Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var borti en som hadde lagt en ting ut på gies vekk

Avtalte henting og alt, på veien inn (50 min kjøring) fikk jeg plutselig beskjed om at vedkommende skulle ha så og så mye for tingen. 

Så sendte da beskjed om at det ikke var avtalen og rapporterte annonsen.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.12.2019 den 1.00, Peanut skrev:

Beklager sterkt, men om du ikke klarer å stå opp for deg selv så fikk du strengt tatt som fortjent :sleep: 

Ikke meg selv som har opplevd, jeg er ikke på Finn og kommer mest sannsynligvis ikke heller med tanke på denne tråden :sjokkbla:  Ei eldre venninne opplevde. Man har de som skal gi bort noe gratis og når du kommer så skal de plutselig ha penger for det. Så står man der og de sier de skal ha feks 500kr cash :blink: Jeg kaller sånt lureri. 

Vært borti de, og rapporterer de konsekvent.

Gies bort er gies bort

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg kjøpte en trykkavlastende overmadrass til 1500 kr som jeg sov på ei halv natt, fordi den var altfor myk for ryggen.Prøvde å selge den på Finn til 750.-(med kvittering)uten napp, selv om flere var intr.Jeg satte ned prisen hver for hver uke helt ned til 100. - men la den til slutt ut på "gis bort". Da var det veldig mange av de som hadde vist interesse men ikke kjøpt den,som ønsket madrassen. Hun som kom og hentet madrassen,kjørte en Mercedes til 7-800 000 og hadde dyre merkeklær på seg.... jeg kommenterte den lekre bilen, og da sa hun at hun og mannen hadde kjøpt bilen en mnd tidligere. Kanskje derfor de trengte gratis overmadrass? 

Anonymkode: 72156...e3f

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg kjøpte en trykkavlastende overmadrass til 1500 kr som jeg sov på ei halv natt, fordi den var altfor myk for ryggen.Prøvde å selge den på Finn til 750.-(med kvittering)uten napp, selv om flere var intr.Jeg satte ned prisen hver for hver uke helt ned til 100. - men la den til slutt ut på "gis bort". Da var det veldig mange av de som hadde vist interesse men ikke kjøpt den,som ønsket madrassen. Hun som kom og hentet madrassen,kjørte en Mercedes til 7-800 000 og hadde dyre merkeklær på seg.... jeg kommenterte den lekre bilen, og da sa hun at hun og mannen hadde kjøpt bilen en mnd tidligere. Kanskje derfor de trengte gratis overmadrass? 

Anonymkode: 72156...e3f

Jaja, splitterny bil og brukt overmadrass... hmm, pleier å være motsatt for folk flest 

Anonymkode: 013ad...463

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var den merkelige/frekke mottakeren en gang. Jeg skulle ha en katt og hadde en dialog med en fyr over sms. Vi hadde avtalt at jeg skulle ha en av dem.

Jeg jobbet mye natt den gangen, hadde ofte mareritt og gikk i søvne, jeg tålte virkelig ikke å endre døgnrytmen så mye. En ettermiddag jeg våknet hadde jeg tydeligvis kommunisert med denne fyren i søvne. Jeg hadde visst spurt om jeg kunne få alle kattungene (det var 6 stk), sagt at jeg elsket katter og at jeg måtte ha dem. Jeg skrev helt perfekt, ingen tastefeil liksom. Måtte spørre samboeren om han pranket meg, men nei, jeg hadde gjort det selv. Jeg hadde fått svar da, "det er nå greit, men blir ikke det litt mye til deg?".

Jeg skammet meg så mye når jeg oppdaget det. "Jeg gjorde det i søvne" er som en dårlig unnskyldning fra et rampete barn på barne-tv. Hvem sover kl. 12 på formiddagen liksom. Jeg måtte jo bare skrive hva som hadde skjedd, og jeg prøvde å bruke litt humor og sjarm, men jeg fikk aldri noe svar tilbake. Han trodde sikkert jeg var rusa eller noe..

Jeg endte til slutt med å hente to andre kattunger i en rasende fart da annonsen sa at de ble avlivet om ingen hentet dem asap. De var 9 uker gamle... 

Anonymkode: 6eb37...e4c

Høres mer ut som en psykose utløst av søvnmangel 🙄 

Anonymkode: 013ad...463

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Peanut skrev:

Problemet er at folk plukker det opp, og du blir et enkelt offer som kan overkjøres. BTDT. 

Hva har det med om en fortjener å bli overkjørt når en ikke klarer si nei å gjøre? ( som du skrev) 

Anonymkode: 19464...74e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var den merkelige/frekke mottakeren en gang. Jeg skulle ha en katt og hadde en dialog med en fyr over sms. Vi hadde avtalt at jeg skulle ha en av dem.

Jeg jobbet mye natt den gangen, hadde ofte mareritt og gikk i søvne, jeg tålte virkelig ikke å endre døgnrytmen så mye. En ettermiddag jeg våknet hadde jeg tydeligvis kommunisert med denne fyren i søvne. Jeg hadde visst spurt om jeg kunne få alle kattungene (det var 6 stk), sagt at jeg elsket katter og at jeg måtte ha dem. Jeg skrev helt perfekt, ingen tastefeil liksom. Måtte spørre samboeren om han pranket meg, men nei, jeg hadde gjort det selv. Jeg hadde fått svar da, "det er nå greit, men blir ikke det litt mye til deg?".

Jeg skammet meg så mye når jeg oppdaget det. "Jeg gjorde det i søvne" er som en dårlig unnskyldning fra et rampete barn på barne-tv. Hvem sover kl. 12 på formiddagen liksom. Jeg måtte jo bare skrive hva som hadde skjedd, og jeg prøvde å bruke litt humor og sjarm, men jeg fikk aldri noe svar tilbake. Han trodde sikkert jeg var rusa eller noe..

Jeg endte til slutt med å hente to andre kattunger i en rasende fart da annonsen sa at de ble avlivet om ingen hentet dem asap. De var 9 uker gamle... 

Anonymkode: 6eb37...e4c

😂😂😂

Anonymkode: 8b781...0be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2019 den 8.37, AnonymBruker skrev:

Man føler seg ofte som en dårlig forelder som må hente brukt for at barna skal ha. Noen føler en slags skam om de må takke for seg så de setter opp et hardt ytre for å beskytte deg selv. 

Tenk at de egentlig er takknemmelige, men at de sliter med skyld og skam selv. 

Så krise var det vel ikke med et enkelt ord?

Anonymkode: ff4a4...6e9

En ting var jo at vedkommende ikke sa takk, noe de aller fleste både fattige og deprimerte klarer helt fint.

Men synes faktisk det er hakket verre at mottaker sto der å spurte og gravde om de var brukt, hva de kostet og om hun hadde kvittering og i det hele tatt! Det er ikke oppførselen til en person som «skammer seg». Det er nok heller oppførselen til noen som vil tjene noen slanter på å selge dem videre eller bytte dem i butikken.

Som for så vidt kan være en forståelig desperat handling hvis man sliter med å få endene til å møtes - men fortsatt gruelig frekk oppførsel. 

Får man noe GRATIS så sier man takk, og man skal selvsagt ikke saumfare varen på jakt etter feil og klage, mase om hvor mye det er brukt eller om vedkommende har kvitteringen. Normal folkeskikk. 

Når det er sagt tror jeg nok det ligger mange psykiske sykdommer av ulikt slag i bunnen for mange av disse historiene også. 

Anonymkode: bfc83...b42

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange gode historier, da klær sendes til Fretex og ting til den lokale bruktbutikken. Men skulle selge et speilreflekskamera en gang for noen år tilbake. Prisen satte jeg til 1000 kroner, og jeg mener selv det var en god pris - siden det fulgte med en god del ekstrautstyr og det var et pent brukt og godt kamera. 

Fikk melding fra en fyr. «Jeg kjøper kamera for 300 kroner», hvorpå jeg svarte nei - det koster 1000 kroner. «Jeg betaler 300». 

Ble så klart ikke noe nytt kamera på ham. Jeg endte med å gi bort kamera til et familiemedlem. 

Anonymkode: bfc83...b42

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gi bort en pent brukt seng. En svenske ringte og spurte om han kunne hente den kl.14:00, noe jeg sa ja til.

Da klokken ble 14 kom ingen. Tiden gikk og rundt kl.14:45 tikket det inn en melding om han heller kunne hente den kl.15:30. Ingen beklagelse eller forklaring på hvorfor han ikke hadde kommet. Jeg skrev Ok tilbake og ventet videre.

Klokken ble både 15:30 ,16:30 og 18:00,og han var fremdeles ikke dukket opp. I 18-tiden ringte han, uten noen beklagelse eller forklaring, og bare spurte om han heller kunne hente den i 19-tiden. Da la jeg bare på. Ga bort sengen til en takknemmelig alenemor istedet.

 

 

Anonymkode: a1266...440

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forsøkt å gi bort ting som veier mye (blant annet hvitevarer og sofa) mot at den som får må hente og bære selv. Har presisert de MÅ ha med hjelp. 

Veldig mange svar første 5min. Alle vil hente. Men mange som sier de må ha hjelp av oss til å bære. Pga fysiske plager kan vi ikke det. En grunn for at tingene gis bort mot henting selv om vi kunne solgt for en mindre sum. 

Men en gang var det også en som mente jeg kunne kjøre tingen til han også kunne han hjelpe å bære opp til seg selv. Jeg hadde presisert at det som ble gitt bort MÅTTE hentes og bæres selv. 

Bruker ikke unødvendig tid på å gi bort noe...dessuten så vet jeg av erfaring at mange plutselig stopper å svare. Feks sitter man å venter på en som skal hente, men så dukker ikke personen opp og svarer ikke. Da gidder ikke jeg å kjøre ting til en ukjent person for så å kanskje ikke få svar når jeg er fremme. 

Anonymkode: 35947...8e9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. En gang skulle jeg selv hente noe som kostet 3000. Kjørte 45min. Kom frem og varen var ikke skrudd fra hverandre så den var umulig å få ut. Selger hadde ikke verktøy. 

er vant til at det er presisert at man må demontere selv eller ikke. Og hvertfall at selger har sjekket at det man henter er mulig å få med seg ut døren. For jeg hadde presisert at jeg hadde stor bil  

Jeg måtte snu og kjøre hjem. Selger maste på at jeg måtte komme tilbake med verktøy og ble sur da jeg ikke ville det. Orket ikke styr så kjøpte heller varen ny. 

Anonymkode: 35947...8e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har forsøkt å gi bort ting som veier mye (blant annet hvitevarer og sofa) mot at den som får må hente og bære selv. Har presisert de MÅ ha med hjelp. 

Veldig mange svar første 5min. Alle vil hente. Men mange som sier de må ha hjelp av oss til å bære. Pga fysiske plager kan vi ikke det. En grunn for at tingene gis bort mot henting selv om vi kunne solgt for en mindre sum. 

Men en gang var det også en som mente jeg kunne kjøre tingen til han også kunne han hjelpe å bære opp til seg selv. Jeg hadde presisert at det som ble gitt bort MÅTTE hentes og bæres selv. 

Bruker ikke unødvendig tid på å gi bort noe...dessuten så vet jeg av erfaring at mange plutselig stopper å svare. Feks sitter man å venter på en som skal hente, men så dukker ikke personen opp og svarer ikke. Da gidder ikke jeg å kjøre ting til en ukjent person for så å kanskje ikke få svar når jeg er fremme. 

Anonymkode: 35947...8e9

Rart det der å forvente bærehjelp når det er presisert at mottaker må sørge for dette selv. Man trenger ikke en gang å ha en fysisk begrensning, men simpelthen ikke ønske å buksere tunge gjenstander ut av hjemmet. Hadde jeg ønsket det, kunne jeg like gjerne ha kjørt tingen selv til Fretex eller gjenvinning.

Anonymkode: f55de...a9a

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle kjøpe en vogn og hadde avtalt pris og tidspunkt. Sørget for at jeg hadde barnevakt (dette fikk hun også vite), måtte kjøre ett godt stykke med bomringer og alt. Kommer frem og ringer på døra til avtalt tidspunkt. Ingen lukker opp. Ringer på telefonen ett par ganger uten at hun svarer. Får etterhvert en melding på Finn fra henne. Det viste seg at hun hadde solgt den til en annen tidligere på dagen. Ingen beskjed og hun turte åpenbart hverken å lukke opp døra eller ta telefonen når jeg ringte. 

Var ikke noe gis bort gratis, men syns det var dårlig gjort. 

Anonymkode: b520f...31a

Noe lignende opplevde faktisk søsteren min for ett par år siden!  

Hun var interessert i å kjøpe ett eller annet gjennom Finn. Men det var en god stund å kjøre frem og tilbake for å hente det. Så søsteren min sendte en melding om at de kunne hente på en lørdag. Selger skrev tilbake at dette var helt greit. Det som skulle selges hadde visst stått nærmest  ubrukt i ett par år, så det var null problemer med å vente ett par dager til. Men når den lørdagen endelig kom, så dukket søsteren min selvfølgelig utenfor døren deres opp til avtalt tidspunkt.    

Der ble hun stående og vente en god stund uten at noen svarte når hun ringte på døren. Forsøk på å ringe til selger førte heller ikke til noen respons. Det varte og det rakk uten at noen dukket opp, så hun valgte å bare reise hjem igjen uten å få kjøpt noe som helst. Senere meldinger gjennom Finn.no om hvorfor selger ikke var der til oppgitt  tidspunkt, tok det flere UKER å få noen respons på.              

Da visste det seg at selger hadde valgt å selge produktet en eller to dager før søsteren min skulle dukke opp. Selv om hun hadde vært først ute med å vise interesse. Ikke gadd selger å si ifra på forhånd, om at tingene faktisk var solgt heller! Dersom selger hadde sendt en melding om at produktet allerede var solgt til noen andre, så ville iallefall søsteren min sluppet å ta hele den der bom-turen frem og tilbake. Makan til frekke folk altså!       

Anonymkode: 1ac78...9c4

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2019 den 8.50, AnonymBruker skrev:

 

Jeg gir ofte bort ting som vi ikke har bruk for lenger, men jeg opplever veldig ofte at de som vil ha tingene er mer kresne enn de har lov til å være når de svarer på en "gis bort "-annonse.  (F.eks krever at giver betaler for reparasjoner, eller forventer å få med kvittering på gjenstanden)

Anonymkode: 871bd...3e1

Skal ikke forundre meg om de ber om kvitteringen for å selge gjenstanden videre på Finn (for penger). I så fall sylfrekt, men ingeting forundrer meg med FInnbrukere lenger 😛

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...