Gå til innhold

"Gis bort" på finn.no - hva er det frekkeste du har opplevd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert en nerde-asperger som er stinn av gryn på grunn av evnene i programmering, men som ikke er like stinn av folkeskikk.

Det er ikke egentlig meningen å fornærme noen her, men jeg tenker at det kanskje er noe psykiatrisk som ligger bakom en del merkelig oppførsel. Har jo fått høre det selv også, da jeg skulle kjøpe noe via finn, det var tydeligvis saker fra et dødsbo - retro. Selger: "Det er litt gøy også, man kommer i kontakt med så mange rare mennesker."

Anonymkode: 2f7f6...91d

Det er himmelvid forskjell på å ha en autismespekterlidelse, og dermed slite med sosiale koder, og å være tyvaktig og frekk.

At det er noe psykisk? Ja. Det er jeg med på. Jeg kan tenke meg narsissister og psykopater. Hvorfor?

1) De respekterer ikke grenser
2) De føler berettigelse
3) De snylter

Bare det jeg kom på i farten.

Tilføyd: Altså, relativ til han som forsøkte å stjele sneskuffen.

Endret av Zenobia
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Solgte nettopp en jakke på Finn, fikk penger kontant med en gammel 100 kroneseddel. Jeg klarte ikke si noe, men vet det går an å veksle den i Norges bank. 

Anonymkode: 0f9d5...ba2

Tips:

Jeg fikk igjen en gammel 50-lapp i en butikk, bruker så lite kontanter at jeg ikke reagerte på det før jeg prøvde å betale med den i neste butikk og ble nektet😞 Men parkeringsautomaten aksepterte den derimot, så da slapp jeg en tur innom banken pga. en femtilapp!

Anonymkode: 4c005...2a9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Zenobia said:

Det er himmelvid forskjell på å ha en autismespekterlidelse, og dermed slite med sosiale koder, og å være tyvaktig og frekk.

At det er noe psykisk? Ja. Det er jeg med på. Jeg kan tenke meg narsissister og psykopater. Hvorfor?

1) De respekterer ikke grenser
2) De føler berettigelse
3) De snylter

Bare det jeg kom på i farten.

Tilføyd: Altså, relativ til han som forsøkte å stjele sneskuffen.

Denne må du nesten forklare. Er ikke dette med tyvaktighet og frekkhet noe som omfattes av sosiale koder?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Så gøy at tråden min ble så populær 😃

Og takk for masse intr lesestoff, godt jeg ikke er den eneste som har opplevd dette. 

TS

Anonymkode: 4ca7e...e8d

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne må du nesten forklare. Er ikke dette med tyvaktighet og frekkhet noe som omfattes av sosiale koder?

Beklager om jeg har uttrykt meg uklart! Noen er tyvaktige og frekke når det passer dem (som en narsissist). Han sliter ikke nødvendigvis med sosiale koder, og følger dem når det passer sånn.

Andre kan slite med sosiale koder. Som aspergere.

Ble det klarere nå? :lillesky:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man føler seg ofte som en dårlig forelder som må hente brukt for at barna skal ha. Noen føler en slags skam om de må takke for seg så de setter opp et hardt ytre for å beskytte deg selv. 

Tenk at de egentlig er takknemmelige, men at de sliter med skyld og skam selv. 

Så krise var det vel ikke med et enkelt ord?

Anonymkode: ff4a4...6e9

Tror du på dette selv? 

Er det sånn du tolker all kjip atferd du opplever? Du tillegger og dikter opp en hel haug av ting for å overbevise deg selv om at det er ikke kjip atferd og personen liker deg, og er egentlig takknemlig? 

Anonymkode: e9c15...932

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zenobia said:

Beklager om jeg har uttrykt meg uklart! Noen er tyvaktige og frekke når det passer dem (som en narsissist). Han sliter ikke nødvendigvis med sosiale koder, og følger dem når det passer sånn.

Andre kan slite med sosiale koder. Som aspergere.

Ble det klarere nå? :lillesky:

Har vært borti en asperger, skjønner du. Men han er sannsynligvis narsissist også. Så det blir fort litt sammenblanding for meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ det jeg skrev over var ikke akkurat "gies bort" men allikevel. 

Anonymkode: 013ad...463

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la ut en gratisannonse om en gammel sykkel, men endte opp med å gi bort den nye til flere tusen.. Mannen presset på og jeg klarte ikke si nei.

Anonymkode: 779f9...2ac

Beklager sterkt, men om du ikke klarer å stå opp for deg selv så fikk du strengt tatt som fortjent :sleep: 

Ikke meg selv som har opplevd, jeg er ikke på Finn og kommer mest sannsynligvis ikke heller med tanke på denne tråden :sjokkbla:  Ei eldre venninne opplevde. Man har de som skal gi bort noe gratis og når du kommer så skal de plutselig ha penger for det. Så står man der og de sier de skal ha feks 500kr cash :blink: Jeg kaller sånt lureri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la ut et ganske så dyrt møbel. Fikk bud av en dame på 3500, så fikk jeg bud av 2 andre på ca 3000.. jeg sa ja til hun dama, endra planene mine og alt og det visste hun.. natten før hun skulle hente det kl 01 på natta fikk jeg melding om at hun ikke skulle ha det allikevel. Da var ikke de 2 andre budgiverne interesserte lenger fordi de hadde funnet noe annet. 

Jeg måtte ha møbelet ut fort og hadde ikke tid til å vente så lenge på andre bud, så det endte opp med at jeg måtte selge det til 1000 kroner... tapte 2000 kroner på hu dama og jeg trengte de pengene å. jeg ville egentlig ha 5000 for møbelet. 

Jeg ble forbanna og varslet andre fra salgsgruppen om henne, ikke på noe stygg måte, bare sa enkelt ifra om at man ikke bør selge til den personen! . Og det endte med 200 jævlige meldinger om hvor fæl jeg var, folk begynte å trakkasere utseende mitt, jobben min og alt! Fikk også personlige A4 sides meldinger. Helt sinnsykt! DET hadde jeg virkelig ikke forventet.

Jeg vet at det er rutine å legge ut navnet på personen man ikke bør selge til i andre grupper! En av reglene i grupper er jo at bud er bindende! Så jeg trodde det var vanlig å gjøre... men fyyy.. hadde jeg vært et svakere menneske så måtte jeg ha hatt psykologhjelp etter alt det folk skrev til meg. 

Jeg skjønner ikke at det går an faktisk! 

Dette var drøyt! 

Anonymkode: b1942...97e

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var drøyt! 

Hva hvem sin side mener du? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvem sin side mener du? 

De som trakasserer. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så heldig du er. 

Anonymkode: ff4a4...6e9

Ja, jeg er kanskje heldig som har venner og familie som ikke bruker fysisk og psykisk sykdom som en bortforklaring og unnskyldning for dårlig oppførsel.

Det du synes å unngå å se, er at hvis noen har så dårlig funksjonsevne at de ikke kan mumle frem et takk,  da har de heller ikke god nok funksjonsevne til å ringe på hos en fremmed, og stille masse spørsmål om den tingen de skal hente.  Hvis hun hadde vært så flau eller psykisk syk som du vil ha det til, hadde hun ikke vært his ts, hun hadde sendt mannen sin. 

Det går rett og slett ikke an å bortforklare slik oppførsel. 

Anonymkode: 871bd...3e1

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe rart da jeg hentet et gratis klesskap. Vi var heldige, som fikk et ikea klesskap. Avtalte tidspunkt, og var forberedt på å bære selv. Hadde med henger og surrestropp. 

Men så tilbød de seg å bære. Sa ja takk til det. Men i det vi skal plassere ting på hengeren, så diskuterer jeg med mannen hvordan vi skal plassere ting. Han er ikke norsk, så vi snakker engelsk. Dama likte meg tydeligvis ikke, for hun begynte å herme etter hva jeg sa til mannen. For eksempel kjælenavn. 😳. Det var sønnens hus, men det var tydelig hun som bestemte det meste der...

Veldig fornøyd med skapet ;), 

Anonymkode: 4ca5f...fb0

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratis eller veldig billige ting på finn lokker frem de rareste og ufordraglige nisser med masse issues. Bedre å gi det bort til loppemarked eller bare kjøre det på fyllinga.

Anonymkode: 3e47f...985

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Peanut skrev:

Beklager sterkt, men om du ikke klarer å stå opp for deg selv så fikk du strengt tatt som fortjent :sleep: 

Så om en er dårlig på grensesetting  ( som jo ofte har en grunn og gjør en har det kjipt med seg selv og ofte kommer av dårlig selvtillit, og grenseoverskridende opplevelser)  så fortjener en folk som er frekke, kjipe og som herjer med en ? 

Anonymkode: 19464...74e

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Taffel skrev:

Jepp. Det er den eneste form for basseng som finnes. Brukeren du svarer må være et troll. Ferdigsnakka.😉

👍👍👏👏😊😊🤗🤗👍👍 

Hadde jeg kjent deg, skulle jeg spandert på deg en øl🤩

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...