Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 30.11.2019 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke spesielt dårlig råd (men kjører ikke Audi), og har fått ting fra "Gis bort"-avdelingen på finn. Det er ikke nødvendig å skamme seg over det, altså. Men jeg takker alltid pent, etter å ha møtt opp til avtalt tid, og det forventer jeg av folk som får ting av meg også.

For de som mener at jeg burde skamme meg: det jeg har fått, har vært litt sære ting, som folk med dårlig råd ikke nødvendigvis er så interessert i. Og så gir jeg bort eller selger billig selv.

Anonymkode: 2f7f6...91d

 

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Finner jeg noe greit på finn, kommer jeg blid og fornøyd og henter det, sier takk med et smil og er glad fordi jeg kom først til mølla. Gir jeg vekk noe, oppfører folk seg likedan. Hvorfor skal man føle skam for å ha gjort en god deal på finn?

Anonymkode: fb933...e91

 

Vi snakkes igjen den dagen dere henter gratis barnetøy på Finn fordi dere faktisk ikke har penger til å kjøpe selv brukt tøy til ungene.

Anonymkode: bed82...8bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har flere ganger lagt ut gis bort-ting på finn, i hovedsak klær og utstyr til barn. Har tydelig merket annonsene med "gis bort mot henting". Allikevel er det hver eneste gang folk som ber om å få tingene hjemkjørt eller tilsendt i posten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Allikevel er det hver eneste gang folk som ber om å få tingene hjemkjørt eller tilsendt i posten.

Og det forventer de å få gratis?????

Anonymkode: 3e47f...985

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det forventer de å få gratis?????

Anonymkode: 3e47f...985

Jepp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt være, nattarbeid er tøffe greier. Men jeg må bare spørre deg; måten du skriver dette på får det til å fremstå nedlatende. Var det intensjonen din? Psykose er en alvorlig lidelse og burde ikke bli omtalt nedsettende.

:)

Anonymkode: 6eb37...e4c

Hvordan fikk du det til å høres nedlatende ut? Jeg skrev dette "🙄" tegnet på slutten som får setningen til å se tenkende ut, burde vel kanskje brukt dette 🤔 da. 

Nei, jeg jobber med folk med blandt annet psykoser så nedlatende er jeg ihvertfall ikke rundt det. 

Jeg jobber natt selv hele tia og aldri følt meg bedre. Gjort det i mange år. Men ikke alle som tåler det. Noen blir syke av det. 

Anonymkode: 013ad...463

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er mange år siden. I 2008 faktisk. 
Jeg fikk aldri bruk for brudekjolen til 10000kr. La den ut på Finn som gies bort til noen med dårlig råd, mot henting eller porto betales av kjøper.

Fikk 7-8 henvendelser, og valgte ut ei som sa at hun og kjæresten skulle gifte seg, men ikke hadde råd til ordentlig kjole. 
Hun overførte meg penger til porto, men jeg fikk aldri adressen uansett hvor mye jeg purret. Fikk ikke svar, ventet i to måneder. 
Jeg sendte derfor tilbake pengene til mottakers konto, og ga kjolen til ei annen. 

For 3-4 år siden tikket det inn en melding til meg på Facebook/messenger. En lang avhandling fra hun som først skulle ha brudekjolen, der hun la ut i det vide og brede om utroskap, abort og fandens oldemor. Og jo, nå hadde hun funnet en ny mann og ville gjerne ha brudekjolen 😳
 

 

Anonymkode: 3a865...2a0

😂😂 helt utrolig 🙈

Anonymkode: 8b781...0be

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er mange år siden. I 2008 faktisk. 
Jeg fikk aldri bruk for brudekjolen til 10000kr. La den ut på Finn som gies bort til noen med dårlig råd, mot henting eller porto betales av kjøper.

Fikk 7-8 henvendelser, og valgte ut ei som sa at hun og kjæresten skulle gifte seg, men ikke hadde råd til ordentlig kjole. 
Hun overførte meg penger til porto, men jeg fikk aldri adressen uansett hvor mye jeg purret. Fikk ikke svar, ventet i to måneder. 
Jeg sendte derfor tilbake pengene til mottakers konto, og ga kjolen til ei annen. 

For 3-4 år siden tikket det inn en melding til meg på Facebook/messenger. En lang avhandling fra hun som først skulle ha brudekjolen, der hun la ut i det vide og brede om utroskap, abort og fandens oldemor. Og jo, nå hadde hun funnet en ny mann og ville gjerne ha brudekjolen 😳
 

 

Anonymkode: 3a865...2a0

Beste!!!😂😂😂👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: 0e2ed...ef3

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å gi bort ting på Finn.no fordi det alltid renner inn haugevis av frekke henvendelser. Folk mister hodet av gratis ting, de sier ikke hei eller presenterer seg, men skriver "jeg vil ha den". Fuck you.

Det frekkeste var da jeg ga bort en sofa en vinterkveld og det var mørkt. Sofaen ble hentet, trodde jeg, men dagen etter så jeg at den sto i hagen min. Selvfølgelig ødelagt av sludd og snø... 🤣 

Nå gir jeg alt til nærmeste loppemarked.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonymus Notarius said:

Jepp...

Folk altså.

Bilderesultat for people they are the worst

Anonymkode: 3e47f...985

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte dessverre selge/omplassere hunden min, som var renraset (relativt sjelden rase). Han var «verdt» mer, men la ham ut for 3000, rett og slett for å sette en slags symbolsk sum, var litt mer opptatt av å finne riktig eier enn pris.

Hunden var utrolig vakker og hadde mange flotte sider, men var IKKE en typisk familiehund, likte ikke små barn og hadde noen personlighetstrekk som gjorde at han trengte en spesiell type eier, og alt dette sto tydelig i annonsen, som var lang og seriøs.

Selvsagt tikket det inn en tåredryppende henvendelse fra en stakkars alenemor med små barn, som mente at hun ikke bare fortjente å få hunden gratis, men at jeg skulle kjøre og levere ham til henne i Halden (jeg bor i Tønsberg...).

Det var så bak mål at jeg greide ikke å svare engang.

Fikk heldigvis mange andre gode henvendelser, og hunden endte i et trygt og kjærlig hjem (uten små barn!).

Anonymkode: 74d82...8a1

  • Liker 38
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevde en gang å bare få henvendelser fra «feil» folk da jeg forsøkte å finne noen til å passe/lufte hunden (en jeg/vi kunne bli kjent med og bruke når vi skulle reise vekk eller feks ble syk og trengte tur). 

Presiserte at det måtte være voksne personer med god erfaring med hund. Og de kunne ikke ha små barn. 

Fikk kun meldinger fra 15-16år gamle jenter som i ny og ne hadde passet chihuahua/lignende småhunder og svar fra aleneforeldre med småbarn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.11.2019 den 18.18, Live88 skrev:

Jeg skulle gi vekk en rettetang som var ubrukt, siden jeg hadde fått den når jeg kjøpte shampoo i en frisørsalong valgte jeg å bare gi den videre mot henting. Fikk melding av en dame som gjerne ville ha den, men hun mente det var såååå langt å ta bussen til meg, ca 35min med buss fra Bergen sentrum, så derfor mente hun at jeg skulle komme til byen og møte henne. Jeg skrev tilbake om at det var greit på en betingelse, det var at hun betalte bussbilletten for meg, kun 38kr. Da bad hun meg om å dra til helvete og skulle melde meg til Finn.no for svindelforsøk siden varen plutselig ikke ble gratis for henne likevel🙄

Hahaha! Folk er syk i hodet ass👍

Anonymkode: 7bcae...007

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sølvdryss skrev:

Opplevde en gang å bare få henvendelser fra «feil» folk da jeg forsøkte å finne noen til å passe/lufte hunden (en jeg/vi kunne bli kjent med og bruke når vi skulle reise vekk eller feks ble syk og trengte tur). 

Presiserte at det måtte være voksne personer med god erfaring med hund. Og de kunne ikke ha små barn. 

Fikk kun meldinger fra 15-16år gamle jenter som i ny og ne hadde passet chihuahua/lignende småhunder og svar fra aleneforeldre med småbarn. 

Anbefaler Pawshake appen for dyrepass, mye mer seriøs! :)

Anonymkode: e6a82...bd9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må vi ikke svartmale det å gi bort ting på Finn helt. Jeg har hatt hyggelige opplevelser også. Her hvor jeg bor bor det en del polakker, og jeg har kun gode erfaringer med dem. Ofte vil de ha ting som er litt ødelagt også, jeg antar at de har mer kultur for å reparere ting. Ga også bort noen møbler som vedkommende sa hun skulle pusse opp. Noen uten etterpå sendte hun meg bilder av det ferdige resultatet. Det syntes jeg var veldig hyggelig.

Anonymkode: 00dd9...ba5

Da vi tømte huset til faren min etter han døde la vi ut spisestua på finn. Fikk umiddelbart svar fra et polsk par, som kom og hentet. Vi hadde et par småbord og en hylle, og lurte på om de ville ha dem også, og de var så takknemlige. Fikk polsk sjokolade som takk :) 

Småting gidder jeg ikke å legge ut, leverer heller til gjenbruksbutikken nede i gata. 

Anonymkode: bae82...6d9

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da vi tømte huset til faren min etter han døde la vi ut spisestua på finn. Fikk umiddelbart svar fra et polsk par, som kom og hentet. Vi hadde et par småbord og en hylle, og lurte på om de ville ha dem også, og de var så takknemlige. Fikk polsk sjokolade som takk :) 

Småting gidder jeg ikke å legge ut, leverer heller til gjenbruksbutikken nede i gata. 

Anonymkode: bae82...6d9

Enkelte utenandske fra noen land er mer taknemmelige og høflige enn nordmenn flest. 

Anonymkode: 013ad...463

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...