Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når er «dagtid»? Gir bort noe via Facebook, og mottaker spurte om jeg var hjemme på dagtid i dag. Jeg svarte at jeg har fri i dag og skulle være hjemme. Og det har jeg vært, bortsett fra en tur til postkassen (og da så jeg inngangsdøra hele tida). Nå er klokka 17.30, og vedkommende har ennå ikke dukket opp. Ingen melding, og selvfølgelig avlogget Facebook. Folk, altså...

Jeg tenker at «dagtid» betyr sånn ca det samme som vanlig arbeidstid, en gang mellom 8/9 og 16/17. H•n hadde vel sagt ettermiddag/kveld hvis h•n mente etter 16/17?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, cleangal skrev:

Når er «dagtid»? Gir bort noe via Facebook, og mottaker spurte om jeg var hjemme på dagtid i dag. Jeg svarte at jeg har fri i dag og skulle være hjemme. Og det har jeg vært, bortsett fra en tur til postkassen (og da så jeg inngangsdøra hele tida). Nå er klokka 17.30, og vedkommende har ennå ikke dukket opp. Ingen melding, og selvfølgelig avlogget Facebook. Folk, altså...

Jeg tenker at «dagtid» betyr sånn ca det samme som vanlig arbeidstid, en gang mellom 8/9 og 16/17. H•n hadde vel sagt ettermiddag/kveld hvis h•n mente etter 16/17?

Ja, dagtid tenker jeg er mellom 9 og og 17 i hvert fall. Ikke før eller etter det. 

Anonymkode: bfc83...b42

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, cleangal skrev:

Når er «dagtid»? Gir bort noe via Facebook, og mottaker spurte om jeg var hjemme på dagtid i dag. Jeg svarte at jeg har fri i dag og skulle være hjemme. Og det har jeg vært, bortsett fra en tur til postkassen (og da så jeg inngangsdøra hele tida). Nå er klokka 17.30, og vedkommende har ennå ikke dukket opp. Ingen melding, og selvfølgelig avlogget Facebook. Folk, altså...

Jeg tenker at «dagtid» betyr sånn ca det samme som vanlig arbeidstid, en gang mellom 8/9 og 16/17. H•n hadde vel sagt ettermiddag/kveld hvis h•n mente etter 16/17?

Vis en avtaler på dagtid, kveldstid eller lørdag så ber jeg de sende melding en times tid før de kommer eller før de kjører, nettopp vis en må avgårde et lite ærend besøke gamle foreldre etc.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cleangal skrev:

Når er «dagtid»? Gir bort noe via Facebook, og mottaker spurte om jeg var hjemme på dagtid i dag. Jeg svarte at jeg har fri i dag og skulle være hjemme. Og det har jeg vært, bortsett fra en tur til postkassen (og da så jeg inngangsdøra hele tida). Nå er klokka 17.30, og vedkommende har ennå ikke dukket opp. Ingen melding, og selvfølgelig avlogget Facebook. Folk, altså...

Jeg tenker at «dagtid» betyr sånn ca det samme som vanlig arbeidstid, en gang mellom 8/9 og 16/17. H•n hadde vel sagt ettermiddag/kveld hvis h•n mente etter 16/17?

Jeg lager aldri slike vage avtaler, de får et helt spesifikt klokkeslett å forholde seg til. Jeg ber også om mobilnummer, så jeg kan ringe dem hvis de ikke dukker opp. Etter ca. en halvtime sender jeg sms og spør om de er nære, hvis ikke går tingen videre til nestemann på lista.

Anonymkode: 02328...1f8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fun fact: Har testet finn vs selgegrupper på face.

Face funker fint til jallarælet til 20 kr.

Finn funker ekstremt fint til store, tyngre og dyre ting, som vinduer, kopimaskiner etc.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lager aldri slike vage avtaler, de får et helt spesifikt klokkeslett å forholde seg til. Jeg ber også om mobilnummer, så jeg kan ringe dem hvis de ikke dukker opp. Etter ca. en halvtime sender jeg sms og spør om de er nære, hvis ikke går tingen videre til nestemann på lista.

Anonymkode: 02328...1f8

Tenkte at det ikke var så nøye siden jeg uansett ikke skulle noe sted i dag.

Har ikke noen nestemann på lista, siden det var mottaker som etterlyste tingene som skal gis til en organisasjon h•n er medlem av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også si en ting til.. Det er flere her som forteller om å bli plaget av frekke alenemødre på finn.

Jeg er alenemor, men jeg skriver aldri om meg selv, når jeg svarer på noen som helst annonser. Jeg ber aldri om noe. Skriver aldri igjen om jeg ikke har fått positivt svar etter første forsøk. Og jeg er sikker på at de fleste alenemødre gjør det samme. Det er litt vondt for meg å lese at flere omtaler alenemødre generelt, som gruppe, på denne måten, at frekke alenemødre vil ha alt mulig, og helst levert rett hjem til dem gratis.

Samtidig undres jeg litt. Deres liv må være så utrolig lykkelig, perfekt og finbalansert, hvis "tåredryppende meldinger" oppleves som "det frekkeste du har opplevd på finn.no".  

For de som ikke merket det: det finnes like mange skamløse og manipulerende alenemødre som skamløse og manipulerende ikke-alenemødre, eller skamløse og manipulerende barneløse mennesker av begge kjønn. 

Anonymkode: 565cc...768

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga bort en uåpnet pakke med kontaktlinser for tre måneder (feil styrke), fordi jeg syntes det ble for dumt å kaste den. Opplyste at de måtte hentes.

Avtalte med ei at hun kunne få den. Fikk deretter en melding med hvor hun bodde og hvor hun jobbet, selv om jeg hadde skrevet at tingen måtte hentes. Hun spurte heller ikke om jeg hadde mulighet til å levere, så det virket som om hun bare forventet å få den levert. Jeg svarte hvor jeg bodde og hvor jeg jobbet, og etter mye frem og tilbake endte det opp med at hun sendte noen hun kjente for å hente linsene på jobben min. Kjente litt på at det hadde vært enklere å kaste dem.

Bortsett fra dette har jeg god erfaring med å gi bort småting på Finn og Facebook. 

Anonymkode: 243df...1c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga bort 3 pakker med hårfarge, la ut bilde hva type det var. Først var det en dame som skulle hente de, hun kom aldri. Så la annonsen ut igjen. Ny dame sa hun skulle ha de, hun var på veil om et par timer. Fikk god beskrivelse hvor jeg bodde og hun kunne ringe hvis hun ikke fant fram så skulle vi bli enige. Vel, fikk melding hun fant ikke adressen på GPS, bor rett ved et kjent kjøpesenter og forklarte veien. Det var mye fram og tilbake i flere dager og da fant jeg ut at dette gidder jeg ikke. Fant ut hvor hun bor og det var faktisk ikke så langt fra meg, hun gjorde seg bare dum. Så fikk jeg melding av annen dame, skrev skal du ha de. Vet ikke, kanskje. Tenkte dette var altfor dumt og teit så jeg kasta de tilslutt. Det var hårfarger som kosta 300-400 kr tilsammen som en skulle få gratis.

Anonymkode: 19563...208

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange som sier de skal komme å hente, også blir det plutselig stille. Makan til oppførsel og frekkhet. Man mister litt håpet for menneskeheten når det er så mange slike uoppdragne mennesker.

Også de som sier "jeg kjøper den for 1000kr" og jeg sier greit, den er din. Også begynner de med "kan jeg få den for 800kr". Og når jeg sier nei jeg må ha 1000kr så slutter dem å svare.. enda vi hadde en avtale. Er så mye frekkhet i verden at man blir paff. Hvilke foreldre har disse menneskene hatt. gud bedres :S

Anonymkode: f97fd...1fe

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så mange som sier de skal komme å hente, også blir det plutselig stille. Makan til oppførsel og frekkhet. Man mister litt håpet for menneskeheten når det er så mange slike uoppdragne mennesker.

Også de som sier "jeg kjøper den for 1000kr" og jeg sier greit, den er din. Også begynner de med "kan jeg få den for 800kr". Og når jeg sier nei jeg må ha 1000kr så slutter dem å svare.. enda vi hadde en avtale. Er så mye frekkhet i verden at man blir paff. Hvilke foreldre har disse menneskene hatt. gud bedres :S

Anonymkode: f97fd...1fe

Jeg sier aldri ja med en gang, jeg sier "Du kan få den hvis du kommer i kveld. Passer kl. 18?" Hvis de ikke har kommet innen kl. 18.30 skriver jeg til nestemann "Du kan få den hvis du kommer nå".

Anonymkode: 02328...1f8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2019 den 3.44, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i en sånn situasjon. Mange ganger.

Den første gang var for noen år siden, og den er umulig å glemme. Damen som ga meg en stor sekk med div. babyklær, inviterte meg helt uforventet til te (det var hjemme hos henne, hun ba meg komme inn for å vise klærene), og vi pratet hyggelig i minst en time. Hun sa at jeg kunne sende henne en melding om jeg skulle trenge hjelp senere (jeg hadde selvfølgelig aldri gjort dette, selv om det var skikkelig vanskelige tider for meg... jo, de er fortsatt ikke mye bedre). Jeg kunne ikke en gang snakke norsk da, så vi måtte bruke engelsk. Men det var utrolig hyggelig, og klærne var gode og pent brukte (jeg hadde ikke åpnet sekken der på plass, selvfølgelig - jeg kjekker aldri ting på plass, selv om det kanskje er litt dumt også). Dette var første gang jeg fikk noe brukt gjennom Finn. Jeg skal aldri glemme henne. Har aldri mer truffet noen som er lik henne.

Forresten, i år har jeg også både fått ting gratis og kjøpt veldig billig, nesten gratis. Litt gamle lærebøker, for å studere videre på egen hånd. Barnesykkel. Bordlamper og sånne ting. Barneleker, barnebøker og bordspill. Jeg sier både  "tusen takk" personlig, og når jeg kommer hjem og ser litt på det jeg har fått, sender jeg alltid en meldig på Finn med masse takk til selgeren eller til den som ga tingen bort. Fordi det bringer alltid kjempestor glede til oss, og det gjør ikke vondt å vise takknemlighet. Barnet fikk en stor kasse med litt ødelagde leker - litt knust her, en bit mangler der. Det gjør ikke noe, barnet var utrolig glad likevel! Vi setter virkelig stor pris på alt. Fordi jeg ville aldri klart å kjøpe noe av det jeg får gratis/kjøper brukt, til full pris.
  
Jeg er arbeidsledig alenemor som har hatt depresjon i flere år. Det, at jeg er deprimert pga noe som har skjedd med meg, betyr ikke at jeg ikke setter pris på noe i det hele tatt eller ikke kan vise takknemlighet. Det gjør jeg absolutt. Jeg tror at jeg gjør det kanskje litt mer enn de som har alt/tar alt for gitt og krever bare det aller beste. 

Forresten, jeg har aldri vært til sånne spesielle steder for fattige folk. Selv om jer er fattig. Men DET hadde vært for skamfullt. Jeg vet ikke en gang hva de heter og hvordan man finner dem. Jeg har sett et sted med klær for fattige barnefamilier, men jeg klarte ikke en gang å stoppe der for å lese litt mer.. Jeg var redd for at noen skulle se meg der.. Av samme grunn bruker jeg heller ikke sosiale medier til sånt. Dette er altfor stigmatiserende, og har du barn, kan dette påvirke deres liv. 

Anonymkode: 565cc...768

Det er synd at fattigdom er stigmatiserende. Vi bare nevne at gjennom organisasjonen Hjelp Oss Å Hjelpe på FB kan du være helt anonym ❤️

Og du har blitt veldig god i norsk, hadde trodd det var morsmålet ditt.

Anonymkode: 00dd9...ba5

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gis bort, men ganske frekk!

Clipboard01

Anonymkode: 3e47f...985

Grøss, rapporter til Finn.

Anonymkode: 4d451...814

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 13.25, _nubbenella skrev:

Det er ikkje greit fordi den eineste grunnen til at disse folka har tatt i mot denne tingen som var gratis og gjerne ubrukt/lite brukt, er altså for å selje den vidare og tjene penger på den. I stede for å la noen som faktisk trengte den få den..

Og det er problematisk fordi?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Illuminatum skrev:

Og det er problematisk fordi?

Så vidt meg bekjent, så har eg ikkje sagt at det er problematisk. Eg meiner at det er frekt gjort av griske folk. Tydeligvis er det slik at enkelte syns sånt er heilt greit å gjøre, ja, kvifor ikkje tjene penger på dei som er snille nok til å gi noe vekk gratis i håpet og trua på at dei som får det faktisk trenger det. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, _nubbenella said:

Så vidt meg bekjent, så har eg ikkje sagt at det er problematisk. Eg meiner at det er frekt gjort av griske folk. Tydeligvis er det slik at enkelte syns sånt er heilt greit å gjøre, ja, kvifor ikkje tjene penger på dei som er snille nok til å gi noe vekk gratis i håpet og trua på at dei som får det faktisk trenger det. 

Det er mulig de har dårlig råd og gjør dette for å tjene noen grunker, og kanskje også litt gryn?

Anonymkode: 3e47f...985

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, _nubbenella skrev:

Så vidt meg bekjent, så har eg ikkje sagt at det er problematisk. Eg meiner at det er frekt gjort av griske folk. Tydeligvis er det slik at enkelte syns sånt er heilt greit å gjøre, ja, kvifor ikkje tjene penger på dei som er snille nok til å gi noe vekk gratis i håpet og trua på at dei som får det faktisk trenger det. 

Hvorfor er det frekt?

Hvis noen gir bort og noen tar imot så må det være greit at mottaker selger. Det som ikke er greit er om den som gir bort setter som premiss at det kun gis bort til nolen som har bruk for det selv og ikke vil selge. Men det skjer vel i realiteten ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hvorfor er det frekt?

Hvis noen gir bort og noen tar imot så må det være greit at mottaker selger. Det som ikke er greit er om den som gir bort setter som premiss at det kun gis bort til nolen som har bruk for det selv og ikke vil selge. Men det skjer vel i realiteten ikke.

Det er jo dei situasjonane eg sikta mest til. "Eg vil gjerne gi bort **** til noen som trenger den", og deretter har vedkommende som fikk den solgt vidare enten på Finn eller i ei anna FB gruppe der personen som gav det vekk ikkje har vært medlem.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig de har dårlig råd og gjør dette for å tjene noen grunker, og kanskje også litt gryn?

Anonymkode: 3e47f...985

Noen av dei eg har sett gjøre dette har (tilsynelatende) ikkje vært i den situasjonen at pengar har vært eit problem, då samme folka gjerne kjøper alt slags ræl i hytt og pine, til både store og små summer.

Men dette er nok avsporing frå mi side, eg trur folk heller vil lese artige historier frå andre om trådens tema 😉

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...