Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig mye rart man får i innboksen, hva er det frekkeste dere har vært borti? 

Min historie fra i går kveld faktisk... Sønnen min fikk dobbelt opp av en gjenstand (skøyter, dyrt) til bursdagen og jeg tenkte jeg skulle være "julenisse" og gi bort dette settet til noen som trengte det. Fikk mld av en mann med barn på samme alder som min sønn som fortalte at de hadde dårlig råd og at han hadde blitt veldig glad om han fikk disse. Vi ble enige at han skulle få det og ei dame ringte på døra like etter, kona til denne mannen. Jeg ga henne eska og sa at jeg håper de ble fornøyde, hvorpå hun åpnet eska og studerte skøytene nøye. Spurte om de var brukt og hvor mye de kostet nye, hvor de var kjøpt og om jeg hadde kvittering. Jeg ble helt satt ut men svarte nå på det hun spurte om. Så sa hun "ja, kan jeg ta de??“ og jeg sa ja vi avtalte jo det så. Så bare sa hun hadet og gikk, sa ikke takk eller noen ting. 

Etterpå, før jeg hadde rukket å slette annonsen hadde jeg jo selvfølgelig fått masse andre koselige og takknemlige familier som jeg heller gjerne skulle gitt det til. Så mye får man igjen for å være snill liksom 😋

Anonymkode: 4ca7e...e8d

Man føler seg ofte som en dårlig forelder som må hente brukt for at barna skal ha. Noen føler en slags skam om de må takke for seg så de setter opp et hardt ytre for å beskytte deg selv. 

Tenk at de egentlig er takknemmelige, men at de sliter med skyld og skam selv. 

Så krise var det vel ikke med et enkelt ord?

Anonymkode: ff4a4...6e9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altruisme var åpenbart ikke drivkraften her nei 😛 

Anonymkode: 71e6c...d9b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jojo, men altså.......nei, glem det. Jeg overreagerte vel da 🤷‍♀️

Bare satt ikke igjen med så god følelse. 

Ts

Anonymkode: 4ca7e...e8d

De overførte vel følelsen sin til deg da.

Anonymkode: ff4a4...6e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke at du overreagerte.   Det er vanlig folkeskikk å si takk når man får noe.  Når takket uteblir føler man at det man gir bort ikke er bra nok. 

Anonymkode: 871bd...3e1

Vanlig folkeskikk blir glemt når man sliter med noe selv. Alle vet vel det? 

Anonymkode: ff4a4...6e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg la ut en gratisannonse om en gammel sykkel, men endte opp med å gi bort den nye til flere tusen.. Mannen presset på og jeg klarte ikke si nei.

Anonymkode: 779f9...2ac

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skulle hente en seng og spurte først om den kunne demonteres. Det kunne den jo, men noen av delene var fortsatt nesten to meter lange. Så kom de i en liten personbil «du sa jo at den kunne demonteres».

Og så er det alle som sier at de kommer om noen timer og så aldri dukker opp. Hva er det med folk?

Anonymkode: 381d9...68a

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte nettopp en jakke på Finn, fikk penger kontant med en gammel 100 kroneseddel. Jeg klarte ikke si noe, men vet det går an å veksle den i Norges bank. 

Anonymkode: 0f9d5...ba2

  • Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...