Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21 minutter siden, cleangal said:

Til de som vil ha (gratis) ting levert og skylder på at de ikke har bil har jeg et enkelt svar: jeg har heller ikke bil og kan derfor ikke levere. Enkelte får da plutselig tak i en bil i løpet av noen sekunder...

Teleportering finnes!

Anonymkode: 2f7f6...91d

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, aiba said:

Nå ble jeg skuffet... gruer meg... tenkte gi bort alt av møbler i leiligheten min når jeg selger 

Det går nok helt fint, men det kan være lurt å bruke "førstemann til mølla"-prinsippet, og holde åpent hus en dag. Så tar du det derifra, hvis du har noe igjen etterpå.

Anonymkode: 2f7f6...91d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært både deprimert og blakk nok til å hente brukte ting gratis fra Finn. 

I den situasjonen kommer man duknakket med lua ned over øynene, mumler 'hei' og 'takk' og lusker seg hjem igjen med skammen sin.

Mennesker som maser etter kvittering, kjøpsdato, hvor mange ganger noe er brukt, gnukker og kaver og leter etter bruksspor er som regel verken fattige eller deprimerte. De er heller av typen som stjeler dopapir på jobb for å slippe å bruke penger på å drite.

Anonymkode: bed82...8bf

Jeg har ikke spesielt dårlig råd (men kjører ikke Audi), og har fått ting fra "Gis bort"-avdelingen på finn. Det er ikke nødvendig å skamme seg over det, altså. Men jeg takker alltid pent, etter å ha møtt opp til avtalt tid, og det forventer jeg av folk som får ting av meg også.

For de som mener at jeg burde skamme meg: det jeg har fått, har vært litt sære ting, som folk med dårlig råd ikke nødvendigvis er så interessert i. Og så gir jeg bort eller selger billig selv.

Anonymkode: 2f7f6...91d

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle gi bort en defekt vaskemaskin. Det er alltids en fyr i en garasje som trenger deler, tenkte vi og la den ut mot henting på finn. Det var ikke stopp på folk som ringte og tekstet og ville ha bekreftet at den virket. Da skjønte vi at "defekt" ikke er et gjengs ord, og endret annonsenteksten til "ødelagt". Så da fikk vi tak i alle som lurte på hva som var galt, hvor mye det kostet å reparere etc. Jeg bare sa at den virker ikke, det er alt jeg vet. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle også gi bort en barnesykkel på Finn. En mann ringte og lurte på om vi kunne bringe den til andre siden av byen, noe vi avslo. Så kom en laaaaaang sørgelig historie om hvorfor vi måtte hjelpe hans stakkars fattige og sultne familie med å bringe sykkelen hjem til han. Tilslutt ba jeg min bror om å bringe den over i varebilen hans. Da bror fikk høre navnet sa han at det ikke ble aktuelt. Mottakeren var en kjent finansakrobat i byen med konkurser og gjeld overalt.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den frekkeste kjøperen jeg har vært borti var han som tok med seg snøskuffen min da han gikk! Jeg stoppet ham og informerte om at det var min personlige snøskuffe, og den stod ikke oppført sammen med pleddene han hadde kjøpt. Da sa han at han manglet en snøskuffe på hytta si, og butikken var utsolgt. Ja, det var jo trist, - men, den skuffen han stod med i handa 1 meter fra min dør, var fremdeles min skuffe. Da ble han sur og satte seg i Audi A6'en sin og kjørte :ler: 

Anonymkode: f2946...b3f

ER DET MULIG?! Hva er galt med folk?????😳😳😳😳😳😳😳

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir helt uvel av å lese om disse folkene.

Hvis noen av dere som oppfører dere slik leser dette, så hadde det vært veldig fint om vi andre kunne fått en forklaring på oppførselen deres.

Anonymkode: ce697...5dd

Det var en her lengre oppe som kunne forklare den frekke oppførselen til dama som fikk skøytene i HI. Ikke et godt nok svar men ..🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 0e2ed...ef3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrsSmith
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig folkeskikk blir glemt når man sliter med noe selv. Alle vet vel det? 

Anonymkode: ff4a4...6e9

Har man evnen til å vurdere en gjenstand man får som er ny i eksen, samtidig som det blir spurt etter kvittering og alder, så vil jeg absolutt tenkt at den personen ikke har glemt folkeskikken si, den hadde den aldri i utgangspunktet.

Det er da gjerne takknemligheten som sitter lengst når man sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Måbarefåsiat... said:

Vi skulle gi bort en defekt vaskemaskin. Det er alltids en fyr i en garasje som trenger deler, tenkte vi og la den ut mot henting på finn. Det var ikke stopp på folk som ringte og tekstet og ville ha bekreftet at den virket. Da skjønte vi at "defekt" ikke er et gjengs ord, og endret annonsenteksten til "ødelagt". Så da fikk vi tak i alle som lurte på hva som var galt, hvor mye det kostet å reparere etc. Jeg bare sa at den virker ikke, det er alt jeg vet. 

Jeg er stygt redd for at disse har havna på sykehjem nå. Vaskemaskinmotorer var poppis i gamle dager, men det begynner å bli en stund siden.

Anonymkode: 2f7f6...91d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er stygt redd for at disse har havna på sykehjem nå. Vaskemaskinmotorer var poppis i gamle dager, men det begynner å bli en stund siden.

Anonymkode: 2f7f6...91d

Det er alltids en eller annen som ser nytta i sånne ting. Derfor legger jeg bestandig ut sånne ting før jeg kjører det på dynga, for å spare arbeidet med å frakte de selv :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CabinCruiser said:

Jeg syns det er umåtelig frekt når man gir bort noe som har verdi og man da ikke henter det. Jeg kan skjønne det i de tilfelle hvor man har kjøpt en lysestake til 20 kr men det viser seg at den må hentes 4 mil unna eller noe slikt. Men når jeg GIR bort klær, pynt og diverse som har stor verdi, så forventer jeg nesten at det blir hentet og at jeg ikke blir blokket ett par timer senere.

Jeg var i omredningsfase her for noen uker side og la ut "gis bort" på masse interiør. Som regel så styrer jeg unna de med utenlandsk navn, og det var en del av de i kan-jeg-få bunken. Ga det til en dame som akkurat hadde flyttet fra mannen og hadde ingenting bortsett fra en seng, som hun sa. Avtalte å sette det på trappa sammen med en del ekstra ting jeg hadde funnet fram. Hun skulle hente det når hun hadde kjørt barna på skolen. De sto fortsatt der når jeg kom hjem. Og jeg var selvsagt blokket. Så jeg la det ut på nytt og fikk en hyggelig melding fra en dame med nettopp ett utenlandsk navn. Var litt styr, de hadde ikke bil selv osv så jeg hadde dårlig magefølelse. Men, mannen kom som avtalt og hentet alle tingene og jeg fikk til og med en kake i retur som takk. Så der ble alle fordommene mine blåst vekk. All is well that ends well.

Jeg har gitt vekk mye på finn, ofte til utenlandske. De har vært takknemlige for mye rart som jeg aldri hadde trodd noen ville ha.

Anonymkode: c996b...10e

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har gitt vekk mye på finn, ofte til utenlandske. De har vært takknemlige for mye rart som jeg aldri hadde trodd noen ville ha.

Anonymkode: c996b...10e

Det er min erfaring etter denne hendelsen også. Så man kan jo si at damen med bare seng åpnet mine sneversynte tankeganger ettersom jeg gikk ut av komfortsona og oppdaget at alltruismen min ikke var sann.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...