsen før jeg tør å fortelle venner om det lille underet som vokser i magen min. Jeg er utrolig stolt over den lille i magen, men jeg kjenner på en frykt for å fortelle det til venner, for så å få beskjed på ultralyd at noe er galt og derfor måtte trekke tilbake nyheten. Kjenner på dette både fordi jeg ikke orker tanken på å måtte trekke tilbake en slik nyhet, men også fordi jeg ikke ønsker spørsmål fra alle videre hvis det skulle vist seg at dette svangeskapet ikke kunne fullføres. Dette er jo meg som krisemaksimerer, så disse tankene dytter jeg langt bak. Jeg har jo allerede sett et bankende hjerte og har ingen grunn nå til å tro at det skulle være noe galt, men den urasjonelle frykten finnes likevel. 

Jeg gleder meg veldig til å kunne fortelle det til alle nå. Det er flere situasjoner jeg er i eller samtaler jeg er del av hvor det faller seg veldig naturlig å fortelle om noe som har skjedd de siste ukene, men som røper med en gang at jeg er gravid. Det er rett og slett veldig unaturlig å skulle holde tilbake så mye av det som nå skjer i hverdagen min. Hadde det vært noe annet hadde jeg jo delt det. Konklusjonen er vel at 12-ukers merket ikke kan komme fort nok nå!

Jeg er heldigvis ikke så mye plaget av kvalme og oppkast lenger. Fordøyelsesproblemene har derimot flyttet seg nedover, og jeg føler meg konstant forstoppet. Men jeg tar forstoppelse over den intense kvalmen og oppkastet any day!

Håper neste oppdatering her blir etter en vellykket 12-ukers ultralyd med en frisk liten baby som vokser akkurat som den skal i magen❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering fra deg, @Noldi ❤️  Jeg skjønner så altfor godt den frykten du kjenner på, og det er så vondt. Tenk så deilig det må være å gå rundt bekymringsløs, dele nyheten 5+0 og bare nyyyte! 🙈  Det er vel heller unntaket, men jeg var nemlig venn med ei på facebook som gjorde nettopp dette.. Tenkte først "HERREGUD AT DU TØR!!", men samtidig så må det jo bare være så utrolig deilig å være så bekymringsløs. Men kan jo hende hu ikke var redd for å si det motsatte heller?

Jeg har tenkt en del på dette etter mine to erfaringer, at - hvorfor skal det være så tabu å måtte reversere en graviditetsnyhet? Misforstå meg rett, jeg synes det er helt jævlig å sku måtte gjøre det selv og jeg har fryktet det mye denne gangen - noe som er grunnen til at jeg ikke sier noe før jeg ser at alt er bra på ultralyden i morgen. Men samtidig, tenk så godt det hadde vært å sku gjort det litt mer normalt. Er bare en tanke jeg har hatt myyye de siste månedene... :PMerket jeg satte veldig pris på når Meghan, Hertuginne av Sussex satte lys på sin spontanabort. Vi trenger faktisk å normalisere det litt, og jeg er så glad for de som har styrke til å gjøre det ❤️  

Huff, sorry bablingen min! Haha!

Du har nok alle forutsetninger for at alt er bra ❤️  Du har sett et lite hjerte slå, tenk så fantastisk! Jeg er sikker på at din neste oppdatering er heeelt fin, jeg gleder meg sånn til du skal få se den lille igjen 😄  Når var neste ultralyd igjen? ❤️  Sender deg en god klem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (34 minutter siden):

Tenk så deilig det må være å gå rundt bekymringsløs, dele nyheten 5+0 og bare nyyyte! 🙈  Det er vel heller unntaket, men jeg var nemlig venn med ei på facebook som gjorde nettopp dette.. Tenkte først "HERREGUD AT DU TØR!!", men samtidig så må det jo bare være så utrolig deilig å være så bekymringsløs.

Ja det er sykt deilig. Jeg hadde det sånn med nr.1. Jeg var så ung (og naiv!) og hadde ikke hørt om spontanabort en gang. Trodde abort var noe man valgte selv :roll: Hadde nok sitt å si at jeg ikke hadde internett i den tiden også, og forum ikke fantes... (herregud så gammel jeg høres ut :icon_lol:). I ettertid har jeg jo skjønt at jeg hadde sykt flaks! Et knirkefritt svangerskap. Med nr.2 var jeg mer opplyst og var klar over forskjellige risikoer, men jeg hadde ikke opplevd noe kjipt selv. Så veldig fint svangerskap det også. Deretter gikk det bare nedover, og jeg savner SÅ den følelsen av å være gravid uten bekymringer. Dessverre er det ikke mulig på dette tidspunktet. Men - den gode nyheten er at man fint kan ha problemfrie svangerskap selv om man innehar angst for det motsatte. Det er min nr.3 et bevis på ♥

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@SUPERMIRI ååå, har du ultralyd i morgen?😍 Lykke til! Gleder meg til å høre fra deg hvordan det gikk❤️ Jeg har ultralyd neste torsdag, bare 9 dager igjen🤞🏼

At det må bli mindre tabubelagt med spontanaborter er jeg helt enig i! Snakker man med de man har rundt seg om spontanaborter viser det seg fort at et veldig stort antall har vært gjennom spontanabort(er). Vi trenger absolutt mer åpenhet rundt det, og for så vidt mye annet også som skjer i en graviditet😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (2 timer siden):

@SUPERMIRI ååå, har du ultralyd i morgen?😍 Lykke til! Gleder meg til å høre fra deg hvordan det gikk❤️ Jeg har ultralyd neste torsdag, bare 9 dager igjen🤞🏼

At det må bli mindre tabubelagt med spontanaborter er jeg helt enig i! Snakker man med de man har rundt seg om spontanaborter viser det seg fort at et veldig stort antall har vært gjennom spontanabort(er). Vi trenger absolutt mer åpenhet rundt det, og for så vidt mye annet også som skjer i en graviditet😅

Jaaa 🙉   Er veldig spent. Håper at den lille har utviklet seg som den skal og at den er frisk ❤️  Har et liiite snev av håp om at gynekologen kaaanskje kan se hva det kan være for noe også 🌟  Skal oppdatere når jeg har vært der! Blir spennende om 9 dager da 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, @Noldi💞 Nervepirrende tid! Fint med oppdatering fra deg. Prøv å nyt, alt fra kvalme til kosestunder🙈 Du er heldig. Unner deg det😍🥰 God klem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koselig med oppdatering fra deg 🥰 Skjønner godt den nervøsiteten du kjenner på. Nå er det heldigvis ikke lenge igjen til den magiske grensa er passert, og allerede nå er sjansen vesentlig mye større for at dette går bra ❤️ 
 

Følger med i spenning her fremover 😊 :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord fra dere alle❤️ Disse ukene har gått fort frem til nå heldigvis, så da har jeg ikke kjent så mye på nervøsiteten, men nå nærmer ultralyden seg veldig så det er vel derfor jeg kjenner på disse følelsene igjen. Nå gleder jeg meg bare til bekreftelsen på ultralyd. Etter det tenker jeg å begynne så smått med shoppingen, så da blir det nok veldig virkelig igjen med babyting i hus😁❤️ 7 dager igjen i dag🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med 7 dager igjen 😍 Gleder meg på dine vegne! Skjønner godt at du gleder deg til shoppingen, da blir jo ting veldig ekte 🙈

Jeg har flere ganger tenkt på da du shoppet så smått på Black Friday og håpet du ikke jinxet noe, men du bare måtte fordi det var så søtt. Så satt spiren plutselig 💕 litt mimring fra meg, haha. Men jeg er så glad på dine vegne 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sovia Ja, tenk det😁 Shoppingen på black friday har jeg nesten glemt, men det må nesten ha vær meant to be! Fikk positiv g-test bare 17 dager etterpå, så det var ikke lenge de varene var i huset før de måtte pakkes ned for å gis til mannen med den positive testen❤️

Nå er det 5 dager igjen til ultralyd. Dagene flyr heldigvis!😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...