Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

Noldi skrev (32 minutter siden):

Det går veldig bra med meg🥰 bare utålmodig på at tiden skal gå bittelitt fortere så jeg kan komme meg på oul snart, og handlesyk🙈 Har begynt i det små med å kjenne litt bevegelse i det siste (tror jeg), og det synes jeg er veldig moro😍 Ellers har jeg overraskende lite plager, annet enn at jeg kunne spist en helt ku til hvert måltid, og at jeg kunne sovet døgnet rundt hvis jeg fikk lov, men ellers føler jeg meg i veldig fin form🥰

Så bra formen er fin! Moro at du har begynt å kjenne litt bevegelse også ❤️  Jeg kjenner litt bobler iblant som jeg nesten skvetter av, haha, merkelig følelse 😂  Hvordan kjenner du bevegelsene? Måtte bare le litt av den uthevede skriften, for sånn føler jeg meg også 😄  Godt vi er fler! ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SUPERMIRI skrev (12 timer siden):

Jeg kjenner litt bobler iblant som jeg nesten skvetter av, haha, merkelig følelse 😂  Hvordan kjenner du bevegelsene?

Jeg kjenner de nesten som leamus i livmoren, bare litt kraftigere og uten at det kjennes ut som mine egne muskler. Det beveger seg litt bortover, på et lite område. Er en følelse jeg aldri har følt på før, så jeg skjønner ikke annet enn at det er baby som begynner å vise seg frem🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (12 timer siden):

Vil gjerne følge deg videre på ferden, jeg :klem: Håper alt står bra til!

Så hyggelig😁🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

@SUPERMIRI Det går veldig fint med meg🥰😁 Jeg tåler overraskende godt å være gravid, og har minimalt med vondter/symptomer, så jeg er ganske positivt overrasket over hvor fint det går😅🙈 Hadde jo en liten runde i starten med voldsom kvalme, men ellers har jeg virkelig ikke mye å klage over. Håper det går like bra med deg😁

Nå er det bare 5 dager igjen til oul, så det nærmer seg virkelig. Selvom det er så nærme må jeg innrømme at det føles ut som en evighet til, fordi jeg har ventet så lenge. Det er nesten så jeg ikke tror på at det endelig snart er min tur til å se lille bebis🥰

Nå kjenner jeg bevegelse nesten hver dag, men fortsatt ganske svakt så noen ganger må jeg tenke meg om for å huske på at det faktisk er en baby som beveger seg, ikke bare leamus🙈🥰

Endret av Noldi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at kvalmen din har gitt seg! 😍 Det er en deilig følelse ☺️ Helt utrolig hva det gjør på energinivået 🤗

Tenk at du snart skal få se baby igjen! Blir spennende å se om antydningene til jente stemmer ❤️ Det ble jo kommentert på i termintråden også, men du fikk OUL ganske sent? 🙉

Det er så stas å kjenne baby! Det er en helt surrealistisk følelse ❤️ Tenk så gøy etterhvert, når vi kan se magen bule til alle kanter 😂

Syns det er så stas at det klaffet for dere etter alle de månedene med usikker EL, menstruasjon og alt. Så gøy å få være med på reisen din! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@SUPERMIRI Ja, ultralyd fikk jeg ganske sent synes jeg.. Har vært litt kjipt å vente så lenge, men har slått meg til ro med at alt så ut til å være i skjønneste orden i uke 12. Og siden jeg kjenner en del bevegelser så tenker jeg at det ikke er noen spesiell grunn til å tro at noe skulle være galt, og at alt jeg egentlig venter på er å få vite kjønnet😁 Hadde kanskje fått time tidligere hvis ikke det hadde vært for alle helligdagene som følger meg påsken også, men hadde vel også da vært i seneste laget😅 Har ultralyd når jeg er 20+4 nå.

Det er ganske moro å tenke tilbake på også, dette med all usikkerheten rundt EL. På en måte tenker jeg at vi har holdt på en stund, men på en annen side så føler jeg at det traff på første forsøk😁 Det traff jo den éne gangen jeg faktisk hadde eggløsning🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var dagen her, og jeg har fått sett lille bebbis igjen🥰 Denne dagen har jeg ventet så lenge på! Alt var i skjønneste orden med bebbis, alle målene var perfekte og mens-termin stemmer perfekt overens med ultralyd-termin. Vi fikk også vite at vi venter en liten jente💕 Veldig morsomt at magefølelsen stemte overens der💕

Jeg kjenner bevegelse hver dag nå, noe som er veldig stas, og litt imponerende ettersom morkaka ligger mot magen og demper for støtene. Hun er med andre ord en skikkelig karate-kid allerede, og det kan jo bli spennende i slutten av graviditeten. Holder ofte på magen når hun sparker, for å kjenne om man kan kjenne det utvendig, men det merkes ikke utvendig enn så lenge. Gleder meg til mannen også kan kjenne spark🥰

Heldigvis er jeg fortsatt i ganske så god form, men jeg merker mer til at jeg er gravid nå enn tidligere. Jeg har begynt å få litt vondt i ryggen på slutten av dagene. Klarer heller ikke gå så veldig langt lenger før jeg kjenner det i rygg, hofter og knær, noe jeg synes et ganske kjipt egentlig.. men det blir vel verdt det til slutt🥰

Puppene har begynt å produsere råmelk, og det lekker faktisk litt innimellom om nettene😅 Dette er veldig uvant, men jeg håper virkelig det er et godt tegn på god melkeproduksjon senere etter fødsel! Jeg har tenkt til å melde meg på ammekurs på nett, og ettersom råmelken kom såpass tidlig lurer jeg på om jeg skal bestille kurs snart allerede, selvom jeg «bare» er halvveis. Fødselsforberedende kurs har jeg også tenkt til å bestille veldig snart. Kan jo være greit å ha god tid på seg😁

Og endelig(!) har jeg fått tilfredsstilt litt shoppetrang! Så nå har jeg handlet en hel haug av babygreier. Både nytt og på Finn, og er veldig fornøyd enn så lenge🥰😁 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jentebebbis 🥰 Og ikke minst med en frisk og rask bebbis som utvikler seg som den skal, fantastisk fine nyheter 😊

Herlig å kjenne sparkene og at hun er aktiv da. Må føles litt rart og godt på samme tid. Nei, dette va koselig lesing 🥰

Kan jeg spørre hva du har valgt å kjøpe nytt vs brukt? Veldig kjekt å være igang med handlingen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (55 minutter siden):

Endelig var dagen her, og jeg har fått sett lille bebbis igjen🥰 Denne dagen har jeg ventet så lenge på! Alt var i skjønneste orden med bebbis, alle målene var perfekte og mens-termin stemmer perfekt overens med ultralyd-termin. Vi fikk også vite at vi venter en liten jente💕 Veldig morsomt at magefølelsen stemte overens der💕

Jeg kjenner bevegelse hver dag nå, noe som er veldig stas, og litt imponerende ettersom morkaka ligger mot magen og demper for støtene. Hun er med andre ord en skikkelig karate-kid allerede, og det kan jo bli spennende i slutten av graviditeten. Holder ofte på magen når hun sparker, for å kjenne om man kan kjenne det utvendig, men det merkes ikke utvendig enn så lenge. Gleder meg til mannen også kan kjenne spark🥰

Heldigvis er jeg fortsatt i ganske så god form, men jeg merker mer til at jeg er gravid nå enn tidligere. Jeg har begynt å få litt vondt i ryggen på slutten av dagene. Klarer heller ikke gå så veldig langt lenger før jeg kjenner det i rygg, hofter og knær, noe jeg synes et ganske kjipt egentlig.. men det blir vel verdt det til slutt🥰

Puppene har begynt å produsere råmelk, og det lekker faktisk litt innimellom om nettene😅 Dette er veldig uvant, men jeg håper virkelig det er et godt tegn på god melkeproduksjon senere etter fødsel! Jeg har tenkt til å melde meg på ammekurs på nett, og ettersom råmelken kom såpass tidlig lurer jeg på om jeg skal bestille kurs snart allerede, selvom jeg «bare» er halvveis. Fødselsforberedende kurs har jeg også tenkt til å bestille veldig snart. Kan jo være greit å ha god tid på seg😁

Og endelig(!) har jeg fått tilfredsstilt litt shoppetrang! Så nå har jeg handlet en hel haug av babygreier. Både nytt og på Finn, og er veldig fornøyd enn så lenge🥰😁 

Gratulerer så mye med vellykket UL og jente i magen!💕☺️
Jeg begynte å produsere råmelk i uke 16-17 og etter det har det bare blitt mer og mer, og jeg må hele tiden ha innlegg i bh for å ikke få flekker her og der!😅 Det er nok ganske individuelt når det begynner hos folk☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å lese om en fin og vellykket ultralyd! Det var godt å høre 🥰 Kan godt se for meg at du kjenner mer på kroppen at du er gravid, men så fint at du ikke er i så aller verst form. Hvordan er det med magen, vokser den foreløpig så det vises? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med vellykket UL Noldi :hug: Nyt svangerskapet videre! Håper du slipper unna de verste ryggplagene m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse med en liten jente! 💕 Det er så koselig å handle inn og ordne frem mot fødselen! Jeg har selv morkaken foran, så det tok litt tid før samboeren min fikk kjenne spark. Det kommer nok til å skje for dere snart, og min syntes i alle fall at det var så stas å få kjenne bevegelsene til vesla! Her går jeg bare og venter spent på fødsel - uke 38+1 i dag 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (1 time siden):

Her går jeg bare og venter spent på fødsel - uke 38+1 i dag 🤩

Herregud, har tiden gått så fort?😳 At du er så langt på vei har gått meg totalt hus forbi! Snart sitter du der med en liten tulle i armene💕

SUPERMIRI skrev (2 timer siden):

Ååå, så herlig oppdatering! 🌟  Gratulerer så mye med ei lita jente i magen 💜 

 

Amatariel skrev (3 timer siden):

Gratulerer så mye med vellykket UL Noldi :hug: Nyt svangerskapet videre! Håper du slipper unna de verste ryggplagene m.m.

Tusen takk, dere 🥰😍

Hopptimisten skrev (4 timer siden):

Gratulerer så mye med vellykket UL og jente i magen!💕☺️
Jeg begynte å produsere råmelk i uke 16-17 og etter det har det bare blitt mer og mer, og jeg må hele tiden ha innlegg i bh for å ikke få flekker her og der!😅 Det er nok ganske individuelt når det begynner hos folk☺️

Hvis det fortsetter fremover i samme utviklingstempo så kan det nok fort hende at jeg også må bruke innlegg😅 godt jeg har kjøpt en del allerede!

Atticmess skrev (5 timer siden):

Kan jeg spørre hva du har valgt å kjøpe nytt vs brukt? Veldig kjekt å være igang med handlingen 😁

Det jeg har kjøpt brukt er; Sprinkelseng til barnerommet, vugge til å ha på vårt soverom, ekstra vugge til stue, Tripp-trapp stol med newborn del, babybjorn vippestol, ammepute, barnevogn, sengetøy og laken. 
Det jeg har kjøpt nytt er; Dobbel brystpumpe, stellematte, madrasser til sengene, babynest, stellesett (neglesaks, børste, nesesuger etc) og forbruksvarer som brystsalve, ammeinnlegg etc🙈

Godis skrev (4 timer siden):

Hvordan er det med magen, vokser den foreløpig så det vises? 

Magen vises veldig godt😳 Litt sjokkerende godt egentlig. Jeg har gått opp 10kg hittil, og må ærlig si at jeg ikke er veldig komfortabel med det.. men jeg prøver å nyte babymagen, og tenke at det ikke bare er fett og ubrukelige kilo, men min lille baby som vokser seg stor og sterk inni der🥰

 

68EC6478-81E6-4C11-BCCF-A4DDFC0C8D08.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fine babymagen 😍💖 gleder meg til min er så tydelig! Nå må du bare kose deg videre og nyte tiden fremover 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en fin mage 😍herlig å lese at alt står bra til og er du virkelig kommet så langt? 😯 Tiden går så raskt altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå føler jeg det er på tide med en liten update her inne. Ikke nødvendigvis fordi det er så lenge siden sist, men fordi det er godt å få sortert alle tankene og planene som flyr rundt oppi topplokket mitt🙈

I dag er jeg kommet til uke 23+0. På den ene siden føles det ut som jeg har kommet veldig langt, men på den andre siden føles det helt surrealistisk ut at jeg faktisk er over halvveis allerede!😳

Liv i magen: Det merkes at lille vokser og blir større. Jeg kjenner spark hver eneste dag, og de blir bare sterkere for hver dag som går. Samboeren har ikke klart å kjenne det enda, noe som er voldsomt irriterende ettersom jeg kjenner det utenpå magen ofte når jeg er alene. Hun bare gjemmer seg når pappa skal ta del i utviklingen😅 Kjenner også at hun beveger seg rundt inni der, men hun har uten tvil lagt seg til en favorittposisjon. Favorittposisjonen å ligge i er på høyre side, med hodet opp og sparkende ned mot lysken på venstre side. Det er først når hun snur seg og sparker mer midt mot magen at jeg kan kjenne det utvendig.

Vekt og kropp: nå har jeg lagt på med 12kg, og kjenner at jeg gjerne skulle sett at vekten roet litt ned😳. Selvtilliten er ikke på topp, det må jeg ærlig innrømme. Jeg føler meg ofte stor, men trøster meg med at alle rundt sier magen ser så fin ut. Begynner også å få et par strekkmerker på puppene og på rumpen. Det hjelper heller ikke veldig mye på selvtilliten, så jeg smører meg febrilsk inn med bio-oil hver dag i håp om at de ikke vil bli så veldig mørke. Misforstå meg rett, jeg er veldig glad for hvorfor kroppen endrer seg, men det er ingen vits for meg å late som at jeg elsker alle endringene akkurat nå🙈

Cravings: Så var det dette da😅 Jeg har jo skjønt at jeg har mye skyld i vektoppgangen selv, og ikke kan skylde alt på lille i magen. Mine cravings er nemlig de største, feiteste og mest kaloririke isene man får tak i. Vi snakker ben&jerry’s, lion, Snickers-is, royal trippel sjokolade/karamell, you name it. Ikke hjelper det at det har vært 30% på pinne/kjeks-is i en evighet heller.. hehe.. Så nå har jeg bestemt meg for å roe litt ned. Vi snakker én is om dagen i ukesvis hittil, og det er jo ikke bra for vekt, kosthold, energi eller noe. Nå får jeg gå tilbake til å kose meg med is i helgene, så kanskje vekten stabiliserer seg litt også.

Ukens innkjøp: Jeg har ikke kjøpt inn noe nytt siden sist egentlig, men jeg har en lang liste klar. Tenkte det kunne være morsomt å skrive ned listen her og sjekke av etterhvert som ting kommer i hus, eller hva tenker dere?😁 Dette er en generell liste hittil;

Bæresjal, tisselaken, vognpose, bilstol og isofix-base, sammenleggbar badebalje, stelleveske, parasoll til vogn(?), toalettmappe og fødebag, lammeskinn til vogn(?), babykluter og gulpekluter, pysj i flere størrelser, sparkebukser i flere størrelser, bodyer i flere størrelser, bomullsluer, speil til bilen, smokker, bleiebøtte med refill, babycall

Akkurat parasoll til vogn og lammeskinn til vogn har jeg vært usikker på, men lener mot å kjøpe det før fødsel så jeg har det hvis det trengs😁 Sleng dere gjerne på innkjøpslisten og kom med innspill! Jeg elsker å skrive handlelister og planlegge, så desto mere innspill desto bedre😇

Dette ble et langt innlegg, men det var veldig godt å få sortert tankene litt!😁 Håper alle har en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...