Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Mr&Ro said:

👍👍👏👏😊😊🤗🤗👍👍 

Hadde jeg kjent deg, skulle jeg spandert på deg en øl🤩

Elsker øl, vi kan ta en og dø av tråden som er her og som heter "flåsete svar du gjerne ville gitt på tråder,! elns;-D 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så om en er dårlig på grensesetting  ( som jo ofte har en grunn og gjør en har det kjipt med seg selv og ofte kommer av dårlig selvtillit, og grenseoverskridende opplevelser)  så fortjener en folk som er frekke, kjipe og som herjer med en ? 

Anonymkode: 19464...74e

Problemet er at folk plukker det opp, og du blir et enkelt offer som kan overkjøres. BTDT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Hvila skrev:

Men noen tenker ikke på det, sykdom og alt. Men sånt ser vel ikke dere. Neinei, trenger du å høre et takk og?

Herregud! Nå kan vel ikke du fjerndiagnistisere en helt fremmed med depresjon. Det finnes mange utakknemlige mennesker og ja, det finnes deprimerte. Men å gå ut ifra at mennesker som ikke sier takk for noe de trenger og som de får gratis av andre er deprimerte, blir bare helt feil. 

Ja, det er fint med et takk når man gir fra seg fullt brukbare ting. For alt du vet kan selger selv være deprimert eller slite med noe og et takk kan være fint.

Anonymkode: 80664...7cf

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært både deprimert og blakk nok til å hente brukte ting gratis fra Finn. 

I den situasjonen kommer man duknakket med lua ned over øynene, mumler 'hei' og 'takk' og lusker seg hjem igjen med skammen sin.

Anonymkode: bed82...8bf

Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Finner jeg noe greit på finn, kommer jeg blid og fornøyd og henter det, sier takk med et smil og er glad fordi jeg kom først til mølla. Gir jeg vekk noe, oppfører folk seg likedan. Hvorfor skal man føle skam for å ha gjort en god deal på finn?

Anonymkode: fb933...e91

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, aiba skrev:

Nå ble jeg skuffet... gruer meg... tenkte gi bort alt av møbler i leiligheten min når jeg selger 

Neida, ikke gru deg! Jeg har selv både fått masse og gitt bort og solgt masse på Finn, og det har gått bra hver gang. Alle sa takk. Eneste er at noen ikke har kommet når de skulle. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter ofte ut ting hjemme og jeg gjør det ved hjelp av FINN og sånne selge og kjøpegrupper. Bytter gjerne ditt mot datt etc. Så alt i alt er det ingen dårlig ide, det er bare slik at som ved alt annet i livet er det noen som klarer å finne smutthull for å utnytte situasjonen. Eller som har en litt annen idè enn deg om prinsippene for å gi bort ting.

Min regel er enkel; Hvis jeg selger eller gir bort så må du som kjøper hente. Hvis jeg kjøper eller får, så må jeg som mottaker hente.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.11.2019 den 8.40, AnonymBruker skrev:

altruisme var åpenbart ikke drivkraften her nei 😛 

Anonymkode: 71e6c...d9b

Var det du som hentet skøytene? 

Anonymkode: 85323...fcc

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne fikk noen gratis filmer av meg, etterpå solgte hun de. 

Anonymkode: 0f9d5...ba2

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, CabinCruiser skrev:

Jeg skifter ofte ut ting hjemme og jeg gjør det ved hjelp av FINN og sånne selge og kjøpegrupper. Bytter gjerne ditt mot datt etc. Så alt i alt er det ingen dårlig ide, det er bare slik at som ved alt annet i livet er det noen som klarer å finne smutthull for å utnytte situasjonen. Eller som har en litt annen idè enn deg om prinsippene for å gi bort ting.

Min regel er enkel; Hvis jeg selger eller gir bort så må du som kjøper hente. Hvis jeg kjøper eller får, så må jeg som mottaker hente.

Jeg er helt enig i dette, men jeg har opplevd to ganger at folk har tilbudt seg å frakte tingene til meg (store ting), og siden jeg ikke har bil, har jeg satt enormt stor pris på det! Og selvfølgelig også gitt uttrykk for dette overfor giver.

Men det kunne ikke ramlet meg inn å kreve det.

Anonymkode: f32d9...a52

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting til.. jeg ryddet i boden og fant masse pynteting osv som jeg ikke kom til å bruke igjen så jeg la ut alt på finn, da var det en dame som bor 30 min unna meg med bil som var interessert i et par lysestaker og hun bød 30 kroner... jeg sa ja til det, jeg ville bare bli kvitt det. Også sa hun etter på at jeg måtte kjøre det til henne... og jeg LO... og jeg LO! koster meg jo 30 kroner bare i bompenger den veien hahaha! + drivstoff.. LOL. 

Anonymkode: 013ad...463

Serriøst??

Anonymkode: 3e47f...985

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste er de som ikke kan hente selv, og maser om at vi som gir bort skal kjøre varen til dem. Solgte veldig billig en aircondition, og fikk straks napp, men den måtte fraktes flere mil for kjøper hadde ikke bil. Og så var vedkommende ikke frisk heller, så om jeg kunne bære den opp noen få trapper. Det meste vedkommende kunne betale for den jobben var 40 kr. 
Det var latterlig, 40 kr var ikke for drivstoffet 1/ 4 av veien en gang.

Så har vi de som avtaler et klokkeslett og som enten dukker opp flere timer etterpå, eller ikke i det hele tatt. Men plutselig dagen etterpå eller flere dager etter vil komme å hente varen.

Som regel går det greit, de fleste er hyggelige. Men jeg er ikke veldig glad i å gi bort på finn. Da gir jeg heller bort til bruktbutikker for å slippe alle de som ikke kan hente, eller de som vil møtes et sted osv. Gir jeg bort noe, må mottaker hente og bære selv, og fremfor alt komme punktlig.

Det er bare frekt å spørre om folk kan bringe når det er noe de får.

Anonymkode: 7b460...d61

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Serriøst??

Anonymkode: 3e47f...985

Jepp. Har også opplevd at jeg skulle selge en tv benk som var sånn typ "håndlaget" altså at den ikke kan monteres ifra hverandre. Den var 150cm lang og ganske bred og tung. Var en som bydde på den, 3500 kroner. Han kjørte 2 timer for å komme å hente den. Gjett hva kan kom med for å hente den? En liten CABRIOLET med plass til en liten bagg kanskje i bagasjerommet. Jeg tenkte bare å fy faen så jævla dumme mennesker er... visste liksom ikke om jeg skulle le eller gråte. Jeg har IKKE ord. 

Trenger vel ikke å si at han ikke fikk den med seg 🤣 burde nesten laget en reportasje om det der.. absurd nesten. 

Anonymkode: 013ad...463

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

^ også var den ganske høy også. Så den var på størrelse med en kommode. 

Anonymkode: 013ad...463

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle selge og ikke gi bort da. Men skulle selge ubrukt brudekjole, var ei som skulle komme kl 11. Jeg måtte dra på jobb kl 14. Hun kom ikke før 13.15 og da måtte hun jo så klart prøve den, det tar jo tid. Hun forstod ikke at jeg måtte dra på jobb. Hun kjøpte ikke kjolen. Siden den var ubrukt så ville hun absolutt se min brukte kjole, den ville hun ha, men ikke betale for. Sorry, men en brukt kjole har kanskje falt i pris, men ikke helt til å være gratisvare altså. 

Anonymkode: dbb44...d85

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2019 den 8.23, AnonymBruker skrev:

Utrolig mye rart man får i innboksen, hva er det frekkeste dere har vært borti? 

Min historie fra i går kveld faktisk... Sønnen min fikk dobbelt opp av en gjenstand (skøyter, dyrt) til bursdagen og jeg tenkte jeg skulle være "julenisse" og gi bort dette settet til noen som trengte det. Fikk mld av en mann med barn på samme alder som min sønn som fortalte at de hadde dårlig råd og at han hadde blitt veldig glad om han fikk disse. Vi ble enige at han skulle få det og ei dame ringte på døra like etter, kona til denne mannen. Jeg ga henne eska og sa at jeg håper de ble fornøyde, hvorpå hun åpnet eska og studerte skøytene nøye. Spurte om de var brukt og hvor mye de kostet nye, hvor de var kjøpt og om jeg hadde kvittering. Jeg ble helt satt ut men svarte nå på det hun spurte om. Så sa hun "ja, kan jeg ta de??“ og jeg sa ja vi avtalte jo det så. Så bare sa hun hadet og gikk, sa ikke takk eller noen ting. 

Etterpå, før jeg hadde rukket å slette annonsen hadde jeg jo selvfølgelig fått masse andre koselige og takknemlige familier som jeg heller gjerne skulle gitt det til. Så mye får man igjen for å være snill liksom 😋

Anonymkode: 4ca7e...e8d

De hadde nok tenkt å selge de... 

Anonymkode: 72156...e3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2019 den 9.54, AnonymBruker skrev:

Hadde fått barnetøy av noen i svigerfamilien. Det var godt brukt fra før, i tillegg hadde jeg så mye at jeg ikke fikk brukt det. Jeg la det ut til den som måtte trenge det, som hadde lite penger selv. Jeg fikk noen meldinger av noen som ville ha det og var i gang med å ordne hente eller levere avtale. 

Da fikk jeg melding ifra svigerfamilien om at klærne var LÅNT ut til meg og at jeg var verdens verste person som ga det videre. Altså det var en dritlang melding om at jeg var verdens verste som ga bort ting som var lånt,  de var bare snille og jeg dugde ikke til noe, etc. Det var ingen spørsmål, kun beskyldninger. Jeg svarte så rolig jeg kunne for meg at jeg gir videre ting jeg ikke bruker selv. Jeg har fått klær av dere for å bruke på eget barn, men jeg har ikke fått noe beskjed om at det er lånt.

Etter flere stygge meldinger hvor jeg ender opp med å bli stygg tilbake for å forsvare meg så kommer det frem. De GLEMTE å fortelle meg at klærne var til låns... Så klærne ble ikke gitt bort.. Det var synd syns jeg. 

Anonymkode: ff4a4...6e9

Normal å gi beskjed om det er bare til låns

F.eks har jeg lånt bort fintøy og bunader til andre, imenst andre ting har jeg sagt er arvetøy og ergo deres til å rå over

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...