Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hater at noen folk drar rasistkortet for ingenting! Underminer de som faktisk opplever rasisme når hver eneste negative ting de opplever er rasisme. 

Anonymkode: 52ef6...f61

De går under kategorien mindre intelligente mennesker, som det finnes mange av. Idioter rett og slett. Ikke vits i å bruke energi eller krangle med de en gang, for det går ikke å vinne en krangel med en idiot.

Anonymkode: 0d6b1...33a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut en ikke så verdifull del av et musikkanlegg en gang for lav pris, si 100kr eller noe. Mest for å slippe de rareste fra gi-bort. Fikk en laaang melding om jeg kunne vurdere å gi bort til en fyr i knipe og masse informasjon om fengsel og barnefordelings-sak og økomiske problemer, bare utrolig mye personlig info og litt skremmende nesten. Fyren bodde på et sted ala BlåKors (hospits eller liknende). Samme profil solgte flere ganske nye dyre ting med kvittering.. Denne tingen jeg solgte var også noe som ikke fungerer så bra alene, det var en type cdspiller som man måtte ha høytalere osv til.. så ikke vet jeg hva han skulle med den. Ikke var den verdt spesielt mye heller så tror ikke han ville fått solgt den videre.

Kom også en på døra for å hente noe som ga meg en rar liten gave tilbake (litt gjennkjennelig om jeg skriver hva men det var verdiløst og litt ødelagt) og ville snakke kjempelenge.. litt trist, virket nesten som hun hentet tingen mest for å få noe sosial kontakt :( Snakket jo litt med henne men var jo midt i flytting så hadde ikke allverdens tid til småprat med en fremmed som var langt fra meg i alder...

Også opplevd en del av de "kan du sende/kjøre det til meg" - eh NEI, jeg har ikke tenkt til å dra til andre siden av kommunen for å gi deg en pute jeg gir bort gratis... forstår meg ikke på folk som tror det.

Har generelt bedre opplevelser med å selge ting billig enn å gi det bort gratis, folk er mer høflige da. Noen ganger har jeg bare endt opp med å gi bort ting om de som skulle kjøpe har vært høflige på melding, kommet på tiden osv.

Anonymkode: 603a4...6e6

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ting jeg vurderer å selge og gi bort på Finn, men sånne tråder som denne gjør at jeg blir skeptisk. Jeg har ikke lyst til at eventuelle folk uten sosiale antenner skal sende meg meldinger i ett sett, eller dukke uanmeldt opp på døren, for så å mase om jeg kan gi bort/selge flere ting.

Anonymkode: f55de...a9a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ei ufyselig dame. Virket nesten som hun heller ville prøve å lure til seg pengene fra stedet de var kjøpt.

Anonymkode: e33f8...fe2

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lykkerusen skrev:

Jeg ga bort et så og si nytt basseng en gang.  La ut annonse på en sånn arvegruppe  og jeg fikk masse meldinger,  blant annet fra en mor som sårt ønsket seg et slikt da økonomien ikke strakk til og hun ikke ønsket å skuffe barna.  

Jeg sa at hun kunne få bassenget og at jeg skulle legge det i carporten  da jeg skulle på ferie.  

Tenkte ikke noe mer over det før jeg ryddet på slutten av sesongen og så at bassenget fremdeles lå der ... utrolig dårlig gjort ovenfor de mange andre som ønsket  seg dette bassenget 😑😑

Hvordan klarte du å gi bort et helt basseng? Bassenget vi har må graves opp fra bakken, da det er der det er plassert og 20 meter langt.

Anonymkode: cd161...1b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ekstremt manipulerende, kalles det. 

Anonymkode: b1942...97e

Mistenker truende. Hadde stått på mitt, og sagt at den hverken skulle gis bort, eller selges.

Anonymkode: e33f8...fe2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir helt uvel av å lese om disse folkene.

Hvis noen av dere som oppfører dere slik leser dette, så hadde det vært veldig fint om vi andre kunne fått en forklaring på oppførselen deres.

Anonymkode: ce697...5dd

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er akkurat pga sånne folk at jeg kvier meg for å selge/gi bort via Finn.no. Har faktisk egentlig en god del jeg kunne tenke meg og bli kvitt.

Anonymkode: cd3f1...6d4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, AnonymBruker said:

Den frekkeste kjøperen jeg har vært borti var han som tok med seg snøskuffen min da han gikk! Jeg stoppet ham og informerte om at det var min personlige snøskuffe, og den stod ikke oppført sammen med pleddene han hadde kjøpt. Da sa han at han manglet en snøskuffe på hytta si, og butikken var utsolgt. Ja, det var jo trist, - men, den skuffen han stod med i handa 1 meter fra min dør, var fremdeles min skuffe. Da ble han sur og satte seg i Audi A6'en sin og kjørte :ler: 

Anonymkode: f2946...b3f

Sikkert en nerde-asperger som er stinn av gryn på grunn av evnene i programmering, men som ikke er like stinn av folkeskikk.

Det er ikke egentlig meningen å fornærme noen her, men jeg tenker at det kanskje er noe psykiatrisk som ligger bakom en del merkelig oppførsel. Har jo fått høre det selv også, da jeg skulle kjøpe noe via finn, det var tydeligvis saker fra et dødsbo - retro. Selger: "Det er litt gøy også, man kommer i kontakt med så mange rare mennesker."

Anonymkode: 2f7f6...91d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som skriver «jeg kommer nå for å hente» uten at man i det hele tatt har svart. Har opplevd det flere ganger. Så blir de kjempe sure når jeg skriver at den dessverre blir hentet av noen andre

Anonymkode: 47b82...cb0

Sorry, men nå måtte jeg le😄 ingen tid å miste der nei, bekreftelse eller ei😂

Anonymkode: 68a4c...83b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...